Tässä tapauksessani on eristeharkoista muuratun seinän ikkuna-aukon ja ikkunan karmin välys kauttaaltaan n. 10 mm eli kaiketi varsin sopiva.
Sisäpuolen smyygien pelkän oikaisun ja tasoituksen asemesta ajattelin niitä ensin kasvattaa 10-15 mm siten että smyygi kohtaisi suoraan ikkunakarmin.
Tällöin ei erillisiä peitelistoja sisäkulmaan tarvittaisi, koska mitään rakoa karmin ja smyygin väliin ei jäisikään.
Kiven (seinä) ja puun (karmi) rajapintaan laittaisi sitten akryylisauman ennen maalausta. Onko tuossa mitään ideaa? Maan tapa kun taitaa olla käyttää listoja peittelemään kaikenlaiset raot.
Kovin suurta lisähommaa ei tuosta pitäisi tulla, koska smyygit pitää kuitenkin tasoittaa.
Karmin ja smyygin rako
4
2762
Vastaukset
- lautapoika
Talohan elää...=( jos haluat että ikkunan ristimitta pysyy kohallaan niin jätä vaan se väli !
- Työn Sorja
Aivan näin, mutta tässä tapauksessa olen jo asentanut ikkunan aukkoon, ja siinä seinän eristeeseen upotettuihin kiinnikepalikoihin.
Ikkunakarmin kohdalle ja seinän väliin jääkin siis tuo uretaanivaahdolla täytettävä rako.
Nyt kasvattaisin sisäsmyygiä ts. vain sitä osaa ikkuna-aukon sivujen tasopinnasta, joka jää huoneen puolelle ja syvyyssuunnassa ikkunakarmin eteen. Muistaakseni olen jossain näin tehdyn nähnytkin, taisi olla vanha kerrostalo ja paksut seinät. - Jakke&Sepi
Työn Sorja kirjoitti:
Aivan näin, mutta tässä tapauksessa olen jo asentanut ikkunan aukkoon, ja siinä seinän eristeeseen upotettuihin kiinnikepalikoihin.
Ikkunakarmin kohdalle ja seinän väliin jääkin siis tuo uretaanivaahdolla täytettävä rako.
Nyt kasvattaisin sisäsmyygiä ts. vain sitä osaa ikkuna-aukon sivujen tasopinnasta, joka jää huoneen puolelle ja syvyyssuunnassa ikkunakarmin eteen. Muistaakseni olen jossain näin tehdyn nähnytkin, taisi olla vanha kerrostalo ja paksut seinät.Eiköhän noin ole tehty lähes kaikki kivitalot (sekä sisä- että ulkosmyygit).
Meillä tosin ikkunankarmit olivat saaneet niin paljon kosteutta rakennusvaiheessa, että kuivuessaan se halkaisee ton akryylimassa. Ts. jätä ikkunoiden saumaus viimeisten hommien joukkoon, niin ei tarvitse moneen kertaan tehdä. - hintakilpailua
Jakke&Sepi kirjoitti:
Eiköhän noin ole tehty lähes kaikki kivitalot (sekä sisä- että ulkosmyygit).
Meillä tosin ikkunankarmit olivat saaneet niin paljon kosteutta rakennusvaiheessa, että kuivuessaan se halkaisee ton akryylimassa. Ts. jätä ikkunoiden saumaus viimeisten hommien joukkoon, niin ei tarvitse moneen kertaan tehdä.kannattaa käyttää ikkunanpielilistaa, joka liimataan karmiin kiinni joustavalla tiivisteellä ja päälle jää kaksipuolinenteippi, johon saa muovin suojaksi! sitä vasten on helpo vetää smyygi suoraksi ja ikkunan ja smyygin väliin jää elastinen sauma! Itse hartiapankkirakentajan ja valuharkkomiehenä käytin näitä.
Suomessa sikahintaisia, mutta Virossapa ei...
serpo 393 Ikkunaprofiili 9 mm 2,4 m nettikaupassa 3,96e
ja naapurissa 1,8e EJOT PROFIL 108 aknaliiteprofiil. itse tilasin www.baumax.ee, nopea toimitus, toisin kuin saksalaisissa firmoissa, jos ne edes osaa emailia käyttää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 424350
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1384089- 643756
- 1093641
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans343557Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe643357- 882943
- 542845
- 252646
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142354