RAVITARINA

syysyöllä

LIERO RAUTAROUVA sai RAIVARIn
kun HUNSVOTTI KONDUKTÖÖRI otti PUTELIN,
PIRTTILÄN ELSA näytti LÖYTÄVÄn PARTNERIn
joka oli NEUTRAALI SANANSAATTAJA,
ja HAUTAMÄEN TOIVOn PUSSAUS
nosti AIKAVILLIn SIRPAN SISUn.

KÖYHÄN RALLIssa on VEKSELIN AIHE
siellä ei soi SETELIN SUHINA vaan LANTIN LENTO,
HENRIN POKERIsta tuli KORVEN VOITTO
ja HARKON RYTMIssä on ROKIN LAHJA.
RIINAN RIEMUssa soi AGENTSien SINISÄVEL
ja TORPAN TUPRUssa näkyy TULEN TAIKA.

ELSAN HORNET tuo LUMIOHJUS avasi VOITTOTILIn
VALON MERKKI ON HEHKUVAa TAIKAa,
mutta VEKUN MYRSKY toi TUULEN TUISKUn.
ja LOUNATUULI on TUULEN ILO,
MARIONin VISKAISU taisi olla VIKAPISTO
mutta VIRKKU LIKKA on mukava YÖJUTTU

ILO-PAULAn RISKI-PISNES taitaa olla
ARSENIKKIä ja SEESAMIa.
TÄHTIPÖLYssä näkyy VÄRIN VÄLKE,
ja ELLAN KYMPPI meni PAJATSOon.
Mutta VILLIKISSA SUVINEITO otti TIPAN TUIKKUa
ja PELIMIES kertoi HOVI-SATUja.

Jos joku ihmettelee niin isolla kirjoitetut ovat suomalaisten ravihevosten nimiä.

14

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tänään ei hyvät runot lopu näköjään ollenkaan! ;)

      Vaan taitavasti ja hauskasti olet ujuttanut nuo nimet runoosi!

      Välillä tuntuu että hevosten nimet on sitä 'korkeampaa matikka'
      on ne niin ihmeeliesn kuuloisia tällaiselle, joka ei niistä tajua hevonherskapia. :DD

      • syysyöllä

        Kiitos ja syvä kumarrus.Oletkin ainoa joka on tähän asti tajunnut
        tämän jutun juonen.Katsotaan löytyykö muitakin yhtä fiksuja.Kirjoitellaan.


    • Jonnan prinssi

      Aivan uskomattoman hienosti kirjoitettu ravitarina ! Miten oivalsitkin !
      Tämän voisi kirjoittaa vaikkapa Hevosurheiluun . Älykästä !'
      Kiitos. Lukuelämys, kertakaikkiaan !

      • syysyöllä

        Raveissa olllessani katselin
        raviohjelmasta ravureiden nimi
        niin välähti että niistähän saisi vaikka runon.
        Kun tulin kotiin niin siitä se alkoi.
        Kiitos kauniista kommentista ja kirjoittelemisiin.


    • Mysteriet

      Ei tarvinnu sitä ihmetellä - vaan taitoa tehdä noista noin hauska runo =)

      • syysyöllä

        Edelliseen vastaukseeni.

        Kiitos myös sinulle kommentista


    • Liukkosen Matin kasvatin laitoit kärkeen
      no sepä aika Lieron teko hirvensalmelle
      Ja Tapsan vaimon Sirpan-Sisuun luotit
      ja siitäkös sisaruskunkku Saran-Salama tykkää
      mut samaan orikylään menee Riitan Harkon-Mallikin

      Mutta kaikkein Kuningatar on kuitenkin,
      se viimein Valomerkki
      ja sille se seppele,
      kunnialla annettu on !

      ***

      http://www.youtube.com/watch?v=luSpWFI_Uwc

      • Jonnan prinssi

        sopii kuin nyrkki silmään tämä J.Tn ; ravimatka, heh !
        Kerrankin jotakin erilaista ja hauskaa !
        Upea runo ja kiitos Kopittelija007, kun repäisit musiikin mukaan.


    • Pohjoisen tyttö

      Mielenkiintoinen sinun runosi ja
      aika erilainen täällä.
      Kekseliäästi rakennettu. :)

      • syysyöllä

        Kaksi ravirunoa,kumpaanko vastasit?


      • Pohjoisen tyttö
        syysyöllä kirjoitti:

        Kaksi ravirunoa,kumpaanko vastasit?

        Ai tässä olikin kaksi runoa :O
        No, sinuun runoon kyllä tarkoitin..


      • syysyöllä
        Pohjoisen tyttö kirjoitti:

        Ai tässä olikin kaksi runoa :O
        No, sinuun runoon kyllä tarkoitin..

        Raveissa käyn nykyisin silloin tällöin
        aikaisemmin useamminkin.
        Raveissa on ihan mukava tunnelma
        ja ne upeat hevoset,
        sekä kylmä- että lämminveriset
        joista olisi myös yksi ravitarina
        mutta antaa sen nyt olla.

        Terveisiä sinne pohjoiseen
        lupasivat juuri radiossa
        poikkeuksellisen kylmää
        joten älä vain vilustuta itseäsi.


    • 16

      kysyn, että kuinka kauan aikaa meni, kun kirjoitit tarinasta runon käyttäen ravihevosten nimiä ?

      • syysyöllä

        Tulin raveista kotiin n 21.30
        ja runo oli valmis n klo 01.00.
        Toki vielä sitä aamulla
        hiukan työstin n puoli tuntia.

        kiitos mielenkiinnostasi ja hyvää jatkoa sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      52
      2330
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      874
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      10
      822
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      733
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      537
    10. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      60
      497
    Aihe