TERVEYS JA PAINONHALLINTA

monica

Uusi aamu ja uudet mietteet, ja heti alkuun HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ myöskin lukijoille.

Hyvää sunnuntai aamua.

39

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvi*

      Hyvää jatkoa Monica tervehtymisellesi! Samoin osallistujien sisukkuudelle ja saavutuksille. t pilvi*

      • päivä päivältä yhä paremmin voin ja voimistun, tiimiläisten puolesta
        voin vain todeta että, kyllä heillä sisua riittää ja sitkeyttä myöskin, ja
        tulosta on näkyvillä.

        Hyvää alkanutta sunnuntaipäivää sinulle.


      • jjoutava
        monica kirjoitti:

        päivä päivältä yhä paremmin voin ja voimistun, tiimiläisten puolesta
        voin vain todeta että, kyllä heillä sisua riittää ja sitkeyttä myöskin, ja
        tulosta on näkyvillä.

        Hyvää alkanutta sunnuntaipäivää sinulle.

        Monica, olet aivan selvästi jo voimistunut, päätellen siitä että vaadit jo tuloksia ja kannustat.
        Kohdallani on tapahtunut tai ei ole tapahtunut juuri mitään, kun vaaka näyttää - 93,0 kg
        100kg - 7 kg = 93kg
        Saavutuksena sitäkin pidän olosuhteet huomioiden.
        Keittiöhengetär täällä on tyypillinen huolehtiva emoihminen, kiitollinen on oltava hänen huolenpidosta.
        Eilen.
        Kahvi juustoruisleipä.
        Omena
        Paistettua lohta, peruna, ruisleipää, vettä ja mandariini.
        Iltap. kahvi, pullansiivu.
        klo 17 kalkkunaleikettä, peruna, tomaatti, ruisleipää, lasillinen piimää.
        Iltatee viipale vaaleaaleipää.


      • jjoutava kirjoitti:

        Monica, olet aivan selvästi jo voimistunut, päätellen siitä että vaadit jo tuloksia ja kannustat.
        Kohdallani on tapahtunut tai ei ole tapahtunut juuri mitään, kun vaaka näyttää - 93,0 kg
        100kg - 7 kg = 93kg
        Saavutuksena sitäkin pidän olosuhteet huomioiden.
        Keittiöhengetär täällä on tyypillinen huolehtiva emoihminen, kiitollinen on oltava hänen huolenpidosta.
        Eilen.
        Kahvi juustoruisleipä.
        Omena
        Paistettua lohta, peruna, ruisleipää, vettä ja mandariini.
        Iltap. kahvi, pullansiivu.
        klo 17 kalkkunaleikettä, peruna, tomaatti, ruisleipää, lasillinen piimää.
        Iltatee viipale vaaleaaleipää.

        Olen muistanut syödä säännöllisemmin,joten on tästä ollut hyötyä..No,en tietenkään aina.. suunnilleen.
        Paino on pudonnut,siinä 500 g,joten ihan hyvä , siis nyt 5,5 kg.Kerroin lapsenlapselleni,ihmetteli ,että miksi? Ymmärsi kyllä,että on tervellisempää huolehtia painostaan..Muuten wegaani-lapsenlapseni,on vähän antanut periksi.. saa olla kananmunaa tuotteissa.. Ihan hyvä.. Välillä oli tosi vaikea keksiä mitään hyvää tarjottavaa,kun ei saanut olla mitään eläinperäistä..Tuotteiden selostuksista piti tarkistaa,onko liivatetta,kun sekin tehdään luujauhosta ..Eikä yhtään eläintä säästynyt huonolta kohtelulta..
        Olen varmaan lintsannut ilmoittelusta.. Perjantai meni samaan malliin.. Varmasti söin jotain..
        Olen kirjannut 724 kcal ja rasvaa 24g.. Eiliset;
        Aamulla klo 6.00 Yksi juustosarvi, kahvia
        Päivällä : perunamuusia vähän ja makkarakastiketta vähän,tomaattia ,kurkkua,vettä
        Iltapäivällä; Kahvia ja 2 paahtoleipää,flooraa,kevytleikkeet
        Illalla 1dl mustikka-kevytrahkaa.. Nöistä kertyi 740 kcal ja rasvaa 28g..
        Äskön paistoin joulutorttuja..Varmasti syön yhden..
        Mukavaa päivää! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Olen muistanut syödä säännöllisemmin,joten on tästä ollut hyötyä..No,en tietenkään aina.. suunnilleen.
        Paino on pudonnut,siinä 500 g,joten ihan hyvä , siis nyt 5,5 kg.Kerroin lapsenlapselleni,ihmetteli ,että miksi? Ymmärsi kyllä,että on tervellisempää huolehtia painostaan..Muuten wegaani-lapsenlapseni,on vähän antanut periksi.. saa olla kananmunaa tuotteissa.. Ihan hyvä.. Välillä oli tosi vaikea keksiä mitään hyvää tarjottavaa,kun ei saanut olla mitään eläinperäistä..Tuotteiden selostuksista piti tarkistaa,onko liivatetta,kun sekin tehdään luujauhosta ..Eikä yhtään eläintä säästynyt huonolta kohtelulta..
        Olen varmaan lintsannut ilmoittelusta.. Perjantai meni samaan malliin.. Varmasti söin jotain..
        Olen kirjannut 724 kcal ja rasvaa 24g.. Eiliset;
        Aamulla klo 6.00 Yksi juustosarvi, kahvia
        Päivällä : perunamuusia vähän ja makkarakastiketta vähän,tomaattia ,kurkkua,vettä
        Iltapäivällä; Kahvia ja 2 paahtoleipää,flooraa,kevytleikkeet
        Illalla 1dl mustikka-kevytrahkaa.. Nöistä kertyi 740 kcal ja rasvaa 28g..
        Äskön paistoin joulutorttuja..Varmasti syön yhden..
        Mukavaa päivää! t.Irkku

        Olen ollut koko päivän tuolla kylillä leipomassa. läksin jo aikaisin, ja juuri tulin kotiin. Siellä oli kahdeksan naisen porukka, jotka opetin piirakoiden tekoon. Satoja piirakoita tehtiin. riisi ja perunapiirakoita. Ja vielä lanttusupikkaita. Hyvin rupesi jo porukalta sujumaan. Aika paljon paistettiin, ja paljon tehtiin paistovalmiiksi, ja pakastettiin pelleillä leivin paperin päällä. Nyt on kaikilla sitten jo piirakoita jouluksi.
        No kaikkia piirakoita maisteltiin, ja kahvia juotiin pannu kaupalla. Ja siinä sivussa parannettiin maailmaa! Ja se paranikin niin paljon, että kaikki lupasivat jatkossakin tehdä itse piirakat!
        Painokin oli tänä aamuna ihan entisellään!
        Nyt on pakko kipaista suihkussa, että joudun niihin linnan juhliin. Hyvää juhlien jatkoa kaikille!


    • ja hyvää huomenta, nyt on juhlat juhlittu ja hyvältä ne näyttivätkin olevan, ne valittujen kansalaisten juhlat, joita saimmme ihailla TV-katsellen.

      Mutta aloitetaaan me vaan jalat maassa taas puurtamaan oman asiamme kanssa, sitkeesti ja varmasti, vaikka välillä tuntuukin että mitään ei tapahdu, niiin kyllä se siitä sitten taas eteenpäin menee.

      jjoutava tuumaili että hyvin huomaa että olen paranemaanpäin,,,,, hyvä,,, niin minä itsekkin huomaan, vaikka hidasta näyttää olevan.

      Irkku on onnistunut taas pudottamaan ½ kg nyt voit syödä joulupöydästä mitä maittaa vaan.,,,,Aatto juhlista jaloin,,,, ainankin aattona.

      Marja-Liisalla nyt on piirakat tehtynä,, on varmasti hyviä, voi kun pääsis maaistamaan. Täytyy tyytyä vaan kaupan piirakoihin.

      Vaikka karjalanpiirakat on kotoisin Karjalasta niin en koskaan oppinut niitä tekemään, nimittäin äitini ei koskaan tehnyt, en tiedä miksi.....vaikka hän oli muuten hyvän ruuan laittaja.

      No jatkakaapa te tästä eteenpäin....

      • Minä eilen kyllä söin vähän turhaa rasvaa,kun paistoin joulutorttuja ja söin yhden ja sitten tein pizzaa ja otin siitäkin palan.. en isoa kuitenkaan..pistin siihen kevytmetvurstia,joten oli vähemmän rasvaa..
        No aamulla klo 7.00 kahvia ja ne paahtpleivät ,flooraa ja kevytleikkele siivut..
        Vähän myöhemmin vielä kahvia ja joulutorttu..
        Sitten tein sen pizzan, sitä pala.. ja vettä päälle..
        En sitten syönyt muuta kun laskin,että tuli jo tarpeeksi kaloreita.. n.800 kcal ja rasvaahan noissa oli 41g..
        Illalla punnitsin,ei ollut ainakaan tullut lisää.. Kai se nyt pysyy vakiona,ei heittele..
        Jatkamme..Mukavaa päivää ..t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Minä eilen kyllä söin vähän turhaa rasvaa,kun paistoin joulutorttuja ja söin yhden ja sitten tein pizzaa ja otin siitäkin palan.. en isoa kuitenkaan..pistin siihen kevytmetvurstia,joten oli vähemmän rasvaa..
        No aamulla klo 7.00 kahvia ja ne paahtpleivät ,flooraa ja kevytleikkele siivut..
        Vähän myöhemmin vielä kahvia ja joulutorttu..
        Sitten tein sen pizzan, sitä pala.. ja vettä päälle..
        En sitten syönyt muuta kun laskin,että tuli jo tarpeeksi kaloreita.. n.800 kcal ja rasvaahan noissa oli 41g..
        Illalla punnitsin,ei ollut ainakaan tullut lisää.. Kai se nyt pysyy vakiona,ei heittele..
        Jatkamme..Mukavaa päivää ..t.Irkku

        Illalla Iltakahvin kanssa oli vielä oikein jäätelöannokset , mansikkahillon kanssa, ja minäkin söin! Myöhemmin illalla kävin vielä yhden perunapiirakan, kinkkkua päällä, ja yhden jogyrtin. Tuli nälkä, kun katselin niiden notkuvia pöytiä. Ajattelin. että eihän sitä sovi näin juhlapäivänä rahvaankaan olla nälissään.Hyvinvointi Suomessa, sehän olisi häpeä koko kansakunnalle.
        No nyt on ne juhlat juhlittu, ja arki palaa taas sienikeittolinjalle! Mukavaa päivää kaikille!


      • jjoutava
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Illalla Iltakahvin kanssa oli vielä oikein jäätelöannokset , mansikkahillon kanssa, ja minäkin söin! Myöhemmin illalla kävin vielä yhden perunapiirakan, kinkkkua päällä, ja yhden jogyrtin. Tuli nälkä, kun katselin niiden notkuvia pöytiä. Ajattelin. että eihän sitä sovi näin juhlapäivänä rahvaankaan olla nälissään.Hyvinvointi Suomessa, sehän olisi häpeä koko kansakunnalle.
        No nyt on ne juhlat juhlittu, ja arki palaa taas sienikeittolinjalle! Mukavaa päivää kaikille!

        Ei ihmeemmin juhlittu vaikka joku sukulainen 1luokan ritarimerkin saikin.
        Makaroonilihalaatikkoa syötiin arkinen juusto ruisleipä aamukahvilla,
        puolukkaa, omena, tomaatti, mandariini.
        kahvilla iltapäivällä oli pullasiivu ja pipari.
        Klo 17 lihamakarooni laatikkoa j a ruisleipää, lasillinen piimää.

        Kävin aamulla aikaisin länsisatamassa pimeäajan ajelua harrastamassa ja aina vaan varovaisempi pitää liikenteessä olla, silmät niin ovat pimeällä hitaat näkemään.
        Tallinnan laivalle ne tädit olivat menossa jouluostoksia tietysti mielessään.


    • ja tiistaiaamua, kyllä näin aikasin on tosi pimeää, ei tunnu ollenkaan että joulu on näinkin lähellä. Lunta ei ole missään, ainankaan täällä satakunnassa, jos minä oikein nään, kun katson vaan ikkunastani ulos.

      Mutta sekos ei meidän tahtia haittaa, jatketaan vaan tutkimusta, mitenkä painomme pysyy kurissa, ettemme lihoisi eikä laihtuisi, siinä meillä on vielä tehtävää.

      Minä kyllä saan kiloja, kun joudun olemaan vaan sisällä ja ruokakin jo maittaa, mutta pyrin niistä sitten aikanaan eroon, kunhan paranen kunnolla. Nyt on sairastettava vielä useampi viikko.

      Mutta mikään ei estä painoa pudottamastakaan, kuten jjoutavalla on vielä kesken pudotus peli, että yritähän pinnistellä, saadaksesi eron taas uudesta kilosta, hitaasti mutta varmasti. Hyvä että liikut lenkillä päivittäin.

      Pirteää aamua teille kaikille.

      • Kyllä on pimeää täälläkin! Eilinenkin päivä oli ihan huippu sellainen ,alkoi jo puolilta päivin pimetä. Tietenkin jos lunta olisi, niin valostuisihan se vähän. Muuten minä en välittäisikään koko lumesta, kun eihän siitä ole muuta kuin riesaa.Ja tuiskuisina talvina ihan jumalaton työ, että saa kaikki tiet jo polut auki pidettyä. Ihan mukava astella sulassa maassa, ei ole liukasta, eikä kulkeudu lunta ja vettä sisälle.
        Minulle riittää kun katson niitä hiihtoja joskus syrjäsilmällä telkkarista.Kun telkkari meillä on aina auki, kun hiihtokilpailuja tulee. Isäntä on kova penkkiurheilija. Selostaakin joskus Mertarannan kanssa kilpaa.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 sienikeittoa (45) hiivaleipää(80) creme bonjour(7)

        klo 12.30 päiväkahvit, hiivaleipää(80) creme bonjour(7)

        klo 14.00 päärynä(60)

        klo 16.30 perunasosetta 2dl (200) vähän lihakastiketta (95) ruisleipää(90) creme bonjour(7)

        klo 19.30 iltakahvit hiivaleipää(80) creme bonjour(7)

        myöhemmin 4 mandariinia (48)

        kaikki yhteensä 816 kaloria

        Koitan nyt tämän viikon kokeeksi olla niin, että en laita leiville muuta kun tuota creme bonjouria. Kun siinä vähenee 44 kaloria päivässä voimariiniin verraten. Maussa kyllä häviää rutkasti, että lopullisesti en ole vielä valmis luopumaan. Mutta niinhän ne on kaikki nuo muutkin tuotteet, kyllä se jogyrttikin rasvaisena, ja makeutettuna on hyvää. Ja rasvaton jäätelö on ihan onnetonta. No ennenhän niitä tietenkin syö, kun selkäänsä ottaa. Mutta yleensä minä olen mieluummin ihan ilman.
        Mukavaa hämärän hyssykkätä teille!


      • jjoutava
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Kyllä on pimeää täälläkin! Eilinenkin päivä oli ihan huippu sellainen ,alkoi jo puolilta päivin pimetä. Tietenkin jos lunta olisi, niin valostuisihan se vähän. Muuten minä en välittäisikään koko lumesta, kun eihän siitä ole muuta kuin riesaa.Ja tuiskuisina talvina ihan jumalaton työ, että saa kaikki tiet jo polut auki pidettyä. Ihan mukava astella sulassa maassa, ei ole liukasta, eikä kulkeudu lunta ja vettä sisälle.
        Minulle riittää kun katson niitä hiihtoja joskus syrjäsilmällä telkkarista.Kun telkkari meillä on aina auki, kun hiihtokilpailuja tulee. Isäntä on kova penkkiurheilija. Selostaakin joskus Mertarannan kanssa kilpaa.

        Eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 sienikeittoa (45) hiivaleipää(80) creme bonjour(7)

        klo 12.30 päiväkahvit, hiivaleipää(80) creme bonjour(7)

        klo 14.00 päärynä(60)

        klo 16.30 perunasosetta 2dl (200) vähän lihakastiketta (95) ruisleipää(90) creme bonjour(7)

        klo 19.30 iltakahvit hiivaleipää(80) creme bonjour(7)

        myöhemmin 4 mandariinia (48)

        kaikki yhteensä 816 kaloria

        Koitan nyt tämän viikon kokeeksi olla niin, että en laita leiville muuta kun tuota creme bonjouria. Kun siinä vähenee 44 kaloria päivässä voimariiniin verraten. Maussa kyllä häviää rutkasti, että lopullisesti en ole vielä valmis luopumaan. Mutta niinhän ne on kaikki nuo muutkin tuotteet, kyllä se jogyrttikin rasvaisena, ja makeutettuna on hyvää. Ja rasvaton jäätelö on ihan onnetonta. No ennenhän niitä tietenkin syö, kun selkäänsä ottaa. Mutta yleensä minä olen mieluummin ihan ilman.
        Mukavaa hämärän hyssykkätä teille!

        Nuorien opiskelijoiden taiturimaisia musiikkiesityksiä olin illalla kuulemassa, omia sävellyksiäänkin heillä oli joukossa. Nautin siitä tarjonnasta eikä lihottavaakaan sellainen nautinta ole.

        Aamulla kahvi ruisleipää ja juustoa.
        omena
        päivällä lihamakaroonilaatikkoa, 1peruna, kalkkunaleikettä, tomaatti, ruisleipää ja piimää.
        päiväkahvi pullasiivu,
        klo 17 ohrapuuroa mustikkasoppaa viipale ruisleipää ja kalkkunaleikettä päällä.
        Konsertista tultua, tee vaaleaa leipää jakalkkunaleikettä maistui hyvin.
        keskivartalossa on vielä liikaa mutta kävelykin sitä sulattelee, toivotaan.


    • main-ego

      Nyt jaksan muutaman rivin "raapustaa",olen ollut niin masentunut.Lonkkaleikkaukseni siirtyi kun löytyi tulehdus,joka piti ensin hoitaa.Kärsivällisyyttä on kysynyt,nyt kaiken pitäisi olla ok,ja yritetään uudestaan ensiviikolla. Vähän ikävästihän tulee juuri joulun alle,mutta ajattelen kuitenkin et mitä pikemmin pääsen tästä sen parempi.Jos en tässä enää jaksa kirjoitella oikein Hyvät ja siunatut Joulut kaikille laihduttajille,pysykää "tiukkana".

      • mutta kiva kun kirjoitit ja ilmaisit asian, että tiedämme asiasta jotain. olimme siinä uskossa että olet jo toipumaan päin, eli kaikki on ohi. mutta hyvä kun pääset nyt leikkaukselle, ei siinä mene kuin 1 joulu pilalle, ja terveys ennenkaikkea.

        Sinulla on niin iso leikaus että, siinä menee toipumisessa pitemmän aikaa, mutta toivon ja odotan että kaikki menee hyvin, ja toivut myöskin masennuksestasi, älä anna sille masennukselle valtaa mielialassasi. Se on ikävä kaveri, kun olen kuunnellut, ketkä ovat sen sairastaneet.

        Nyt toivotan sinulle kaikkea hyvää ja pikaista paranemista leikkauksen jälkeen, että pääset tänne joukkoomme jatkamaan, siitä mihi se jäi...... Jos jaksat niin tiedotappa jotain joskus!

        Hyvää Joulua myös sinulle!


    • Olen nyt jännännyt että saanako flunssan jota pelkään saavani, nimittäin kävi niin, että eräs ystäväni kävi tervehtimässsä minua, ja kun oli lähdössä niin sanoi, että toivotavasti et saa flunssaa, kun hänellä sellainen on, eilen soitis hänelle hän oli vuoteenomana ja kuumetta 38 ast. Että en turhaa ole huolissani, olenhan potilas enkä ole täysissä voimissanikaan.

      Katsotaan miten käy?????

      Pimeys maan vallitsee, ja jouluisesta tunnelmasta ei ole tietoakaan, ja sekin lisää ankeutta kun en näe mitään jouluista kuin naapuritalon kyntteliköt joillakin ikkunoilla. Minulla on tapana laittaa vasta viikkoa ennen joulua, kyllä niitä saa tarpeeksi ihailla, poiskin korjaan melko pian.

      Nyt jätän taas puheenvuoron teille ja kertokaa miten teillä on mennyt? Oletteko jo joulun tunnelmissa ?
      ja kuinka painonne voi.? Nyt on paljon houkutuksia popsia niitä näitä, mutta muistakaa että ei kaikkia pidä panna suuhunsa mitä näkee.

      Mukavaa joulun odotusta teille kaikille myös lukijoille.

      • Minäkin olin eilen taas tuolla kaupungissa. Kävin vielä vähän joulujuttuja katselemassa. Lahjakortteja Seppälästä kävin ostamassa noille teineille vielä pukin konttiin, kun en niille enää osaa mitään vaatteita ostaa. Se on yöpaita, sukat ja pikkuhousut mitkä vielä jotenkuten menee lävitse. Niin ostakoot neidit itse, niin saavat mieleisiään. Joulun jälkeen alkaa alennusmyynnitkin. Kyllä minä ihmettelen, miten ne kaupunkilaiset aina jaksaa siellä asua, kun minä en missään väsy niin kuin kaupunki reissuilla. Kyllä täällä kotona voi päivän kaivaa vaikka ojaa, niin en väsy niin paljon kun neljän, viiden tunnin reissulla kaupunkiin. Illallakin olin ihan naatti!
        Eiliset syönnit!

        klo 7.00 kahvia

        klo 10.00 tomaattikeittoa(45) paistettu muna (85) 2 näkkäriä (90) creme bonjour(7)

        klo 13.30. päiväkahvi kaupungilla, pikku pulla(100)

        klo 14.00 banaani (110)

        klo 16.30 200 gr perunaa (160) vähän kastiketta(95) 2 näkkileipää(90) creme bonjour(7) punajuurta(20) lasi rasvatonta piimää (70)

        klo 17.00 mandariini (12)

        klo 19,30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin rasvainen, ja sokerinen jogyrtti(180)

        kaikki yhteensä 1081 kaloria

        Tänään aloittelen puuhaamaan jotain tämän joulun eteen, siivoan isot kirjakaapit, vaihtelen verhoja ym pientä. Suurelleen ei edes pistetä. Sillä on tyhjä itseään stressata, suuremmat siivous mylläkät pidetään sitten keväällä, kesän tulon kunniaksi.
        Mukavaa joulun odotusta kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Minäkin olin eilen taas tuolla kaupungissa. Kävin vielä vähän joulujuttuja katselemassa. Lahjakortteja Seppälästä kävin ostamassa noille teineille vielä pukin konttiin, kun en niille enää osaa mitään vaatteita ostaa. Se on yöpaita, sukat ja pikkuhousut mitkä vielä jotenkuten menee lävitse. Niin ostakoot neidit itse, niin saavat mieleisiään. Joulun jälkeen alkaa alennusmyynnitkin. Kyllä minä ihmettelen, miten ne kaupunkilaiset aina jaksaa siellä asua, kun minä en missään väsy niin kuin kaupunki reissuilla. Kyllä täällä kotona voi päivän kaivaa vaikka ojaa, niin en väsy niin paljon kun neljän, viiden tunnin reissulla kaupunkiin. Illallakin olin ihan naatti!
        Eiliset syönnit!

        klo 7.00 kahvia

        klo 10.00 tomaattikeittoa(45) paistettu muna (85) 2 näkkäriä (90) creme bonjour(7)

        klo 13.30. päiväkahvi kaupungilla, pikku pulla(100)

        klo 14.00 banaani (110)

        klo 16.30 200 gr perunaa (160) vähän kastiketta(95) 2 näkkileipää(90) creme bonjour(7) punajuurta(20) lasi rasvatonta piimää (70)

        klo 17.00 mandariini (12)

        klo 19,30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin rasvainen, ja sokerinen jogyrtti(180)

        kaikki yhteensä 1081 kaloria

        Tänään aloittelen puuhaamaan jotain tämän joulun eteen, siivoan isot kirjakaapit, vaihtelen verhoja ym pientä. Suurelleen ei edes pistetä. Sillä on tyhjä itseään stressata, suuremmat siivous mylläkät pidetään sitten keväällä, kesän tulon kunniaksi.
        Mukavaa joulun odotusta kaikille!

        No,jäi kait taas maanantai väliin.. Kyllä söin jotain,joten ei hätää.. Laskin että tuli kaloreita 760 ja rasvaa 27g..Mutta eilen meni vähän turhuuksiin..
        No,ensin aamulla sämpylä,halkasin ja flooraa,kevytleikettä,kahvia..
        Sitten piti lähteä Vertaisryhmää vetämään..
        Ryhmäni paremmat puoliskot (siis vaimot) olivat leiponeet torttuja ja omanapiirakkaa..
        Suklaakarkitkin kiersi jokaiselle..Eipä siinä kehdannut hirveesti nirsoilla,kun oli tämän vuoden viimeinen..
        Sitten vielä menin tekemään siskolleni kauppa-ostokset ja pitihän hänen seurakseen juoda kahvit ja syödä
        pulla..Hänellä on diapetes,joten ostan jotain,mikä ei ole sokerista.. Hän aina toivoo jotain herkkuja,mutta olen tiukkana..Harmittaa vaan,jos ei ole sokeria,niin on rasvaa kuitenkin..
        Illalla,oli kuitenkin jotenkin ontto olo,joten paistoin yhden kananmunan,ruisleipää ja flooraa..teetä..
        Hui.. Tässä on tottunut jo niukkoihin syömisiin,niin karkit etenkin yököttää,kun en edes tykkää suklaasta..Mitähän noista kertyi.ei edes uskalla laskea.. Punnitsin äskön..ei ole tullut painoa lisää,joten ei yksi päivä hetkauta mihinkään suuntaan..Onneksi..Kertyi 1080 kcal ja rasvaa 42g.. Onneksi ei enempää sentään.. No,tänään taas tiukkaa linjaa.. Jatkamme.. Mukavaa päivää..t.Irkku


      • jjoutava
        irkku-37 kirjoitti:

        No,jäi kait taas maanantai väliin.. Kyllä söin jotain,joten ei hätää.. Laskin että tuli kaloreita 760 ja rasvaa 27g..Mutta eilen meni vähän turhuuksiin..
        No,ensin aamulla sämpylä,halkasin ja flooraa,kevytleikettä,kahvia..
        Sitten piti lähteä Vertaisryhmää vetämään..
        Ryhmäni paremmat puoliskot (siis vaimot) olivat leiponeet torttuja ja omanapiirakkaa..
        Suklaakarkitkin kiersi jokaiselle..Eipä siinä kehdannut hirveesti nirsoilla,kun oli tämän vuoden viimeinen..
        Sitten vielä menin tekemään siskolleni kauppa-ostokset ja pitihän hänen seurakseen juoda kahvit ja syödä
        pulla..Hänellä on diapetes,joten ostan jotain,mikä ei ole sokerista.. Hän aina toivoo jotain herkkuja,mutta olen tiukkana..Harmittaa vaan,jos ei ole sokeria,niin on rasvaa kuitenkin..
        Illalla,oli kuitenkin jotenkin ontto olo,joten paistoin yhden kananmunan,ruisleipää ja flooraa..teetä..
        Hui.. Tässä on tottunut jo niukkoihin syömisiin,niin karkit etenkin yököttää,kun en edes tykkää suklaasta..Mitähän noista kertyi.ei edes uskalla laskea.. Punnitsin äskön..ei ole tullut painoa lisää,joten ei yksi päivä hetkauta mihinkään suuntaan..Onneksi..Kertyi 1080 kcal ja rasvaa 42g.. Onneksi ei enempää sentään.. No,tänään taas tiukkaa linjaa.. Jatkamme.. Mukavaa päivää..t.Irkku

        Perunalaatikkoa ja lihakastike, ruisleipää, vettä, omenaa ja tomaatti siinä se vormaatti.
        Kahvi iltapäivällä, pullapala ja jotakin hedelmäkakkua ohut viipale.
        Klo 17 Perunalaatikkoa ja kastiketta ruisleipää ja lasillinen piimää, pienet annokset, pientä nälkää on mutta niin pitää ollakin.
        Omena ja iltateellä vaalealeipä.


    • Niin se aika menee että ollaan jo torstaissa ja joulu lähestyy kovaa vauhtia, mutta toden sanoakseni minua se ei haittaa, olen jo hyväksynyt että tämä joulu menee minulla maatessa, ja kunnon kohentamisessa, että yksi tällainenkin joulu on pidettävä.

      Mutta laittakaa te muut joulua innolla siitä se joulutunnelma syntyykin, nyt alkaa ilmatkin muuttumaan, ensiviikolla on sitten jouluisimmiksi , pakkasta ja lunta.

      Lueskelin vielä aamulla teidän tilin tekoanne ja totesin vain että kalorit on pysyneet teillä siinä 1000 kieppeillä ja allekin, niin sunnuntaina nähdään mitä vaaka näyttää,,,,,,, oliko niin että kuitenkin pientä lipsumista on jokaisella käynyt ??? Mutta ei haittaa, seuraavina päivinä voi tasata.

      Mutta Irkku ja Marja- Liisa ei pudota enää painostaan, vaan yrittää löytää sen tason, jolla paino pysyy kohdallaan. Kiva kun olette saavuttaneet sen tavoitteen, jonka halusitte. Olen teistä ylpeä. Unohtamatta jjoutavaa, joka vielä yrittää pudottaa muutaman kilon, näin päättelin, sitkeesti vaan eteenpäin niin, kyllä tulosta tulee.

      Hyvää aamun jatkoa teille kaikille!

      • Täytyy heti alkuun todeta, että yhtään ei ole minulla ainakaan varaa syöntiä lisätä, heti alkaa paino nousta. Kyllä ne 2000 kalorit 70 kiloisella naisella on ihan huu haata ainakin minun kohdallani. Jos rupean sen määrän syömään, niin kohta en sovi kaksipuolisista ovista kulkemaan. Ihan on pakko näissä lukemissa pysyä, jos aion ne pudotetut säilyttää. Koitan nyt kuitenkin tämän joulun yli keplotella, ja sitten katson, paljonko taas on pudotettavaa.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 kahvia

        klo 10.00 perunapurjokeittoa (85) ruisleipää(90) creme bonjour(7) kinkkuleikettä(25)

        klo 12.30 päiväkahvit, karjalanpiirakka(180) pieni joulutorttu (200)

        klo 16.30 perunoita (160) vähän kastiketta(95) 2 näkkäriä(90) creme bonjour(7)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin omena (60)

        kaikki yhteensä 1079 kaloria.

        Ei tässä ole suuremmin irroiteltu, mutta siinä ja siinä, että pysyy entisellään.
        Nyt minunkin on pakko lähteä tästä lääkäriin, sain ajan heti, kun aamulla soitin. Minä en kyllä paljon käy siellä sarannoita kuluttamassa, mutta täytyy nyt mennä, kun oli jo yön valvojaiset. Ei mitään vakavaa, vain paha korvatulehdus, mutta on sen verran ilkeä, että en viitsi kuunnella sitä jollotusta toista yötä.
        mukavaa päivää kaikille!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        Täytyy heti alkuun todeta, että yhtään ei ole minulla ainakaan varaa syöntiä lisätä, heti alkaa paino nousta. Kyllä ne 2000 kalorit 70 kiloisella naisella on ihan huu haata ainakin minun kohdallani. Jos rupean sen määrän syömään, niin kohta en sovi kaksipuolisista ovista kulkemaan. Ihan on pakko näissä lukemissa pysyä, jos aion ne pudotetut säilyttää. Koitan nyt kuitenkin tämän joulun yli keplotella, ja sitten katson, paljonko taas on pudotettavaa.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 kahvia

        klo 10.00 perunapurjokeittoa (85) ruisleipää(90) creme bonjour(7) kinkkuleikettä(25)

        klo 12.30 päiväkahvit, karjalanpiirakka(180) pieni joulutorttu (200)

        klo 16.30 perunoita (160) vähän kastiketta(95) 2 näkkäriä(90) creme bonjour(7)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin omena (60)

        kaikki yhteensä 1079 kaloria.

        Ei tässä ole suuremmin irroiteltu, mutta siinä ja siinä, että pysyy entisellään.
        Nyt minunkin on pakko lähteä tästä lääkäriin, sain ajan heti, kun aamulla soitin. Minä en kyllä paljon käy siellä sarannoita kuluttamassa, mutta täytyy nyt mennä, kun oli jo yön valvojaiset. Ei mitään vakavaa, vain paha korvatulehdus, mutta on sen verran ilkeä, että en viitsi kuunnella sitä jollotusta toista yötä.
        mukavaa päivää kaikille!

        Ei voi syödä noin paljoa,mitä on suositus.. Kai työtä tekevälle naiselle suunniteltu..No,me eläkeläiset,keksimme oman keskimääräisen kalorimäärän..Muutenkin,teemme niin kuin itse tahdomme..
        Eiliset syömiset..
        Aamulla: Kahvia sämpylä,flooraa ja kevytleikkeensiivut..
        Päivällä paistoin kananugetteja 4 pientä ,tomaattia ja salaattia,ruisleipä..vettä
        Iltapäivällä tein luumu-kevytrahkaa.. Bona-purkista tulee hyvää,eikä liian makeaa,kun on vauvanruokaa..
        Join kahvia pari kupillista..
        Illalla tuntui vähän nälkä,joten söin reissumiestä (siis ruisleipää) flooraa ja juustonsiivut..teetä..
        Näistä kertyi 755 kcal ja rasvaa18,2g Oho,ei ollut paljoa.. No,tasoittuu ,jos joskus syö liian rasvasta..
        Pakko tätä on jatkaa..muuten tulee vauhdilla takasin.. Ansaitsen 10 pistettä,kun en ole syönyt yhtään juustonaksuja,vaikka ostan niitä pojalle,kun hän tykkää niistä ja on niin laiha,,että voi syödä mitä vaan..
        Niin minäkin tykkäisin niistä..Käsi välillä menee kipolle,vetäsen nopeasti takasin.. hih..
        Mukavaa päivää..Meillä pudottelee räntää alas..Moi moi..t.Irkku


      • jjoutava
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Täytyy heti alkuun todeta, että yhtään ei ole minulla ainakaan varaa syöntiä lisätä, heti alkaa paino nousta. Kyllä ne 2000 kalorit 70 kiloisella naisella on ihan huu haata ainakin minun kohdallani. Jos rupean sen määrän syömään, niin kohta en sovi kaksipuolisista ovista kulkemaan. Ihan on pakko näissä lukemissa pysyä, jos aion ne pudotetut säilyttää. Koitan nyt kuitenkin tämän joulun yli keplotella, ja sitten katson, paljonko taas on pudotettavaa.
        eiliset syönnit:

        klo 7.00 kahvia

        klo 10.00 perunapurjokeittoa (85) ruisleipää(90) creme bonjour(7) kinkkuleikettä(25)

        klo 12.30 päiväkahvit, karjalanpiirakka(180) pieni joulutorttu (200)

        klo 16.30 perunoita (160) vähän kastiketta(95) 2 näkkäriä(90) creme bonjour(7)

        klo 19.30 iltakahvit, 2 korppua (80)

        myöhemmin omena (60)

        kaikki yhteensä 1079 kaloria.

        Ei tässä ole suuremmin irroiteltu, mutta siinä ja siinä, että pysyy entisellään.
        Nyt minunkin on pakko lähteä tästä lääkäriin, sain ajan heti, kun aamulla soitin. Minä en kyllä paljon käy siellä sarannoita kuluttamassa, mutta täytyy nyt mennä, kun oli jo yön valvojaiset. Ei mitään vakavaa, vain paha korvatulehdus, mutta on sen verran ilkeä, että en viitsi kuunnella sitä jollotusta toista yötä.
        mukavaa päivää kaikille!

        Siihen tulokseen olen minäkin tullut että turhia kaloreitä on vältettävä, jokapäivä ei kakkuja saa maistella,
        eikä syömisiä ole varaa lisätä jos aikoo painon samana edes pitää.
        Aamulla tavanomaiset kahvit, juustoa ja leipää.
        Omena
        Päivällä perunalaatikkoa ja lihakastiketta, ruisleipää, piimää, tomaatti, sienisalaattia ja vettä ruokajuomana.
        Iltapäiväkahvi, pullasiivu.
        klo 17 puuroa, kalkkunaleikettä, siivu ruisleipää ja mandariini.


    • vihdoin on lunta ja talven tuntua, kyllä sitä eilen tulikin oikein tuprutamalla, kumpa nyt pysyisi maassa
      ettei lähtisi ennen joulua ainankaan pois.

      Mitä kuuluu M-L korvalle, ja mistä se noin ärtyi särkemään, toivottavasti syy selvisi ja apua löytyi.

      Nyt alkaa olla monilla jo joulukiireitä, joten onkohan aikaa kirjoitella ketjullekaan, toivon kuitenkin että me pidetään juttua yllä, ettemme jää joululomalle?

      On mukava tietää mitä kukin syö jouluna, mitä on keksinytkin vatsan täytettä.

      Mutta nyt hyvän aamun toivotuksin päätän tämän kirjeeni,jatkaka te tästä eteenpäin.

      • Eipä ole meillä lunta tupruttanut. sulana on maat,pakkasta kolme astetta. Siinä oli säätiedoitus täältä keskisuomesta.
        Korvalle kuuluu jo hyvää, nukuinkin jo viime yönä. Varmaan kymmenen ruuttaa pirtuvettä työnnettiin korvaan, ja lääkekuuri lisäksi. ja vielä viikon päästä uudet ruiskutukset. Ei se mistään ärtynyt, on aina olleet vaikeat, liian ahtaat korvakäytävät, eivät tuulletu.Niinsanotut liimakorvat. Päivittäin niitä on itsekkin penslattava, että pärjää. Niitä on tämmösiä luonnon oikkuja, mullekkin on tehty korvat, mutta on unohdettu tehdä reijät niihin normaalisti. No unohtuuhan sitä luojaltakin jotain. Onneksi minä kuitenkin kuulen niillä ihan hyvin, ja se kai se on kuitenkin tärkein asia.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 perunapurjokeitto (85) yksi näkkäri(45) cremebonjour(7) kevytleikettä (50)

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 näkkäriä (90) kinkkua(20) korppu(40)

        klo 16.00 yksi peruna(40) salaattia (40) 2 näkkäriä(90) vähän jauhelihakastiketta(90) marja rahkaa (130)

        klo 19.30 iltakahvit 2 voileipäkeksiä (44)

        myöhemmin päärynä(60) tuoremehua lasi(90) yksi karkki (22)

        kaikki yhteensä 943 kaloria

        Niistä jouluruuista, aattoaamuna meillä syödään vain riisipuuro, mutta illalla on sitten pöydässä kaikki normaalit jouluruuat,kaikki laatikot, kinkku, karjalanpaisti, rosolli, lohi, ja muitakin kalasäilykkeitä. Jälki ruokaa olen ajatellut tehdä vain hedelmä salaattia, kun meillä tahtoo ne sekahedelmäsopat jäädä pyörimään. Ja minä sitten voin syödä ne salaatin jämät hyvällä omalla tunnolla.
        En voi pilata muiden Jouluateriaa näillä laihisteluilla, koitan vaan syödä itse määrällisesti vähän. En taas viitsinyt tehdä niin pieniä määriä erilaisia ruokia itseäni varten. Tietenkin voisin kiehauttaa porkkana, ja lanttukuutioita sekaisin itselle lisäkkeeksi.No se jää nähtäväksi.
        Mutta se on varmaa, että kyllä se paino nousee kaikilla jonkun verran. No sitten tehdään uuden vuoden lupauksia!
        Mukavaa joulun odotusta, älkää vielä syökö herkkuja!


      • jjoutava
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Eipä ole meillä lunta tupruttanut. sulana on maat,pakkasta kolme astetta. Siinä oli säätiedoitus täältä keskisuomesta.
        Korvalle kuuluu jo hyvää, nukuinkin jo viime yönä. Varmaan kymmenen ruuttaa pirtuvettä työnnettiin korvaan, ja lääkekuuri lisäksi. ja vielä viikon päästä uudet ruiskutukset. Ei se mistään ärtynyt, on aina olleet vaikeat, liian ahtaat korvakäytävät, eivät tuulletu.Niinsanotut liimakorvat. Päivittäin niitä on itsekkin penslattava, että pärjää. Niitä on tämmösiä luonnon oikkuja, mullekkin on tehty korvat, mutta on unohdettu tehdä reijät niihin normaalisti. No unohtuuhan sitä luojaltakin jotain. Onneksi minä kuitenkin kuulen niillä ihan hyvin, ja se kai se on kuitenkin tärkein asia.

        eiliset syönnit:

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00 perunapurjokeitto (85) yksi näkkäri(45) cremebonjour(7) kevytleikettä (50)

        klo 13.00 päiväkahvit, 2 näkkäriä (90) kinkkua(20) korppu(40)

        klo 16.00 yksi peruna(40) salaattia (40) 2 näkkäriä(90) vähän jauhelihakastiketta(90) marja rahkaa (130)

        klo 19.30 iltakahvit 2 voileipäkeksiä (44)

        myöhemmin päärynä(60) tuoremehua lasi(90) yksi karkki (22)

        kaikki yhteensä 943 kaloria

        Niistä jouluruuista, aattoaamuna meillä syödään vain riisipuuro, mutta illalla on sitten pöydässä kaikki normaalit jouluruuat,kaikki laatikot, kinkku, karjalanpaisti, rosolli, lohi, ja muitakin kalasäilykkeitä. Jälki ruokaa olen ajatellut tehdä vain hedelmä salaattia, kun meillä tahtoo ne sekahedelmäsopat jäädä pyörimään. Ja minä sitten voin syödä ne salaatin jämät hyvällä omalla tunnolla.
        En voi pilata muiden Jouluateriaa näillä laihisteluilla, koitan vaan syödä itse määrällisesti vähän. En taas viitsinyt tehdä niin pieniä määriä erilaisia ruokia itseäni varten. Tietenkin voisin kiehauttaa porkkana, ja lanttukuutioita sekaisin itselle lisäkkeeksi.No se jää nähtäväksi.
        Mutta se on varmaa, että kyllä se paino nousee kaikilla jonkun verran. No sitten tehdään uuden vuoden lupauksia!
        Mukavaa joulun odotusta, älkää vielä syökö herkkuja!

        Tulin lenkiltä ja enkä edes liukastellut hieman etsin tasapainoa välillä.
        Tasapainossa pitäisi ruokailutkin olla vielä, vaikka perunalaatikkoa on jo pöydässä näkynyt.
        Aamulla kahvi ja ruisleipäviipae juustoa.
        Omena
        Kalkkunaleikettä, perunalaatikkoa, ruisleipää tomaatti, ja vettä.
        Kahvi, pullaviipale.
        Klo 17 ohrapuuroa, kalkkunaleikettä, viipale ruisleipää ja lasillinen piimää.
        iltatee leipää.
        Aamuisin pyrin olemaan vähemmällä ruoalla ja petraan iltaa kohti, paino näyttää putoavan näinkin, hitaasti mutta varmasti.


      • jjoutava kirjoitti:

        Tulin lenkiltä ja enkä edes liukastellut hieman etsin tasapainoa välillä.
        Tasapainossa pitäisi ruokailutkin olla vielä, vaikka perunalaatikkoa on jo pöydässä näkynyt.
        Aamulla kahvi ja ruisleipäviipae juustoa.
        Omena
        Kalkkunaleikettä, perunalaatikkoa, ruisleipää tomaatti, ja vettä.
        Kahvi, pullaviipale.
        Klo 17 ohrapuuroa, kalkkunaleikettä, viipale ruisleipää ja lasillinen piimää.
        iltatee leipää.
        Aamuisin pyrin olemaan vähemmällä ruoalla ja petraan iltaa kohti, paino näyttää putoavan näinkin, hitaasti mutta varmasti.

        Normaali aloitus..
        Klo 6.00 Kahvia,sämpylä,flooraa,2 siivua kevytleikettä
        Päivällä,söin edellisen päivän kevyt rahkan jämän..
        Illalla tein kinkkukiusausta ja salaattia..Ruisleipää, flooraa .. Paistoin myös pakaste-omenaviinerit..
        Tuli tytär,nimittäin kylään.. joten söin yhden kahvin kanssa...
        Laskin ,oli 836 kcal ja rasvaa 31g..
        Pimeää on.. mutta me olemme iloisella mielellä,siitä huolimatta.. Heippa..t.Irkku


    • Pitkästä aikaa, pitkän yön nukuttuna olo tuntuu hyvin mukavalta, ajatusmaailma on vieläkin unessa, mutta eiköhän se pian tule mukaan.

      Minä itse en ole rohjennut käydä vaa-alla, mutta vaatteet paljastaa nyt jo, että vuoden alussa on painon pudotusta edessä. Sitä se paikallaanolo teetättää.

      Hyvää aamua teille ja jatketaan joulun odotusta itse kukin.

      ps. olkaa nyt varovaisia, ulkona näyttää olevan liukkaat kelit.

      • jjoutava

        Hyvää laihdutuspäivää kuitenkin kaikille.
        eilen syötiin perunoita keitettynä ne maistuvat parhaiten possukastikkeen, puolukan, ja sienisalaatin kera.
        Aamulla kahvi ja salaneuvos juusto 17% en osaa syödä kevyempää juustoa, mutta vain aamulla ruisleipäviipaleen päällä.
        Omena, mandariini.
        päivällä kahvia, pullapala, otin taasen kakkuakin, vähän, kun heikko luonne antoi luvan.
        Klo 17 Kalkkunaleikettä 1 peruna, tomaatti ruisleipää ja lasillinen piimää.
        Kävelylenkki on niin sopivan pituinen noin 40 minuuttia ettei kannata yrittää enempäänsä, näin on hyvä.
        sen ajan pystyn kyllä kahdestikin päivässä kävelemään.
        Ulkoilu on ollut aina niin tärkeä mielialan parantajana, metsääkin on täällä niin paljon kuitenkin ettei siitä ole puutetta.


      • jjoutava kirjoitti:

        Hyvää laihdutuspäivää kuitenkin kaikille.
        eilen syötiin perunoita keitettynä ne maistuvat parhaiten possukastikkeen, puolukan, ja sienisalaatin kera.
        Aamulla kahvi ja salaneuvos juusto 17% en osaa syödä kevyempää juustoa, mutta vain aamulla ruisleipäviipaleen päällä.
        Omena, mandariini.
        päivällä kahvia, pullapala, otin taasen kakkuakin, vähän, kun heikko luonne antoi luvan.
        Klo 17 Kalkkunaleikettä 1 peruna, tomaatti ruisleipää ja lasillinen piimää.
        Kävelylenkki on niin sopivan pituinen noin 40 minuuttia ettei kannata yrittää enempäänsä, näin on hyvä.
        sen ajan pystyn kyllä kahdestikin päivässä kävelemään.
        Ulkoilu on ollut aina niin tärkeä mielialan parantajana, metsääkin on täällä niin paljon kuitenkin ettei siitä ole puutetta.

        Minäkin olen vähän myöhäsessä, kun tämä minun tietokonehuoneeni oli yövieraille vallattu, niin en päässyt aikaisemmin. Kun ne minun yövieraat on kovasti aamu-unisia, nukkuisivat varmaan puoleenpäivään, jos en laittaisi lauantai siivousta alkuun, ja imuria huutamaan.Mutta sitten kun keittää vielä perunavelliä aamuruuaksi, niin kömpivät lopulta ruokapöytään. Se perunacvelli on ollut lempparia pienestä pitäen. Pienenäkin sanottiin, että hyvää yötä, muista mummo aamulla se perunavelli!

        eiliset syönnit!

        klo 7.00 mustaa kahvia

        klo 10.00perunapurjokeittoa (85) yksi näkkäri)45) kinkkua(50 creme bonjour(7)

        klo 12.30 päiväkahvit yksi kotisämpylä(140)

        klo 14.00 päärynä(60)

        klo 16.30. yksi peruna(40) salaattia (40) kastike (90) leipää(90) creme bonjouria(7)

        klo 18.00 päärynä(60)

        klo 19,30 iltakahvit , pannukakkua(200)

        myöhemmin 3 hapankorppua (66) kinkkua (25) lasi tuoremehua(90)

        Yhteensä 1095 kaloria.

        Kyllä ne nuo rasvat vähenee noista leikkeleistä. Ostin ohueksi siivutettua kinkkua, niin paketissa sanottiin, että vain viisi kaloria siivussa.
        Olenkin pähkäillyt, että mihinkä ne kaikki rasvat laitetaan, kun lihat ja maitotuotteet on kaikki jo vähärasvaisia. Ei kai sitä saapasrasvaakaan niin paljon tarvita, kun ei ole paljon niitä saappaitakaan. Jatsareitakaan en ole enää nähnyt aikoihin. Ja hevosen valjaita myös ennen rasvattiin, että pysyivät notkeina. Ja rautakärryn pyöriinkin laitettiin, etteivät niin vinkuneet tiellä ajaessa. No lauantaimakkaraa kyllä vielä tehdään ja siihen jauhetaan kaikki kamarat.
        No nyt tämä taas menee Havukka-ahon ajattelijaksi, joten lopetan, toivotan hyvää lauantaipäivän jatkoa kaikille. Ja muistakaa olla kilttejä, tontut liikkuu jo!
        ps. meillä oli jo yksi tonttu käynyt oli tuonut rappuselle ihanan värisen valurautaisen paistokasarin, joka oli emaloitu sisältä, ja päältä.Tosi hieno ja hyvä oli, kiitos tontulle!


    • No nyt ollaan taas sunnuntaissa ja mielenkiintoni kohdistuu teidän painoonne nytkin, varsinkin jjoutavan painoon, onko lähtenyt laskuun? M-L:lla menee samaa rataa kuin ennenkin, eli tässmällistä syöntiä, oletkohan jo löytänyt vakio määrän paljonko voi syödä lihomatta, ettei vaaka heilahda kumpaankaan suuntaan. Varmaanki jonkimmoinen käsitys on jo tullut!

      Ihana pakkasilma ja valkoinen maa, tekee joulun tuntua, nyt voin minäkin jo ajatella laittaa jouluvaloja ikkunoille ensiviikolla. Hyvää joulumieltä kaikille teille, ja tulkaahan kertomaan kuinka menee? Onko paino muuttunut ja mihin suuntaan.

      • jjoutava

        92,4 näytti vaaka, vaikka iltapuolella päivää söin vähän enemmän, osasin kuitenkin annos määriä rajoittaa.
        Luulisin että osaan myös pitää tuloksen voimassa enkä joulunakaan lähde lihomaan.
        Hesaria lueskelen, pimeää on mutta kohta lenkille lähden.


      • jjoutava kirjoitti:

        92,4 näytti vaaka, vaikka iltapuolella päivää söin vähän enemmän, osasin kuitenkin annos määriä rajoittaa.
        Luulisin että osaan myös pitää tuloksen voimassa enkä joulunakaan lähde lihomaan.
        Hesaria lueskelen, pimeää on mutta kohta lenkille lähden.

        Täällä on ollut koneet niin kovassa käytössä, että en ole sopinut sekaan ollenkaan. Oma läppärikin on vieraalla mukanaan, mutta silti minunkin kone on kuumana käynyt. Kyllä se tuolla nuorisolla on tämä koneen käyttö ihan toista luokkaa.No hyvä ettei itsellä, jäisi kaikki työt tekemättä.
        Asiaan, eilen aamulla oli paino siinä, ja siinä, että pysyi samana, mutta tänä aamuna oli 300 gr pois, mikähän lienee pudottanut. Yleensä on ollut niin, että punnituspäiväksi on noussut, vaikka jo viikolla olisi vähemmässä.Ensimmäinen kerta näin päin, kunhan nekin grammat nyt pysyisi!
        Syönnissä ei mitään lipsumisia, 943 kaloria eiliset syömiset. En ennätä enempää kirjoittamaan, kun täytyy lähteä leipomaan, tyttö haluaa leipoa jotain kotiin viemiseksi, niin laitettiin pullataikina!
        Mukavaa loppupäivää kaikille!


    • ja virkeetä alkavaa viikkoa, sitä tarvitaan kun ollaan näin likellä joulua. Huomaa näillä palstoilla että kiirettä on kaikilla, on aika vaisua kirjoittelu.

      Senvuoksi ajattelinkin esittää uudelleen että, jos sittenkin pidetään joululomaa, ja palataan asiaan ensivuoden puolella, kun paneudumme täysillä asiaan, ja kun on sitten kerrottavaakin.

      Mutta silti muistetaan ne syömiset, että ei liikoja napostella.

      Tietysti jos haluaa niin voi jotain aina kirjoitella, eihän tämä ketju mihinkään häivy, korkeintaan nurkan taa.

      Ottakaa kantaa, odotan vastaustanne.

      • Pirteää pakkasviikkoa vaan. Herkällä korvalla olet kuunnellut tunnelmia ainakin mitä minä ajattelen, silakkalatikkoa eilen syödessäni ja sen niin hyvältä maistuessa, pidin kuitenkin varani etten sitäkään herkkua paljon syönyt.
        Puolestani voimme tosiaan jäädä joululomalle, kun ainakin minä olen niin lähellä sitä tulosta mitä olen etsinytkin, enkä heinäkuussa uskonut näin monen kilon pudotuksen edes olevan minulle mahdollista.
        Hyvin hoidettu on asia, sanon vaan.


      • jjoutava5 kirjoitti:

        Pirteää pakkasviikkoa vaan. Herkällä korvalla olet kuunnellut tunnelmia ainakin mitä minä ajattelen, silakkalatikkoa eilen syödessäni ja sen niin hyvältä maistuessa, pidin kuitenkin varani etten sitäkään herkkua paljon syönyt.
        Puolestani voimme tosiaan jäädä joululomalle, kun ainakin minä olen niin lähellä sitä tulosta mitä olen etsinytkin, enkä heinäkuussa uskonut näin monen kilon pudotuksen edes olevan minulle mahdollista.
        Hyvin hoidettu on asia, sanon vaan.

        Ja huomenta! Pakkasta jo 21 astetta! Kyllä se tuo Siperia opettaa. Korvaan koski koko yön, en saanut edes paljon nukuttua, ei siihen nyt auttaneet tohtorin lääkkeet, vasta torstaina on käsketty mennä uudelleen katsottavaksi. Jos ei yhtään mene paremmaksi, niin tässähän on kohta äitiä ikävä.
        Eilen oli ensimmäinen päivä, että ruokien kirjaaminen kotivihkoon jäi. Se ei suinkaan johtunut siitä, että olisin mässännyt niin, että en kehdannut ylös kirjata. Vaan vihkoni oli huoneessa, missä vieraat nukkui, ja asusteli, ja illallakaan en sitten enää ehtinyt muistelemaan mitään. Mutta en tietääkseni mistään totutusta poikennut, ei edes pikkupullaa kahvin kanssa, vaikka sunnuntai olikin, ja uunituoretta oli tarjolla, perunarieskaviipaleen söin. Ja painokin oli eilisestä sata grammaa tippunut.
        Mutta kaikki kovimmat ajat ne on vielä edessä, laatikot, ja 12kilon kinkku. Että hyvää joulunaikaa vaan kaikille!


    • HYVÄÄ LOMAA !

      • on jo puolilta öin ollut asialla. Niin Monica tietenkin, ei nuku myöhään näin Joulun alla! Mukavaa lomaa minunkin puolestani kaikille, ja oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua!


      • marja-liisa41 kirjoitti:

        on jo puolilta öin ollut asialla. Niin Monica tietenkin, ei nuku myöhään näin Joulun alla! Mukavaa lomaa minunkin puolestani kaikille, ja oikein Hyvää ja Rauhallista Joulua!

        Vuosi vaihtui ja nyt voisimme aloittaa taas tämän terveydestä ja painosta huolehtimisen..
        Kävin vaa'alla,ei ollut tullut yhtään lisää painoa,joulun aikana.. Se oli oikein hyvä..
        En erikoisen paljon pidä jouluruuista,joten siitä saan kiittää,ettei paino ollut noussut..
        Tarkkana pitää olla kuitenkin aina..Jos huomenna sitten kerron tämänpäivän syömiset ja pistetään tämä
        ketju taas vauhtiin.. Kaikille ,oikein hyvää jatkoa alkavalle vuodelle! Iloista mieltä ! t.Irkku


      • irkku-37 kirjoitti:

        Vuosi vaihtui ja nyt voisimme aloittaa taas tämän terveydestä ja painosta huolehtimisen..
        Kävin vaa'alla,ei ollut tullut yhtään lisää painoa,joulun aikana.. Se oli oikein hyvä..
        En erikoisen paljon pidä jouluruuista,joten siitä saan kiittää,ettei paino ollut noussut..
        Tarkkana pitää olla kuitenkin aina..Jos huomenna sitten kerron tämänpäivän syömiset ja pistetään tämä
        ketju taas vauhtiin.. Kaikille ,oikein hyvää jatkoa alkavalle vuodelle! Iloista mieltä ! t.Irkku

        mutta mennään vielä sunnuntaihin asti, jolloin on punnitus päiväkin.
        ja kyllä me aloitamme uuden ketjun, kun vuosikin on uusi.
        Terkut kaikille mukaan tulijoille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      14
      2119
    2. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      188
      1809
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      130
      1704
    4. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1611
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      145
      1562
    6. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      178
      1179
    7. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      316
      1178
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      114
      1133
    9. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1044
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1035
    Aihe