Sesonkityöntekijänä Levillä

-p-

Haluaisin kuulla kokemuksia työskentelystä ja asumisesta Levillä. Millaista siellä on? Miksi olet lähtenyt sinne? Onko kukaan lähtenyt sinne yksin? Tutustuuko siellä helposti uusiin ihmisiin? jne..

Harkitsen sinne lähtemistä kovasti. Ympäristön vaihdos tekisi juuri nyt hyvää. Olen jo muutaman hakemuksen laittanut eri paikkoihin. Aika nauttaa, minkälaisia vastauksia saan..

34

19400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Feroza

      Paljon töitä ja vielä enemmän bileitä! Siinäpä se sesonkityön luonne täällä on;) Joo kyllä töitä tehdään paljon ja tietysti riippuu siitä mitä työtä olet tulossa tekemään. Päivät ovat joskus pitkiä ja kuntoa hieman vaatii että jaksaa ne hulluimmat viikot tehdä töitä aika vähillä unilla. Siis niitä oikein pahoja viikkoja ei ole monta! Ihmisiin tutustuu kyllä oikein helposti ja kimppa kämpissä asutaan eli riitojakin varmasti tulee mutta kyllä löytää oikein ihania ihmisiä joiden kanssa ystävyys jatkuu sesongin jälkeenkin! Töitä täällä saa tehdä ns. pankkiin eli jos otat vain sen 160 tuntia rahana kuukaudessa voit sesongin jälkeen pitää kuukauden loman jolloin maksetaan ne ylityötunnit pois eli palkka juoksee vaikka lomailet kesällä! Jotku tykkää ja jotku ei! Mut kavereita löytää ja tekemistä riittää varmasti!!!

      • -p-

        Olen hakenut sinne mm. Rinneravintoloihin työntekijäksi. Laskettelemisesta ei ole kokemusta kuin yksi ainoa kerta, ja sekin päättyi loukkaantumiseen. Haluaisin opetella laskettelemaan, ja kai sieltä sitten opettajiakin löytyisi.. Töitä sinne kuitenkin ensisijaisesti olisin tulossa tekemään ja irtaantumaan omasta, liian rutinoituneesta arjesta, vielä kun siihen on mahdollisuus. Uudet ihmiset ja vähän erilainen elämä houkuttelee juuri tällä hetkellä.. Saa nähdä, miten tytön käy: Saanko töitä ja onko mulla tarpeeksi "munaa" lähteä yksin uuteen ympäristöön.


    • LEVITOI

      tänne vaan ,jos et töitä viitti nii rupee pulisox poromiehelle /naiselle ;)

      • porovaimoksi

        Mistä semmoisen poromiehen sit oikein löytäisi? Ja onko lappilaisilla hankala luonne??


      • Junan tuoma
        porovaimoksi kirjoitti:

        Mistä semmoisen poromiehen sit oikein löytäisi? Ja onko lappilaisilla hankala luonne??

        Lappilaisilla on tosi hankala luonne. Kokemusta on 28 vuodelta.


      • Tejo
        porovaimoksi kirjoitti:

        Mistä semmoisen poromiehen sit oikein löytäisi? Ja onko lappilaisilla hankala luonne??

        Sukupuoli ei käynyt selväksi. mutta kaikki naiset tervetuloa.


      • tänne jääny
        porovaimoksi kirjoitti:

        Mistä semmoisen poromiehen sit oikein löytäisi? Ja onko lappilaisilla hankala luonne??

        Omasta ja parin kaverin puolesta totean että häntäheikkisyyttä esiintyy runsain mitoin. Mut toki saattaa tsägäkin käydä, on tuttavapiirissä niitä parempiakin tarinoita. Onnea matkaan. Levin baareista tosin helpommin löytyy turisteja ja sesonkityöntekijöitä, kuin niitä poromiehiä..


      • kdjfoad
        Tejo kirjoitti:

        Sukupuoli ei käynyt selväksi. mutta kaikki naiset tervetuloa.

        "Saa nähä, miten tytön käy"

        Näkys tarjonta ja kysyntä osuvan kohdilleen nyt? ;-) Eihän Leviltä Kemijärvelle oo ku yks poronkusema..


      • Etelän mies
        porovaimoksi kirjoitti:

        Mistä semmoisen poromiehen sit oikein löytäisi? Ja onko lappilaisilla hankala luonne??

        Lappalaiset on perseestä


      • Marita-Kauko Holmgvi
        Tejo kirjoitti:

        Sukupuoli ei käynyt selväksi. mutta kaikki naiset tervetuloa.

        Tulossa ollaan, mä käyn jo vähän kuumana.


    • gemma01

      Lähdin tasan 2 vuotta sitten sinne töihin, en tuntenut sieltä aluksi ketään ja maisemanvaihdos teki erittäin hyvää. Ihan mieletön kokemus ja hetkeäkään en vaihtaisi :)

      • EtelänTyttö

        Itse hakenut Leville töihin ja ollut todella kauan unelmissa päästä sinne.
        Odotellaan nyt et mitä vastauksia tulee. Rinteisiin töihin olisi tarkoitus, vuokraamoon tai hissiin.

        Itsekin menossa varmaankin yksin, enkä kauheasti ketään tunne sieltä ku etelästä oon kotoisin.
        Mutta ei varmaan muu auta ku tutustua vaan :D

        Saa nähdä mitä tulemaan pitää vai pitääkö?


      • pohjoiseen32
        EtelänTyttö kirjoitti:

        Itse hakenut Leville töihin ja ollut todella kauan unelmissa päästä sinne.
        Odotellaan nyt et mitä vastauksia tulee. Rinteisiin töihin olisi tarkoitus, vuokraamoon tai hissiin.

        Itsekin menossa varmaankin yksin, enkä kauheasti ketään tunne sieltä ku etelästä oon kotoisin.
        Mutta ei varmaan muu auta ku tutustua vaan :D

        Saa nähdä mitä tulemaan pitää vai pitääkö?

        kuin rinnetyöt ja ravintolat. mutta siinähän se ihmisen hupi on.


      • MArruliin
        pohjoiseen32 kirjoitti:

        kuin rinnetyöt ja ravintolat. mutta siinähän se ihmisen hupi on.

        Rinne- ja ravintolatyöt (baari/ravintolan tarjoilija/kokki), hotelli (respat/siivoojat), oppaat (nähtävyydet/bussioppaat/"tontut"/koira-/poro-/hevos-/kelkkakuskit), paikalliset putiikit/matkamuistomyymälät...

        Valitse omasi...

        Paikallisten kanssahan siellä ei paljon olla tekemisissä, ainakin omalla kohdalla lähes kaikki työntekijät oli etelästä tai briteistä, kuin myös asiakkaat. Onneksi näin edes yhden kunnon poromiehen, jäi kuule JohnnyDeppit kakkoseksi!! ;)


    • Ms Hipu

      Yksi talvi tuli Levillä vietettyä töitä paiskien. Sanoisin, että viihtyminen on jokaisesta itsestään kiinni. Sosiaalisuus on valttia! :) Talvi ei tuntunut pitkältä, meni yhtenä hujauksena. Toisaalta onneksi oli niitä hiljasempiakin hetkiä, ei olisi muuten jaksanut. Juhlittua tuli ehkä normaalia enemmän, mutta kuten joku joskus sanonut " päivääkään en vaihtaisi pois, yhden yön kylläkin ;)"
      Yksin sinne minäkin lähdin, sain paljon kavereita joiden kanssa yhä tekemisissä vuosienkin jälkeen. Kimppakämppää asuttiin, onni oli, että kämppikset oli samalla "alalla" kuin itsekkin niin sai jopa nukkua öisin jos halusi. Itse lähdin vaihtelun vuoksi. :)
      Onnea matkaan vaan!

    • girliiie90

      Moikka!
      Mä oon ite miettiny ihan samanlaista irtiottoa! ;) harmittaa ihan pirusti kun oon jo koko kevääksi lupautunu muualle töihin ;-( ens vuonna sitte yritän!

      Ihan yleisesti kysyisin, et onks sinne vaikee päästä töihin? tai et onko kova tunku vai pärjääkö vähän vähemmällä työkokemuksella?? nii ja sit se, et kuinka pitkä toi "sesonki-aika" sit on? hiihtolomat vaan? vai lisäks pääsiäinen ja joulu ehkä? otetaanko sinne porukkaa esim. vaan hiihtolomiks vai edellytetäänkö et pystyy olee koko talvikauden?? ja kämpän saa työnantajan kautta(ko)??

      Kiitti jos joku viisaampi vastaa ;)!!

      Tänä vuonna leville uudeks vuodeks ihan vaa lomailun merkeissä!!! :D odotan!

      • gemma01

        Itse pääsin kohtuullisen helposti sinne, työkokemuksen takia kylläkin. Itse olin töissä joulukuusta toukokuuhun, mutta ymmärtääkseni hisseillä ja kahviloissa/ravintoloissa/baareissa on lyhyempiäkin pätkiä tarjolla. Ja suurimmalla osalla työnantajista on vuokrakämppä tarjota, mutta kyllä osa mökin omistajista vuokraa mökkejään sopivalla hinnalla koko kaudeksi.

        Työnhaku kannattaa aloittaa jo kesällä, itse hain heinäkuussa ja paikka varmistui elo-syyskuussa :)


    • LOL!

      Luin että "seisokkityöntekijänä levillä" xDxDxDxDxD

    • TOSI LAISKA

      AFRIKKALAISIA TÄSMÄOSAAJIA ON PYYDETTÄESSÄ TULOSSA TÖIHIN . OVAT KOVIA PAINAMAAN, VARSINKIN SELLAISISSA TÖISSÄ , JOISSA KÄSITELLÄÄN KÄTEISTÄ RAHAA,VIIHTYVÄT ERITTÄIN HYVIN PAKKASESSA. PÄIVÄN PÄÄTYTTYÄ KUN KASSA LASKETAAN VARMAAN TÄSMÄÄ.

    • From_Northern_of_Finland

      Mie oon asunu pienen ikäni Levillä. Jokainen jututtamani sesonkityöntekijä on tykänny paikallisesta rehistä meiningistä, hauskaa pitävistä ja avoimin mielin olevista turisteista ja pohjosen puhtauvesta. Siellä olevat ihmiset ei kitise eikä narise. Työntekijät tekkee useasti pitkää päivää, joten viikossa saattaa olla muutama vapaapäivä, jonka voi käyttää bilettämishen tai laskettelemishen. Tietenki osa ottaa vappaapäivät rahana. Suurimmat sesongit ovat englantilaisten valloittama joulu, vuodenvaihde, tammikuun venäläisturistit, tietenki eteläläisten ja keskisuomalaisten hiihtolomaviikot sekä pääsiäinen ja vappu. Palkkataso ei oo yhtä suuri ku eteläsuomessa, mutta henksuetuina saa ainaki Levi Ski Resortin porukka lasketella ilmaseksi ja käyttää Kylpylähotellin kuntosalia.

      Ihmishin on kyllä helppo lähestyä rinteessä laskiessa ja aurinkoterasseilla istuessa. Ja onhan siellä kaikenlaisia muitaki aktiviteettejä esim. Hiihtäminen ja huskyajelut ja moottorikelkkaileminen.

      Jos sie oot kyllästyny etelän loskashen mustaan talvhen ja arkiseen elämhän, niin lähe ihmeessä Leville töihin! Suosittelen.

      • lappiin.

        Siellä ihmiset ovat kieroja,kitukasvuisia höpöttäjiä. Kyllä täällä etelässä on ne fiksuimmat ja mukavimmat ihmiset,samoin kuin harrastus mahdollisuudetkin ovat monipuolisemmat.


      • joopa joo
        lappiin. kirjoitti:

        Siellä ihmiset ovat kieroja,kitukasvuisia höpöttäjiä. Kyllä täällä etelässä on ne fiksuimmat ja mukavimmat ihmiset,samoin kuin harrastus mahdollisuudetkin ovat monipuolisemmat.

        En kans näe paikassa mitään hohtoa. Ryyppäämistä ja huo***mista, sitähän se on siellä. Mitä noihin poromieheen tulee, niin eiköhän sekin ole paskapuhetta. En ymmärrä miten ihmiset elää noissa typerissä haavemaailmoissaan vielä näinäkin aikoina. Herätkää ja palatkaa todellisuuteen.


      • Tyytyväinen turisti
        lappiin. kirjoitti:

        Siellä ihmiset ovat kieroja,kitukasvuisia höpöttäjiä. Kyllä täällä etelässä on ne fiksuimmat ja mukavimmat ihmiset,samoin kuin harrastus mahdollisuudetkin ovat monipuolisemmat.

        Kannustan Sinua lähtemään Lappiin.Itse olen käynyt siellä n 20 vuotena talvella huhtikuussa ja monena vuonna syksylläkin ja kerran kaamos aikana.Olen ollut aina Ylläksellä.Levin-Ylläksen väli on se "poronkusema"n 50 km.Jos todella saa tutustua paikalliseen väestöön,niin se kannattaa.Olemme pääsääntöisesti majoitettuna paikallisella kylän asukkaalla ja se on todellista Lappia.Työtä tiedän olevan ainakin siivousfirmoissa ja siitä sitten voi tähyillä ylöspäin kykyjen ja tavoitteiden mukaan.Vaihtopäivä on mökeissä aina lauantai ja pitää saada pienessä ajassa paikat kuntoon uusille tulijoille.Olen kuullut että työväen puutetta olisi kovasti,mutta valinnan tekee palkanmaksaja.Lapin ihmiset ovat aitoja teeskentelemättömiä rehellisiä ihmisiä.Me sinne menijät teemme omalla käytöksellämme heihin vaikutuksen ja se kuva sitten on heillä meistä.Käytös on avainsana.Työtä pelkäämätön löytää aina paikkansa ja sa työtä jos sitä todella haluaa.Sieltä sitten voi löytyä se oman kullan syli jos niin on suotu kohdalle.


    • yleksina

      Lapin miäs on epärehellinen ja juksaa niin saakelisti eikä pidä etelän ihmisiä minnään.
      Todellakin hankala luonne ja kiero.

    • L

      Mene ihmeessä Leville töihin! Itse olen siellä ollut yhden kauden töissä eli syksystä kevääseen...ja päivääkään en vaihtais pois! Töitä sielä kyllä saa tehdä, että siihen kannattaa varautua...niin ja kannattaa varautua myös siihen, että töissä olet joulun, uuden vuoden, pääsiäisen, vapun...
      Itse ainakin olen tutustunut aivan mahtaviin ihmsiin..sekä muihin sesonkityöntekijöihin että paikallisiin :)
      ja vieläkin olen yhteyksissä osan kanssa ja Levillä käyn säännöllisesti lomailemassa :)

      ja juhlittua sielä tulee paljon... :D Aina kun töiltä ehtii..

    • aikahulluporo

      Joo onnea sulle ! oon ollu siellä ravintola -alan töissä ja vasta tulin pois ja ois päässy takas joulun jälkeen mutta itse olen 35 v. ja ikäni ollu ravintola alalla niin ei enää jaksa ! kovaa työtä ja ei siinä mitään , mutta elämän tapana tosi rankkaa siis kimppa majoitus jossa unet jää vähäisiksi alkoholin käyttö on runsasta henkilökunnalla ja turha yrittää itse olla selvinpäin ja katella joka päivä kämppisten juomista siis joka päivä vaikka ois töissä niin kyllä se työvuoro joskus loppuu siis viimeistään 4.30 yöllä ja sitten alko juominen ! sinkkuna sen puoleen hyvä paikka että seksiä saa kaikki niin paljon kun haluaa . kaikki makaa kaikkien kanssa ! itsellekkin ois nuorempana ollut unelma työ , mutta enää ei jaksa, mutta käy ihmeessä katsomassa itse! onhan se ainakin ikimuistoinen kokemus !!!!!!!!!

    • Lappi on paras paikk

      Siellä ei ole mitään siitä mikä lapissa, lapin luonnossa ja lapin ihmisissä on ihanaa ja aitoa. Jos haluaa kokea aidon lapin, on eteläläiste turistirysiä vältettävä kuin ruttoa.

    • levi lover

      Levi on huikea paikka tehdä töitä!
      Löysin vanhoja Levikokemuksia keskustelupalstalta. Itse olen ollut Levillä kymmenen vuoden aikana töissä useamman sesongin. Kerran kaksi vuotta putkeen ja yksi kesäkin tuli sesongin jälkeen tuli siellä oltua. Eli kaikki vuodenajat on tullut nähtyä. Mietin ja olen pitkään miettinyt sinne vakituisesti muuttamista. Olen helsinkiläinen ja muuten asunut täällä aina muutamaa Levin vuotta ja parin Levin sesobgin välistä kesää ulkomailla työskentelyä lukuun ottamatta.
      Levi on toki kiire paikka kovana sesonkina ja vaaditaan joustamista jaerittäin hyvää paineensietokykyä. Mitä sitten muuhun elämään tulee,se on jokaisessta itsestään kiinni mitä vapaa-ajallaan haluaa tehdä. Minulla on paljon paikallisiakin ystäviä, mukavia sellaisia. Toki suurin osa porukasta on sesonkityöntekijöitä ja turisteja. Itse nautin Levin kansaainvälisestä ja aktiivisesta elämästä. Levi on paljon muuta kuin bailaamista. Itse harvoin käyn baareissa. Luonto ja Lappi löytyvät kivenheiton päästä, Harrastusmahdollisuuksia on paljon ja ilmapiiri rento. Työ on hektistä, mutta kiire loppuu töistä päästyä. Tylsistyä ei tarvitse ja hiljaisuutta löytyy jos sitä kaipaa. Toki Levi elää turismmista, joka mielestäni on ainoastaan positiivinen asia. Levillä tapaa mielenkiintoisia ihmisä ympäri maailmaa.Useimmat ovat lomailemassa ja ovat todella rennoin mielin. Osa on bisnesmatkailijoita tai urheilijota, mutta kaikki kiinnostuneita tunturista. Suosittelen Leviä jokaiselle joka siitä on kiinnostunut. Yhteishenki tunturissa on hyvä. Kyllä on mahdollisuus omaaankin asuntoon jos kimppakämppä ei tunnu hyvältä. Olen asunut molemmissa. Olit sitten nuori tai jo kokeneempi, niin kannattaa kokeilla. Hyvää meininkiä, kivoja rinteitä ja latuja, elävää musiikkia,tapahtumia, urheilua, taidetta ja toki mielinmäärin bilettämistä jos sitä kaipaa. jos haluat kokeemuksia, vahvistaa ammattitaitoasi ja tutstua uusiin ihmisiin kansainvälisessä ilmapiirissä, lähde ihmeessä Leville!

    • RHS

      Käyn nyt lyömässä vielä tänne keskusteluun tän mun kokemuksen vaikka laitoin tän toiseenkin mutta löytyy sit helpommin asiaa kyseleville :DD

      Levillä töissä olleena tienaamaan pääsee kokkina suht hyvin. Rahaa myös menee älyttömät määrät baariin sielä kun ei ole ns alottelu kulttuuria vaan ehkä muutama kämpillä ja sitten muutamakymmen baareissa. Mutta hauskaa on ! Tosiaankin ihmiset on todella alkoholisoituneita. Varsinkin vakkariin Levillä asuvat mutta myös valtaosa kausityöntekijöistä on todella alkoholiinpäin mutta en ihmettele itsekin saatoin välissä juoda kolmee kertaa viikkoon mutta jotkut kävivät töissä kännissä - sielä sitä katsotaan vähän sormien läpi kun johdosta asti ollaan töissä darrassa ! Mutta ei sielä bilettää tarvitse jos ei huvita, ei kukaan pakota. Mutta hyviä pirskeitä on lähes joka viikko.

      Asunnot ovat kimmpakämppiä mutta niiden kunto riippuu aika paljon millä firmalla olet töissä. (Tosin omankin voi vuokrata vaikka kaverin kanssa) Omaatilaa ei juurikaan ole mutta minulle se ei ollut oikeastaan ongelma. Se kestää vain sen kauden. Ja jos on omanajan puute niin lähes kaikkien firmojen työntekijöille laskeminen on ilmaista, kuntosali ilmainen, kylpylä ja jotain muita juttuja että kyllä sieltä jotain itselleen löytyy. Vuokrat kämpissä ovat pieniä n.160-300e/kk. Paljon myös henkilökunta etuja moniin liikkeisiin ja ravintoloihin.

      Jokaisessa firmassa varmasti puhutaan paskaa koska ihmisiä vain yksinkertaisesti kiinnostaa muiden asiat ihan HELVETIN paljon koska ei ole muuta tekemistä, ollaan kateellisia, omaelämä on tylsä, tiedetään enemmän kuin oikeasti tiedetäänkään, ei vain pidetä kyseisestä hekilöstä ymym. Jos et lähde mukaan jauhamiseen niin sinusta saattaakkin tulla kohde. Kyllä naiset ovat raadollisiaan toisilleen. Tosin osasta miehistäkin tulee naisia tunturissa :DD Ja kyllä se vähän niin on että uutena saattaa joutua tekemään paljon töitä, että otetaan hyvin mukaan porukkaan mutta toisaalta voi klikata helvetinkin hyvin, ei voi ennustaa. Sain itse todella hyvän ystävän sieltä jonka kanssa vietin tosi hienon kauden, tosin paljon ei liikuttu oman firmanporukan kanssa vaan saatiin toisen firman pojista kavereita.

      En voi suositella firmaa jossa olin. Se ei ole hulluporo eikä ravintolakatu vaan kolmas niistä isoista firmoista, en astuisi siihen firmaan jalallanikaan enkä euroakaan tule siihen firmaan kiikuttamaan. Hullustaporosta olen taas kuullut hyvää. Mutta jokainen kokemus on eri.

      Töihin voi päästä suoraan firmoihin tai sitten vuokrafirmat ovat toinen vaihtoehto päästä töihin mutta ei välttämättä paras koska siinä on aina välikäsiä.

      Eli tiivistettynä 70% ajasta oli hienoa ja hauskaa loput taas vähän vähemmän hauskaa sillä pienet piirit mutta niinhän se on joka paikassa. Lähdin yksin ja hyvin selvisin, aina saa jonkun kanssa kenen kanssa tulee juttuun. Suosittelen siis suuresti aina pääsee pois jos siltä tuntuu ja aina varmasti voi palata kaudeksi jos hyvin menee ja viihtyy. Eikä sielä tarvitse koko kautta olla vaan töitä on alkaen marraskuusta huhtikuun loppuun asti. Harjoittelijoita myös monista erikouluista otetaan joka firmaan paljon. Olen ollut myös Ylläksellä töissä josta minulla on todella hyvä kokemus, tosin ylläs muuten on vähän tylsä kun on paaaaaljon pienempi paikkana ja muutenkin vähemmän ns viihtymiskeskus tai ainakin Levi on ehkä enemmän juuri nuorten mesta. Kaudet jolloin olen paikoissa on ollu 2012-2013 sekä 2013-2014 eli ei ole kymmentä vuotta näistä kokemuksista. Joten eikun paikka hakuun jos siltä tuntuu :)) Lykkyä tykö !

      PS. Tämä on vain ja ainoastaan minun kokemus ja näkemys kyseisestä aiheesta eli ei ole kiveen kirjoitettua. Ja jos jollakin on asiaan rutkuttamista niin tuskin tulen enään kyseiselle sivulle sitä lukemaan :) Kiitos ja hei toivottavasti edes vähän auttoi joitakin aiheesta kiinnostuneita.

      • Raivo Raitis

        "Tosiaankin ihmiset on todella alkoholisoituneita. Varsinkin vakkariin Levillä asuvat mutta myös valtaosa kausityöntekijöistä on todella alkoholiinpäin"

        Tarkoitatko tällä Lapin sesonkityöntekijöitä vai koko hotelli- ja ravintola-alan työntekijöitä? Onko heillä kaikilla alkoholiongelma? Onko alan työntekijöissä yhtään raitista henkilöä?

        Jos tekee ahkerasti töitä eikä juhli, niin rahaa luulisi kertyvän kasaan sievoinen summa! Paljonko asuminen maksaa ja onko Lapissa pakko asua jossain kommuunissa, onko siellä yksiöitä? Harrastuksia on olemassa muitakin kuin ryyppääminen: Liikunta, ulkoilu, lukeminen, valokuvaus, opiskelu, käsityöt jne.


    • -N-

      Onko lapsiperheitä töissä levillä tai lähiympäristössä? ja miten ne ovat lapsineen tottuneet elämään sielä. työn teko levillä kiinnostaa mutta mieti lapsen kanssa muuttoa sinne. onko kokemuksia ? ;)

    • Manu-89

      Onko uudempaa tietoa kausityöntekijöiden majoituskustannuksista? Haluaisin lähteä pimeää etelän talvea pakoon Lappiin ja yhdistää työn ja huvin :) asumisen hinnat tuntuvat huikeilta, onko työnantajilla/yksityisillä tarjota kohtuuhintaisia kämppiä läheltä Levin keskustaa?

    • Gjloufftk

      Up!

    • Anonyymi

      Jos on töissä Levillä. haluaisi välillä lähteä käymään kotona esim Pohjanmaalla.
      Mitä pitää tehdä, mahdollisen tartuttamisen riski on olemassa ehkä kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6274
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      4182
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2752
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      53
      1469
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1203
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1134
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      998
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      863
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      841
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      823
    Aihe