Kumpi kutsuu ensin?

Pitkä seurustelu

Pitkään yhdessä asuneet, ei kuitenkaan kihlautuneet. Kumman pitäisi etiketin mukaan ensin kutsua vieraisille tytön, vai pojan vanhempien?

5

799

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öhmmm

Enpä tosiaan tiedä. Jos tällaista pitää kysyä, onko sillä lopuksi niin väliäkään? Siis ei kutsua kuulu kummankaan appikokelailta? Ehkä pääsette helpommalla, jos kutsutte kaikki teille kylään? Tutustuvat samalla toisiinsakin.

• Pitkä seurustelu

Niin on jo tehty, mutta kumpikaan vanhemmista ei ole kutsunut omaan kotiinsa.

• pohojanmaalla
        Pitkä seurustelu kirjoitti:

Niin on jo tehty, mutta kumpikaan vanhemmista ei ole kutsunut omaan kotiinsa.

POJAN vanhempi niin olettaisin heidän kutsuvan ensin kotiinsa. Ja jos poika tuo miniän näytille
        niin silloin kutsutaan myös tytön vanhemmatkin.
        Miehen velvollisuus täyttää paikkansa vävynä.

• El. Mer
        pohojanmaalla kirjoitti:

POJAN vanhempi niin olettaisin heidän kutsuvan ensin kotiinsa. Ja jos poika tuo miniän näytille
        niin silloin kutsutaan myös tytön vanhemmatkin.
        Miehen velvollisuus täyttää paikkansa vävynä.

Jos on menty kihloihin, niin tietysti TYTÖN vanhemmat kutsuvat. Myös TYTÖN vanhemmat pitävät häät vanhan perinteen mukaan. Saattaa olla, ettei sekään päde tänäpäivänä.
        Tuo kyläänkutsu on aika vaikea kysymys. Ei siihen taida etikettiä löytyä?

• ......

Siis ymmärsinkö oikein, olette asuneet yhdessä avoparina, mutta ette ole käyneet kummankaan kotona yhdessä vierailulla?? Mikä on estänyt?? Eikö voi esitellä puolisoa ilman virallista kutsumista?
      Itse toin poikaystävän kotiin näytille yhtenä iltana kun olin isän autolla kaupungilla ja siitä sitten jatkettiin meille kotiin autoa palauttamaan. Itse kävin anoppilassa seuraavana viikonloppuna, siellä oli (tulevan kälyn) 40-vuotissynttärit, jonne menin, ja näin samalla kaikki tulevat sukulaiset. Nämä vierailut menivät tähän tyyliin sen vuoksi että välimatka anoppilaan tuolloin (ja edelleenkin) yli 250 km, eli ihan kahville ei tullut lähdettyä päiväseltään.

Kun ostin oman asunnon, kutsuimme tulevan anopin kylään ensimmäistä kertaa. Oli tarjota yöpymispaikka, ja sitten mentiin yhdessä vanhempieni mökille. Vanhemmat tutustuivat kunnolla ja heillä oli todella mukavaa, ilta ei meinannut loppua millään. Lopulta mentiin vielä koko porukka juhlimaan mökkinaapurin syntymäpäivää, anoppi ei heitä ollut tietenkään aikaisemmin tavannut mutta se ei tahtia haitannut. Häissämme tapasivat sitten uudelleen ja olivat kuin vanhat tuttavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2794
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2057
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      50
      1812
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1766
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1501
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1070
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      196
      1010
    Aihe