Riisivelli 4 vai 5 kk->

aurinkoinen_

Osaako joku sanoa miksi osa riisivelleistä on alkaen 4 kk ja osa alkaen 5 kk? Riisitärkkelystähän on monissa soseissa jotka ovat 4 kk eteenpäin (esim. metsämarjasose vai olikohan kuningatarsose mistä juuri katsoin...). Riisissähän ei ole gluteenia, eikös se on se mitä vältetään kunnes on 5 kk?

14

1333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ap.

miksi olisi apua, osaa ne itsekin googlettaa... ei niissä vastausta lue!

• gfgfdfd

riisi aloitettiin meillä alle 4kk iässä nimenomaan allergia-lääkärin ohjeistuksesta.

• onko apua?

..nyt ihan hirveästi kun laitoin linkit.Itse sinä sitä apua pyysit, etkä maininnut että olit jo googlettanut!

• ......
        onko apua? kirjoitti:

..nyt ihan hirveästi kun laitoin linkit.Itse sinä sitä apua pyysit, etkä maininnut että olit jo googlettanut!

Eihän noista linkeistä selviä yhtikäs mitään, se tässä on pääpointti. Miksi turhaan vastata kysymykseen jos ei ole mitään vastausta niihin. Ja sitten vielä vetää herneet nenään kun sitä ihmettelee.

• heinä-äiti
        onko apua? kirjoitti:

Mitähän apua noista linkeistä mahdollisesti oli? Itsekin sitä ihmettelen.

Meillä annettiin riisivelliä jo 4,5 kk:n ikäisenä ja siitä siirryttiin hiljalleen riisipuuroon. Kauraa sai 5 kk ikäisenä eli vähän aikaa sitten. Muita viljoja ei ole vielä kokeiltu. Riisi kovetti hieman mahaa, mutta jos laittaa sekaan luumusosetta, niin se sopii hyvin ja vatsakin toimii. Myös päärynä-riisipuuro kelpasi tosi hyvin ja tyttö nukkui 6 tunnin unet sen jälkeen. Riisi on miedon makuista ja siihen sekoitettu hedelmäsose saa siitä namia =)

• eräs vain täältä
        heinä-äiti kirjoitti:

Mitähän apua noista linkeistä mahdollisesti oli? Itsekin sitä ihmettelen.

Meillä annettiin riisivelliä jo 4,5 kk:n ikäisenä ja siitä siirryttiin hiljalleen riisipuuroon. Kauraa sai 5 kk ikäisenä eli vähän aikaa sitten. Muita viljoja ei ole vielä kokeiltu. Riisi kovetti hieman mahaa, mutta jos laittaa sekaan luumusosetta, niin se sopii hyvin ja vatsakin toimii. Myös päärynä-riisipuuro kelpasi tosi hyvin ja tyttö nukkui 6 tunnin unet sen jälkeen. Riisi on miedon makuista ja siihen sekoitettu hedelmäsose saa siitä namia =)

..ette vissiin osaa lukea suosituksia sieltä sivuilta..no,tyhmiä on kaikenlaisia!

• jflsjxdmllllllllllll
        eräs vain täältä kirjoitti:

..ette vissiin osaa lukea suosituksia sieltä sivuilta..no,tyhmiä on kaikenlaisia!

..ne saa sieltä netistä tietoon, jos vain osaa katsoa.Siitä on n.3kk kun itse avasin juuri nuo laitetu linkit ja tajusin koska saa antaa.

eräs vain täältä kirjoitti:

Sitähän tässä juuri ihmetellään miksi osan valmistajien riisivelli on alkaen 5 kk ja osan 4 kk. Muksulla on tuo 5 kk mutta ei kaikilla. Missään tuolla ei lue vastausta siihen. Toisen valmistajan riisi ei ole sen erilaisempaa.

jflsjxdmllllllllllll kirjoitti:

..ne saa sieltä netistä tietoon, jos vain osaa katsoa.Siitä on n.3kk kun itse avasin juuri nuo laitetu linkit ja tajusin koska saa antaa.

Siis lukiko kukaan sitä alkuperäistä kysymystä. Kysyttiin miksi osassa on 4 kk ja osassa 5 kk. Kyse ei ollut muksun suosituksista. Jos osaa kysyä miksi ne vaihtelee, tietää että muksulla on se suositus 5 kk...

• haisukakkiainen

• kissa811
        ******** kirjoitti:

Sitähän tässä juuri ihmetellään miksi osan valmistajien riisivelli on alkaen 5 kk ja osan 4 kk. Muksulla on tuo 5 kk mutta ei kaikilla. Missään tuolla ei lue vastausta siihen. Toisen valmistajan riisi ei ole sen erilaisempaa.

no joissakin riisivelleissä on vehnää myöskin ja siksi vasta 5kk. Tosin Muksulla pelkkää riisijauhoa ja kuitenkin 5-6kk.

• Varma tieto
        ******** kirjoitti:

Ikäraja hilataan mahdollisimman ylös. Tällä halutaan tukea imetystä. Eli siis tarkoitus on, että äidit imettäisivät mahdollisimman pitkään.
        Näin sanoi Muksun edustaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe