Olen 22v nainen ja..

Tota.. meitsi huomas tossa oisko 3 päivää sitten, että otsan hiusrajasta näkyy päänahkaa ainakin 2cm, ellei hituse enemmä.. :S
Siis, en mä ennen ole huomannut, että edestä päänahkaa näkyisi hiusten rivien välistä sen 2cm.

Multa on kyllä lähtenyt hiuksia aika paljon, mut ei ikinä mun otsahiuksista ainakaan.

Onks tää nyt ihan normaalia..? tota, kai tän asian voi jotenkin korjata, ettei sitä päänahkaa nyt pilkehtielisi hiusrajastani..
7517
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Hei..voiko jatkuvat päänsäryt vaikuttaa myös hiustenlähtöön tai tähän hiusten harvenemiseen?. Mutta, mä en ymmärrä, ku musta siinä alueella on hiuksia ihan kivasti, mut miks sitä näkyy sitten sitä päänahkaa..? En ole ikinä nähnyt sitä päänahkaa edes senkään vertaan ollenkaan..

Äänestä
  • Höh..eikö mtn vastausta? =/ Oikeesti mua kyl pikkasen v*tuttaa tää hiusongelma, koska mulla ei tod ole ikinä näkyny päälaelta sillee hiusten välistä päänahkaa.. ihanku ois harventunu siitä kohtaa hiuksia.. o.O En sitten tiedä, et onko normia vai ei ja kasvaako takaisin, ettei siinä näy muuta kuin vaan hiusta. Multa ei suoraansanottuna yleensä näe päänahkaa, paitsi jakauksesta ja tää mitä mä nyt huomasin, on vähä harmillinen. En sit tiedä johtuuko tämä Active Beautystä, jota olen alkanut syömään hiuksiani ja luustoani varten.

    Äänestä

  • whatisthis? kirjoitti:

    Höh..eikö mtn vastausta? =/ Oikeesti mua kyl pikkasen v*tuttaa tää hiusongelma, koska mulla ei tod ole ikinä näkyny päälaelta sillee hiusten välistä päänahkaa.. ihanku ois harventunu siitä kohtaa hiuksia.. o.O En sitten tiedä, et onko normia vai ei ja kasvaako takaisin, ettei siinä näy muuta kuin vaan hiusta. Multa ei suoraansanottuna yleensä näe päänahkaa, paitsi jakauksesta ja tää mitä mä nyt huomasin, on vähä harmillinen. En sit tiedä johtuuko tämä Active Beautystä, jota olen alkanut syömään hiuksiani ja luustoani varten.

    Orloc on toinen jota syön kanssa.. :/ Siinä on melko harvinaisena haittapuolena hiusten lähtö, mut varmaa täytyy siirtyy johonki muuhun.. :( No kuitenkin lääkärinkanssa puhun tästä asiasta.

    Äänestä

  • whatisthis? kirjoitti:

    Orloc on toinen jota syön kanssa.. :/ Siinä on melko harvinaisena haittapuolena hiusten lähtö, mut varmaa täytyy siirtyy johonki muuhun.. :( No kuitenkin lääkärinkanssa puhun tästä asiasta.

    Kannattaa mainita lääkärille ongelmasta. Naisillekin on olemassa lääke joka kasvattaa hiuksia. Käytän verenpainetautiini nesteen poistoon Spiresis nimistä lääkettä (spironolaktonia) ja ihotautilääkärin mielestä se kasvattaa naiselle hiuksia jos hiukset ovat ohentuneet. Tämänkin käytöstä on neuvoteltava lääkärin kanssa koska olet nuori ja sivuvaikutuksena voi tulla kuukautisongelmia. Minulla tuo ei ole ikäni vuoksi tuosta ongelmaa. Eilen meikatessani huomasin otsahiuksien joukossa tuollaisia vajaa viisi senttiä pitkiä uusia hiuksia (latva oheni, ei siis katkennutta hiusta). Kysy siis lääkäriltäsi olisiko tuosta käyttämästäsi lääkkeestä tuo sivuvaikutus ja olisiko jotain muuta vaihtoehtoa.

    Äänestä

  • whatisthis? kirjoitti:

    Orloc on toinen jota syön kanssa.. :/ Siinä on melko harvinaisena haittapuolena hiusten lähtö, mut varmaa täytyy siirtyy johonki muuhun.. :( No kuitenkin lääkärinkanssa puhun tästä asiasta.

    naisten hiustenlähtö on hyvin erityyppistä ja eri syistä johtuvaa kuin miesten. lisäks mitä palstalt lukenu niin naiset on huomattavasti herkkähipiäisempiä noudattamaan mitään pitkäkestoista hiustensuihkuttamista ,esim kuulee naurettavaa valitusta esim rogainesta ,kuinka muka tahmaa jne ..ymmärtäähän sen toki et pitää näyttää kokoajan edustavalta ,mut siit on vaa tässä asias välil tingittävä. (rogaine on ainoita tehoavia hiuslitkuja ,mutta vaatii kärsivällisyyttä) . hiusten kasvatus / ylläpito vaatii ennenkaikkea sitä. pitkää malttia ja rauhallisuutta, tutkimista , 100% sitoutumista ja nöyryyttä. en oo ite perehtyny naisten hormonivaihteluiden vaikutuksia hiuksiin taikka ihosairairauden merkitystä. voi olla myös jokin mineraalin puute / esim pii msm valmiste on hyvä hiusten vahvistaja. hormonijuttuihin kyl silti löytyy omat specialistit ja lääkkeet. löytyy vastauksia naisille näistä keskusteluista ,vaikka enemmän hormonit vaikuttaa miesten hiustenlähtöön. ite oon pistänyt rahaa hiusten ylläpitoon ,sekä hiussiirtoon yli 6000e joten se itkeminen hiuksista on niin suhteellista :)

    Äänestä

  • fue 83 kirjoitti:

    naisten hiustenlähtö on hyvin erityyppistä ja eri syistä johtuvaa kuin miesten. lisäks mitä palstalt lukenu niin naiset on huomattavasti herkkähipiäisempiä noudattamaan mitään pitkäkestoista hiustensuihkuttamista ,esim kuulee naurettavaa valitusta esim rogainesta ,kuinka muka tahmaa jne ..ymmärtäähän sen toki et pitää näyttää kokoajan edustavalta ,mut siit on vaa tässä asias välil tingittävä. (rogaine on ainoita tehoavia hiuslitkuja ,mutta vaatii kärsivällisyyttä) . hiusten kasvatus / ylläpito vaatii ennenkaikkea sitä. pitkää malttia ja rauhallisuutta, tutkimista , 100% sitoutumista ja nöyryyttä. en oo ite perehtyny naisten hormonivaihteluiden vaikutuksia hiuksiin taikka ihosairairauden merkitystä. voi olla myös jokin mineraalin puute / esim pii msm valmiste on hyvä hiusten vahvistaja. hormonijuttuihin kyl silti löytyy omat specialistit ja lääkkeet. löytyy vastauksia naisille näistä keskusteluista ,vaikka enemmän hormonit vaikuttaa miesten hiustenlähtöön. ite oon pistänyt rahaa hiusten ylläpitoon ,sekä hiussiirtoon yli 6000e joten se itkeminen hiuksista on niin suhteellista :)

    Juu.. rogainea voisi kokeilla, mutta paljonko siitäkin kärsii ja riittääkö 1 sellane..?
    Mites tää E-epa onko sekin hyvä.. EHDOTUKSIA VAAN! Active beauty on käytössä.. xD

    Äänestä

  • lääkärille kirjoitti:

    Kannattaa mainita lääkärille ongelmasta. Naisillekin on olemassa lääke joka kasvattaa hiuksia. Käytän verenpainetautiini nesteen poistoon Spiresis nimistä lääkettä (spironolaktonia) ja ihotautilääkärin mielestä se kasvattaa naiselle hiuksia jos hiukset ovat ohentuneet. Tämänkin käytöstä on neuvoteltava lääkärin kanssa koska olet nuori ja sivuvaikutuksena voi tulla kuukautisongelmia. Minulla tuo ei ole ikäni vuoksi tuosta ongelmaa. Eilen meikatessani huomasin otsahiuksien joukossa tuollaisia vajaa viisi senttiä pitkiä uusia hiuksia (latva oheni, ei siis katkennutta hiusta). Kysy siis lääkäriltäsi olisiko tuosta käyttämästäsi lääkkeestä tuo sivuvaikutus ja olisiko jotain muuta vaihtoehtoa.

    Siis mitä ainetta käytät hiuksiisi?. Tosiaan, multa on lähteny aika paljon hiuksia esim. harjaan ja kouraan, mut en ole siitä niin sen koommin välittäny, paitsi nyt ku on toi etuhiusongelma tullut eteen.. :S nyt kannattaa tosiaan tarkkailla sitäkin.

    No mut joo..ehkä pahin moka mitä voi tehdä, on harjata / kammata hiuksia suihkussa, kun pesee hiuksensa sahmpoolla ym.. ehkä se nyt kandee lopettaa..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


whatisthis? kirjoitti:

Tota.. meitsi huomas tossa oisko 3 päivää sitten, että otsan hiusrajasta näkyy päänahkaa ainakin 2cm, ellei hituse enemmä.. :S
Siis, en mä ennen ole huomannut, että edestä päänahkaa näkyisi hiusten rivien välistä sen 2cm.

Multa on kyllä lähtenyt hiuksia aika paljon, mut ei ikinä mun otsahiuksista ainakaan.

Onks tää nyt ihan normaalia..? tota, kai tän asian voi jotenkin korjata, ettei sitä päänahkaa nyt pilkehtielisi hiusrajastani..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu