Kumpi kutsuu ensin?

Pitkä seurustelu

Pitkään yhdessä asuneet, ei kuitenkaan kihlautuneet. Kumman pitäisi etiketin mukaan ensin kutsua vieraisille tytön, vai pojan vanhempien?

5

643

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhmmm

      Enpä tosiaan tiedä. Jos tällaista pitää kysyä, onko sillä lopuksi niin väliäkään? Siis ei kutsua kuulu kummankaan appikokelailta? Ehkä pääsette helpommalla, jos kutsutte kaikki teille kylään? Tutustuvat samalla toisiinsakin.

      • Pitkä seurustelu

        Niin on jo tehty, mutta kumpikaan vanhemmista ei ole kutsunut omaan kotiinsa.


      • pohojanmaalla
        Pitkä seurustelu kirjoitti:

        Niin on jo tehty, mutta kumpikaan vanhemmista ei ole kutsunut omaan kotiinsa.

        POJAN vanhempi niin olettaisin heidän kutsuvan ensin kotiinsa. Ja jos poika tuo miniän näytille
        niin silloin kutsutaan myös tytön vanhemmatkin.
        Miehen velvollisuus täyttää paikkansa vävynä.


      • El. Mer
        pohojanmaalla kirjoitti:

        POJAN vanhempi niin olettaisin heidän kutsuvan ensin kotiinsa. Ja jos poika tuo miniän näytille
        niin silloin kutsutaan myös tytön vanhemmatkin.
        Miehen velvollisuus täyttää paikkansa vävynä.

        Jos on menty kihloihin, niin tietysti TYTÖN vanhemmat kutsuvat. Myös TYTÖN vanhemmat pitävät häät vanhan perinteen mukaan. Saattaa olla, ettei sekään päde tänäpäivänä.
        Tuo kyläänkutsu on aika vaikea kysymys. Ei siihen taida etikettiä löytyä?


    • ......

      Siis ymmärsinkö oikein, olette asuneet yhdessä avoparina, mutta ette ole käyneet kummankaan kotona yhdessä vierailulla?? Mikä on estänyt?? Eikö voi esitellä puolisoa ilman virallista kutsumista?
      Itse toin poikaystävän kotiin näytille yhtenä iltana kun olin isän autolla kaupungilla ja siitä sitten jatkettiin meille kotiin autoa palauttamaan. Itse kävin anoppilassa seuraavana viikonloppuna, siellä oli (tulevan kälyn) 40-vuotissynttärit, jonne menin, ja näin samalla kaikki tulevat sukulaiset. Nämä vierailut menivät tähän tyyliin sen vuoksi että välimatka anoppilaan tuolloin (ja edelleenkin) yli 250 km, eli ihan kahville ei tullut lähdettyä päiväseltään.

      Kun ostin oman asunnon, kutsuimme tulevan anopin kylään ensimmäistä kertaa. Oli tarjota yöpymispaikka, ja sitten mentiin yhdessä vanhempieni mökille. Vanhemmat tutustuivat kunnolla ja heillä oli todella mukavaa, ilta ei meinannut loppua millään. Lopulta mentiin vielä koko porukka juhlimaan mökkinaapurin syntymäpäivää, anoppi ei heitä ollut tietenkään aikaisemmin tavannut mutta se ei tahtia haitannut. Häissämme tapasivat sitten uudelleen ja olivat kuin vanhat tuttavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe