Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi haluat naimisiin?

sonho

Niin, siinä se kysymys tulikin. Miksi haluat naimisiin? Kysymys ei siis ole, miksi haluat kihloihin.

Itse ajattelin ennen, että haluan naimisiin "sitten joskus, mutta lapset saattavat tulla aiemmin kyseeseen". (Olen aina halunnut palavasti lapsia.) Vuosi sitten aloin haluta naimisiin toden teolla. Kosintaa ei ole kuitenkaan vielä kuulunut, enkä halua siihen painostaakkaan. Olemme kuitenkin päättäneet alkaa yrittämään lasta keväällä. Olen miettinyt (siitä huolimatta, ettemme ole kihloissakaan vielä), että pitäisikö mennä naimisiin ihan vain kahdestaan ennen lapsen syntymää tai samalla kun lapsella on ristiäiset (toki en voi tietää saammeko niitä lapsia edes, mutta piruja on turha maalata seinille etukäteen) kun näyttää siltä, ettemme ehdi juhlia järjestämään piakkoin. Ellei se kosinta sitten yllätä lähiaikoina.

Asian pointi kun on kerran kuitenkin avioliitto, eikä se hääpäivä. Avioliittoon haluan lähinnä sen takia, että saisimme saman nimen. Ja tuntuisi se jotenkin turvallisemmalta. Toki olisi hienoa myös tunnustaa rakkautemme muillekin (vaikka toki lähipiirimme ilman naimisiin menoakin sen tietää).

4

814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ikinä enää.

      että saan hirveän asuntolainan niskaani ja kaikista asioista kitisevän vaimon joka pitää minulla palloa jalassa eikä anna panna. Pakko päästä pois tai kuolen.

    • miiiiinä

      ..että koen sen olevan lupaus sitoutumisesti.
      Monet sanovat, ettei avioliitto todistus muuta mitään, mutta itse olen sen verran perinteitä vaaliva, että haluan sen paperin palan ''todistamaan rakkautta''.
      Haluan myös naimisiin sen vuoksi, että suhde varmistuu. Virallisuus ei ole koskaan pahasta! En halua omistaa toista, mutta kyllä avioliitto minusta tuo enemmän sellaista sitoutumista ja suhteen puolesta taistelemista. Jos olisin kihloissa, saattaisin todella vaikealla hetkellä lähteä suhteesta. Mutta jos olen naimisissa, muistan sen, että olen lupautunut kestämään hyvät ja huonot ajat.
      Haluan naimisiin myös sen vuoksi, että minulla on aviomies. Ja että olisimme perhe! En sano etteikö perhettä voi olla ilman avioliittoa, ei todellakaan! Mutta itse, haluan elämäni sen suht ''perinteisen kaavan mukaan''.
      Toivottavasti terveyttä ja onnea riittää!

    • sulho....

      Astuin juuri avioon, kihloissa oltiin vuoden verran. Pääsyy on juridiikka ja nimiasiat, me olemme ajatelleet tehdä kohtapuoliin lapsia ja haluan että meillä kaikilla on sama sukunimi. Toiseksi avioliitto antaa juridista suojaa.

    • viisas avioehdolline

      Googlaa avioliittolaki, ja lue se huolella. Tehkää avioehtosopimus, (sisältöön en puutu, se on sinun asiasi tutustua lakiin niin paljon että TIEDÄT mitä haluat)

      Tuollainen "haluan saman nimen" -lässytys on aivan hanurista. Siitä kuulee jo kauas, ettet tajua mitä olet tekemässä. Avioliitto on oikeustoimi. Esim, sinä saatat periä vanhemmiltasi joskus jotain, ja sitten menettää sen avioeron myöltä jos miehelläsi on velkaa sillä hetkellä. Miehesi saattaa periä sitten jäljestäpäin omat vanhempansa, ja sinulla ei ole osaa eikä arpaa noihin rahoihin sitten enää.

      Mieti tyttö tosissaan mihin paperiin nimesi pistät. Ota selvää ja opiskele. Tunteet nurkkaan avioliittoa solmittaessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe