alkoholisti

ei vaan jaksa

tuhoaa kaiken kauniin ympäriltään, ymmärtämättä, että syy on hänen sairaudessaan nimeltä alkoholismi eikä ympärillä olevissa ihmisissä.

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus (.)

      Paitsi että alkoholismi ei ole sairaus. Vain luoteen heikkoutta ja itsekurin puutetta.

      • ll

        Alkoholismi ei minun mielestä ole pelkästään luonteen heikoutta ja itsekurin puutetta! Se on monien asioiden yhteistulos. Onko tupakoitsijat, himoliikujat sun muutkin vain heikon luonteen omaavia?! Sanoisin ennemminkin että he ovat mielihyvän hakijoita, ja ovat sitten samalla koukuttuneet siihen.


      • kyytiä

        Palataan järjestelmään niin kuin oli suomessa ennen ratiiijuopot kuokkimaan soita .Ja nämä elatus maksu pinnäreille sama osoite . Ja juopoille samaa kyytiä.


    • paljoon mutta ei kaikkeen pahaan. Ihmiset hänen ympärillään eivät ole täydellisiä sen vuoksi, että hän on alkoholisti. Mitään ei tapahdu ilman syytä; alkoholistista on tullut alkoholisti jonkin syyn vuoksi. Tällä en puolusta alkoholismia, en varsinkaan omaani. Haluan pudottaa sen jalustalta, jolle se tahdotaan nostaa, demonisoidaan. Että alkoholismi ja alkoholisti edustaisivat puhdasta, itsetarkoituksellista pahaa. Haluan, että alkoholismi arkipäiväistetään, jotta siitä kärsivien olisi helpompi tunnistaa ja myöntää ongelma ja parantua siitä.

      Alkoholismi on paha ongelma alkoholistin läheisille, mutta myös hänelle itselleen. Minun mielipiteeni on, että alkoholismi ei ole esimerkiksi syöpään verrattava sairaus, mutta ei se myöskään pelkkää luonteen heikkoutta tai ilkeyttä kanssaihmisiä kohtaan ole. Olen myös varma, että se ei ole lääkkeillä parannettavissa, jos halua parantumiseen ei ole.

      "Puhtaan pahuuden" ongelma on minulle henkilökohtaisesti tuttu. Minulle hyvin läheinen ihminen ei käytä tuota ilmaisua mutta kiistää kiivaasti alkoholismillani olleen mitään syytä. Sitä vastaan en voi puolustautua muutoin kuin sanomalla, että saahan murhamieskin puolustautua.

      • holisti.

        Alkoholistia syrjitään vaikka alkoholisti raitistuisi koko loppuelämä,
        mielestäni se on kanssaeläjissä huono piirre.


      • voi veikkonen
        holisti. kirjoitti:

        Alkoholistia syrjitään vaikka alkoholisti raitistuisi koko loppuelämä,
        mielestäni se on kanssaeläjissä huono piirre.

        paljon etuoikeuksia, eivät vain tajua. Voivat juoda perheen rahat, teettää työnsä toisilla, nauttia palkkaa toistehoisina krapulaisina, saavat yhteiskunnalta lääkärinhoitoa, katkaisuja, klinikan palveluja, vankiloissa täysi ylöspito. Monet pääsevät vielä kunnan maksamina hautaankin.

        Semmoisia siipeilijöitä ja edesvastuuttomia useimmat juopot ovat.


      • remujätkä
        holisti. kirjoitti:

        Alkoholistia syrjitään vaikka alkoholisti raitistuisi koko loppuelämä,
        mielestäni se on kanssaeläjissä huono piirre.

        Ei todellakaan pidä paikkaansa minun kohdalla . Se joka on katuojasta nuossut ja päässyt normaalin elämään elämään kiinni on todella hieno asia. Se tie ei ole helppo. Mutta se että vanhoista juopoista tulee vittumaisia ämmiä sitä en siedä.


      • turiset
        voi veikkonen kirjoitti:

        paljon etuoikeuksia, eivät vain tajua. Voivat juoda perheen rahat, teettää työnsä toisilla, nauttia palkkaa toistehoisina krapulaisina, saavat yhteiskunnalta lääkärinhoitoa, katkaisuja, klinikan palveluja, vankiloissa täysi ylöspito. Monet pääsevät vielä kunnan maksamina hautaankin.

        Semmoisia siipeilijöitä ja edesvastuuttomia useimmat juopot ovat.

        , sillä juoppo on kaikkialla etuoikeuttettu, vaikka veron maksu on mitä on. Alkoholi vero ei kata alkuunkaan juopon hyysäys ja hoitokuluja. Kaiken lisäksi alkoholi on lieventävä tekijä rikoksissa ja liikenne onnetomuuksissa.


      • ihan tavallinen perh
        remujätkä kirjoitti:

        Ei todellakaan pidä paikkaansa minun kohdalla . Se joka on katuojasta nuossut ja päässyt normaalin elämään elämään kiinni on todella hieno asia. Se tie ei ole helppo. Mutta se että vanhoista juopoista tulee vittumaisia ämmiä sitä en siedä.

        Alkoholismi on paskamainen yhteiskunnan hyväksymä kansansairaus. Kun yrittää pysyä raittiina ja käydä töissä joutuu selittelemään miksi ei glögi maistu tai ei halua osallistua firman kosteille pikkujouluille. Outo on se joka ei juo vaikka pitäis olla toisinpäin.Kuitenkin viina vie ja eniten alkoholisteja on juuri normaali töissä ja veronmaksajina.Miksi joka juhlissa on tarjolla viinaa?Siksi kun piilo juoppoja on suurin osa kansasta.Kun riippuvuus on jo geeneissä ja huolellisesti itse jatkettu on mahdotonta päästä kuiville omin avuin,koska paine ja ympäristön arvot tukevat mukavaa dokaus politiikkaa.Itse olen veroni maksanut ja kymmenen vuotta yrittänyt olla ilman viinaa.Ei vaan onnistu.Siksi haluan apua esim. mylly hoidosta.Suomessa on yleinen käsitys siitä,että kunhan työnsä hoitaa niin on kunnon kansalainen ja voi dokaa viikonloput, kesälomat.Mieti itse kun katsot punkkupulloa joulupöydässäsi ja ajattele mihin sitä tarvitaan.Varmaankin hienon Bugeen takia?Älä huijaa itseäsi.


      • voipytty
        ihan tavallinen perh kirjoitti:

        Alkoholismi on paskamainen yhteiskunnan hyväksymä kansansairaus. Kun yrittää pysyä raittiina ja käydä töissä joutuu selittelemään miksi ei glögi maistu tai ei halua osallistua firman kosteille pikkujouluille. Outo on se joka ei juo vaikka pitäis olla toisinpäin.Kuitenkin viina vie ja eniten alkoholisteja on juuri normaali töissä ja veronmaksajina.Miksi joka juhlissa on tarjolla viinaa?Siksi kun piilo juoppoja on suurin osa kansasta.Kun riippuvuus on jo geeneissä ja huolellisesti itse jatkettu on mahdotonta päästä kuiville omin avuin,koska paine ja ympäristön arvot tukevat mukavaa dokaus politiikkaa.Itse olen veroni maksanut ja kymmenen vuotta yrittänyt olla ilman viinaa.Ei vaan onnistu.Siksi haluan apua esim. mylly hoidosta.Suomessa on yleinen käsitys siitä,että kunhan työnsä hoitaa niin on kunnon kansalainen ja voi dokaa viikonloput, kesälomat.Mieti itse kun katsot punkkupulloa joulupöydässäsi ja ajattele mihin sitä tarvitaan.Varmaankin hienon Bugeen takia?Älä huijaa itseäsi.

        hyvä tapa päästä raittiuden alkuun. Olen tavannut paljon sen läpi käyneitä entisiä juomareita. Sinne pääsee nyt aika helposti, kun jotkut kunnat "säästävät" kustannuksistaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe