Mikä nyt tosiasiassa on ns. "maallikkohypnoosin" yhteys parapsykologiaan, parajärjestöihin, henkiparannukseen ja edesmenneen Jarl Fahlerin (SHY) oppeihin. Tieteellisen hypnoosin sivuillakin kirjoitettiin vuosi sitten näin:
http://www.hypnoosi.net/phpBB2/viewtopic.php?t=99
"...monen muunkin terveydenhuollon ulkopuolisen hypnoositoimen yllä leijuu nykyisin unenomainen tunnelma, joka ei kuulu hypnoosin järkiperäiseen ja turvalliseen käyttöön. Asiaa ei paranna edesmenneen Jarl Fahlerin ”parapsykologian” esitteleminen tieteenä. Tästäkään huolimatta enempää STM:n työryhmässä edustamani Lääkäriliitto kuin Tieteellinen Hypnoosi ry eivät kuitenkaan ole ehdottaneet minkäänlaisia ääriratkaisuja tilanteeseen, vaan ainoastaan maltillista alan säätelyä. Ikävää mutta tarpeellista on kysyä, onko valitsemamme maltillinen linja lainkaan riittävä, jos alan itsesäätely on kokonaan hakoteillä".
Ja sitten Tieteellisen hypnoosin sivuilla siteerataan: "Heli Sarren [Heljä Suuronen-Geib] ja Marja Rintalan luento ja siihen liittyvä demonstraatio valottaa valtaustilatyöskentelyn pääpiirteitä. Valtaustilatyöskentelyksi nimitetään Yhdysvalloissa ja Englannissa viime vuosikymmeninä kehitettyjä menetelmiä tarkoituksena poistaa ihmiseen tarrautuneita henkiolentoja. Marja Rintala on peruskoulutukseltaan sairaanhoitaja. Hän on tehnyt elämäntyönsä diakonissana ja on tällä hetkellä eläkkeellä. Näkemisen lahja ilmaantui Marjalle yllättäen kevättalvella 2004, minkä jälkeen hän on työskennellyt yhdessä Heli Sarren kanssa. Kevyessä transsissa Marja näkee asiakkaan auran, häneen mahdollisesti tarrautuneet ja niiden laadun, ja apuna tarrahenkien poistamisessa ovat auttajat: valonsoturit, henkilääkärit ja oppaat. Marjan kautta voidaan saada yhteys elämästä poistuneisiin selvittämättä jääneiden asioiden työstämiseksi. Hänen syvänäkökykynsä tekee mahdolliseksi myös asiakkaan fyysisen tilan tarkistamisen. Heli Sarre toimii istunnon ohjaajana.""
Parapsykologia ja maallikkohypnoosi?
29
711
Vastaukset
- vaellusta
Paraväitteitä hypnoosista: "Jarl Fahler teki jo aikoinaan onnistuneita etähypnotisointeja joissa kilometrien päässä kokeesta tietämättömät "uhrit" vaivutettiin hypnoottiseen transsiin."
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5146481/27823347
Uudemman suunnan syvähenkisyyttäkin löytyy:
http://www.luonteva.fi/- parakytkyt?
Onko kenelläkään tietoa suomalaisen maallikkohypnoosin nykyisistä kytkyistä parapsykologiaan ja rajatietoon? Onko niitä sekä H-liitolla että SHY:llä vai pelkästään järjestäytymättömillä hypnologeilla?
- diudaudiudau
parakytkyt? kirjoitti:
Onko kenelläkään tietoa suomalaisen maallikkohypnoosin nykyisistä kytkyistä parapsykologiaan ja rajatietoon? Onko niitä sekä H-liitolla että SHY:llä vai pelkästään järjestäytymättömillä hypnologeilla?
On kaikilla. Järjestäytyneet tai järjestäytymättömät hypnootikot ovat luennoineet Para-Seurassa ja Suomen Parapsykologisessa Seurassa. Kurssien ja koulutuspäivien kouluttajina on soosannut parajärjestöjen aktiiveja. Henkisiä hoitoja, menneiden elämien regressioita ja tarrahenkien ulosmanauksia tarjotaan. Jarl Fahleriin vedotaan vieläkin, vaikka sedän opetukset oli sitä sun tätä. Lauerman esimerkit rajatietokärhöistä taitaa olla vain jäävuoren huippu.
- leviää
diudaudiudau kirjoitti:
On kaikilla. Järjestäytyneet tai järjestäytymättömät hypnootikot ovat luennoineet Para-Seurassa ja Suomen Parapsykologisessa Seurassa. Kurssien ja koulutuspäivien kouluttajina on soosannut parajärjestöjen aktiiveja. Henkisiä hoitoja, menneiden elämien regressioita ja tarrahenkien ulosmanauksia tarjotaan. Jarl Fahleriin vedotaan vieläkin, vaikka sedän opetukset oli sitä sun tätä. Lauerman esimerkit rajatietokärhöistä taitaa olla vain jäävuoren huippu.
No nyt leviää suomalainen "paratieto" ja hypnoosiuskomukset maailmalla. Keski-Euroopassakin noteraataan ufo-, tajunnanohjaus- ja parahypnoosit. Rauni-Leena Luukanen-Kilde on esillä Esowatchissa!
- oppia
Maisteri Jarl Fahler oli aikanaan myös Tieteellinen Hypnoosi ry:n jäsen, joten tämäkin järjestö kuuluu Fahlerin oppeihin samoilla perusteilla ja samojen henkilöiden samat mollaukset näillä sivuilla koskettavat myös Tieteellinen Hypnoosi ry:tä.
- Tapani H.
On hyvä että tälläkin palstalla puhutaan jotain postiivishenkistä. Onhan Jarl Fahlerilla oma sijansa suomalaisen hypnoosin alueella. Sääli että mies vanhemmilla vuosillaan "sairastui".
Kirjahyllylläsäni on paikkansa Fahlerin teoksille. Kuten "Hypnoosi" ja "Hypnoosin tekniikat".
Tuo Hyonoosin tekniikat on merkittävä kirjanen, sillä siinä Fahler tuo esille induktiotekniikoita, joita on aika vähän käytetty. En tosin suosittele "kirjepostina". Ovat aika vaativia jutttuja.
Suomalaisesta hypnoosista, liittyen syvien tilojen tuottamiseen, ei mielestäni löydy Fahlerin ohella muita kun Olavi Holopainen ja Väinö Pertamo ja Pasi Koivunen.
Viitataen Lauerman ja Kallion kirjaan Hypnoosi ja Suggestio, niin hieman tulee surkumieli siitä että arvoisat kirjoittajat mainitsevat suomalaisen hypnoosin merkkihenkilöinä esim. Psykiatrian professorit Achten, Rimonin ja varsinkin Asser Stenbäckin. Olihan Stenbäck myös teologian tri ja tunnetttu homofoobikko. Unohten siinä täysin ns. maallikkoliikkeen merkittävät hypnoosin edustajat. Ja Rimon lähinnä siitä siitä valjasti juuttaanmaan iskujoukot hyökkäyksiinsä. Eihän tämä ole mikään salaisuus.
Minullahan oli ilo ja kunnia tuntea kaikki heidät vuosiltani Lapinlahden sairaalassa, ja useammankin Stenbäckin hypnoosidemon näin, jotka olivat surkeata katseltavaa.
Onneksi Lauerma ja Kallio tuovat esille myös Yrjö Kuloveden, Pitkäniemen sairaalan lääkärin, joka oikeastaan taiteilija Albert Edefeltin kera toi hypnoosin Suomeen. Kävihän Kulovesi läpi muutaman itsensä Freudin analyysin, tosin kestivät silloin n. 3 viikkoa. Ja Edefelt oli paikalla katsomassa useampaan otteseen Charcotin luentoja ja demoja. Esim tutkija Anna Kortelainen on tehnyt mahtavan työn kirjassaan Levoton nainen, liittyen Charcotin ja Edefeltin vaiheisiin Pariisissa.
Kirjoittihan Kulovesi aikanaan ensimmäisen suomalaisen teoksen psykoanalyysistä, julkaistu v. 1933, ja siinä on sijansa myös hypnoosilla.
Oikeastaan suomalaisen hypnoosin historia nivoutuu myös suoamalaiseen kulttuurihistoriaan.
Ja kyllä Fahler edustaa sitä omalla tavallaan.
Lauantai-illan mietteissä Nummelassa
Tapani Henttonen - "TEO-rekiltä"
Tapani H. kirjoitti:
On hyvä että tälläkin palstalla puhutaan jotain postiivishenkistä. Onhan Jarl Fahlerilla oma sijansa suomalaisen hypnoosin alueella. Sääli että mies vanhemmilla vuosillaan "sairastui".
Kirjahyllylläsäni on paikkansa Fahlerin teoksille. Kuten "Hypnoosi" ja "Hypnoosin tekniikat".
Tuo Hyonoosin tekniikat on merkittävä kirjanen, sillä siinä Fahler tuo esille induktiotekniikoita, joita on aika vähän käytetty. En tosin suosittele "kirjepostina". Ovat aika vaativia jutttuja.
Suomalaisesta hypnoosista, liittyen syvien tilojen tuottamiseen, ei mielestäni löydy Fahlerin ohella muita kun Olavi Holopainen ja Väinö Pertamo ja Pasi Koivunen.
Viitataen Lauerman ja Kallion kirjaan Hypnoosi ja Suggestio, niin hieman tulee surkumieli siitä että arvoisat kirjoittajat mainitsevat suomalaisen hypnoosin merkkihenkilöinä esim. Psykiatrian professorit Achten, Rimonin ja varsinkin Asser Stenbäckin. Olihan Stenbäck myös teologian tri ja tunnetttu homofoobikko. Unohten siinä täysin ns. maallikkoliikkeen merkittävät hypnoosin edustajat. Ja Rimon lähinnä siitä siitä valjasti juuttaanmaan iskujoukot hyökkäyksiinsä. Eihän tämä ole mikään salaisuus.
Minullahan oli ilo ja kunnia tuntea kaikki heidät vuosiltani Lapinlahden sairaalassa, ja useammankin Stenbäckin hypnoosidemon näin, jotka olivat surkeata katseltavaa.
Onneksi Lauerma ja Kallio tuovat esille myös Yrjö Kuloveden, Pitkäniemen sairaalan lääkärin, joka oikeastaan taiteilija Albert Edefeltin kera toi hypnoosin Suomeen. Kävihän Kulovesi läpi muutaman itsensä Freudin analyysin, tosin kestivät silloin n. 3 viikkoa. Ja Edefelt oli paikalla katsomassa useampaan otteseen Charcotin luentoja ja demoja. Esim tutkija Anna Kortelainen on tehnyt mahtavan työn kirjassaan Levoton nainen, liittyen Charcotin ja Edefeltin vaiheisiin Pariisissa.
Kirjoittihan Kulovesi aikanaan ensimmäisen suomalaisen teoksen psykoanalyysistä, julkaistu v. 1933, ja siinä on sijansa myös hypnoosilla.
Oikeastaan suomalaisen hypnoosin historia nivoutuu myös suoamalaiseen kulttuurihistoriaan.
Ja kyllä Fahler edustaa sitä omalla tavallaan.
Lauantai-illan mietteissä Nummelassa
Tapani HenttonenShokeeraavaa luettavaa terveydenhuollon ammattilaisenakin ("Utsjoen-Ivalon pulunnussijat") täällä esiintyneeltä henkilöltä. Oletko täysin tietämätön siitä, miten juuri Fahlerin Parapsykologia-kirja ja Hypnoosi-kirjassa esitetyt rajatietohenkiset väitteet ovat tärvelleet hypnoosin mainetta ja vahvistaneet sitä koskevia ennakkoluuloja. Sitten "TEO-rek." vielä esittelee maallikkohypnoosin uskomuksia "syvistä tiloista", joita joku ulkopuolinen "tuottaisi" toisessa ihmisessä. Myös tietämättömyys Fahlerin (SHY) parapsykologisista kytkyistä hyytää. Tätäkö on Hypnoosiliiton ns. "klassinen hypnoosi" uskoa parapsykologiaan, maagisiin "syviin tiloihin" ja tietämättömyyttä tajunnan- ja hypnoositutkimuksen tuloksista!? Minkähänlaisia hoitotapauksia suomalaisen maallikkohypnoosin historiaan kätkeytyykään...
- kielletty?
Tarkoitatko siis, että hypnoosin ymmärtäminen, tutkimus ja käyttö edelleen perustuisivat teosofis-mystisiin ja parapsykologisiin uskomuksiin? Ja niitä ei tietysti sai kritisoidakaan 2000-luvun näkökulmasta, vai!?
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htm
http://www.psilab.info/lisatiedot.htm - opit?
Tapani H. kirjoitti:
On hyvä että tälläkin palstalla puhutaan jotain postiivishenkistä. Onhan Jarl Fahlerilla oma sijansa suomalaisen hypnoosin alueella. Sääli että mies vanhemmilla vuosillaan "sairastui".
Kirjahyllylläsäni on paikkansa Fahlerin teoksille. Kuten "Hypnoosi" ja "Hypnoosin tekniikat".
Tuo Hyonoosin tekniikat on merkittävä kirjanen, sillä siinä Fahler tuo esille induktiotekniikoita, joita on aika vähän käytetty. En tosin suosittele "kirjepostina". Ovat aika vaativia jutttuja.
Suomalaisesta hypnoosista, liittyen syvien tilojen tuottamiseen, ei mielestäni löydy Fahlerin ohella muita kun Olavi Holopainen ja Väinö Pertamo ja Pasi Koivunen.
Viitataen Lauerman ja Kallion kirjaan Hypnoosi ja Suggestio, niin hieman tulee surkumieli siitä että arvoisat kirjoittajat mainitsevat suomalaisen hypnoosin merkkihenkilöinä esim. Psykiatrian professorit Achten, Rimonin ja varsinkin Asser Stenbäckin. Olihan Stenbäck myös teologian tri ja tunnetttu homofoobikko. Unohten siinä täysin ns. maallikkoliikkeen merkittävät hypnoosin edustajat. Ja Rimon lähinnä siitä siitä valjasti juuttaanmaan iskujoukot hyökkäyksiinsä. Eihän tämä ole mikään salaisuus.
Minullahan oli ilo ja kunnia tuntea kaikki heidät vuosiltani Lapinlahden sairaalassa, ja useammankin Stenbäckin hypnoosidemon näin, jotka olivat surkeata katseltavaa.
Onneksi Lauerma ja Kallio tuovat esille myös Yrjö Kuloveden, Pitkäniemen sairaalan lääkärin, joka oikeastaan taiteilija Albert Edefeltin kera toi hypnoosin Suomeen. Kävihän Kulovesi läpi muutaman itsensä Freudin analyysin, tosin kestivät silloin n. 3 viikkoa. Ja Edefelt oli paikalla katsomassa useampaan otteseen Charcotin luentoja ja demoja. Esim tutkija Anna Kortelainen on tehnyt mahtavan työn kirjassaan Levoton nainen, liittyen Charcotin ja Edefeltin vaiheisiin Pariisissa.
Kirjoittihan Kulovesi aikanaan ensimmäisen suomalaisen teoksen psykoanalyysistä, julkaistu v. 1933, ja siinä on sijansa myös hypnoosilla.
Oikeastaan suomalaisen hypnoosin historia nivoutuu myös suoamalaiseen kulttuurihistoriaan.
Ja kyllä Fahler edustaa sitä omalla tavallaan.
Lauantai-illan mietteissä Nummelassa
Tapani HenttonenKoskapa tunnet parapsykologian ryvettämän suomalaisen maallikkohypnoosin kuvioita ja uskomuksia (myöskö omavalvontaongelmia?) sisältäpäin, niin vieläkö teosofisiin uskomuksiin uskotaan "klassisen maallikkohypnoosin" piirissä?
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htm - ää
Tapani H. kirjoitti:
On hyvä että tälläkin palstalla puhutaan jotain postiivishenkistä. Onhan Jarl Fahlerilla oma sijansa suomalaisen hypnoosin alueella. Sääli että mies vanhemmilla vuosillaan "sairastui".
Kirjahyllylläsäni on paikkansa Fahlerin teoksille. Kuten "Hypnoosi" ja "Hypnoosin tekniikat".
Tuo Hyonoosin tekniikat on merkittävä kirjanen, sillä siinä Fahler tuo esille induktiotekniikoita, joita on aika vähän käytetty. En tosin suosittele "kirjepostina". Ovat aika vaativia jutttuja.
Suomalaisesta hypnoosista, liittyen syvien tilojen tuottamiseen, ei mielestäni löydy Fahlerin ohella muita kun Olavi Holopainen ja Väinö Pertamo ja Pasi Koivunen.
Viitataen Lauerman ja Kallion kirjaan Hypnoosi ja Suggestio, niin hieman tulee surkumieli siitä että arvoisat kirjoittajat mainitsevat suomalaisen hypnoosin merkkihenkilöinä esim. Psykiatrian professorit Achten, Rimonin ja varsinkin Asser Stenbäckin. Olihan Stenbäck myös teologian tri ja tunnetttu homofoobikko. Unohten siinä täysin ns. maallikkoliikkeen merkittävät hypnoosin edustajat. Ja Rimon lähinnä siitä siitä valjasti juuttaanmaan iskujoukot hyökkäyksiinsä. Eihän tämä ole mikään salaisuus.
Minullahan oli ilo ja kunnia tuntea kaikki heidät vuosiltani Lapinlahden sairaalassa, ja useammankin Stenbäckin hypnoosidemon näin, jotka olivat surkeata katseltavaa.
Onneksi Lauerma ja Kallio tuovat esille myös Yrjö Kuloveden, Pitkäniemen sairaalan lääkärin, joka oikeastaan taiteilija Albert Edefeltin kera toi hypnoosin Suomeen. Kävihän Kulovesi läpi muutaman itsensä Freudin analyysin, tosin kestivät silloin n. 3 viikkoa. Ja Edefelt oli paikalla katsomassa useampaan otteseen Charcotin luentoja ja demoja. Esim tutkija Anna Kortelainen on tehnyt mahtavan työn kirjassaan Levoton nainen, liittyen Charcotin ja Edefeltin vaiheisiin Pariisissa.
Kirjoittihan Kulovesi aikanaan ensimmäisen suomalaisen teoksen psykoanalyysistä, julkaistu v. 1933, ja siinä on sijansa myös hypnoosilla.
Oikeastaan suomalaisen hypnoosin historia nivoutuu myös suoamalaiseen kulttuurihistoriaan.
Ja kyllä Fahler edustaa sitä omalla tavallaan.
Lauantai-illan mietteissä Nummelassa
Tapani HenttonenTapani Henttonen: "Minullahan oli ilo ja kunnia tuntea kaikki heidät vuosiltani Lapinlahden sairaalassa, ja useammankin Stenbäckin hypnoosidemon näin, jotka olivat surkeata katseltavaa"
Olitko siis jo 70-luvulla Lapinlahden sairaalassa? Vai milloinkas se Asser Stenbäck siellä vaikuttikaan? - Mukana ollut
ää kirjoitti:
Tapani Henttonen: "Minullahan oli ilo ja kunnia tuntea kaikki heidät vuosiltani Lapinlahden sairaalassa, ja useammankin Stenbäckin hypnoosidemon näin, jotka olivat surkeata katseltavaa"
Olitko siis jo 70-luvulla Lapinlahden sairaalassa? Vai milloinkas se Asser Stenbäck siellä vaikuttikaan?Asser Stenbäck toimi HYKS:n Psykiatrian klinikan ( Lapinlahden sairaala) apulaisprofessorina vuosina 1967 - 1976....
- edelleen asiasta kiu
kielletty? kirjoitti:
Tarkoitatko siis, että hypnoosin ymmärtäminen, tutkimus ja käyttö edelleen perustuisivat teosofis-mystisiin ja parapsykologisiin uskomuksiin? Ja niitä ei tietysti sai kritisoidakaan 2000-luvun näkökulmasta, vai!?
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htm
http://www.psilab.info/lisatiedot.htmIltalehti julkaisi jokunen vuosi sitten audenttiset tekstit Bodom-murhien epäillyn henkilön "regressioteksteistä". koko tilanne oli järkyttävä, osa hypnoosissa olleen henkilölle esitetyistä kysymyksistä olivat suoraan johdateltavia. Mitä ei saisi tehdä. Oli sitten kyseessä apulaisprofessori tms.
Ja kaiken päätteeksi homofoobikko, teol.tri Stenbäck julisti että kyseessä on todella noiden tekojen suorittaja.
Aika uskomatonta! - ei yllätä
kielletty? kirjoitti:
Tarkoitatko siis, että hypnoosin ymmärtäminen, tutkimus ja käyttö edelleen perustuisivat teosofis-mystisiin ja parapsykologisiin uskomuksiin? Ja niitä ei tietysti sai kritisoidakaan 2000-luvun näkökulmasta, vai!?
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htm
http://www.psilab.info/lisatiedot.htmTeosofinen yhteys (SHY-para-"psykologin"&Co. luento Suomen teosofisessa seurassa) jo järjestön alkuvaiheissa sopii hyvin kuvioon. Mitä kautta ja mistä kuvioista näihin tajunnanvyöhykkeisiin oikein hakeudutaan? Uskotaan suggeripiireissä edelleenkin teosofien ja parapsykologien oppeihin? Sitä pitäisi selvittää.
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htm - lukenut ne...
edelleen asiasta kiu kirjoitti:
Iltalehti julkaisi jokunen vuosi sitten audenttiset tekstit Bodom-murhien epäillyn henkilön "regressioteksteistä". koko tilanne oli järkyttävä, osa hypnoosissa olleen henkilölle esitetyistä kysymyksistä olivat suoraan johdateltavia. Mitä ei saisi tehdä. Oli sitten kyseessä apulaisprofessori tms.
Ja kaiken päätteeksi homofoobikko, teol.tri Stenbäck julisti että kyseessä on todella noiden tekojen suorittaja.
Aika uskomatonta!Ei uskomatonta, mutta totta. Ovathan nuo teksit saatavissa Ilta-lehden arkistoista.
- pufuoh
Oliko Jarl Fahler myös Tieteellisen hypnoosin ja SHY:n "kaksoisjäseniä"? Jotain linkkiä, onko? Uskomatonta, toisaalta onhan Tieteellisen hypnoosin jäseniä ollut ihan viime vuosiin asti mukana SHY:ssä. Jopa kouluttajina, hallituksessa... Kansainvälisen järjestön eettisten ohjeiden vuoksi ovat kai vaihtaneet puolta. Sääliksi käy noita sairaanhoitajia ja fyssareita, jotka eivät voi loikata Tieteelliseen hypnoosin. Ei-akateemisilla ja ei-terveydenhuollon ammattilaisilla - onko niillä mitään pelastusliiviä, jos "maallikkohypnologia" ajaa karille?
- jhubyf
pufuoh kirjoitti:
Oliko Jarl Fahler myös Tieteellisen hypnoosin ja SHY:n "kaksoisjäseniä"? Jotain linkkiä, onko? Uskomatonta, toisaalta onhan Tieteellisen hypnoosin jäseniä ollut ihan viime vuosiin asti mukana SHY:ssä. Jopa kouluttajina, hallituksessa... Kansainvälisen järjestön eettisten ohjeiden vuoksi ovat kai vaihtaneet puolta. Sääliksi käy noita sairaanhoitajia ja fyssareita, jotka eivät voi loikata Tieteelliseen hypnoosin. Ei-akateemisilla ja ei-terveydenhuollon ammattilaisilla - onko niillä mitään pelastusliiviä, jos "maallikkohypnologia" ajaa karille?
kolmoisjäsenet, jotka 2000 luvun alussa piti omia koulutuksiaa ??? Tiettävävästi kaksi ketaa vuodessa..
- ----suggeri---
pufuoh kirjoitti:
Oliko Jarl Fahler myös Tieteellisen hypnoosin ja SHY:n "kaksoisjäseniä"? Jotain linkkiä, onko? Uskomatonta, toisaalta onhan Tieteellisen hypnoosin jäseniä ollut ihan viime vuosiin asti mukana SHY:ssä. Jopa kouluttajina, hallituksessa... Kansainvälisen järjestön eettisten ohjeiden vuoksi ovat kai vaihtaneet puolta. Sääliksi käy noita sairaanhoitajia ja fyssareita, jotka eivät voi loikata Tieteelliseen hypnoosin. Ei-akateemisilla ja ei-terveydenhuollon ammattilaisilla - onko niillä mitään pelastusliiviä, jos "maallikkohypnologia" ajaa karille?
Ei niin sanottu ""maallikkohypnologia" mihinkään karille ajaudu. Ei rentoutuksen opettaminen ole mikään poissuljettu asia.
ja eikö olisi viisaampaa antaa ensin lakiesityksen tulla käsittelyyn ja sitten vasta piestä poskeaan! - fakta homma
----suggeri--- kirjoitti:
Ei niin sanottu ""maallikkohypnologia" mihinkään karille ajaudu. Ei rentoutuksen opettaminen ole mikään poissuljettu asia.
ja eikö olisi viisaampaa antaa ensin lakiesityksen tulla käsittelyyn ja sitten vasta piestä poskeaan!loppuu, kun laki tulee
TÄMÄ ON FAKTAA - äklöö
jhubyf kirjoitti:
kolmoisjäsenet, jotka 2000 luvun alussa piti omia koulutuksiaa ??? Tiettävävästi kaksi ketaa vuodessa..
Täh, "kaksoisjäseniä", "kolmoisjäseniä"??? Mitä tarkoitat? Tiedätkö tästä jotakin?
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8684134/41421568
Entä Hypnoosiliiton ja SHY:n yhteyksistä rajatietoon ja parapsykologeihin? - ole hyvä!
----suggeri--- kirjoitti:
Ei niin sanottu ""maallikkohypnologia" mihinkään karille ajaudu. Ei rentoutuksen opettaminen ole mikään poissuljettu asia.
ja eikö olisi viisaampaa antaa ensin lakiesityksen tulla käsittelyyn ja sitten vasta piestä poskeaan!----suggeri--- . "Ei niin sanottu ""maallikkohypnologia" mihinkään karille ajaudu."
Miten siis kommentoisit jäsenkatoa maallikkoliikkeistä, terveydenhuollon ammattilaisten pakoa ja loikkauksia maallikkokuvioista, näiden liikkeiden syrjäytymistä lainvalmistelusta, toisen järjestön joutumista ulos Tekrystä, OK:sta ja kulttuurilehtituen loppumista, vertaisarvioiduissa julkaisuissa esitettyjä haitta- ja virhekohtelutapauksia, maallikkohypnoosin historiaan liittyviä ongelmia (mm. parapsykologia)?
----suggeri--- : "ja eikö olisi viisaampaa antaa ensin lakiesityksen tulla käsittelyyn ja sitten vasta piestä poskeaan!"
STM:n työryhmän kautta saivat monet tahot kuvan ns. "maallikkohypnoosista". Kuluttaja- ja potilasturvallisuusviranomaisia ja potilajärjestöjä ei kannata unohtaa kokonaan: viranomaiskäytännöt ratkaisevat.
Kritiikin ja kysymysten esittäminen kuuluu vapaaseen yhteiskuntaan. - yhteyttä?
edelleen asiasta kiu kirjoitti:
Iltalehti julkaisi jokunen vuosi sitten audenttiset tekstit Bodom-murhien epäillyn henkilön "regressioteksteistä". koko tilanne oli järkyttävä, osa hypnoosissa olleen henkilölle esitetyistä kysymyksistä olivat suoraan johdateltavia. Mitä ei saisi tehdä. Oli sitten kyseessä apulaisprofessori tms.
Ja kaiken päätteeksi homofoobikko, teol.tri Stenbäck julisti että kyseessä on todella noiden tekojen suorittaja.
Aika uskomatonta!Miten Asser Stenbäck ja parapsykologia, teosofien hypnoosiuskomukset ja nykypäivän rajatietokytkyt liittyvät toisiinsa? Et kai tarkoita puolustella Stenbäckin uskomuksilla ja toimilla Jarl Fahlerin ym. parapsykologisia harhauskomuksia hypnoosista? Eri kategorian hypnologeista on kyse.
- diudiujinjang
opit? kirjoitti:
Koskapa tunnet parapsykologian ryvettämän suomalaisen maallikkohypnoosin kuvioita ja uskomuksia (myöskö omavalvontaongelmia?) sisältäpäin, niin vieläkö teosofisiin uskomuksiin uskotaan "klassisen maallikkohypnoosin" piirissä?
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htmTeosofisen liikkeen perustajan ajatuksiin viitattiin SHY:n perustamisen aikoihin: "H. P. Blavatsky on eräässä artikkelissa on selostanut hypnoosin syvempää olemusta sekä sitä miten erilaiset hypnotisoijien käyttämät menetelmät vaikuttavat ihmisen sielulliseen kenttään. Mainittakoon siitä muutamia kohtia: "Kun käytetään menetelmää, joka on pelkästään mekaaninen (Braid-menetelmä), eivät sähköis-sielulliset eivätkä edes sähköis-fyysiset virrat ole toiminnassa, vaan ainoastaan sen metallin tai kristallin mekaaniset, molekyyliset värähtelyt, johon asianomainen tuijottaa. Silmä (aineellisen kehomme okkultisin elin) toimii välittäjänä metallikappaleen tai kristallin ja aivojen välillä ja virittää aivojen hermokeskusten molekyylivärähtelyt (so. niille kuuluvien liikkeiden määrän) sopusointuun esineen värähtelyjen kanssa. Tämä sopusointu aikaansaa hypnoottisen tilan."
http://www.teosofia.net/artikkelit/hypnoosi.htm - kiihtyy
fakta homma kirjoitti:
loppuu, kun laki tulee
TÄMÄ ON FAKTAALoppu häämöttää, työryhmätyöskentelyn (tietovuodot, Hypnoosiliiton ja SHY:n kirjelmät) ansiosta viranomais- ja asiantuntijatahot saivat tuntumaa ns. maallikkohypnoosin vuosikymmeniin. Nyt: pako maallikkoalalta kiihtyy ja etsitään jopa suojaa entisestä perivihollisesta Tieteellisestä hypnoosista.
- turkkulaine
Miksi parapsykologinen ja rajatietohenkinen menneisyys on näin kovin hävettävä tai puolusteltava asia? Mikä siitä tekee kipeän maallikkohypnoosille? Nyky-yhteydetkö vai omien oppien hutera pohja?
- ei-suggero
Nyky-yhteydet ja se että suggerot ovat kauhean epävarmoja omasta osaamisestaan ja oppiensa tieteellisyydestä. Siitä johtuu defensiivisyys.
- Käääkh...
ei-suggero kirjoitti:
Nyky-yhteydet ja se että suggerot ovat kauhean epävarmoja omasta osaamisestaan ja oppiensa tieteellisyydestä. Siitä johtuu defensiivisyys.
Tuolla ilmaisulla defensiivyys. käsittääkseni dfefenssi on yleisilmaisu puolustusmekanimeille, enkä tuota yhteyttä oikein ymmärrä....?
- sivusta seuraaja
ei-suggero kirjoitti:
Nyky-yhteydet ja se että suggerot ovat kauhean epävarmoja omasta osaamisestaan ja oppiensa tieteellisyydestä. Siitä johtuu defensiivisyys.
Defensiivisyyden syitä on monia: välirikko ja etääntyminen terveydenhuollon ammattiyhteisöistä ja niiden eettisista periaatteista, jos toimija on terveydenhuollon ammattilainen, häpeän tunteet omasta erehtymisestä, syyllisyyden tunnot vuosikymmenten mittaan kertyneistä tapauksista... Torjunnalla ja ongelmien kieltämisellä yritetään asiasta selvitä. On selvää, että osa maallikkohypnoosiin rekrytoiduista tarvitsee apua irrottautumisessa tai uudelleenkoulutusta.
- kriisissä
Käääkh... kirjoitti:
Tuolla ilmaisulla defensiivyys. käsittääkseni dfefenssi on yleisilmaisu puolustusmekanimeille, enkä tuota yhteyttä oikein ymmärrä....?
Oma vastuu maallikkohypnoosin toiminnoista, esim. virhekohtelun käsittelyssä tai puoskarilain vastustamisessa - takavuosien hyökkäilyt lääkäreitä ja Tieteellistä hypnoosia vastaan - ylilyönnit - pelko epätieteellisyydestä... ehkä ne saa puolustuskannalle. Ongelmat kielletään, esiintyy sensuuriyrityksiä. Erityisen ahdistava voi olla maallikkojärjestöjen tehtävissä vastuuta kantaneiden tilanne.
- joo-oo
sivusta seuraaja kirjoitti:
Defensiivisyyden syitä on monia: välirikko ja etääntyminen terveydenhuollon ammattiyhteisöistä ja niiden eettisista periaatteista, jos toimija on terveydenhuollon ammattilainen, häpeän tunteet omasta erehtymisestä, syyllisyyden tunnot vuosikymmenten mittaan kertyneistä tapauksista... Torjunnalla ja ongelmien kieltämisellä yritetään asiasta selvitä. On selvää, että osa maallikkohypnoosiin rekrytoiduista tarvitsee apua irrottautumisessa tai uudelleenkoulutusta.
Olen muiden kanssa samaa mieltä siinä, että pitää tehdä ero erehtyneiden tai rekrytoitujen rivijäsenten ja tarkoiituksellisesti pitkäaikaisesti johtotehtävissä olleiden välillä. Tukea, uudelleenkoulutusta ja neuvontaa tarvitsevat kaikki maallikkohypnoosin vaikutuspiirissä olevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882