Kamala asiakaspalvelija

Hirveää "palvelua!"

Kohtasin tänään asiakaspalvelutilanteessa ihan hirveän kamalan huonon asiakaspavelijan. Miksi näitä juntteja suomiMÖTKYJÄ on Suomessa näin paljon? Millä tähän körttikansaan saataisiin vähän tapoja ja käyttäytymistä? Miten asiakaspalveluun saataisiin asiansa osaavia ja palvelutaitoisia, ystävällisiä ja koulutettuja taitavia asiakaspalvelijoita? Pitääkö tänne ottaa töihin aasialaisia ja saksalaisia ja ruotsalaisia, hehän osaavat luonnostaan ystävällisen palvelun.

25

3689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...lisää.

      "Kohtasin tänään asiakaspalvelutilanteessa ihan hirveän kamalan huonon asiakaspavelijan."

      No kerrohan nyt vähän lisää tästä kamalan hirveän kauheasta asiakaspalvelijasta. Miksi hän oli niin kauhea? Tuollaisella aloituksella jonka laitoit, ei oikein päästä asian ytimeen kiinni.

      Itse olen kohdannut niin asiakkaana ollessani huonoja asiakaspalvelijoita kuin myöskin asiakaspalvelijan ominaisuudessa asennevammaisia asiakkaita, joiden käytös on aivan luokattoman huonoa. Täytyy muistaa, että myös asiakaspalvelutyötä tekevät henkilöt tekevät vain työtään, ja heillä on oikeus asialliseen käytökseen asiakkaiden taholta. Mitä tahansa ei tarvitse sietää ja niellä - se on aivan väärä kuvitelma.

      • Tee työsi

        Sinä nielet mitä kasketään. Sinä saat palkkaa siitä.


      • heihei!
        Tee työsi kirjoitti:

        Sinä nielet mitä kasketään. Sinä saat palkkaa siitä.

        Ehei, meilläpä ei niellä. Ei käsketä eikä niellä. Meillä huonosti käyttäytyvät asiakkaat poistetaan tiloista napin painalluksella ja toivotetaan toisena päivänä tervetulleeksi uudelleen.


      • teillä
        heihei! kirjoitti:

        Ehei, meilläpä ei niellä. Ei käsketä eikä niellä. Meillä huonosti käyttäytyvät asiakkaat poistetaan tiloista napin painalluksella ja toivotetaan toisena päivänä tervetulleeksi uudelleen.

        Kioskissanne tulee olemaan todella hiljaista, ennen konkurssia.


      • heihei!
        teillä kirjoitti:

        Kioskissanne tulee olemaan todella hiljaista, ennen konkurssia.

        "Kioskissanne tulee olemaan todella hiljaista, ennen konkurssia."

        Onneksi en työskentele kioskissa, kaupassa, tai muussakaan vastaavassa.


      • Osuit ytimeen
        heihei! kirjoitti:

        Ehei, meilläpä ei niellä. Ei käsketä eikä niellä. Meillä huonosti käyttäytyvät asiakkaat poistetaan tiloista napin painalluksella ja toivotetaan toisena päivänä tervetulleeksi uudelleen.

        No tässähän vastauksessa, jota vielä nyt oikein lainaan tässä:
        ==============
        Ehei.. heihei!8.12.2009 23:45
        Ehei, meilläpä ei niellä. Ei käsketä eikä niellä. Meillä huonosti käyttäytyvät asiakkaat poistetaan tiloista napin painalluksella ja toivotetaan toisena päivänä tervetulleeksi uudelleen.
        ===============
        Tässä kiteytyy koko suomalaisen osaamattomuuden ja huonon asiakaspalveluhenkisyyden ydin.

        Kun muualla maailmassa vaikeat asiakkaat otetaan haasteena, ja pyritään siihen, että he pysyisivät asiakkaina, ja jäisivät tyytyväiselle mielelle asiakaspalvelutilanteen jälkeen, niin SUOMIMÖTKYT toimivat tällä tavalla, kun vastaaja tässä lainatussa viestissä esitti. (nimim. heihei!)

        Uskon, että juuri tällaista huonoa asiakaspalvelua aloittaja tarkoitti. Ollaan niin tyhmänylpeitä, että iloiset, ystävälliset ja nöyrät aasialaiset kohta ottavat kaikki asiakaspalvelutyöpaikat Suomesta.


      • Lippuluukulla

        Kyllä jos asiakaspalvelualan on valinnut, niin siinä lähtökohta on se, että kaikenlaisia asiakkaita
        1) on olemassa ja
        2) niitä vaikeimpiakin täytyy sietää ja
        saada heistä tyytyväisiä asiakkaita.

        Asiakas on kuningas, ja asiakas on aina oikeassa. (Vaikkei olisikaan, niin siltikin "on oikeassa".)
        Ymmärsit varmaan, että tarkoitin, että oikeasti ei ole aina oikeassa, mutta hänet pitää saada ajattelemaan niin että hän olisi ollut oikeassa, jotta hän jäisi tyytyväiseksi.

        Olen itse asiakaspavelutehtävissä jo yli 20 vuoden työhistorialla, ja joka koulutuksessa ja kurssilla minulle on tätä asiaa painotettu. En siis itse tunnusta olevani millään tavalla huono asiakaspalvelija, kuten tässäkin ketjussa joku esitti että lähes kaikki suomalaiset olisivat huonoja.

        Muista, että asiakaspalveluala on ammatinvalintakysymys.


      • Jaksamista aspoille
        Lippuluukulla kirjoitti:

        Kyllä jos asiakaspalvelualan on valinnut, niin siinä lähtökohta on se, että kaikenlaisia asiakkaita
        1) on olemassa ja
        2) niitä vaikeimpiakin täytyy sietää ja
        saada heistä tyytyväisiä asiakkaita.

        Asiakas on kuningas, ja asiakas on aina oikeassa. (Vaikkei olisikaan, niin siltikin "on oikeassa".)
        Ymmärsit varmaan, että tarkoitin, että oikeasti ei ole aina oikeassa, mutta hänet pitää saada ajattelemaan niin että hän olisi ollut oikeassa, jotta hän jäisi tyytyväiseksi.

        Olen itse asiakaspavelutehtävissä jo yli 20 vuoden työhistorialla, ja joka koulutuksessa ja kurssilla minulle on tätä asiaa painotettu. En siis itse tunnusta olevani millään tavalla huono asiakaspalvelija, kuten tässäkin ketjussa joku esitti että lähes kaikki suomalaiset olisivat huonoja.

        Muista, että asiakaspalveluala on ammatinvalintakysymys.

        Uhkauksia, loukkauksia tai päällekarkaiksia ei tarvitse sietää. Asiakaspalvelijoille ei todellakaan makseta sylkykuppina olemisesta


      • rshgshgdfg
        Osuit ytimeen kirjoitti:

        No tässähän vastauksessa, jota vielä nyt oikein lainaan tässä:
        ==============
        Ehei.. heihei!8.12.2009 23:45
        Ehei, meilläpä ei niellä. Ei käsketä eikä niellä. Meillä huonosti käyttäytyvät asiakkaat poistetaan tiloista napin painalluksella ja toivotetaan toisena päivänä tervetulleeksi uudelleen.
        ===============
        Tässä kiteytyy koko suomalaisen osaamattomuuden ja huonon asiakaspalveluhenkisyyden ydin.

        Kun muualla maailmassa vaikeat asiakkaat otetaan haasteena, ja pyritään siihen, että he pysyisivät asiakkaina, ja jäisivät tyytyväiselle mielelle asiakaspalvelutilanteen jälkeen, niin SUOMIMÖTKYT toimivat tällä tavalla, kun vastaaja tässä lainatussa viestissä esitti. (nimim. heihei!)

        Uskon, että juuri tällaista huonoa asiakaspalvelua aloittaja tarkoitti. Ollaan niin tyhmänylpeitä, että iloiset, ystävälliset ja nöyrät aasialaiset kohta ottavat kaikki asiakaspalvelutyöpaikat Suomesta.

        Miksi asiakkaiden täytyy käyttäytyä huonosti? Miksei asiakkaat osaa käyttäytyä kuten aikuisten kuuluisi? Tuntuu siltä, että vaikea asiakas tulee toisen ihmisen firman tiloihin (oli se sitten kauppa, kioski, baari yms.) ollakseen tahallaan hankala. Mistä tällaisia asiakkaita tulee? Vaikka toinen on palkattu tekemään asiakaspalvelutyötä ei työntekijän tarvitse kengänpohjaasi nuolla, kun paikanpäälle saavut.


      • gjjfgijifjg
        Osuit ytimeen kirjoitti:

        No tässähän vastauksessa, jota vielä nyt oikein lainaan tässä:
        ==============
        Ehei.. heihei!8.12.2009 23:45
        Ehei, meilläpä ei niellä. Ei käsketä eikä niellä. Meillä huonosti käyttäytyvät asiakkaat poistetaan tiloista napin painalluksella ja toivotetaan toisena päivänä tervetulleeksi uudelleen.
        ===============
        Tässä kiteytyy koko suomalaisen osaamattomuuden ja huonon asiakaspalveluhenkisyyden ydin.

        Kun muualla maailmassa vaikeat asiakkaat otetaan haasteena, ja pyritään siihen, että he pysyisivät asiakkaina, ja jäisivät tyytyväiselle mielelle asiakaspalvelutilanteen jälkeen, niin SUOMIMÖTKYT toimivat tällä tavalla, kun vastaaja tässä lainatussa viestissä esitti. (nimim. heihei!)

        Uskon, että juuri tällaista huonoa asiakaspalvelua aloittaja tarkoitti. Ollaan niin tyhmänylpeitä, että iloiset, ystävälliset ja nöyrät aasialaiset kohta ottavat kaikki asiakaspalvelutyöpaikat Suomesta.

        Hullua huutavaa törkyä suustaan syytävää asiakasta EI KENENKÄÄN TARVITSE SIETÄÄ. Lähtee ihan varmasti niskapersotteella ulos ja takaisin ei ole tulemista.

        Asiakaspalvelu ei ole sitä, että voi asiakas voi loukata kunniaa, sekä uhkailla väkivallalla. Kyllä asiakaspalvelija on ihminen siinä missä muutkin ja samat Suomen lait pätee myös heihin.

        Miten vitussa otat haasteena sylkivän potkivan ja huorittelevan asiakkaan jolla tuskin on taskussaa sentin latia?


    • aasipalvelu
      • Iihaa

        ai aaseja pelastetaan? "ensin pelastettiin suutari Andersson, sitten pelastettiin suutari Pedersson Halleluujaa.. synneistä pois... Pelastuksen ken meille sois", vai miten se laulu oikein meni?

        Noh, on kuitenkin myös onneksi olemassa Pelastusarmeija.
        Muista myös lahjoittaa Joulun alla Kluuvin kauppakeskuksen Aleksanterikadun sisäänkäynnin portaille, johon on mudostunut Pelastusarmeija perinne, jonka tunnistall poltaila löytyvästä padasta!


      • aasiakaspalvelija

        tarkoitako www.aasiakas.net?


    • Totta töriset

      Olet oikeassa tuossa että muualla ostataan hyvä asiakaspalvelu. Itsellä parhaat kokemukset Saksasta.

      • Mitä mitä

        Kohteliaita on Suomen aspat kun heitä kohtaan käyttäytyy kohteliaasti.


    • ....................

      kuule, sillä minimipalkalla ei paljon hymyilytä! Ja mikä ammattitaito? Mitä ammattitaitoa sä käyttäisit 9h/t? 1200/kk? kiinnostaisko sua hymyillä ku joku tulee vittuilemaan?

      • on meitä vaan!!

        Kyllä tuo palvelun laatu riippuu ihan työntekijöiden koulutuksen tasosta ja kokemuksesta!
        Itse ensimmäisen kesän assarina en ollut kovin hääpöinen, mutta eipä niitä hankalia asiakkaita onnekseni sillon paljon tullutkaan.
        Muutaman vuoden jälkeen tiedän kokemuksella, miten selvitä mm niistä jotka tulevat vain purkamaan omaa huonoa päväänsä' tai, kun satut sanomaan jonkin sanan, jota he eivät siedä tai pitävät epäkohteliaana.. Kuten; Anteeksi rouva, voisinko mitenkään olla avuksi? Tästä sitten kimmastunut vanhempi nainen alkoi sättiä mnua, olin tullut liian myöhään kysymään, eikä hän omien sanojensa mukaan tarvitse ketään mielistelijää ilveilemään edessään. Siinä oli kyllä niukoilla ettei hymy valahtanut sekunnissa naamalta..

        Menin aiheesta hiukan sivuun mutta kyllä se ns ammattitaito eli kokemus alalta on yksi tekijä. Jos odotatte hyvää palvelua perhe marketeista, unohtakaa se! Siellä ei ole halua, tai osaamista palvella, he ovat siellä huonolla palkalla, pitkiä vuoroja (kuten aiemmin mainittu jopa 9t ja pahimmillaan 11t), ja varsinkin kassan työ on erittäin turhauttavaa. Kannattaa keskittää ostoksensa nihin paikkoihin, joissa on valmiiksi omakohtainen kokemus siitä, että asiakaspalvelu pelasi.


    • Faktaa alalta

      "Jos odotatte hyvää palvelua perhe marketeista, unohtakaa se! Siellä ei ole halua, tai osaamista palvella, he ovat siellä huonolla palkalla, pitkiä vuoroja (kuten aiemmin mainittu jopa 9t ja pahimmillaan 11t), ja varsinkin kassan työ on erittäin turhauttavaa."

      Halua ja osaamista palveluun on perhemarketeissa kyllä. Olet oikeassa siinä, että palkka on huono, työvuorot ovat välillä pitkiä ja kassan työ on erittäin turhauttavaa.

      Kaupan asiakaspalvelutyö kassoilla ja osastoilla on henkisesti kuormittavaa ja turhauttavaa. Alan palkkaus on kehno ja myyjät ja kassamyyjät ovat köyhyysloukussa. Suomessa harva työssäkäyvä tulee toimeen 10 euron tuntipalkalla ja 0-30 tunnin viikkotyötunneilla!

      Työvuorot ovat kaupassa käsittämättömän huonosti suunnitellut: 30 tuntia / viikko = 6 päivää töitä ja 1 vapaapäivä. Repikää siitä! Usein on 4-5 tunnin pätkäiltavuoroja. Jos tulet tuuraamaan vapaapäivänäsi sairauslomalaista, niin et saa edes hälytyskorvausta ylimääräisestä työvuorosta. 9 tunnin päivä pelkkää urakkatahtista kassatyötä vie voimat keneltä tahansa.

      Yksitoikkoinen kassatyö ilman työnkiertoa pitäisi KIELTÄÄ LAILLA! On aivan käsittämätöntä, että kaupan työntekijöille ei tarjota mitään koulutusta ja työnkiertoa. Suurin osa työntekijöistä haluaisi kouluttautua ja opiskella uusia taitoja. Myös uusien työntekijöiden perehdytys on puutteellista.

      Sairauslomia on jatkuvasti ja ne johtuvat huonosta työergonomiasta (huono työtuoli, epäergonomiset ja staattiset työasennot), burnoutista ja stressistä. Asiakaspalvelussa joudut kuulemaan ja näkemään aiheetonta haukkumista, kiroilua, huutamista, valitusta, huorittelua, homottelua, nimittelyä ja jopa uhkailua ja ryöstönuhkaa. Asiakaspalvelijoista ja myyjistä tekaistaan aiheettomia valituksia työnantajalle ja esimiehelle. Kirjoitellaan ja levitetään nimettömänä perättömiä juttuja Facebookissa ja Internetissä.

      Kaupan alalta tulee häviämään kymmeniä tuhansia työpaikkoja lähivuosina. Siksi on järkevää suunnitella jo nyt alanvaihtoa ja hakeutua opiskelemaan toista alaa.

    • MitäTilaa

      Ottakaa töihin sellaisia ihmisiä jotka tekevät jotain eikä aina sitä halvinta. Sitä saa mitä tilaa.

      • Möööh

        Hmm. Itse juuri työpäivän jälkeen ja usean asiakkaan jälkeen mietin, miksi osa ihmisistä ovat niin ilkeitä asiakaspalvelijoita kohtaan. Tiedän että Asiakas on aina oikeassa, osaan pahoittelut, äänen sävyni pysyy rauhallisena jne, mutta silti mietin, että ovatko kaikki tietoisia että asiakaspalvelijat ovat ihmisiä. Minä otan ongelman omaavat ihmiset ja tilanteet haasteena ja teen jo alkuun selväksi että haluan ratkaista tilanteen/ongelman koska se on työtäni. Ymmärrän että jollekkin on purkauduttava koska sillä hetkellä turhauttaa, mutta miksi minua ei ymmärretä sen vertaa että vaikka loppuun pahoitellaan? Olen ammattini valinnut ja siitä nautin, mutta joku tolkku kaikessa. Toisaalta mietin että voin valita minun ympärilläni olevat ihmiset joten se saa riittää. (Välillä mietin millaisia nämä vaikeat asiakkaat ovat myös läheisiään kohtaan) voi olla että joskus täyttyy mitta, mutta katotaan sinne asti ;)


      • Möööh

        Hmm. Itse juuri työpäivän jälkeen ja usean asiakkaan jälkeen mietin, miksi osa ihmisistä ovat niin ilkeitä asiakaspalvelijoita kohtaan. Tiedän että Asiakas on aina oikeassa, osaan pahoittelut, äänen sävyni pysyy rauhallisena jne, mutta silti mietin, että ovatko kaikki tietoisia että asiakaspalvelijat ovat ihmisiä. Minä otan ongelman omaavat ihmiset ja tilanteet haasteena ja teen jo alkuun selväksi että haluan ratkaista tilanteen/ongelman koska se on työtäni. Ymmärrän että jollekkin on purkauduttava koska sillä hetkellä turhauttaa, mutta miksi minua ei ymmärretä sen vertaa että vaikka loppuun pahoitellaan? Olen ammattini valinnut ja siitä nautin, mutta joku tolkku kaikessa. Toisaalta mietin että voin valita minun ympärilläni olevat ihmiset joten se saa riittää. (Välillä mietin millaisia nämä vaikeat asiakkaat ovat myös läheisiään kohtaan) voi olla että joskus täyttyy mitta, mutta katotaan sinne asti ;)


    • työtä tehnyt kärsiny

      Mikään ei muuta sitä tosiasiaa, että asiakaspalvelutyötä tekevä joutuu päivittäin palvelemaan mielenterveysongelmaisia, usein myös lääkkeiden/alkoholin vaikutuksen alaisena olevia kansalaisia. Enkä puhu mistään ojanpohjalla elävistä pulsuista, vaan tavallisesta kansasta, joka koostuu niin työttömistä, työkyvyttömistä kuin työtäkin tekevistä ihmisistä.

      Nämä ihmiset tulevat kaupan tiloihin palveltavaksi enemmän tai vähemmän sekavassa tilassa (riippuen siitä millaisia nappeja se kylän tohtori on kyseiselle henkilölle määrännyt "päätä parantamaan"). Kirjaimellisesti se tarkoittaa työntekijälle sellaista tilannetta, jossa on pakko olla koko ajan hiukan varpaillaan ja suhtautua varauksella kaikkeen, mitä kyseinen asiakas sanoo tai tekee.

      Tällaiset asiakkaat antavat usein itsestään aggressiivisen ja päällekäyvän kuvan sanavalinnoillaan, äänensävyllään ja epäilyttävällä käytöksellään. Näissä tilanteissa asiakaspalvelijalla ei ole koskaan takuuta siitä, etteikö asiakkaalla olisi taskussaan esim. mattopuukkoa tai muuta vahingontekoon käytettävää välinettä, koska kauppa luottaa asiakkaaseen. Tämä luo erittäin pelottavan työilmapiirin asiakaspalvelijalle ja kun tarpeeksi monta tällaista tilannetta tulee vastaan alkaa ote työhönkin muuttua.
      Sen sijaan että asiakaspalvelu olisi ystävällistä ja sujuvaa se muuttuu kylmäksi ja "suoritukseksi"; hoidetaan tämä asiakas äkkiä alta pois ettei paljastu ikävyyksiä.

      Kaupassa työskentelevälle tämä on arkipäivää, sillä valtaosa Suomen kansasta hakee 100% elintarvikkeensa kaupasta. Varsinkin kaupungissa, jossa omavaraisuus on monien tekijöiden ja mahdollisuuksien puutteen vuoksi karsittu lähes olemattomaksi. Siispä kaupassa tulee päivittäin aika helkutillisen sekavaa porukkaa vastaan.

      Tässä kohtaa voisivat nämä arvon asiakkaat katsoa peiliin ja miettiä sitä omaa käytöstään. Kannattaako sinne kauppaan tulla jo valmiiksi suu vaahdossa ja vihaisena, niin että jo ovelta voi kuulla huutelut "onpa kallista, onpa paska paikka!". Tässä tapauksessa kannattaisi suosiolla mennä sinne halvimpaan kauppaan jossa yleensä käytte, koska tällainen uhkaava ja normaalista käytöksestä poikkeava huomionhakuinen uhoaminen stressaa asiakaspalvelussa työskenteleviä ja näin ollen vaikuttaa epäsuorasti myös jokaiseen asiakkaaseen, jota kyseiset asiakaspalvelijat vielä sen päivän aikana tulevat palvelemaan.

      Huono asiakaspalvelu ei aina johdu asiakaspalvelusta, vaan työuran aikana vastaantulleet törttöilijä-asiakkaat ovat muuttaneet ajan kanssa asiakaspalvelijasta kylmän ja välinpitämättömän. Ei teistä asiakkaistakaan varmasti moni jaksaisi hymyillä, jos joutuisitte päivittäin palvelemaan räkä poskella uhoavia kansalaisia.

    • Kummastusmies

      Itse teen vastaavanlaista työtä ja olen aina asiakaspalvelijalle ystävällinen, mutta ei niiltä aina siltikään saa asiallista palvelua. Harmittaahan se. Yhdenkin kerran sain niin hidasta ja hiljaista sekä halveksuvaan sävyyn esiintyvää asiakaspalvelua, että piti laittaa vähän palautetta. On se nyt ihme kun ei selvää saa!

    • ankeria100

      Niin se huono palkka ei sitten anna aihetta hymyillä asiakkaalle?
      Ei se ole asiakkaan vika jos on valinnut väärän ammatin ja sitä paitsi, ei tarvitse hymyillä, on ihan tavallinen. Katsekontakti kertoo jo että asiakas on huomioitu.
      Ei se sen kummempaa pitäisi olla.
      Tää, hymyillä asiakkaalle, on mennyt asiassaan ihan kieroon. Niitä irvikissakassoja on nähty.
      Onko kauppias ohjeistanut hymyilemään?
      Mielestäni paras, tavallisten myymälöiden asiakaspalvelu löytyy briteistä.
      Onhan noita kaameita kassoja nähty, vaan onneksi on nuo itsepalvelukassat ja aina voi valita mieleisensä hyvän tyypin joka kassalla istuu.

    • Minulle on loppujen lopuksi aivan sama minkälainen irvistelijä kaupan kassalla sattuu työvuorossa olemaan. Käyn marketissa lähinnä hakemassa elintarvikkeita muutamaksi päiväksi ja selviän siitä mainiosti ilman aurinkoisesti hymyilevää kassatyttöäkin, vaikka sellainen on tietysti aina bonusta.

      Muistan kun aikoinaan olimme työporukan kanssa syrjäseudulla töissä, ja ainoa ruokapaikka oli hylätyn oloinen huoltoasema. Ruoka oli sekä hinnaltaan että laadultaan sellaista kuin mainitunlaisissa paikoissa vain odottaa saattaa. Poikkeuksellista paikassa oli naismyyjän hämmästyttävä töykeys. Ei ikinä tervehtinyt, hymyillyt taikka vastannut hyvästelyihin lähtiessämme, vaikka olimme selkeästi ainoat ruokailijat kaikkina niinä päivinä joina siellä olimme. En itseasiassa kuullut hänen koskaan puhuvan. Hän vain tuijotti tympääntyneen näköisenä ja paiskoi niin vaihtorahat kuin ruokalautasetkin pöytään.

      Lumpsakkaimmat joukostamme yrittivät naista jututtaa ja naurattaakin, mutta tuloksena oli lautasten kolahtaminen pöytään entistä äänekkäämmin ja entistä töykeämmän ilmeen kera.

      Bensa-asemaruokalan pitäminen niin syrjäisessä paikassa ei varmasti ollut mikään rahasampo, ja se saattoi vaikuttaa myyjän asenteeseen asikkaitaan kohtaan. Heillä ei ollut kilpailijaa aivan lähellä, ja on myönnettävä, että naisen käytös oli eräänlainen nähtävyys. Tulimme kyseiseen paikkaan syömään vielä pidemmänkin matkan takaa, koska tilanne oli eräässä mielessä hauska, myyjän uhkaavasta asenteesta huolimatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Uskalla lähestyä minua

      Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7820
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

      Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4504
    3. Oulaskankaan päätöksistä

      https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3757
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

      Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3118
    5. On niin ikävä sua

      Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2662
    6. Tiedoksi että

      En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      28
      2586
    7. Vielä me saadaan toisemme

      Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2296
    8. Oikeasti tekisi

      Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2170
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

      Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

      Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2059
    Aihe