Heippa. Mitä kivennäisainevalmisteita raskaana olevien suositellaan käyttävän, entä mitä pitäisi välttää? Jotakin monivitaa pitäis ilm. saada, joten nappasin kaupasta Pirkan monivitapurkin. Kellään tietoa/näkemyksiä "oikeista valinnoista"?
Pirkka-monivitamiini
5
2547
Vastaukset
- jeppis..
itse ostin heti plussattuani ihan apteekista raskaus multivitan ja sitä olen syönyt tähän päivään asti nyt rv 28 ja siihen asti hb pysyny hyvänä että alotin rv 27 syömään lisärautaa, retaferia 100mg/pv. muuten ollu kyllä ihan vireä olo. syön lsäksi myös kalsium valmistetta koska en käytä maitoa. siis nyt en tavallaan vastannu kysymykseen kun halusit tietää mitä pitäs saada, sen tarkempaa tietoa ei ole kun tiedän että tossa raskaus vitassa on niitä vitamiineja mitä tarvitsee ja voi syödä ja lopuit tuleekin sitten monipuolisesta ruokavaliosta, neuvolasta saa niitä lappuja mis kerrotaan mitä tulisi suosia ja minkä takia, en nyt niitä muista, ja mitä kannaattais välttää liikaa esim a-vit. mitä on maksassa ja joissakin vitamiineissa, että senkin puoleen kandee tarkistaa noi pirkan purkit :)
- purkit
Mulle suositteli neuvolatäti Raskaus Multivitaa 2 kpl/pvä ja loka-maaliskuun ajalle D-vitamiinia 10 mg/pvä.
- zxgjnmxfhmxghmxhg
Multi tabs raskausvitamiini käytössä. Olo on PAAAAALLLJJJOOOOOON virkeempi ku viime raskaudessa, sillon en syöny mitään lisiä. Mut silti kyllä hemppari laskee ku lehmän häntä. Eka neuvolakäynnillä oli 115 sit alotin vitamiinit ni pompsahti 134 ja nyt muutama kuukaus sen jälkeen ollaan takas 115.
- lkjhknk.
muistathan, että siinä vitamiinipurkiss ei saa olla A-vitamiinia.
- Mikä..
tahansa monivitamiini käy, kunhan siinä ei ole a-vitamiinia! Itse syön tavallista multivitaa, on halvempi kuin nuo varsinaisesti raskauden ajalle tarkoitetut monivitamiinit eikä siinä ole a-vitamiinia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315346- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 122027
- 1631876
- 1051352
- 141318
- 1371154