Minkä alan ihmisiä täällä on kirjoittajien joukossa..
Ammatit, kysely
30
610
Vastaukset
- onko väliä???
mitä sitten?
- Bipolarejako?
paljon sopivaa potilasainesta?:))
- onko väliä???
Bipolarejako? kirjoitti:
paljon sopivaa potilasainesta?:))
hymiömies, enkä vähiten mä ite!!! :D
- JekkuKonttori
Muistan alakoulusta sen kun opettaja kyseli meiltä nassikoilta minkä alan ammatinharjoittajia vanhempamme ovat. Vastauksia sateli puusepistä kaupanhoitajiin. Ajattelin kehaista oikein kunnolla ja ja kerroin ylpeänä että äiti hoiti kotia ja isä oli sekatyömies. Kuvittelin näet että sen hienompaa ammattia ei ollutkaan kuin sekatyömiehen ammatti jolloin isäni olisi osannut kaikkia maailman ammatteja.
Itse en ole saavuttanut unelmieni ammattia, mutta taloudellisena konsultttina olin silloin kun vielä nautin ilmaisia lounaita.- viivi-amaldiina
sekatyömies ja hän poltti pillilubia...... hienomies..
Sekatyömies on monipuolisempi kuin metallin sekatyömies!
Olen itse tehnyt hiton monipuolisia töitä metallin ulkopuolellakin.
Rakennuksilla, ravintoloissa, ikkuna-, tiili-, paperi-, pinnoite- ym. tehtaissa.
Hieman kaikkea mutta mitään en oppinut kunnolla.
Tehtävien taso on vaihdellut.
Sekatyömiehille on kysyntää.
Perinteinen sekatyömies pystyi esimerkiksi tekemään rakennuksen peruskorjaukset.
Kirvesmiehen, laattamiehen, maalarin ja muurarin työt.
Espanjan asunnollamme olen tyytyväinen kun sama ukko tekee sähkö-, putki- ja nestekaasuasennukset hankkien viimemainittuihin myös kaasulaitoksen virallisen hyväksynnän.
Pesukonekorjaukset ja pienet rappaus- ja laattahommat sujuvat myös.- hande-56
Noita kun ammateja on pilvin pimein ja itse on vähä joka alaa ronkkinu. Niin siinä ole tullut tulokseen että työmies on kaikkein paras ilmaisu duunarista. Sakatyömies on ihan hyvä myös.
Jotenkin vaan toi työmies on niin hyvä ja ytimekäs ja tehokkaan tuntuinen.
TYÖMIES. siinä se on eikä tartte kruusailla,oikee lämmitää mieltä.
- mutta ..
minä ainakaan en täällä tarinoitse kovin yksityiskohtaisesti itsestäni. Minusta tällaiset kyselyt eivät ole mukavia.
Mitä väliä on, olenko siivooja vai astronautti. Minulle sillä ei ainakaan ole mitään väliä.
Kirjoitukset ovat minulle pääasia, eivät niinkään ihmiset niiden takana.Yllättävän yleistä.
Myös tuntemattomien välisessä seurustelussa.
Monesti olisi hyvä tietää hieman kumppanin taustasta pelkän keskustelun vuoksi ettei tipahtaisi "aalloilta" pois.
Aikanaan törmätessäni välttelyyn, kuvittelin taustalla olevan jotain rikollista tai ainakin yleisesti moraalisesti tuomittavaa.
Olen kuitenkin päissäni kuvitellut välttelyn johtuvan pelosta tulla vähätellyksi = henkilö ajattelee toisen aivoilla arvellen edustamansa ammatin saavan toiselta osapuolelta niukasti arvostusta.
Hitonko väliä sillä on?!
Tämä kuvitellun ajattelu ohjaa hyvinkin paljon toimintojamme aina kulutuspäätöksistämme lähtien.
Kuuluu sarjaan asioita "mitähän tuokin minusta ajattelee"?
Tyypillisimmillään suhteissamme ulkomaalaisiin.- Anonyymi
laiska-lasse kirjoitti:
Yllättävän yleistä.
Monesti olisi hyvä tietää hieman kumppanin taustasta pelkän keskustelun vuoksi ettei tipahtaisi "aalloilta" pois.
Aikanaan törmätessäni välttelyyn, kuvittelin taustalla olevan jotain rikollista tai ainakin yleisesti moraalisesti tuomittavaa.
Olen kuitenkin päissäni kuvitellut välttelyn johtuvan pelosta tulla vähätellyksi = henkilö ajattelee toisen aivoilla arvellen edustamansa ammatin saavan toiselta osapuolelta niukasti arvostusta.
Hitonko väliä sillä on?!
Tämä kuvitellun ajattelu ohjaa hyvinkin paljon toimintojamme aina kulutuspäätöksistämme lähtien.
Tyypillisimmillään suhteissamme ulkomaalaisiin.Kun täällä anonyymina haluaa kirjoittaa,kun ei koskaan lukijasta tiedä
Ja jos
ammatti
hieman erikoisempi
on siitä syytä
pitää suu supussa
Ilman häpeää - mutta ..
laiska-lasse kirjoitti:
Yllättävän yleistä.
Hitonko väliä sillä on?!
Tyypillisimmillään suhteissamme ulkomaalaisiin.että minulla asia on ihan päinvastoin. Olen ylpeä ammatistani, ja olen siinä hyvä. On ammatteja, spesifejä, joista ei ainakaan tuntemattomille puhele. Ihan kuin tuossa alempana eräs kirjoittaja sanoo.
Ymmärrän toki sinunkin mielipiteesi, ja monesti varmasti pitää paikkansa.
- Judge evk
ja ylpeä siitä.
- handek
Hitsaaja, vaikkakin siltä ammatilta 30v väistynyt...
Sitä ennen metallin sekatyöläinen.
Viikon kuluttua 66v, siis tänne yli-ikäinen mutta ikäni nimimerkillä ilmoittanut.- 48v......N
hiuskarvan tupsuttaja... siinä sivussa ropoja hankittu myös monenlaisilla kuvataiteilla
Useamman alan työmies.
- Marlyn.
mutta just "päässyt" työeläkkeelle,siinä sivussa paljon muitakin töitä,lisä ansiona.
Ja olen todella tykännyt työstäni :-))) Kolme eri hoitoalan koulutusta, ja ammatit useita vaihdellen siltä pohjalta mutta asiakaskuntana kuitenkin lapset.
- Meriläinen
Tämä sekatyönainen lähtee tänäkin iltana töihin, jääkää te juhlimaan itsenäisyyttä tv;n ääreen.
Minä katselen sitten myöhemmin jos katselen.
Laittakoon joku kynttilän ikkunalle kuudelta minun puolestani, nyt on pimeät ikkunat tässä asunnossa.- k/k
kuuren aikaan mut mä laitan ehtoolla kynttilän ittelleni ja sulle,ihan varmast
- Meriläinen
k/k kirjoitti:
kuuren aikaan mut mä laitan ehtoolla kynttilän ittelleni ja sulle,ihan varmast
Kiitos, nyt tuli hyvä olo.
Voin olla huoletta poissa.
- Alien-8
immeisiä.On se sitten mukava kesäisin katsella omien töittensä jälkiä,kun istutukset alkavat kasvamaan.
- Keltainen kuu
Olen jo 32v. lapioinut toisten jälkiä eli olen 72 huoneistoa käsittävän vuokra-taloyhtiön haukutuin asia eli talonmies.
- .xyz.
on vastaus kysyvälle ja tiennäyttäjä eksyneelle. :)
- tarttuneena
ammatteja kaksi, siis opiskelun tai tutkinnon kautta" vahvistettuja" ammattinimikkeitä - viljelypuutarhuri ja kiinteistön hoitaja , nykyiseen laitoshuotajan , siis siivoajan työhön ei ammatttipätevyyttä, kolme vuotta olen samalla työnantajalla ollut ja vielä taidan koulunpenkille joutua, vaikka on vakituinen virka.
- ammatti*
Palkkakirjanpitäjä. Siinä ammatissa, josta pidän.
hoitoalalla:))
- O-V..
Pää toiminen eläkeläinen, mieluummin viihdyn taka alalla.(ainakin valokuvissa)
- uk-ko
sähläystä median ja viestinnän parissa vuodesta -79. Lähinnä freelancerina tai yrittäjänä. Viime vuodet saman alan opehommissa, 2. asteella eli amiksessa.
No seppä, eikä se vissihin oo mikään ylypeyren aihe. Sitähän sanotahan notta: suutarin akka ja sepään hevoonen on aina iliman kenkiä.
Tua autohommakin on sellaasta rauhatonta kiertämistä eikä soo mitään ihimisen työtä sekään. Pitää olla jotenkin uskoosin jotta pimiä päästään kuka sellaasesta tykkää, tai jokuu idiootti varmahan.
Ja kaikiista näistä mä tunnistan itteni ja oon aikalaalla omalla alallani. Täyret 40 vuotta maaliman maanteillä, kesällä -69 aloon ajamahan. Silloon kesäkuus ku täytin 18 ja sain ajokortin. Mihin sitä sitten vertaasikaan ku mitään muuta hantvärkkiä en oo koskaan harijoottanu.
Onhan siinä, jos ei ny niin palijoon oo tullu teheryyksi, niin ainaki jotaan nähäryyksi ja mitä muistella vanhaankorilla, jos eloonpäiviä piisaa.
Olevinaan soon tua aika menny koko nopiahan, sen 7 vuotta vielä pitääs kiristää sinne 65 vuotehen. Päivä kuitenkin kerrallaansa mennähän ja eletähän. Mikäs siinä jos terveyttä riittää teherä ja touhuta.
Sellaasta tyhyjän orootustahan se välihin tahtoo olla, tällaasella yksinääsellä elämä.
Sitä kuitenkaan pirä liikaa ajatella ja tyytyvääsyys se paras.
terv.
seppä ja pieni Tiitu kulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840