Pirkka-monivitamiini

happara

Heippa. Mitä kivennäisainevalmisteita raskaana olevien suositellaan käyttävän, entä mitä pitäisi välttää? Jotakin monivitaa pitäis ilm. saada, joten nappasin kaupasta Pirkan monivitapurkin. Kellään tietoa/näkemyksiä "oikeista valinnoista"?

5

2547

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeppis..

itse ostin heti plussattuani ihan apteekista raskaus multivitan ja sitä olen syönyt tähän päivään asti nyt rv 28 ja siihen asti hb pysyny hyvänä että alotin rv 27 syömään lisärautaa, retaferia 100mg/pv. muuten ollu kyllä ihan vireä olo. syön lsäksi myös kalsium valmistetta koska en käytä maitoa. siis nyt en tavallaan vastannu kysymykseen kun halusit tietää mitä pitäs saada, sen tarkempaa tietoa ei ole kun tiedän että tossa raskaus vitassa on niitä vitamiineja mitä tarvitsee ja voi syödä ja lopuit tuleekin sitten monipuolisesta ruokavaliosta, neuvolasta saa niitä lappuja mis kerrotaan mitä tulisi suosia ja minkä takia, en nyt niitä muista, ja mitä kannaattais välttää liikaa esim a-vit. mitä on maksassa ja joissakin vitamiineissa, että senkin puoleen kandee tarkistaa noi pirkan purkit :)

• purkit

Mulle suositteli neuvolatäti Raskaus Multivitaa 2 kpl/pvä ja loka-maaliskuun ajalle D-vitamiinia 10 mg/pvä.

• zxgjnmxfhmxghmxhg

Multi tabs raskausvitamiini käytössä. Olo on PAAAAALLLJJJOOOOOON virkeempi ku viime raskaudessa, sillon en syöny mitään lisiä. Mut silti kyllä hemppari laskee ku lehmän häntä. Eka neuvolakäynnillä oli 115 sit alotin vitamiinit ni pompsahti 134 ja nyt muutama kuukaus sen jälkeen ollaan takas 115.

• lkjhknk.

muistathan, että siinä vitamiinipurkiss ei saa olla A-vitamiinia.

• Mikä..

tahansa monivitamiini käy, kunhan siinä ei ole a-vitamiinia! Itse syön tavallista multivitaa, on halvempi kuin nuo varsinaisesti raskauden ajalle tarkoitetut monivitamiinit eikä siinä ole a-vitamiinia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163