Mille kanarian saarista kannattaa?

tahtoo matkalle

Tarkoitus lähteä nyt talvella kanarialle lomailemaan. Olen vanhoista viesteistä yrittänyt poimia hyvää lomakohdetta lapsiperheelle, mutta vertailu on hieman hankalaa. Mihin ei kannata, ja mihin kannattaa mennä lapsiperheelle? Ilmeisesti fuerteventura ja lanzarote olisi rauhallisia paikkoja, ts. siellä ei olisi lapsille mitään? Itselle ne nyt on varmaan kaikki "samanlaisia" sukeltaa, ja varmaan joku kaktuspuistokin menee, mutta lapset tuskin jaksaa katsella kiviä ja kaktuksia, että onko niissä mitään toimintapaikkaa? Onko näin, että teneriffa varmin valinta, kun siellä on niitä eläin- ja vesipuistoja? Entä gran canaria, onko siellä mitään, tai tehdäänkö sieltä retkiä noihin teneriffan vesipuistoihin? Lanzaroten matkat vaan olisi äkkilähtöinä ylivoimaisesti halvimpia. Säätä on keskusteluissa kovasti lanzaroten osalta haukuttu ja kehuttu, että siitä nyt varmaan vaikea sanoa mitään. Saaret on niin lähekkäin, että luulisi sään olevan 90% sama kaikissa?

3

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reissuun keväällä

      Gran Canariallakin on vesipuistoja yms joten ei sieltä Teneriffalle kannata mennä.
      Lasten kanssa on hyvä valinta sellainen jossa on lastenkerhoja. Niitä on eri ikäisille. Jokaisessa isommassa Kanarian kohteessa löytyy yleensä uimarantoja, uima-altaita, leikkipuistoja, huvipuistoja, eläinpuistoja, vesipuistoja, lapsiystävällisiä ravintoloita.
      Hyviä esimerkkejä ovat: Teneriffalla Americas, Los Cristianos, Puerto de la Cruz. Gran Canarialla Ingles, Puerto Rico, Amadores, Bahia Feliz. Lanzarotella Puerto del Carmen, Playa Blanca.

      Sää eri Kanarian saarilla on melko sama. Saarten eteläosat ovat kuivemmat samoin kuin itäisemmät saarista.
      Aurinkovarmimpia taitavat olla Lanzarote ja Gran Canarian lounaisosa. Tuulista voi olla ja talviaikaan yöt ovat usein viileitä.

      • Tuttu paikka

        sillä Lanzarote on se kylmin saari ja Gran Kanarian eteläosa se lämpimin. Sateisin on Teneriffan pohjoinen osa esim. Puerto de la Cruz. Ja ainakaan Bahia Feliziin ei kannata mennä edes lasten kanssa jos ei ihan pakko. Kaikki saaret ovat mukavia mutta yllättävän paljon on eroja niin asukkaisssa, hotelleissa jne. Lanzarorte on näistä tuulisin sillä puuton saari edesauttaa sen.


    • hilipati

      Ingles on ainakin ihan kiva paikka, on vesipuisto ja Palmitos Park, siellä riittää katseltavaa pitkäksi aikaa, on eläimiä krokotiilia,perhosia, apinoita, liskoja, käärmeitä, kaloja jne. lisäksi haukkojen ja papukaijojen näytöksiä, paljon kukkia jne.jne. Vesipuistossa en ole itse käynyt, mutta uskoisin olevan ihan asiallinen paikka sekin. Lisäksi Inglesin ranta on ihanan pitkä, lapsilla on kivaa yleensä myös dyyneillä juoksentelu. Kivaa loma matkaa ;))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe