Anteeksi tyhmä kysymys..
Miksi kultainen on trimmattava rotu? Eikös siltä kuitenkin karvaa lähde? Tai kun olen käsittänyt että yleensä niitä koiria trimmataan joilta karvaa ei lähde esim. snautserit. Onkos sen karvan laatu jotenkin erilainen? Eihän esim. flattia tai chessiä trimmata. Vai?
Valaiskaapa tietämätöntä! :)
Miksi trimmattava rotu?
3
486
Vastaukset
- Hukka-Musti
Koirilta lähtee turhan tulinen aluskarva sekä kuollut (tai vanhentunut ym. miten sen nyt ottaa) peitinkarva. Mutta päälliskarva säilyys illä kumminkin ja kasvaa nopeasti. Eli >>ylimääräinen>> karva lähtee, mutta hyödyllinen karva jää kasvamaan. Mutta ei kultsia ole pakko trimmata, jos siitä haluaa vaikka jättimäisen maltankiran. Tosin korvien ympärystö (ja korvalehties sispäpuoli) on ehdottomasti siistittävä liian tiiviistä karvapeitteestä, jotta ilma siellä kiertää.
- T_A-R_Y
Mun kultsi on sellane karvapesä et me ei kyll trimmailla sitä kauheesti mut leikellään sieltä ja täältä:D.Olen itse leikellyt sen tassunpohjia "jalkahapsuja" ja korvassa olevia pitkiä karvatupsuja.Kyllähän koirista lähtee karvaa vaikka niitä trimmaillaakin.Itse me emme vie trimmaajalle koiraamme emmehän käy näyttelyissä emmekä muutenkaan...
- minna--
Meidän kultaisia trimmaillaan vaan kesäisin, kun kuuma sää tekee niiden olon tukalaksi. Koirilla on hyvin runsas karva sekä kaulassa että korvien ympärillä.
Kultaisia noutajia ei ole pakko trimmata ellei omistaja niin halua, mutta trimmattu koira on huomattavasti siistimmän näköinen kuin karvaa valtoimenaan kasvava :) suurimman eron ulkonäköön tekee tietenkin ohennettu karva kaulan ja pään seuduilla sekä sapelimaiseksi muotoiltu häntä.
Näyttelyihin mennessä kultaisten trimmaus on pakollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään14213275Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen873714Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,1303021Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2721445Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?441418Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1561373Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151294Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141244- 811091
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin205999