Juoppoputkasta...

juoppo vaasasta

on inhottava herätä aamulla putkan oven narahdukseen putkavartijan sitä avatessa,
heräät tuohon tuttuun ääneen ilman että muistat tai tiedät missä olet tai miten olet sinne joutunut,
makaat keltaisella patjalla kuset housussa ja lähes jalattomana, päässä huimaa ja nestehukka on kova tutisten
kävelet sisätilaan jossa sinua rumastin katselee muutama mulkosilmäinen poliisi, saat sinisen laatikon jossa
on omaisuutesi lukuunottamatta kadoksiin jäänyttä lompakkoa ja kännykkää, myös vyösi on venynyt pilalle
poliisien raahatessa sinua putkaan, kaulaketju on myös poikki hyväksi onneksi kessupussi on tallella mutta
sätkäpaperit ovat loppu, siitä sitten lähdet kävelemään keskellä valoisaa päivää kymmenen kilometrin matkan
kohti kotia jos avaimet sattuvat olemaan tallella. tälläistä se juopon arki on.

31

6167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-örvelö

Neljä kertaa ehdin minäkin kokea tuon alennustilan juomaurani aikana. En oppinut yhdestäkään kerrasta mitään, ts. en miettinyt, miksi lopultakin juon holtittomasti. Syy selvisi vasta lopetettuani kokonaan.

• ...

Ennenvanhaan oli vain pelkkä betonilattia.

• mr.wint

Annettiin sakkorangaistus pahennusta herättäväst'ä juopumuksesta yleisellä paikalla. Sakot istuttiin, se oli sen ajan katkopaikka, nimittäin sakkovankila.

• Lasolarska

- pk-seudulla on niin hyvä julkinen liikenne ettei muutamaa sataa metriä pidempää kävelymatkaa kerry
      - muilta putkasta päässeiltä voi pummata aamusavut
      - huoltoyhtiö avaa halvalla ovesi ellei sitten ole niin hyvä tuuri että talonmiehellä/isännöitsijällä on avain
      - voit antaa vara-avaimen myös jollekin sukulaisellesi/tuttavallesi
      - yleensä pk-seudulla päästävät joko tasan 12 tunnin jälkeen tai sitten aamulla klo 7 eli usein joutuu odottelemaan aamuhuikkaa (olen ollut kaikissa pk-seudun putkissa ja putkassa yleensä viimeksi v. 2006)
      - lompakossa juopolla loppuillasta tuskin on paljon rahaa ja kortit voi uusia nopeasti; et tarvitse pankkikorttiakaan sen kun menet passin kanssa pankkiin
      - jos sinulla ei ole latin latia saattaa poliisi viedä kotiin (minut veivät kerran Kilosta ja kerran Pasilasta)
      - kadulta voit ostaa puhelimen, hinta vanhoista Nokioista pk-seudulla n. 5 €

• putkien pro!

Juoppoputkat on ihan jees. Kokemuksieni mukaan Kuopiossa on mukavimmat olot. Puhdasta, asiallinen huussi, hyvä palvelu, saa jopa aamupalaa.

Aamulla voi sitten hakea pullon kossua sekä kalakukon ja muistella hauskaa iltaa jonka jälkeen pääsi vielä lämpimään ja mukavalle patjalle nukkumaan.

• Uustomismi

1. Mukavat patjat Kuopion putkissa ovat vain haavoittuneiden puolella ja poliisivankilan puolella. Normaaaleissa putkissa on se sama europatja kuin muuallakin Suomessa.
        2. Kuopion putkatilat ovat uudehkot joten siinä mielessä putkien.pro on oikeassa.
        3. Missään Suomen putkista ei saa aamupalaa - ellei pidätyshetkellä ole ollut omia eväitä avaamattomissa paketeissa.

• Juopot kuriin

Poliisin pitäisi kirjoittaa kunnon sakko esim. 1000€ yöltä.

• Uusricardolaisuus

Mutta köyhät juopot ja/tai heikosti raha-asioitaan hallitsevat juopot eivät pystyisi maksamaan sakkojaan -> maamme muutenkin ylikansoitetut vankilat joutuisivat ahtaalle.

• eikun näin

Mutta eihän se juopon vika ole jos putkaan viedään. Poliisi ihan itse tekee ratkaisun. Minusta yhteiskunnan pitäisi maksaa juopoille 1000e jokaisesta yöstä putkassa.

• juoppo vaasasta
        eikun näin kirjoitti:

Mutta eihän se juopon vika ole jos putkaan viedään. Poliisi ihan itse tekee ratkaisun. Minusta yhteiskunnan pitäisi maksaa juopoille 1000e jokaisesta yöstä putkassa.

tonni henkisestä kärsimyksestä,sata euroakin kelpaisi korvaisivat perhana edes rikkomansa omaisuuden kaulaketju, vaatteet
        vyö ym, tosin venäjän puolella saattaisi saada kovemman kohtelun, sinne en mene.

• utelias.
        juoppo vaasasta kirjoitti:

tonni henkisestä kärsimyksestä,sata euroakin kelpaisi korvaisivat perhana edes rikkomansa omaisuuden kaulaketju, vaatteet
        vyö ym, tosin venäjän puolella saattaisi saada kovemman kohtelun, sinne en mene.

Millaiset putkat vaasassa on?

• juoppo vaasasta
        utelias. kirjoitti:

Millaiset putkat vaasassa on?

perusputkat. aamupalaa tosin ei ainakaan pohjanmaalla tarjota.

• eli risusavottaan

palkatta, tiukka kuri ja majoitus sissiteltassa.

• putkien pro

En valehtele, kuopiossa sain putkayön jälkeen mukin kaffeeta ja sämpylän. Eikä ollut omia eväitä. Ei kai ole sitten normaali käytäntö, hesassa en ole saanut aamupalaa.

• Lasolarska

Kuopiossa on ruokala samassa rakennuksessa kuin putkatilat. Ehkä siksi sinulle oli helppoa tuoda kahvia ja sämpylä - ja ehkä olet Kuopion ulkopuolelta (poliisin pr-toimintaa). Pk-seudulla tai Tampereella en ole saanut aamupalaa. Aamutupakan sain Tampereella. Viimeinen putkareissuni oli 2006 ja pyrkimys on olla joutumatta kovin usein - jos joutuu kahdesti puolen vuoden sisällä voi joutua käymään päihdekontrollissa ajokortin vuoksi.

• juoppo vaasasta

olen myös kerran saanut pastaa ja sämpylän,pastassa oli mustia karvoja
        [varmaan tahallaan sekoitettu] tosin olin rikoksesta kiinniotettu
        mutta en kuitenkaan ollut pidätettynä ja taisin olla juoppojen puolella, eli taitaa saada
        tapahtumasta pitkä aika mutta muistaakseni juoppojen puolella olin....

• putkien pro
        Lasolarska kirjoitti:

Kuopiossa on ruokala samassa rakennuksessa kuin putkatilat. Ehkä siksi sinulle oli helppoa tuoda kahvia ja sämpylä - ja ehkä olet Kuopion ulkopuolelta (poliisin pr-toimintaa). Pk-seudulla tai Tampereella en ole saanut aamupalaa. Aamutupakan sain Tampereella. Viimeinen putkareissuni oli 2006 ja pyrkimys on olla joutumatta kovin usein - jos joutuu kahdesti puolen vuoden sisällä voi joutua käymään päihdekontrollissa ajokortin vuoksi.

En tosiaan ole Kuopiosta. Ilmeisesti olin niin asiallisesti käyttäytyvä juoppo, että herätin jonkinlaista sympatiaa.

Tuota en tiennytkään, että jos tulee liikaa putkaöitä, joutuu ajokortti syynin alle, vaikka rattikäryjä ei olekaan yhtään. Onko tosiaan noin? Mitä se on, kusiseulojako pitää käydä antamassa, että ajo-oikeus säilyy?
        Ajokortin menetys olisi aika katastrofi minulle.

• putkien pro

olen myös kerran saanut pastaa ja sämpylän,pastassa oli mustia karvoja
        [varmaan tahallaan sekoitettu] tosin olin rikoksesta kiinniotettu
        mutta en kuitenkaan ollut pidätettynä ja taisin olla juoppojen puolella, eli taitaa saada
        tapahtumasta pitkä aika mutta muistaakseni juoppojen puolella olin....

Kyllähän pidätetylle pitää ruokaa antaa, se on selvä.

• juoppo vaasasta
        putkien pro kirjoitti:

Kyllähän pidätetylle pitää ruokaa antaa, se on selvä.

päihdeseurantaan ainakin minut pistivät, verikokeiden ottoa ym...
        olin putkassa monia kertoja puolen vuoden sisään.
        2-3 putkareissuakin riittää, kannataa olla varovainen muuten kortti lähtee.

• Vanh.hellapoliisi

• ohdsGDHJS

juu. krapula on ja korvausvaateet paskaksi pistetyistä paikoista odottamassa. hienoa elämää!

• putkien pro

Olisi muuten hauska projekti yrittää viett' yö suomen jokaisessa juoppoputkassa.

• juoppo hesasta

Oli muuten karu aamu eilen, heräsin putkasta. Ei mitään muistikuvaa miksi. Toinen kenkä hävinnyt, takki myös, aivan järkyttävä rapula, mutta ei rahaa edes yhteen loiventavaan. Ulkona -20.

Eivät voineet edes kyytiä antaa kotiin!

• poliisi on ystävä

joo siis ihan perussettiä toi et ei viedä kotiin(vaikkakin itse olen kerran päässyt kyydillä !!!)itellä ainaki on erittäin huonoja kokemuksia poliisien toimintatavoista ja motiiveista viedä putkaan.esim. kun olin vielä seitsemäntoista vuotias ja sitte kaverin kämpällä otettiin yhtenä viikonloppuna vähä keppanaa niin poliisit sattumalta tuli siihen talonyhtiöön ja alko häätää alaikästä porukkaa pois. no ei siinä mitään mut kaikista nuorista nakkasivat minut auton perälle koska en "totellut poistumiskäskyä" noniinno mitä siinä kenkiä laitoin jalkaan oven vieressä. asemalla vielä kaiken lisäksi tekivät kaikkea mahdollista vittuiluksikin luokiteltavaa. vyön poistoa en ihmetellyt mutta korvakorut otettiin ja toinen niistä oli otettu 4 päivää sitten joten se tulehtui ja vieläpä kaiken lisäksi voimankäyttö noin 60-kiloista nuorta kohtaan oli kyllä aika raakaa. paska maku on jääny kytistä sanokoon kukkahattutädit mitä sanovat. enkä todellakaan tullut tänne provosoimaan tai muuta paskaa,mutta itse en arvosta poliisin turhansuurta auktoriteettia ellei siitä minulle tai muille apua tarvitseville ole hyötyä.

• juopperi

joo mutta kyllä viinan kanssa ryllääminen on mukavaa sanokoot mitävaan huumeet on paljon pahempi juttu

• putkien pomo

Eikun uutta suoleen kun wanha kuolee :)

• kovamenoetukeno

Tulipa taas vietettyä putkassa yö, tällä kertaa Tikkurilassa. 0700 päästivät pois, eli tilanne oli silleen nihkeä, että piti ootella se 2 tuntia, et sai ostettua loiventavaa.

Heh, olin paskantanut putkan lattialle :D

• koettu on

Tikkurilassa on muuten harvinaisen vittumaisia poliiseja.

• nohurry

Tikkurilassa kohdeltiin asiallisesti, ehkä siksi että olin itsekin vain väsynyt. Sain jopa soittaa kotiin että ollaan ens yö sitten muualla.

• d alton

Tallinnassa on myös asialliset putkat.Huonoa vaan että poliisit kääntää asiakkaan.

• -LasolSpurgu-

Jouduin Lasol-humalassa Hkissä putkaan. Mun Lasolpulloa ei kaadettu viemäriin vaan se annettiin mulle aamulla takaisin. Sain aamuryypyn oitis putkasta päästyäni. Siitä sitten dallasin kohti lähintä puistikkoa jossa Rytmiryhmäni mua jo odottikin. Nautimme loput Lasolini ja sitten nautimme sen päälle Penan Sorbusta. Lopuksi matkasimme junalla Tikkurilaan josta ajoimme bussi 72:lla läheiselle Teboilille jossa lasolit pidetään ulkona..siispä ahimme juoksupulloja 2-kipaletta ja siirryimme läheiseen metsikköön nauttimaan ihanasta Korvikkeiden Ilosanomasta..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      158
      4866
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2129
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      35
      2016
    4. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      116
      1913
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      16
      1889
    6. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      93
      1688
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      46
      1337
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      67
      1232
    9. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      120
      1176
    10. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      30
      1124
    Aihe