Ottaako vouti tililtä rahat?

3444343

Saan huomenna tililleni tilisiirron 900e joka on siis verotonta tuloa, oon ymmärtänyt että voudilla on oikeus ulosmitata kaikki verottomat rahantulot tilille. Torstaina saan kuukauden palkan nettona 950e josta ulosottoon menee 120e suoraan. Oon viikonlopuksi lähtemässä pohjoiseen viikonlopun kestävälle lomamatkalle ja huomenna rahan tullessa varaisin ja samalla maksaisin 2 yötä hotellista. Kannattaako mun nostaa heti kun rahat tulee maksujen jälkeinen osuus käteisenä ulos automaatista, ettei vouti pääse niihin käsiksi? Kuinka nopeasti vouti edes ottaa tuollaisen verottoman tulon tilille? tarkkaillaanko noita tilejä jatkuvasti?
Ongelmana tässä on se että torstaina siis tulee reilut 800e:n palkka jota en haluaisi nostaa käteisenä vaan pitäisin mielelläni sen tililläni ja käyttäisin normaaliin elämään joulut ja uudetvuodet tulossa niin olisi kivaa että olisi edes hieman rahaa. Voiko vouti ottaa tuon summan vaikka se on ns. suojaosuus vedoten siihen että sain päivää aikaisemmin 900e verotonta tuloa jonka nostin pois? Kiitos jos viitsii vastata tähän?
Lisätään vielä sen verran, ettei ulosottoni määrä ole kovin suuri, ehkä tuhannen euron luokkaa.

12

810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat kunnossa

      jos olet sopinut voudin kanssa että 120e joka kuukausi itseltäni ei mene kuin se minkä olen sopinut vaikka saisin ylimääräistä rahaavoin itse käyttää sen vouti ei mittaa kaikkia vaan sen minkä olette sopineet mutta jos epäröit niin nosta rahat ei ne tarkkaile tilejä itselläni menee voudille suoraan koska olemme sopineet loput pidän minä

      • 3444343

        Siis ei olla sovittu yhtään mitään. Toi summa menee automaattisesti mun palkasta. 120e on se suojaosuuden ylimenevä summa.


      • fakta8
        3444343 kirjoitti:

        Siis ei olla sovittu yhtään mitään. Toi summa menee automaattisesti mun palkasta. 120e on se suojaosuuden ylimenevä summa.

        Aivan varmasti vouti vie, kun et ole sopinut sen kans mitään kk maksuja. Tilillä kärsii olla 624e


      • suunnitelma
        3444343 kirjoitti:

        Siis ei olla sovittu yhtään mitään. Toi summa menee automaattisesti mun palkasta. 120e on se suojaosuuden ylimenevä summa.

        jos palkasta menee 120e niin kenen kanssa olet sopinut tästä summasta oletko itse päättänyt maksaa vai kuinka minä maksoin tilisiirrolla voutille mutta sitten sovittiin että vouti saa pidättää p-päivänä näin pääsen vähemmällä sinulla on täytynyt olla jokin suunnitelma minkä mukaan makselet kuukausittain


      • fakta homma
        fakta8 kirjoitti:

        Aivan varmasti vouti vie, kun et ole sopinut sen kans mitään kk maksuja. Tilillä kärsii olla 624e

        puhuu paskaa ! Tilin suojaosuus on puolitoistakertainen palkan ulosmittauksen suojaosuuten nähden eli 936,90 €. Tuskinpa kihlakunnanulosottomies päivittäin kyttää sun tilejäs, ellet ole suurvelallinen ja "pakoile" velkojasi.


      • jutrs
        fakta homma kirjoitti:

        puhuu paskaa ! Tilin suojaosuus on puolitoistakertainen palkan ulosmittauksen suojaosuuten nähden eli 936,90 €. Tuskinpa kihlakunnanulosottomies päivittäin kyttää sun tilejäs, ellet ole suurvelallinen ja "pakoile" velkojasi.

        työttömällä se on 624e mitä tilillä kärsii olla


      • tietäjänero
        jutrs kirjoitti:

        työttömällä se on 624e mitä tilillä kärsii olla

        puhu asiasta miestä ei tiedä mitään. Älä levittele totuutena höpöhöpöjuttujasi !


      • tietäjänero
        tietäjänero kirjoitti:

        puhu asiasta miestä ei tiedä mitään. Älä levittele totuutena höpöhöpöjuttujasi !

        ai taivas, että tämä luuseri poppoo alkaa ni helposti vinkumaan......


      • kelver
        fakta homma kirjoitti:

        puhuu paskaa ! Tilin suojaosuus on puolitoistakertainen palkan ulosmittauksen suojaosuuten nähden eli 936,90 €. Tuskinpa kihlakunnanulosottomies päivittäin kyttää sun tilejäs, ellet ole suurvelallinen ja "pakoile" velkojasi.

        missä lukee että tilin suojaosuus ei olis 624e ?


    • jkfgyhzdjuh

      taas yks pelle.. Miks et sitten maksa sitä uo velkaa pois kerran noin pieni summa siellä ???

      • Vippi tai muu

        Jos otat vaikka vippiä tai lanaat esim. tutulta tai vanhemmiltasi johonkin tärkeään juttuun niin, ei luulisi kellekään kuuluvan yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Jos maksat tietyn summan se riittää ei mene mitään muuta. Kuulemma mitään maksusuunnitelmaa ei voi tehdä heille.

      Saat toki maksaa ylimääräistä niin paljon kun haluaa.

      Jäykkä organisaatio, merkantit hoitaa paperinpyöritystä ja myy ihmisten asuntoja ilmaiseksi ja velalliselle jää velkaa. Eli turhaa hommaa, epäinhimillistä.

      Heikoilla koulutuksilla asioita joilla ei ole mitään osaamista lakiasioista, nyt vielä korotettiin heidän palkkioitaan ja nimikkeet ulosottoylitarkastajiksi.

      Heidän palkkansa nousi mutta mikään ei kehittynyt, ei yhteyden otot , suunnitelmat tai muukaan asioiden hoito tökkii pahasti, saatavuus heikko.

      Kansalaisaloite koko ulosotosta ja sen toiminasta. Esimerkiksi ihmisten asuntoja ei saa myydä alihinnoin , lähes ilmaiseksi. Mikä ei lyhennä velallisen velkaa lainkaan, päinvastoin minusta tämä kertoo osaamattomuudesta ulosotossa.

      Päättäjien on muutettava koko organisaatiota ja kehitettävä sitä kunnolla sekä osaavaa asiaan koulutettua henkilöstöä työhön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe