Turbo mankin katsastus

turbo urbo

Miten vaikeaa on katsastaa turbotettu 60 heppanen manki, joka on porattu 110 kuutioiseksi ?? Vaatiiko tehokkaammat jarrut jne. kytkin luistaa, se pitää korjata, mutta ei haittaa katsastusta, hoitunee jäykemmillä jousilla.

21

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepso7878

kun sen homokuskin 150cm3 persereikä saada normaaliks..ja homous parannettua..siis mahdotonta.

• vie vaan konttorille

ja siellä kyllä sedät neuvoo. Mä itse tein trikea ja sain hyvät ohjeet. Miks täältä kyselee, ku voi kysästä suoraa konttorilta, et mitä vaaditaa ja toimii sit sen mukaa.

• ssasasasasasasasasaa

Sama juttu oli kerran kun rekisteröin mun skytaria. Siihen oli pistetty 72cc pytty ja turbo ja kaikkee muuta kivaa..Jouduin tosin kuristamaan sitä pistämällä pakoputkeen holkin että sain alle 25kW:n papereihin, kun anto penkissä 33kW....ai juma...mut kyl ne miehet sit neuvoo sua :dee

• sadfgggggds

PV ja tonninkamat, yliääni ahdin ja kampikammion resonaattori. 700kW etupyörästä!

• ohohohohoh
        sadfgggggds kirjoitti:

PV ja tonninkamat, yliääni ahdin ja kampikammion resonaattori. 700kW etupyörästä!

ja vielä etupyörästä...Pistä mulle e-mailia, haluun samat virit...miu e-maili o helppu muistaa...se oli niiku poronkusema ät hotmail vai mikä se ny oli.

• vaa rekisteröi mopsi

ne mimmit mitää kuristuksii siinä katto ku papruja vie tiskille rekisteröintii, hallin puolella sitte lasketaan hampaat ja muut ihmeet

• Tuunaaja_69

Mullaki kerra sama tilanne ko oli Suzuki PV, joho laittoin Viperin 7 litrasen Twin Turbo koneen, ei menny eka läpi katastuksesta, vaikka vilkutki laittoin. Liikaa tehojahan siitä lähti. Laitoin pienen holkin pakoaukkoihin nii kuristi sellaseks hiema alle 11kW:seks. Sainha mää sen sitte kevarin papereihi.. :) Keulii muuten ykkösellä ko kytkimen ampuu. Tämänhetkiset huiput on pyöriny siinä 350km/h paikkeilla sitte mittari meni jo nii sekasi että alko vaa pyöriä ympäri hirveetä vauhtia(vastapäivään). Häijy vehe ollu tuo... ja on meinaan kivat pärinät kun turbokitin änkät ostin ja iskin putkenpäihin. ;) Sitte vähä ruuvasin sytytystä ni iskee liekkiä ko kaasun löysää :)

• Turbo Urbo

Kävin katsastuksella kaverin vakiomankilla, nyt vaan siirrän kilvet. Helppoo kuin heinänteko

• estrdfgyuijokpl

voitkin herätä unesta hyvin mielin.

• JULKISEEN REKISTERII

, josta tarjolla enimmillään ehdotonta vankeutta kaksi (2) vuotta! Mulla on kokemusta tästä, kun vein ajattelemattomuuttani kaverin kulkupelin katsastukseen vastaavalla lailla, me jouduttiin molemmat oikeuteen, mä sain avunannosta päiväsakkoja ja kaveri himppa enempi tuomiota, sakkoja tosin hänkin. Oltiin sen verran nuoria, että selvittiin sakoilla kumpikin. Saatiin merkinnät rikosrekisteriin kuitenkin ja sillä oli melkoinen vaikutus sitten myöhemmin, että en suosittele kellekään

• Et kai vaan ehtinyt?

Älä edes uneksi moisesta, jos et ole ehtinyt vielä toteuttamaan ratkaisuasi. Sitten vasta lirissä ootkin, jos kävit kaverin mopolla siellä konttorilla.

• 43545

oli samat notulit rungossa kuin sullkin...??? älä valehtele.

• JULKISEEN REKISTERII
        43545 kirjoitti:

oli samat notulit rungossa kuin sullkin...??? älä valehtele.

niitä numeroita ja ylipäätään toteuttamaan Turbo Urbon heinänteko-vinkkiä, se ei ole niin helppoa, voin kokemuksella sen kertoa. Meille tuli kaverin kanssa niin paljon riesaa siitä tempustamme, että uudestaan minua ei saisi mistään hinnasta tekemään. Mikään mopo ei ole niin kallis, etteikö sen voisi unohtaa täysin liiterin nurkkaan taikka muuttaa rehellisin keinoin vakioksi ja käydä ihan laillisesti katsastamassa sen uudelleen tieliikenteeseen.

Kuten tuolla aiemmin kerroin, tähän sovelletaan jotain vanhaa tsaarin aikaista lakia julkisesta rekisteristä ja tuomiot ovat niin rankkoja, sekä kaikki oheisseuraamukset, ettei nyt kaiken tuon pyörityksen kokeneena voi sitä kenellekään suositella.

• lain kierto on kivaa
        JULKISEEN REKISTERII kirjoitti:

niitä numeroita ja ylipäätään toteuttamaan Turbo Urbon heinänteko-vinkkiä, se ei ole niin helppoa, voin kokemuksella sen kertoa. Meille tuli kaverin kanssa niin paljon riesaa siitä tempustamme, että uudestaan minua ei saisi mistään hinnasta tekemään. Mikään mopo ei ole niin kallis, etteikö sen voisi unohtaa täysin liiterin nurkkaan taikka muuttaa rehellisin keinoin vakioksi ja käydä ihan laillisesti katsastamassa sen uudelleen tieliikenteeseen.

Kuten tuolla aiemmin kerroin, tähän sovelletaan jotain vanhaa tsaarin aikaista lakia julkisesta rekisteristä ja tuomiot ovat niin rankkoja, sekä kaikki oheisseuraamukset, ettei nyt kaiken tuon pyörityksen kokeneena voi sitä kenellekään suositella.

Kannattaa katsastaa vakiona ja rakentaa vasta sen jälkeen. Niin kauan kun ei onneksi ole vuosikatsastusta voi rakennella miten huvittaa. Tuolla pyörii uskomattomia viritelmiä..siitä vaan laittamaan vankilaan joka toista mopoilijaa :D

• tehdä pitää!!!
        lain kierto on kivaa kirjoitti:

Kannattaa katsastaa vakiona ja rakentaa vasta sen jälkeen. Niin kauan kun ei onneksi ole vuosikatsastusta voi rakennella miten huvittaa. Tuolla pyörii uskomattomia viritelmiä..siitä vaan laittamaan vankilaan joka toista mopoilijaa :D

Eli rakennelmat tehdään lain määräämillä tavoilla ja muutoskatsastetaan, jos sitä edellytetään. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. Tarvittaessa katsastusmies vaatii maahantuojalta todistuksia, ei siinäkään mitään ihmeellistä ole.

Kokemus on osoittanut, että helpoin tie on se, kun noudattaa lakia, ei tee sellaisia virityksiä, joiden kanssa sitten ollaan tienpäällä virkavallan kanssa ihmeissään taikka jossain muussa yhteydessä vielä enempi ihmeissään. Tämä saattaa tuntua naurettavalta jonkun mielestä, joka on virittänyt moponsa kulkemaan yli sallitun nopeuden, eikä ole sitten tehnyt mitään tarvittavia muutoskatsastuksia ym. muutakaan vaadittavaa toimenpidettä, vaan yrittää hyvällä onnellaan seikkailla liikenteessä. En missään nimessä suosittele tälläistä vaihtoehtoa, että luottaa hyvään onneensa.

• JULKISEEN REKISTERII
        lain kierto on kivaa kirjoitti:

niin paljon tuli riesaa siitä tempusta ja jälkeenpäin ajatellen niin lapsellista lähteä kuvittelemaan voivamme hööpöttää viranomaisia. Kokemus on myös osoittanut, että yhteiskunnalla riittää resursseja vaikka mihin niin halutessaan, joten olen toista mieltä. LAIN RIKKOMINEN EI OLE KIVAA!

• no kerros

niin paljon tuli riesaa siitä tempusta ja jälkeenpäin ajatellen niin lapsellista lähteä kuvittelemaan voivamme hööpöttää viranomaisia. Kokemus on myös osoittanut, että yhteiskunnalla riittää resursseja vaikka mihin niin halutessaan, joten olen toista mieltä. LAIN RIKKOMINEN EI OLE KIVAA!

niin miksi sitten eduskunta on korruptiokonnia täynnä ? Rahan puutteen takiako ne lakia rikkoo ??

• JULKISEEN REKISTERII
        no kerros kirjoitti:

niin miksi sitten eduskunta on korruptiokonnia täynnä ? Rahan puutteen takiako ne lakia rikkoo ??

No joku tietty hakee pelkästään jännitystä, kun adrenaali virtaa suonissa on jännää, mutta suurin osa rikkoo lakia (siis nää korruptiokonnat) ihan ahneuttaa ja rahan puutteesta. Eduskunta ei kuitenkaan ole täynnä näitä korruptiokonnia, vaikka se saattaa monesta taviksesta siltä tuntuakin. Aika pieni porukka niitä "koplauksia" siellä tekee eduskunnan porukasta, mutta sitäkin näkyvämmin.
        Hyvin monella on vielä aika epätoivoinen tilanne, kun mennään tekemään mitä ihmeellisempiä höplötyksiä lakia vastaan. Bisnekset menevät täysin metsään ja halutaan säilyttää kuitenkin totuttu elintaso ja asema, lähdetään yrittämään täysin toivotonta vääntöä, mieleen tulee esim. hyvin ansioitunut entinen Kekkosen aikainen luotomies ministeri, joka vanhoilla päivillään vielä 80v. pappana lähti tyrkkäämään täysin hylsyä shekkiä pankkiin, jolla ei tietenkään ollut mitään katetta. Useimmille onkin sitten täysi helpotus, kun jäädään lopuksi kiinni ja ei tarvitse elää koko ajan "pakoputki huurteessa". Monet lisäksi ajattelevat näitä epätoivoisia kuprujaan tehdessään, että vielä tämä ja sitten saa olla, mutta raha houkuttaa yrittämään uudestaan, varsinkin kun asiat eivät ole vielä korjaantuneet edellisilläkään kerroilla.

Monet rikkovat tietysti lakia täysin pönttöyttään, kuvitellaa, ettei valvonta osu juuri minun kohdalleni tai se ei nyt juuri minua liikuta pätkän vertaa ja EVVK, sekä keskaria päälle ja menoksi. Olen joskus oikeudessa nähnyt, kuinka nuorelle kaverille on vasta tuomion lukemisen jälkeen selvinnyt koko homman mielettömyys, kun käsiraudat ovat hulahtaneet ranteisiin ja vapaus on vaihtunut suoraan oikeussalista vankilaan. Yksikin poika pisti itkuksi ja kova poika vaihtui aivan muuksi.

Ne jotka ovat katsoneet taikka lukeneet Linnan: Tuntemattoman sotilaan, Lehdon osa ei ole mikään helppo!

• fghjkl

No joku tietty hakee pelkästään jännitystä, kun adrenaali virtaa suonissa on jännää, mutta suurin osa rikkoo lakia (siis nää korruptiokonnat) ihan ahneuttaa ja rahan puutteesta. Eduskunta ei kuitenkaan ole täynnä näitä korruptiokonnia, vaikka se saattaa monesta taviksesta siltä tuntuakin. Aika pieni porukka niitä "koplauksia" siellä tekee eduskunnan porukasta, mutta sitäkin näkyvämmin.
        Hyvin monella on vielä aika epätoivoinen tilanne, kun mennään tekemään mitä ihmeellisempiä höplötyksiä lakia vastaan. Bisnekset menevät täysin metsään ja halutaan säilyttää kuitenkin totuttu elintaso ja asema, lähdetään yrittämään täysin toivotonta vääntöä, mieleen tulee esim. hyvin ansioitunut entinen Kekkosen aikainen luotomies ministeri, joka vanhoilla päivillään vielä 80v. pappana lähti tyrkkäämään täysin hylsyä shekkiä pankkiin, jolla ei tietenkään ollut mitään katetta. Useimmille onkin sitten täysi helpotus, kun jäädään lopuksi kiinni ja ei tarvitse elää koko ajan "pakoputki huurteessa". Monet lisäksi ajattelevat näitä epätoivoisia kuprujaan tehdessään, että vielä tämä ja sitten saa olla, mutta raha houkuttaa yrittämään uudestaan, varsinkin kun asiat eivät ole vielä korjaantuneet edellisilläkään kerroilla.

Monet rikkovat tietysti lakia täysin pönttöyttään, kuvitellaa, ettei valvonta osu juuri minun kohdalleni tai se ei nyt juuri minua liikuta pätkän vertaa ja EVVK, sekä keskaria päälle ja menoksi. Olen joskus oikeudessa nähnyt, kuinka nuorelle kaverille on vasta tuomion lukemisen jälkeen selvinnyt koko homman mielettömyys, kun käsiraudat ovat hulahtaneet ranteisiin ja vapaus on vaihtunut suoraan oikeussalista vankilaan. Yksikin poika pisti itkuksi ja kova poika vaihtui aivan muuksi.

Ne jotka ovat katsoneet taikka lukeneet Linnan: Tuntemattoman sotilaan, Lehdon osa ei ole mikään helppo!

Miten helvetissä Kekkonen ja tuntematon sotilas liittyy Monkeyn katsastukseen. Eksyitkö kenties aiheesta?

• Turbo Urpo
        fghjkl kirjoitti:

Miten helvetissä Kekkonen ja tuntematon sotilas liittyy Monkeyn katsastukseen. Eksyitkö kenties aiheesta?

Eikö ole upeaa seurata, miten asia lähtee paisumaan ja leviämään ihan uusille urille ??

• JULKISEEN REKISTERII
        fghjkl kirjoitti:

toiset ei vaan pysyneet kelkassa...

Eli otetaanpa ihan alusta, tuolla aluksi kysytään turbomankin katsastusta ja siihen saadaan erinäisiä vastauksia, toiset älykkäämpiä ja toiset vähemmän. Sitten tämä sankari väittää keksineensä oivan ratkaisun ongelmaansa, että käy kaverinsa vakiomankilla katsastuksessa, johon aloitin kommentoimaan, että kyseessä ollaan jo aika rankassa rikoksessa, ette suosittele lainkaan jne. Tämän jälkeen keskutelua onkin sitten käyty laillisuuden ja laittoman ymmärryksen suhteen ja ylipäätään yhteiskunnan luomien pelisääntöjen noudattamisesta, sekä eduskunnan(kin) lainrikkojen motiiveista, joihin vastasin puolestaan.

Jos olette vaivautuneet lukemaan tämänkin ketjun huolella, tuo Kekkosen aikainen ministeri ja luottomies liittyy juuri siihen, että hänkin yritti pelata omilla säännöillään, samoin alikersantti Lehto Linnan Tuntemattomassa sotilaassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5582
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4177
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      151
      2159
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1886
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      123
      1699
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      71
      1148
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      79
      965
    Aihe