Nettikaupan aloittamisesta..

miljastiina

Hei!

En tiedä olenko oikeassa paikassa mutta haluaisin tietoa viisaammilta nettikaupan avaamista koskien..
Sain vasta parin viikon päästä ajan yritysneuvontaan asian tiimoilta ja nyt jo kova hinku ottaa asioista selvää!

Tarkoitukseni on siis avata valmistamiani tuotteita myyvä nettikauppa, hyvin pienimuotoinen, aluksi noin 5-10 tuotealuetta myynnissä.
Sen verran ymmärrän että domain-pääte täytyy varata jostain ja rekisteröidä nimi. Olen toki yrittäjärekisterissä jo. Sekä hankkia pätevä henkilö tekemään sivut. Kannattaako mielestänne käyttää jotain valmiskauppapohjaa vai suunnitteluttaa koko runko? Haluaisin toki toimivat ja hienot sivut mutten maksaa maltaita (toiminta vielä kovin pienimuotoista..) ja liikaa ylimääräisestä työstä!
Minkäverran yleensä maksaa esim. pääsivun muutaman lisäsivun suunnittelu, grafiikka ja pohja?
Itsellä ei mitään aavistusta asiasta:)
Entä kun on päästy alkuun (suunnittelutyö plus muut alkululut??) paljonko kuukausittain maksaa kaupan ylläpito?

Kiitos jo etukäteen jos joku fiksumpi osaisi vähän valaista näissä jutuissa!

4

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • webadmini

      Joo ensin tarvitaan domain, suomessa ehdottomasti paras paikka on lähteä hakemaan vastauksia ficoralta eli viestintävirastolta http://www.ficora.fi/

      Sieltä löytyy myös paljon tietämystä ja ohjeita, eli itse lähtisin ihan sitä kautta ensin kartoittamaan tehtävää.

    • Enya1

      Sen verran vaativaa hommaa on verkkokauppa-ohjelman teko ihan alusta asti, että kannattaa pidättäytyä jo valmiissa ja toimivissa verkkokauppa-sovelluksissa. Esimerkkinä esim. ihan supisuomalainen Clovershop: http://www.clovershop.com/index_fi.php Toki jos alussa on kyse ihan muutaman tuotteen myynnistä, niin olisiko pelkkä tilauslomake huono asia? Tietysti se verkkokauppa antaa edustavamman vaikutuksen, mutta näin rahallisesti ajatellen alkuun?
      Hintoja on yhtä monia kuin tekijöitäkin, isolta/keskikokoiselta firmalta tilattessa hinnat lähtevät varmana lähempänä tuhatta euroa, mutta jälkikin on sitten sen mukaista. Toki tämä firma sitten veloittaa päivityksistä yms. myös muhkeat summat, todennäköisesti heillä on joku oma verkkokauppasovellus jota vain he osaavat päivittää. Sitten löytyy myös niitä tutuntuttuja ja naapurin pojan kavereita jotka on opetellut koulussa pikkasen kotisivuja, hinta on halpa mutta jälkikin on sen mukaista ja päivityksiä tulee, ehkä, kun kerkeää.
      Osaavia kohtuuhintaisia freelancereita myös löytyy, itse olen myös freelanceri ja nettisivuja olen tehnyt jo lähemmäs 10 vuotta, jos vielä tekijä on hakusessa, niin otan mielelläni vaikka sähköpostilla yhteyttä?!

      • miljastiina

        Domainin ja sivutilan olen hankkinut.
        Mielelläni kuulisin tarjouksen ja näkisin joitakin referenssejä, sles (ät) netti.fi voi laittaa postia!


    • Alaska_

      Moi,

      Mä löysin omat kotisivut linkistä
      http://www.kotisivuvertailu.info

      Valitsin nethostingpading hinnan takia, mutta myös sen takia että niillä on ilmainen zen cart, cube cart, oscommerce ynnä muuta asiaan liittyvää.

      Webikaupan saa perustettua yhdellä näpäytyksellä, eikä tarvitse ymmärtää tietokannoista tai html:stä mitään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe