Mikä terrieriroduista on vähiten allergisoiva? tiedän kyllä ettei allergisoimatonta rotua ole olemassakaan, mutta mikä terriereistä allergisoi vähiten?
Asiallisia vastauksia, kiitos =)
Mikä terriereistä?
9
530
Vastaukset
- Hukka-Musti
Ainakin pitkä- ja kaekeaturkkiset terrierit, esimerkiksi skyen-, lakelandin- ja airedalenterrieri, eivät paljoa allergisoi.
Lyhytturkkiset, kuten parson, levittävät hilsettä enemmän.- Karkeaturkkisten
terriereiden turkki on melko öljyinen, ja koska turkki on tietyssä mitassa myös erittäin tiivis, myös hilsettä kehittyy paljon.
Leikattavat (usein pestävät) ja varsinkin kiharaturkkiset allergisoivat yleensä vähiten, kuten esim. kerrynterrieri ja bedlingtoninterrieri.
Koiran hilseily voi muuttua vuodenajan, stressin ja ruokinnan mukaan. - Hukka-Musti
Karkeaturkkisten kirjoitti:
terriereiden turkki on melko öljyinen, ja koska turkki on tietyssä mitassa myös erittäin tiivis, myös hilsettä kehittyy paljon.
Leikattavat (usein pestävät) ja varsinkin kiharaturkkiset allergisoivat yleensä vähiten, kuten esim. kerrynterrieri ja bedlingtoninterrieri.
Koiran hilseily voi muuttua vuodenajan, stressin ja ruokinnan mukaan.Öljykerros turkissa ei vaikuta hilseilyyn, paitsi estää sitä leviämästä ja lisääntymästä iholla.
Mutta uskokoot aloittaja kumpaa haluaa... - bertta3
Karkeaturkkisten kirjoitti:
terriereiden turkki on melko öljyinen, ja koska turkki on tietyssä mitassa myös erittäin tiivis, myös hilsettä kehittyy paljon.
Leikattavat (usein pestävät) ja varsinkin kiharaturkkiset allergisoivat yleensä vähiten, kuten esim. kerrynterrieri ja bedlingtoninterrieri.
Koiran hilseily voi muuttua vuodenajan, stressin ja ruokinnan mukaan.samaa mieltä trimmattavat hilseilee aikas useasti ja trimmin nypinnän jälkeen karvaa/hilsettä/eläinpölyä lähtee hiukan eli leikattavat cesky, kerry etc..parhaita
eli eri mieltä hukkamustin kanssa. :)
Ja omaan kettuterrierin karkkarin. Serkkuni omisti kerryn ja siitä lähti vähemmän hilsettä koska pestiin säännöllisesti..likaantuu helpommin turkin laadun takia..mutta nämäkin allergisoi jos on herkkä . eli cesky pienempänä parreempi. - hilse pöllyää
Karkeaturkkisten kirjoitti:
terriereiden turkki on melko öljyinen, ja koska turkki on tietyssä mitassa myös erittäin tiivis, myös hilsettä kehittyy paljon.
Leikattavat (usein pestävät) ja varsinkin kiharaturkkiset allergisoivat yleensä vähiten, kuten esim. kerrynterrieri ja bedlingtoninterrieri.
Koiran hilseily voi muuttua vuodenajan, stressin ja ruokinnan mukaan.jopa koirankin nahka muuttuu kuivemmaksi, kun koira ikääntyy ja samalla hilse lisääntyy, oli sitten rotu mikä tahansa.
- bertta3
leikattavat..ja jos pesee silloin tällöin niin lähtee eläinpölytkin vähän pois..eli sanoisin leikattava turkki ja pieni koko = hiukan vähemmän eläinpölyä esim cesky .
riippuu kuinka allerginen olet ja mille.- FANNNYYYYY
Molemmathan ovat pienikokoisia ja suht pitkä karkeakarvaisia. Karvahan pitää nyppiä ja trimmata, mutta eikö trimmaaja voi tehdä sen? westiestä ei ole tullut oireita, mutta esimerkiksi labbiksesta tulee paha karvojentunne kurkkuun. Sopisiko siis westie tai cairn?
- Hukka-Musti
FANNNYYYYY kirjoitti:
Molemmathan ovat pienikokoisia ja suht pitkä karkeakarvaisia. Karvahan pitää nyppiä ja trimmata, mutta eikö trimmaaja voi tehdä sen? westiestä ei ole tullut oireita, mutta esimerkiksi labbiksesta tulee paha karvojentunne kurkkuun. Sopisiko siis westie tai cairn?
Lievästä allergiasta ei pidä piitata. Kannattaa kerätä vastustusvoimaa, kun vielä voi. Itse pääsin melko vakavasta kissa-allergiasta eroon juuri kissojen seuran avulla. Nuhan, silmienvuodon ja pienen hengenahdistuksen kautta tein tieni allergian voittaakseni. Hiukan tuli astmaa välissä, mutta sain sen kuriin tämän lääkkeen avulla: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=616&i=ORION PHARMA_BECLOMET EASYHALER. Päätin kumminkin, että en anna minkään tulla esteeksi minun ja kissojen yhteiselämälle. Silloin en vielä itse omistanut kissaa.
Tässä muuten tietoa kansallisesta allergiaohjelmasta: http://www.allergia.com/files/639/SLL142008-Allergialiite-NETTIPDF.PDF
Joskus vain on toimittava niin kuin luonnossa. - bertta3
FANNNYYYYY kirjoitti:
Molemmathan ovat pienikokoisia ja suht pitkä karkeakarvaisia. Karvahan pitää nyppiä ja trimmata, mutta eikö trimmaaja voi tehdä sen? westiestä ei ole tullut oireita, mutta esimerkiksi labbiksesta tulee paha karvojentunne kurkkuun. Sopisiko siis westie tai cairn?
cairn on tutullani joka on allerginen koirille ja menee kyllä hiukan oirehtii kun hieroo silmiään ja allergeeni siirtyy siten..eli pesee usein kädet pideltyään koiraa. Kyse henkilökohtaisesta reagoinnista. Toinen tuttuni ei oirehtinut myöskään vieraillessaan kettiksestäni mutta kun koira on 24h vrk voi asia olla eri.
Ja westiellä sama juttu mutta usein sillä taipumus atooppiseen ihoon ja hilseilee normaalia enemmän joten voi olla siten huonompi vaihtoehto terve westie menee taas samoin kuin cairn.
Sanoisin että parempi kuitenkin rehellisesti on leikattava usein pestävä pieni cesky. Ja silloinkin trimmaus eli leikanta jätettävä ulkopuoliselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514