Saan huomenna tililleni tilisiirron 900e joka on siis verotonta tuloa, oon ymmärtänyt että voudilla on oikeus ulosmitata kaikki verottomat rahantulot tilille. Torstaina saan kuukauden palkan nettona 950e josta ulosottoon menee 120e suoraan. Oon viikonlopuksi lähtemässä pohjoiseen viikonlopun kestävälle lomamatkalle ja huomenna rahan tullessa varaisin ja samalla maksaisin 2 yötä hotellista. Kannattaako mun nostaa heti kun rahat tulee maksujen jälkeinen osuus käteisenä ulos automaatista, ettei vouti pääse niihin käsiksi? Kuinka nopeasti vouti edes ottaa tuollaisen verottoman tulon tilille? tarkkaillaanko noita tilejä jatkuvasti?
Ongelmana tässä on se että torstaina siis tulee reilut 800e:n palkka jota en haluaisi nostaa käteisenä vaan pitäisin mielelläni sen tililläni ja käyttäisin normaaliin elämään joulut ja uudetvuodet tulossa niin olisi kivaa että olisi edes hieman rahaa. Voiko vouti ottaa tuon summan vaikka se on ns. suojaosuus vedoten siihen että sain päivää aikaisemmin 900e verotonta tuloa jonka nostin pois? Kiitos jos viitsii vastata tähän?
Lisätään vielä sen verran, ettei ulosottoni määrä ole kovin suuri, ehkä tuhannen euron luokkaa.
Ottaako vouti tililtä rahat?
12
860
Vastaukset
- asiat kunnossa
jos olet sopinut voudin kanssa että 120e joka kuukausi itseltäni ei mene kuin se minkä olen sopinut vaikka saisin ylimääräistä rahaavoin itse käyttää sen vouti ei mittaa kaikkia vaan sen minkä olette sopineet mutta jos epäröit niin nosta rahat ei ne tarkkaile tilejä itselläni menee voudille suoraan koska olemme sopineet loput pidän minä
- 3444343
Siis ei olla sovittu yhtään mitään. Toi summa menee automaattisesti mun palkasta. 120e on se suojaosuuden ylimenevä summa.
- fakta8
3444343 kirjoitti:
Siis ei olla sovittu yhtään mitään. Toi summa menee automaattisesti mun palkasta. 120e on se suojaosuuden ylimenevä summa.
Aivan varmasti vouti vie, kun et ole sopinut sen kans mitään kk maksuja. Tilillä kärsii olla 624e
- suunnitelma
3444343 kirjoitti:
jos palkasta menee 120e niin kenen kanssa olet sopinut tästä summasta oletko itse päättänyt maksaa vai kuinka minä maksoin tilisiirrolla voutille mutta sitten sovittiin että vouti saa pidättää p-päivänä näin pääsen vähemmällä sinulla on täytynyt olla jokin suunnitelma minkä mukaan makselet kuukausittain
- fakta homma
fakta8 kirjoitti:
Aivan varmasti vouti vie, kun et ole sopinut sen kans mitään kk maksuja. Tilillä kärsii olla 624e
puhuu paskaa ! Tilin suojaosuus on puolitoistakertainen palkan ulosmittauksen suojaosuuten nähden eli 936,90 €. Tuskinpa kihlakunnanulosottomies päivittäin kyttää sun tilejäs, ellet ole suurvelallinen ja "pakoile" velkojasi.
- jutrs
fakta homma kirjoitti:
puhuu paskaa ! Tilin suojaosuus on puolitoistakertainen palkan ulosmittauksen suojaosuuten nähden eli 936,90 €. Tuskinpa kihlakunnanulosottomies päivittäin kyttää sun tilejäs, ellet ole suurvelallinen ja "pakoile" velkojasi.
työttömällä se on 624e mitä tilillä kärsii olla
- tietäjänero
jutrs kirjoitti:
työttömällä se on 624e mitä tilillä kärsii olla
puhu asiasta miestä ei tiedä mitään. Älä levittele totuutena höpöhöpöjuttujasi !
- tietäjänero
tietäjänero kirjoitti:
puhu asiasta miestä ei tiedä mitään. Älä levittele totuutena höpöhöpöjuttujasi !
ai taivas, että tämä luuseri poppoo alkaa ni helposti vinkumaan......
- kelver
fakta homma kirjoitti:
missä lukee että tilin suojaosuus ei olis 624e ?
- jkfgyhzdjuh
taas yks pelle.. Miks et sitten maksa sitä uo velkaa pois kerran noin pieni summa siellä ???
- Vippi tai muu
Jos otat vaikka vippiä tai lanaat esim. tutulta tai vanhemmiltasi johonkin tärkeään juttuun niin, ei luulisi kellekään kuuluvan yhtään mitään.
- Anonyymi
Jos maksat tietyn summan se riittää ei mene mitään muuta. Kuulemma mitään maksusuunnitelmaa ei voi tehdä heille.
Saat toki maksaa ylimääräistä niin paljon kun haluaa.
Jäykkä organisaatio, merkantit hoitaa paperinpyöritystä ja myy ihmisten asuntoja ilmaiseksi ja velalliselle jää velkaa. Eli turhaa hommaa, epäinhimillistä.
Heikoilla koulutuksilla asioita joilla ei ole mitään osaamista lakiasioista, nyt vielä korotettiin heidän palkkioitaan ja nimikkeet ulosottoylitarkastajiksi.
Heidän palkkansa nousi mutta mikään ei kehittynyt, ei yhteyden otot , suunnitelmat tai muukaan asioiden hoito tökkii pahasti, saatavuus heikko.
Kansalaisaloite koko ulosotosta ja sen toiminasta. Esimerkiksi ihmisten asuntoja ei saa myydä alihinnoin , lähes ilmaiseksi. Mikä ei lyhennä velallisen velkaa lainkaan, päinvastoin minusta tämä kertoo osaamattomuudesta ulosotossa.
Päättäjien on muutettava koko organisaatiota ja kehitettävä sitä kunnolla sekä osaavaa asiaan koulutettua henkilöstöä työhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936617Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652049- 1801790
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691170Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j531037Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288972