Toinen raskauteni on nyt alkuvaiheessa. Pari päivää sitten alkoi tulemaan pientä punaista vuotoa. Vuoto näkyy lähinnä kun pyyhii paperiin vessakäynnin jälkeen. Edellisessä raskaudessa tätä ei ollut ja nyt vähän mietityttää mahtaaako raskaus mennä kesken. Raskausoireita oli jo ennen plussausta eli tiesin jo ennen plussausta olevani raskaana. Ekassa raskaudessa oksensin rv 7-16 nyt pari päivää ollut ilman tuttua "kuvotusta" Lisäksi vähän menkkamainen olo, mitä en myöskään muista ensimmäisestä raskaudestani. Onko muita jolla samanlaisia kokemuksia? Onko raskaus jatkunut vai mennyt kesken?
pientä vuotoa rv 7
8
6226
Vastaukset
- samma här
Mulla oli myös pientä vuotoa alkaen rv 7, joka jatkui välillä tauoten aina rv 10 asti. Liittyin usein orgasmiin, välillä ei mihinkään. Juoksin ultrissa mutta kaikki oli aina oikein ok.
- täällä myös
Samoin mulla oli, alkoi ennen plussausta ja jatkui 7viikolle, jolloin ultrattiin ja todettiin kaiken olevan toistaiseksi ok. Menkkamaisia kipuja on ollut pitkin tätä alkutaipaletta. Ei tässä mennä kuin vasta 9 viikolla, mutta toiveissa on, että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun saakka. :)
- elomami?
täällä myös kirjoitti:
Samoin mulla oli, alkoi ennen plussausta ja jatkui 7viikolle, jolloin ultrattiin ja todettiin kaiken olevan toistaiseksi ok. Menkkamaisia kipuja on ollut pitkin tätä alkutaipaletta. Ei tässä mennä kuin vasta 9 viikolla, mutta toiveissa on, että kaikki sujuu tällä kertaa hyvin loppuun saakka. :)
Kävin tänään tyttöni kaksivuotisneuvolassa. Juttelin samalla neuvolatädille vuodosta ja sanoi vain,että päivystykseen jos alkaa runsaasti vuotamaan kipujen kanssa. Oletteko päässeet noihin ultriin kunnallisella puolella vai yksityisellä? Täällä ensimmäinen ultra vasta viikolla 12 kunnallisella puolella. Vuoto on jokin verran lisääntynyt, mutta kipua ei ole. Tarvitsisi saada ajatukset välillä muualle kun tämä asia vaan koko ajan pyörii mielessä.
- ....
elomami? kirjoitti:
Kävin tänään tyttöni kaksivuotisneuvolassa. Juttelin samalla neuvolatädille vuodosta ja sanoi vain,että päivystykseen jos alkaa runsaasti vuotamaan kipujen kanssa. Oletteko päässeet noihin ultriin kunnallisella puolella vai yksityisellä? Täällä ensimmäinen ultra vasta viikolla 12 kunnallisella puolella. Vuoto on jokin verran lisääntynyt, mutta kipua ei ole. Tarvitsisi saada ajatukset välillä muualle kun tämä asia vaan koko ajan pyörii mielessä.
mennyt kesken aina silloin ,kun vuotoa on ilmaantunut alussa. kaksi loppuun asti mennyttä raskautta ovat olleet täysin ilman vuotoja. mutta tiedän monia, joilla ollut vuota ja silti kaikki mennyt hyvin!
- rv 20+
.... kirjoitti:
mennyt kesken aina silloin ,kun vuotoa on ilmaantunut alussa. kaksi loppuun asti mennyttä raskautta ovat olleet täysin ilman vuotoja. mutta tiedän monia, joilla ollut vuota ja silti kaikki mennyt hyvin!
Minulla tuli pientä vuotoa (enemmän rusehtavaa) viikolla 9 noin 3-4 päivän ajan. Tietenkin silloin pelotti.. mutta nyt on 20 viikkoa raskautta takana ja kaikki masukilla hyvin! Kehittynyt normaalisti! =)
- Aivan normaalia
Yleensä alkuraskaudessa pienet vuodot ovat normaaleja. Jos on todella kovia kipuja (kovempia kuin kuukautiskivut) ja jos vuoto on yhtä runsasta tai runsaampaa kuin kuukautisten aikana, silloin on aika suuri riski keskenmenoon. Mulla oli 5-7. raskausviikosta lähtien noin 3 viikon ajan vuotoa. Aluksi se oli todella kirkkaan veristä vuotoa. Välillä jäi vain pyyhittäessä paperiin vaaleanpunainen jälki, mutta usein tuli housuihin asti reilu peukalonpään kokoinen verijälki. Myöhemmin se muuttui ruskeaksi tuhruksi ja limamaiseksi. Samoihin aikoihin oli myös välillä menkkamaista jomotusta. Olin aivan varma, että kesken meni, mutta ei mennyt. Muita raskausoireita oli tuolloin pahoinvoiva olo (ei oksentamista) ja järkyttävän uupunut sekä väsynyt olo. En jaksanut tehdä juuri muuta kuin maata sängyssä. Nyt olen 22. raskausviikolla ja kaikki hyvin ultrissa! Muutenkin kaikki on mennyt hyvin ja vauva potkii päivittäin. Vuoto alkuraskaudessa on siis hyvin yleistä ja voihan se vielä myöhemminkin raskautta yllättää.
- elomami?
Niin siinä sitten kävi, että keskenmeno tuli. Vuoto vaan lisääntyi, mutta kivut olivat ihan kuukautiskipujen luokkaa. Ultrassa kävin aamulla ja suurin osa oli jo tullut pois. Nyt ei auta kuin itkeä itkut, odotella muutama kuukausi ja alkaa yrittämään uudelleen.
- yhden äitee-88
Mulla tuli yks kaks runsaasti verta, sit loppuki yht nopeesti ku alkoki, tuhruttelu jäi.
Kävin tk:ssa ja laittoivat ultraan ja totesivat kylmästi et kesken tais mennä.
No, ultrassa todettiinkin sitten että elossa oleva alkio löytyi ja että toinen matkalainen tippui kyydistä.
Kyllä helpotti oloa, vaikka nyt miettinytkin että jos oliski tullut kaks..
Mutta, ei se aina tarkoita et menee kesken. ja mulla tiputti viel myöhemmilläki viikoilla (istukka)
Et elä vielä murehdi, jos se menee kesken, niin sille et sinä eikä lääkärit mahda mitään. :)
Mutta toivotaan parasta ja pidetään peukkuja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell492359Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1501940Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.581875- 411747
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1151569Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,551191- 721152
Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.831115Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.142916Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd103901