Calibert SXT cd/mp3/dvd

EiKysyväTieltäEksy

Eli meille tulee kuukauden päästä vm.09 diesel caliberi ja kyseisen mallin (SXT) vakiovaruste listassa lukee näin: Radio/6CD/MP3/DVD -soitin, AUX -liitäntä
Radio/CD/MP3/DVD sekä Aux-liitäntä......

Eli onko siinä nyt dvd soitin vai 6cd boxi, vai mitä??

En ole nähny autos kun se vapautuu vasta tammikuussa niin en ole voinut/pystynyt tutkimaan asiaa, niin siksi turvaudun teihin ihmisiin ketkä tietävät asian... ja kyseisessä caliberissa on ne 6-boston kaiuttimet(oliko 458w).

Kiitos tietäville henkilöille ja erittäin hyvää joulua kaikille ! ! !

21

2800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nitromies

      nitrossa 6cd/dvd soitin auxilla.... eli soitin johon saa suoraan tungettua 6 levyä sisään... ja toi dvd ihan helmi ku poltat musat dvdmuodossa niin musaa mahtuu 4,5gigaa kertaa 6 levyä eli ei ihan heti lopu kuunneltava autossa... soittimen näytöllä voit selata levyn eri artisteja helposti... johdolla saat soittimeen iphonen/mp3 soittimen... tota dvdhommaa itsekin miettinyt jos hommais niskatukiin näytöt niin toimisko soitin dvdsoittimena?

    • Minime23456

      Meikeläisellä on SXT -09 Business diesel. Minulla on tuo Radio/CD/MP3/DVD Eli yksi levy menee sisään eikä mitään 6cd vaihtajaa. DVD on vähän harhaanjohtava koska soittimessa ei ole mitään näyttöä josta katsoa leffoja. DVD-soittimella yleensä tarkoitetaan juuri videon katsomista. Mutta kyseinen peli on oiva juuri tuohon että poltetaan yhdelle levylle 4.5G mp3:sia.

      Minulta myös puuttuu ne taittuvat takakaiuittimet ja subbari jotka oli minun edellisessä 07-RT:ssä vakiona.

      Nyt kun puhutaan SXT:n soittimesta niin soittimen mukana tuli ohjeet suomeksi. Mutta ohjeet on niin huonot että en osaa vieläkään käyttää puheohjausta. Mitä järkeä siinä on että ensin klikataan kädellä mankkaa ja sitten sanotaan "NEXT TRACK". Eikö helpompaa olisi painaa ratin takanapista seuraava biisi? Saako puheohjauksen aktivoinnin johonkin ratin nappiin siirrettyä? Saako sen handsfree puheohjauksen tehtyä niin että klikkaan uconnect nappia ja sanon "CALL Mikko" ja puhelin soittaa Mikko nimellä tallennetulle numerolle? Vai pitääkö nimet lausua englannin murteella? Löytyykö joltain linkkiä ohjeisiin? Paperinen ohjekirja mankkaan on surkea.

      • touko1

        Mun Nitrossa on myös tuollainen soitin/puhelin juttu, mutten sitä ole saanut kyllä pelittämään niin että sillä voisin soittaa johonkin radion välityksellä. Onko se toiminto kaikissa noissa soittimissa vai vain joissain malleissa?


      • fqetb2rg12efebn
        touko1 kirjoitti:

        Mun Nitrossa on myös tuollainen soitin/puhelin juttu, mutten sitä ole saanut kyllä pelittämään niin että sillä voisin soittaa johonkin radion välityksellä. Onko se toiminto kaikissa noissa soittimissa vai vain joissain malleissa?

        Juuri hain "uuden" dodgen(caliber) ja siitä löytyy tuo "handsfree" bluethootilla. Masiina on siitä ilkeä että täytyy osata pikkasen englantia.

        Eli mylly kysyy/puhuu/vastaa englanniksi ja sille täytyy osata puhua sitä. Onnistuin kytkemään oman puhelimen siihen, hetken se vei mutta onnistuin. Välillä kun ei mun enklanti ollu oikeen selvää, niin silloin mylly kysy et tahdonko vaihtaa kielen saksaan.... Se olisikin ollut aivan mahtavaa kun auto puhuu saksaa!

        Ostin autoni ja siinä myynti ilmotuksessa oli maininta sekä virallisessa tarjous lapussa että 6kpl. boston Accoustics kaiutinta ja vahvistin 458W, ni eikös ne "kaksi" kaiutinta pitäis olla siel kontissa?? Ajattelin vaan ku ovista löytyy ne neljä, mut kahta en löydä...


      • -06 sxt
        fqetb2rg12efebn kirjoitti:

        Juuri hain "uuden" dodgen(caliber) ja siitä löytyy tuo "handsfree" bluethootilla. Masiina on siitä ilkeä että täytyy osata pikkasen englantia.

        Eli mylly kysyy/puhuu/vastaa englanniksi ja sille täytyy osata puhua sitä. Onnistuin kytkemään oman puhelimen siihen, hetken se vei mutta onnistuin. Välillä kun ei mun enklanti ollu oikeen selvää, niin silloin mylly kysy et tahdonko vaihtaa kielen saksaan.... Se olisikin ollut aivan mahtavaa kun auto puhuu saksaa!

        Ostin autoni ja siinä myynti ilmotuksessa oli maininta sekä virallisessa tarjous lapussa että 6kpl. boston Accoustics kaiutinta ja vahvistin 458W, ni eikös ne "kaksi" kaiutinta pitäis olla siel kontissa?? Ajattelin vaan ku ovista löytyy ne neljä, mut kahta en löydä...

        ne kaks viimeistä kaiutinta löytyy takaluukusta.
        Avaat luukun ja katsot ylöspäin, eli takaluukun sisälle päin osoittamaan kohtaan. Ne saa myös käännettyä osoittamaan pois autosta, jos jostain syystä haluaisi ilahduttaa muita musiikillaan.


      • Ex-vw
        touko1 kirjoitti:

        Mun Nitrossa on myös tuollainen soitin/puhelin juttu, mutten sitä ole saanut kyllä pelittämään niin että sillä voisin soittaa johonkin radion välityksellä. Onko se toiminto kaikissa noissa soittimissa vai vain joissain malleissa?

        Kaikissa radioissa ei ole kysymääsi soitin/puhelin yhdistelmää vakiona vaan se vaatii U-connect setin lisävarustelistalta ainakin Avengerin kohdalla. Radioissa on kyllä valmius tähän toimintoon. Puheohjausta tulee käyttää englanniksi ja radio ei aina ymmärrä aksenttiani mutta muuten homma toimii kuin junan vessa.


      • touko1
        Ex-vw kirjoitti:

        Kaikissa radioissa ei ole kysymääsi soitin/puhelin yhdistelmää vakiona vaan se vaatii U-connect setin lisävarustelistalta ainakin Avengerin kohdalla. Radioissa on kyllä valmius tähän toimintoon. Puheohjausta tulee käyttää englanniksi ja radio ei aina ymmärrä aksenttiani mutta muuten homma toimii kuin junan vessa.

        ..niitä jostain ja mikä on hinta. Ja onko se joku palikka johonkin vai joku koodi(?) koneelle?


      • touko1
        Ex-vw kirjoitti:

        Kaikissa radioissa ei ole kysymääsi soitin/puhelin yhdistelmää vakiona vaan se vaatii U-connect setin lisävarustelistalta ainakin Avengerin kohdalla. Radioissa on kyllä valmius tähän toimintoon. Puheohjausta tulee käyttää englanniksi ja radio ei aina ymmärrä aksenttiani mutta muuten homma toimii kuin junan vessa.

        ..se tuollaisen isonäyttöisen soittimen, mitä noissa dodgen mainoskuvissa(nitro) on.


      • ex-vw
        touko1 kirjoitti:

        ..se tuollaisen isonäyttöisen soittimen, mitä noissa dodgen mainoskuvissa(nitro) on.

        Minulla ei ole tuollaista kuvan kaltaista radiota. Radiooni sain u-connect setin tilaamalla sen Dodge jälleenmyyjän kautta. En tiedä minkälainen nippeli tai ohjelma on kyseessä, koska en nähnyt kun sitä asennettiin. Tilasin sen Comfort paketin yhteydessä ja hinta oli viime elokuussa 390 euroa. Pakettiin kuuluu Avengerin osalta peruutustutka,ajovaloautomatiikka ja u-connect.


      • raivostunut
        ex-vw kirjoitti:

        Minulla ei ole tuollaista kuvan kaltaista radiota. Radiooni sain u-connect setin tilaamalla sen Dodge jälleenmyyjän kautta. En tiedä minkälainen nippeli tai ohjelma on kyseessä, koska en nähnyt kun sitä asennettiin. Tilasin sen Comfort paketin yhteydessä ja hinta oli viime elokuussa 390 euroa. Pakettiin kuuluu Avengerin osalta peruutustutka,ajovaloautomatiikka ja u-connect.

        Mikähän paskasoitin mulla tossa autossani on.Kyseessä siis -07 vuoden diesel caliber sxt-varustelulla ja taittuvilla takakajareilla ynnä muilla subeilla mutta soitin on ihan perus CD-soitin!? ei ole siis kuuden levyn vaihtajaa..ei mp3..ei dvd eikä edes aux-liitäntää. Uskomatonta että ko. mallia on edes tehty tuolla yhdistelmällä, extra musiikkijärjestelmä mutta paskin soitin.


      • DodgeM
        raivostunut kirjoitti:

        Mikähän paskasoitin mulla tossa autossani on.Kyseessä siis -07 vuoden diesel caliber sxt-varustelulla ja taittuvilla takakajareilla ynnä muilla subeilla mutta soitin on ihan perus CD-soitin!? ei ole siis kuuden levyn vaihtajaa..ei mp3..ei dvd eikä edes aux-liitäntää. Uskomatonta että ko. mallia on edes tehty tuolla yhdistelmällä, extra musiikkijärjestelmä mutta paskin soitin.

        Meikeläisen 07 RT:ssä oli tuo sama "paska" soitin. 09 SXT:ssä on jo tuo parempi DVD:llä ja handsfreellä.


      • raivostunut
        DodgeM kirjoitti:

        Meikeläisen 07 RT:ssä oli tuo sama "paska" soitin. 09 SXT:ssä on jo tuo parempi DVD:llä ja handsfreellä.

        olen itse saanut sellaisen käsityksen että SXT-mallissa kuuluisi olla tuo parempi soitin..olen auton toinen omistaja joten voisiko olla että auton ensimmäinen omistaja olisi skotteillut tuossa?! kuullostaa kyllä uskomattomalta että joku vaihtaisi vakiosoittimen vielä paskempaan muutaman kympin tähden..

        Saakohan noita parempia soittimia edes mistään vai onko kukaan ostanut jotain muuta tarvikesoitinta calikkaan?


      • DodgeM
        raivostunut kirjoitti:

        olen itse saanut sellaisen käsityksen että SXT-mallissa kuuluisi olla tuo parempi soitin..olen auton toinen omistaja joten voisiko olla että auton ensimmäinen omistaja olisi skotteillut tuossa?! kuullostaa kyllä uskomattomalta että joku vaihtaisi vakiosoittimen vielä paskempaan muutaman kympin tähden..

        Saakohan noita parempia soittimia edes mistään vai onko kukaan ostanut jotain muuta tarvikesoitinta calikkaan?

        Nyt on kyse vuosimallista. Koska RT oli 2007 parhaiten varusteltu Caliber eikä siinä ollut kuin tuo huono soitin, niin tuskin sitä parempaa soitinta oli huonommin varustellussa saman vuoden SXT mallissa. Paremmat soittimet tuli 2009 malleihin.


      • Caliber MP3
        DodgeM kirjoitti:

        Nyt on kyse vuosimallista. Koska RT oli 2007 parhaiten varusteltu Caliber eikä siinä ollut kuin tuo huono soitin, niin tuskin sitä parempaa soitinta oli huonommin varustellussa saman vuoden SXT mallissa. Paremmat soittimet tuli 2009 malleihin.

        Calibereissa vaihtui ymmärtääkseni vuosimalliin 2009 CAN-väylä nopeampaan. Sitä ennen vanhan "mikkihiirenkorvaisen" tilalle ei saa ruuvattua kuin vanhan low speed -versioisen ison kahden DINin kokoisen navigaatiosoittimen, joka tukee MP3sta jne. En ole ainakaan itse löytänyt low speed CAN bus -soittimia 1.5 DIN-kokoisena, jotka olisivat soittaneet MP3sta ja joissa olisi ollut aux in-liitäntä. Navigaatiosoittimia on ollut myös erilaisissa Jeepeissä ja Chryslereissä. Jos tilaatte käytettyjä netistä, varmistakaa tuo väylän nopeus-asia. Lisäksi joutuu uusimaan soitinta ympäröivän paneelin, niitä saa edullisesti tarvikkeenakin. Asennusohjeet on myös netissä.


      • raivostunut
        Caliber MP3 kirjoitti:

        Calibereissa vaihtui ymmärtääkseni vuosimalliin 2009 CAN-väylä nopeampaan. Sitä ennen vanhan "mikkihiirenkorvaisen" tilalle ei saa ruuvattua kuin vanhan low speed -versioisen ison kahden DINin kokoisen navigaatiosoittimen, joka tukee MP3sta jne. En ole ainakaan itse löytänyt low speed CAN bus -soittimia 1.5 DIN-kokoisena, jotka olisivat soittaneet MP3sta ja joissa olisi ollut aux in-liitäntä. Navigaatiosoittimia on ollut myös erilaisissa Jeepeissä ja Chryslereissä. Jos tilaatte käytettyjä netistä, varmistakaa tuo väylän nopeus-asia. Lisäksi joutuu uusimaan soitinta ympäröivän paneelin, niitä saa edullisesti tarvikkeenakin. Asennusohjeet on myös netissä.

        Jenkkifoorumilta löytyi tästä asiasta paljon infoa. Tosin sieltäkään en ole saanut selkeää vastausta miksi toisissa caleissa on aux-liitännällä varustettu soitin ja toisissa 6 cd:n vaihtaja tai mp3 tms..Tiedättekö mitä lähtöjä caliberin vakiosoittien takaa löytyy? jotain ipod-kittejä noihin saa asenneltua reilun sadan dollarin sijoituksella (ebay jne) joten luulisi että jonkin sortin usb olisi myös mahdollista jälkiasennella..en vaan jaksaisi alkaa irroittelemaan vakiosoitinta vain tarkistaakseni liittimiä mikäli jollakin on tietoa noista takapaneelin lähdöistä. niin ja minullahan oli edelleen tuo ultimate paskasoitin ..radio ja perus tökkivä cd..


      • Samisxt
        Caliber MP3 kirjoitti:

        Calibereissa vaihtui ymmärtääkseni vuosimalliin 2009 CAN-väylä nopeampaan. Sitä ennen vanhan "mikkihiirenkorvaisen" tilalle ei saa ruuvattua kuin vanhan low speed -versioisen ison kahden DINin kokoisen navigaatiosoittimen, joka tukee MP3sta jne. En ole ainakaan itse löytänyt low speed CAN bus -soittimia 1.5 DIN-kokoisena, jotka olisivat soittaneet MP3sta ja joissa olisi ollut aux in-liitäntä. Navigaatiosoittimia on ollut myös erilaisissa Jeepeissä ja Chryslereissä. Jos tilaatte käytettyjä netistä, varmistakaa tuo väylän nopeus-asia. Lisäksi joutuu uusimaan soitinta ympäröivän paneelin, niitä saa edullisesti tarvikkeenakin. Asennusohjeet on myös netissä.

        Itselleni hommasin juuri vm-06 caliberin ja tilasin ebaysta uuden soittimen. Ongelma tulee siinä uudessa soittimessa, että ääni ei kuulu ollenkaan. Virrat tulee soittimeen ym. Mutta kaiuttimista en saa ääniä kuulumaan. Pieni suhina kyllä kuuluu, mutta siinä kaikki. Uuden soittimen mukana tuli ratti napeille oma adapteri hässäkkä. Mutta joo, osaisiko joku kertoa että missä mahtaisi olla vika? Omasta mielestä piuhat menee oikeisiin paikkoihin ja vahvistimellekkin asti menee virta. Mikä tämä CAN väylän nopeus juttu on? Voiko se vaikuttaa että tuo ääni ei kuulu? En haluais lähettää soitinta takas ku on sen verran vaikee homma sekin.. Olisin kiitollinen jos apu löytyisi tätä kautta.. Kuviakin voin liittimistä ym lähettää jos joku tarvitsee..!


    • caliber soitin

      Onko tullu selvyyttä asiaan?
      Itselläni on dodge caliber -06.
      Soitin on se perus CD-soitin.
      Katselin ebayssistä niin siellä myydään kyllä mp3/aux-in. Mutta ei oikeen toimiteta suomeen. Saako suomesta ja minkä hintaisia ne täällä sitten on?

      • suuri on maailma

        eiköhän tuo ole jo selvinnyt kun kysymys on päivätty joulukuulla 2009.
        Rahalla saa ihan kaikkea.


    • caliber soitin

      no ei oo selvyyttä tullu tänne asti...enkai mä kysyis jos tietäisin?
      saako???huhu aika tajutonta se raha..

    • dötsendaal

      Juu eli itse alotain tän keskustelun ja autokin tuli. Eli soitin on mp3/dvd soitin, mahdollista kytkeä näyttö jos haluaa, mutta boksia ei ole. Ihan hyvä soitin, toistaa ihan hyvin levyt.

      Autoa jotkut jaksaa haukkua, mutta itse olen ollut tyytyväinne ja kuluttaa vähän.

      Vielä kun neljä vuotta jaksaa ajella, niin sitte on vaihdon aika. JA miksi neljä, no siksi että auto on sitte ajettu loppuun ja muksut kasvaa niin tarvitsee farmaria.

      Hyvää kesää kaikille!

      CRD

      • Zami1988

        Mulla on ainakin se parempi (tietysti) malli. SXT käyttöönotto 2007/12.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe