Auto Mersu coupe CLK 2003, takaa aluvanteiden pultti mennyt poikki, kanta sisällä. miten saa kannan pois ja onko iso toimi ja mitä maksaa nyrkkipajalla tai merkkihuollossa.
Autossa 5pulttia per vanne ja tällä hetkellä 4:llä kiinni, joten pysyy tietty noinkin.
Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista.
pyöränpultti poikki kanta sisällä
13
9960
Vastaukset
- esop
vastakierretapilla
- frangrabba
ihan helppo ottaa,jos kantaa edes vähän silleen et saa kiinni kun vanteen ottaa pois niin helppo juttu jos taas katkennut silleen ettei saa otetta niin porataan reikä ja lämmitetään ja väännetään auki sellaisella kartion mallisella terällä,jos merkkihuoltoon viet niin tottakai siihen tulee mersulisää ylipuolet siittä kuin nyrkkipajassa,hinnasta nyt tiedä sanoa mut ei tollanen voi maksaa kuin muutaman kympin jos sitäkään
- pulttia
Jospa menee navasta läpitte, niin lyömällä pitäisi ulos tulla. Uusi sitten kohilleen ja tuplamuttereilla pulttipyssyllä saa helposti paikoilleen.
- Auto Masentaja 2
Jos olet noin tumpelo että tuollaista kysellä pitää, niin et takuulla osaa tehdäkään mitään vaikka miten neuvottaisi. Pitäisikö meidän muka uskoa, että pyöränpultit saa jollakin konstin poikki muutenkin kuin leikkauspolttimella? Ja että Mersu on vara ostaa, mutta ei korjata???
Häpeä, provopelle!- noohnohvaan
olipa viisas kommentti
10pistettä
- ...--,,..-
jos on oikeen kunnolla kiinni, niin poraa vaikka kierteen nousun verran pienempi reikä KESKELLE pulttia ja käy kierretapilla läpi. tai murjo se vaan rohkeasti pois sieltä ja laita helicoil tilalle. tossa on muistaakseni m12x1.5 kierre, joten kierteitä kyllä löytyy. helicoilin laittaminen onnistuu kyllä helposti keltä vaan!
- Pulttii
Onko siellä siis pultinpätkä vai jäänyt se kantaosakin, eli kartio vasten sitä vannetta?
Kun MB:n aluissahan käytetään myös niitä pitkiä pultteja...- meeeeese
pultinpätkää ei ole eikä kartiota eli ainoastaan katkennut sisään sinne jarrurumpu(tai levy) mötikän sisään.
Ja ei ole katkennut suoraan vaan hieman vinosti katkennut sisään. Pultinpäätä ei siis ole ulkona ollenkaan kaikki siellä sisällä. Eli ei häiritse vanteen laittamista paikalleen koska pohja on sisällä siellä kierteissä. - Vaihtoa
meeeeese kirjoitti:
pultinpätkää ei ole eikä kartiota eli ainoastaan katkennut sisään sinne jarrurumpu(tai levy) mötikän sisään.
Ja ei ole katkennut suoraan vaan hieman vinosti katkennut sisään. Pultinpäätä ei siis ole ulkona ollenkaan kaikki siellä sisällä. Eli ei häiritse vanteen laittamista paikalleen koska pohja on sisällä siellä kierteissä.Suosittelen vaihtamaan mersun AUTOON jos pultitkin katkeilee. Seuraavaksi suosittelen tarkistamaan vasemman puoleisen alatukivarren ylemmän alanivelen takimmaisen liukulaakerin pinnapultin joka mersussa on kiinni kiertokangen käyttöhihnan alemmassa ylähampaassa. Jos tuo pinnapultti katkeaa, niin joudut ehkä huonolla tuurilla vaihtamaan myös tasauspyörästön kolmannen ristinivelen, jonka pienentynyt alipaine saattaa rikkoa myös jakovaihteiston takimmaisen turbiinin alipainenivelen. Siinä sinulle purtavaa mersumies.
- W124_250TD
meeeeese kirjoitti:
pultinpätkää ei ole eikä kartiota eli ainoastaan katkennut sisään sinne jarrurumpu(tai levy) mötikän sisään.
Ja ei ole katkennut suoraan vaan hieman vinosti katkennut sisään. Pultinpäätä ei siis ole ulkona ollenkaan kaikki siellä sisällä. Eli ei häiritse vanteen laittamista paikalleen koska pohja on sisällä siellä kierteissä.Ota jarrulevy takaa irti ja hitsaa iso mutteri siihen pultin tynkään kiinni. Sitten vaan kierrät irti. Ilmankin levyn irroitusta saa jos tynkä ei ole kovin syvällä. Hitsaus antaa pultille lämpöä niin lähtee helpommin.
- höpinää
W124_250TD kirjoitti:
Ota jarrulevy takaa irti ja hitsaa iso mutteri siihen pultin tynkään kiinni. Sitten vaan kierrät irti. Ilmankin levyn irroitusta saa jos tynkä ei ole kovin syvällä. Hitsaus antaa pultille lämpöä niin lähtee helpommin.
Väärää tietoa. Se pultin pätkä pitää hitsata jarrulevyyn kiinni ja pyörittää autoa pari kierrosta katon kautta ympäri, ni kyllä pitäis pultin lähteä. Tämä on faktaa ja noita esson baarin juttuja ei pidä uskoa.
- Yks vaihtoehto
höpinää kirjoitti:
Väärää tietoa. Se pultin pätkä pitää hitsata jarrulevyyn kiinni ja pyörittää autoa pari kierrosta katon kautta ympäri, ni kyllä pitäis pultin lähteä. Tämä on faktaa ja noita esson baarin juttuja ei pidä uskoa.
Poraat reiän katkenneen pultin keskelle ja vastakierretapilla väännät sen pois.
Jos ei meinaa lähtee, ehkä tarvitsee todennäköisesti hiukan lämpöö.
Vasuri poranterälläkin se voi sieltä nousta omia aikojaan pois, joten eikun kokeilemaan. - 5+18
Yks vaihtoehto kirjoitti:
Poraat reiän katkenneen pultin keskelle ja vastakierretapilla väännät sen pois.
Jos ei meinaa lähtee, ehkä tarvitsee todennäköisesti hiukan lämpöö.
Vasuri poranterälläkin se voi sieltä nousta omia aikojaan pois, joten eikun kokeilemaan.se vastakierretappi on sitten vihonviimeinen keksintö, sillä ei saa kuin tapin poikki kun vääntää ja sitten on paskat housussa kun pitäis porata se kova tapinjämä pois.
Kyllä mutterin hitsaaminen on paras ratkaisu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432791
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 401790
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628