katselin opintoluotsista näitä ja noi molemmat kiinnostas. ehkä myös markkinointi ja logistiikka sv. onko tuossa perusliiketalouden sv:ssä niinku kaikenkattavasti kaikkee ja noi muut sv on sitten vähän itseään täynnä. eli tuo finanssipuoli jota on vain haagaheliassa on sitten täyttä rahoitushommaa.``? entäs työpaikat, pitäs erikoistuu koska yleistradet on työttölminä eikö niin? kertokaa
rahoitus ja finanssiala / tai perusliiketalous
4
593
Vastaukset
- jokujokumuu..
Tradeja on aika paljon työttömänä ja en oikeastaan usko, että pystyisit työpaikkasi valitsemaan, että "pankkiin haluat töihin". Kun se vaan ei mene noin. Nykyaikana kellä tahansa on tradenomin paperit taskussaan. Pankkialalla on työpaikkojen määrä puolittunut viime lamassa ja ei ole siitäkään merkittävästi noussut. :-) Siinä realismia.
- pepeepeee
No eipä niitä nyt niin kovin paljon työttömänä ole, tämä on ennemminkin juuri tämmöstä suomi24-juttua, joku keksii "tradet on työttömiä" niin pian kaikki lampaat määkii samaa perässä....
Alkuperäiselle kysyjälle en osaa vastata, kyllähän kaikki tradenomit johonkin erikoistuu/suuntautuu. Karkeasti voisin sanoa mutulla että erilaiset markkinoinnin suuntautumiset työllistävät huonoiten ja erilaiset taloushallinnon/tilintarkastuksen parhaiten. Jos pankkiin haluat niin sitten erikoistut siihen, pyrit opiskelujen aikana kesätöihin pankkeihin ja valmistumisen jälkeen sitten olet töissä pankissa. :) - esimerkkiä..
pepeepeee kirjoitti:
No eipä niitä nyt niin kovin paljon työttömänä ole, tämä on ennemminkin juuri tämmöstä suomi24-juttua, joku keksii "tradet on työttömiä" niin pian kaikki lampaat määkii samaa perässä....
Alkuperäiselle kysyjälle en osaa vastata, kyllähän kaikki tradenomit johonkin erikoistuu/suuntautuu. Karkeasti voisin sanoa mutulla että erilaiset markkinoinnin suuntautumiset työllistävät huonoiten ja erilaiset taloushallinnon/tilintarkastuksen parhaiten. Jos pankkiin haluat niin sitten erikoistut siihen, pyrit opiskelujen aikana kesätöihin pankkeihin ja valmistumisen jälkeen sitten olet töissä pankissa. :)Mutta hei, ihan oikeasti tradenomeja koulutetaan aika paljon ja alalla on _kova kilpailu_. Pankit taas eivät tarvitse nykyaikana niin paljon työvoimaa kuin vaan helpdesk ja callcenter toimintoihin, jonne pääsee jo alemmalla koulutuksella.
Edelleen, on melko realistista, ettei nykyaikana välttämättä voi enää valita haluavansa juuri pankkiin töihin. :-)
Kyl se vaan totta on, että tradeja pukkaa jokainen entinen kauppaopisto (nykyinen AMK) pihalle, niin moni aloittaa ihan kaupan kassalta sen mahtavan uran asiantuntijana.
Aloittajalle voin vinkata, että kysele pankeilta, heidän callcenter -paikkojen sijaintia ja kysy, voisitko päästä heille töihin. Siinä ainakin pääsisit näkemään millaista olisi olla töissä pankin palvelukeskuksessa. Sinne otetaan ihan oikeasti myös datanomi-koulutuksen käyneitä. Pankeilla on myös omia koulutuksia joihinkin tehtäviin.
- Koulutusneuvoja
Hei, käy tutustumassa jo työelämässä oleville tarkoitettuun jatko- ja täydennyskoulutussivustoon www.koulutus.fi, kategoriasta Talous löytyy finanssialan koulutuksia.
terveisin Koulutusneuvoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391