Mikä on niin vaikeaa??

¨¨¨¨

Mikä ihme siinä on, että kun joku kutsu saadaan, niin siinä olevia toiveita ei voida noudattaa?? Esimerkiksi hääparilla saattaa olla toive vieraiden pukeutumisen suhteen, jos häissä on käytetty vaikka tiettyä värimaailmaa, vieraiden toivotaan pukeutuvan sen mukaan. Tai syntymäpäiväsankarilla voi olla toiveita ja valmiita suunnitelmia mitä juhlissa tehdään. Mutta kun ei, pitää aina alkaa ottamaan niitä omia etuoikeuksia ja keksiä omia sääntöjä. Olen nähnyt aivan liian monet häät, joissa morsian on itkun partaalla kun osa vieraista tekee niin kuin itseä huvittaa. Häitä on suunniteltu jopa vuosia ja tulevat usein kalliiksikin, ja sitten joku ei suostu laittamaan tietyn väristä paitaa päälle. Lahjalistaa ei oteta huomioon vaan hääpari saa 14 kahvinkeitintä, ja heillähän kyllä oli sellainen jo ennestään, listassa oli mainittu astioita. Ei suostuta häissä järjestettyyn ohjelmaan. Valitetaan pikkuasioista. Voi haloo.
Ja sitten ne syntymäpäivät, jos kutsussa sanotaan, että tarkoitus on vaikka ensin olla sankarin kotona, syödä jotain jne, ja sitten lähdetään vaikka keilaamaan, niin ei puolet porukasta voi alkaa valittamaan ennen lähtöä että eivät halua lähteä. Olisivat sitten jättäneet kokonaan tulematta. Samaten jos mainitaan, että juhlissa nautitaan alkoholia, niin turha on sitten tulla sinne selvinpäin ihmettelemään ja taivastelemaan kun kaikki ovat aivan kännissä.
Pikkujouluja on aivan turha järjestää, jos kukaan ei suostu tekemään mitään. Samaten on turha järjestää ne esim. sellaisen työporukan kesken, joka ei tule mitenkään hyvin toimeen keskenään, ja koko ilta menee vaivautuneeseen hiljaisuuteen ja kaikki miettivät että olisi jo ohi.
Sitten toisinpäin, jos joku ilmoittaa että EI aio juhlia syntymäpäiviään, kultahääpäiväänsä ym. niin turha on sitten "iloisesti" yllättää ketään pamahtamalla koko suvun kanssa paikalle. Tästä on moni jopa suuttunut kun on istuttu kotona arkivaatteissa ilman mitään tarjottavaa, ja porukkaa pamahtaa paikalle yhden täytekakun kanssa.
Tätä voisi jatkaa loputtomiin, ihmiset ovat niin itsekkäitä ja ajattelemattomia. Hääpäivä on monen elämän tärkein päivä, syntymäpäiväsankarilla on oikeus itse päättää mitä juhlissaan tekee, valmistuva tahtoo usein rahaa, kihlapari toivoo tarpeellista tavaraa yhteistä elämää varten, jokainen vanhempi päättää itse mitenkä lapselleen nimen antaa, jos hautajaiset ovat hiljaiset niin sinne ei sitten oteta kaikkia puolituttuja istumaan YM.
Miksi siis pilata usein iloisiksi tarkoitetut, tärkeät tai arvokkaat juhlat omalla typeryydellä??

13

1028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enjoy your life

      Luin aika lailla tukka pystyssä kirjoitustasi. Juhliin osallistuminen on täysin vapaaehtoista ja ainakaan minä en suostuisi toimimaan selkeästi narsistisen parin marionettina. Ymmärrän sen, että hääjuhlasta halutaan ikimuistoinen, mutta jos vieraiden asusteet halutaan istuttaa omaan värimaailmaan, mopo on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten.

      Kysyn edelleen, missä se typeryys lopulta sijaitsee? Joillekin riittää teflonelämä, missä kaikki on jokaista nippaa myöten kohdallaan. Siis ne kulissit. Toiset uskaltavat elää omaa elämää ilman ulkopuolista ohjausta, kuitenkin sekä oikeustoimi- että yhteiskuntakelpoisina. Jos minulle tulee kutsu perhejuhlaan, jossa on määritelty asusteitteni värimaailma (onneksi meidän suvussa ei ole ääliöitä), kieltäydyn kohteliaasti.

      Tällä jutulla on yhtymäkohtia siihen 25-vuotiaaseen mimmiin, joka järjesti synttäribileet ystävilleen ja pettyi pahasti, kun kaikki ei mennytkään ihan pilliin viheltämällä. Elämä on elämää, ei käsikirjoitettua teflonia.

      • huhuhuhuhuhhhh

        "Ymmärrän sen, että hääjuhlasta halutaan ikimuistoinen, mutta jos vieraiden asusteet halutaan istuttaa omaan värimaailmaan, mopo on karannut käsistä jo aikapäiviä sitten"

        olen täysin samaa mieltä! ja joillain voi olla myös sekin näissä vaadituissa vaateväreissä ongelmana, että ei satu omistamaan sen väristä vaatetta. ja jos on ylipaino-ongelmaa, niin ei sitä ihan mitä tahansa väriä välttämättä halua päälleen laittaa, varsinkaan jos vaadittu väri saa näyttämään isommalta kuin onkaan. ja kaikilla ei ole varaa käydä ostamassa just sitä tietyn väristä mekkoa jonkun häihin. kaapissa on muutamakin hieno juhla-asu, mutta väärää väriä, joten lähdetkö nyt ostamaan vielä yhden asun vain sen takia että morsian haluaa että sulla on just sen värinen asu, jota et luultavasti muulloin tule käyttämään. ja sekin vielä että, mitä itse olen etsinyt juhlamekkoa, niin on melko vähissä ne mitkä sopii(ylipaino-ongelma, tosin laihdutus on jo käynnissä). enimmäkseen löytyy mekkoja näille joiden koko on xs-m.

        vaikka olisi kuinka tärkein juhlapäivä tulossa niin et voi päättää mitä vieraat laittaa päälleen. juhlikaa keskenänne häitänne jos se on niin helvetin iso ongelma että vieraalla onkin päällä sinistä punaisen sijaan.


    • .....

      Haluan itse valita juhlavaatteeni, sellaiset jotka sopivat minulle malliltaan, kooltaan ja ovat minulle sopivaa väriä. Jos olen sattunut hankkimaan sopiva juhla-asun vaikka rippijuhliin, laitan sen myös samana kesänä häihin, jos kutsu tulee.
      Mikäpakko sinne häihin on kutsua semmoisia ihmisiä, joista tietää, etteivät halua pukeutua possunpunaiseen, ekovihreään tai 70-luvun tyyliin. Kutsu vain ne, joista tiedät että suostuvat.
      Ai niin, niitä kahvinkeittimiä tulee vähemmän, ehkä vain 5, siis häihin kutsutaan nykyään niin pirusti väkeä että saataisin paljon lahjoja.

      • likytfdr

        Pinnalliset ihmiset takertuvat pinnallisiin asioihin, jokainen vastaajista on takertunut tuohon pukeutumiseen :DD


      • enjoy your life
        likytfdr kirjoitti:

        Pinnalliset ihmiset takertuvat pinnallisiin asioihin, jokainen vastaajista on takertunut tuohon pukeutumiseen :DD

        Eiköhän se pinnallisin ihminen koko ketjussa ole nimenomaan aloittaja. Pukeutuminen tässä on sinällään toissijainen ilmiö sen rinnalla, että hääpari haluaa pompottaa kutsuvieraita mielensä mukaan. Teflonia, teflonia... Siis pelkkää pintaa.


      • enjoy your life kirjoitti:

        Eiköhän se pinnallisin ihminen koko ketjussa ole nimenomaan aloittaja. Pukeutuminen tässä on sinällään toissijainen ilmiö sen rinnalla, että hääpari haluaa pompottaa kutsuvieraita mielensä mukaan. Teflonia, teflonia... Siis pelkkää pintaa.

        Kuten tuossa ylempänä jo todettiin aloittajaa vaivaa pahemmanlaatuinen narsisimi, joka voi myöhemmin muuttua tosi vaaralliseksikin.

        Tämänlaatuinen narsismi tuntuu lisääntyvän jatkuvasti ja jotenkin tuntuu siltä, että sitä ruokitaan mediassa antamalla sille hyväksyttävä leima eräänlaisena individualismin muotona. Monet tositeeveehömpät ovat täynnänsä näitä kuorenrakentajia, tunneköyhiä ihmisiä, joilla ei ole mielessä kuin oman egonsa tyydytys. Hääohjelmat, muotishowt ja -kilpailut - kaikki nämä OMG-hömpät ja tositeeveeurhot eivät ole todellisuutta - narsisti on juuri henkilö, joka unohtaa tämän ensimmäisenä.

        Siinä vaiheessa kun ihminen luulee, että maailma on olemassa vain häntä itseään varten pitäisi hälytyskellojen alkaa kilkutuksensa. En tiedä onko jotain enää tehtävissä siinä vaiheessa, mutta yrittäähän sopii.


      • WonderingWhy
        crudo kirjoitti:

        Kuten tuossa ylempänä jo todettiin aloittajaa vaivaa pahemmanlaatuinen narsisimi, joka voi myöhemmin muuttua tosi vaaralliseksikin.

        Tämänlaatuinen narsismi tuntuu lisääntyvän jatkuvasti ja jotenkin tuntuu siltä, että sitä ruokitaan mediassa antamalla sille hyväksyttävä leima eräänlaisena individualismin muotona. Monet tositeeveehömpät ovat täynnänsä näitä kuorenrakentajia, tunneköyhiä ihmisiä, joilla ei ole mielessä kuin oman egonsa tyydytys. Hääohjelmat, muotishowt ja -kilpailut - kaikki nämä OMG-hömpät ja tositeeveeurhot eivät ole todellisuutta - narsisti on juuri henkilö, joka unohtaa tämän ensimmäisenä.

        Siinä vaiheessa kun ihminen luulee, että maailma on olemassa vain häntä itseään varten pitäisi hälytyskellojen alkaa kilkutuksensa. En tiedä onko jotain enää tehtävissä siinä vaiheessa, mutta yrittäähän sopii.

        En nyt kommentoi asiaa sen kummemmin, kuin että miksi näillä palstoilla tunnutaan aina alkavan vääntää asian vierestä? Nytkin on hyökätty aloittajan kimppuun, haukutaan narsistiksi ja itsekkääksi, vaikka minun lukutaidollani aloittaja ei puhu omista juhlistaan vaan teksti viittaa juhliin, joita hän on itse sivusta seurannut ja ollut pahoillaan siitä, että jotkut ovat kokeneet juhliensa menneen päin peetä. Onhan tuossa asioita, joilla ei loppujen lopuksi ole oikeasti mitään merkitystä juhlien onnistumisen kannalta, mutta paljon asiaakin. Naiset muuttuvat monta kertaa ihan hysteerisiksi omien häidensä suunnittelussa, ja olen itse ollut juhlissa mukana, joissa syntymäpäiväsankari on suuttunut sukulaisten yllätyshyökkäyksestä, kun on ilmoitettu ettei haluta juhlia jne.


      • let's have a party
        WonderingWhy kirjoitti:

        En nyt kommentoi asiaa sen kummemmin, kuin että miksi näillä palstoilla tunnutaan aina alkavan vääntää asian vierestä? Nytkin on hyökätty aloittajan kimppuun, haukutaan narsistiksi ja itsekkääksi, vaikka minun lukutaidollani aloittaja ei puhu omista juhlistaan vaan teksti viittaa juhliin, joita hän on itse sivusta seurannut ja ollut pahoillaan siitä, että jotkut ovat kokeneet juhliensa menneen päin peetä. Onhan tuossa asioita, joilla ei loppujen lopuksi ole oikeasti mitään merkitystä juhlien onnistumisen kannalta, mutta paljon asiaakin. Naiset muuttuvat monta kertaa ihan hysteerisiksi omien häidensä suunnittelussa, ja olen itse ollut juhlissa mukana, joissa syntymäpäiväsankari on suuttunut sukulaisten yllätyshyökkäyksestä, kun on ilmoitettu ettei haluta juhlia jne.

        Aloitus oli joka tapauksessa kirjoitettu niin suurella intohimolla, että tuskinpa sen kirjoittaja täysin osaton on noissa geimeissä.
        Ja eihän kukaan ole aloittajaa syyttänyt. On puhuttu mielestäni sangen yleisellä tasolla niiden tietojen pohjalta, joita aloittaja tunteen palolla ja vähän sekavastikin tuolla suolsi.

        Olipa noiden erikoisten hääjuhlien järjestäjä sitten aloittaja tai "aloittajan ystävä", who cares, kyseessä on pesunkestävä narsisti. Crudo kirjoitti tuolla tästä ilmiöstä viisaasti ja sen voi vain allekirjoittaa.

        Kun tuolla nyt heitit, että puhutaan asian vierestä... Juttuhan alkoi häistä ja sinä jo vedät mukaan syntymäpäivät. Tee asiasta uusi aloitus, varmasti on monelle ajankohtainen aihe ja mielipiteitä ja kokemuksia riittää.


      • paan pisteen nyt
        likytfdr kirjoitti:

        Pinnalliset ihmiset takertuvat pinnallisiin asioihin, jokainen vastaajista on takertunut tuohon pukeutumiseen :DD

        Kommentoin nimenomaan pukeutumista, koska siinä kutsuja puuttuisi persoonaani.

        Se, onko juhlilla jokin teema, tarjotaanko alkoholia, mitä toivotaan (=halutaan) lahjaksi on jo etukäteen heidän päättämiään, ja niiden tietojen varassa teen päätökseni osallistumisesta juhliin. Olen jo ennen lahjalistabuumia yrittänyt kysyä lahjatoiveista, miettinyt haluanko lähteä keskelle metsää juhlimaan synttäreitä tammikuussa jne. En sylje lasiin mutta jos juhlat olisivat alkoholittomat, noudattaisin sitäkin politiikkaa.
        MUTTA KUTSUJA EI TULE TOSIAAN MÄÄRÄÄMÄÄN MILLAISET JUHLAVAATTEET OSTAN.
        Jos juhlat ovat veneessä/saaressa, laitan juuri sen pelastusliivin, jonka satun omistamaan, en hanki kutsujan toivomuksesta toisenväristä. Sama juttu jos kyseessä eräretkijuhlat, laitan varmasti ne vaelluskengät tai maastovaatteet, jotka olen hankkinut ja jotka ovat sopivat juuri minulle, oli väri mikä tahansa.

        Jos juhlat menevät pilalle juhlaväen vääränväristen vaatteiden takia, on vieraiden parasta jäädä kotiin, juhlapari/juhlien kohde saa juuri sellaiset juhlat kuin halusikin.


    • keikkaa...

      Huh, onneksi meillä ei olla noin teeskenneltyjen juhlien perään! Saa mennä suurinpiirtein sellaisena kuin on tai olla menemättä tilanteen mukaan ja juhlia sen aikaa kuin huvittaa. Mitkä ihmeen häät ne ovat, joissa määritellään vieraiden vaatteetkin? Eivät ainakaan mitkään aidolla rakkaudella ja ilolla järjestetyt häät! Varmaan niissä häissä on minuuttiaikataulu vessassa käyntiä myöten. Tosi mukavaa....

      Jos elämässä pitää noin pienistä asioista piukuttaa, niin voivoi! Jo on pienet murheet. Ihmisten voisi antaa olla rauhassa. Järjestäköön teeskentelijät juhlia sellaisille, jotka jaksavat teeskennellä mukana!

    • ....................

      Ymmärrän, että tarkoitit tekstin sarkastiseksi kritiikiksi ajattelemattomia ja itsekkäitä juhlien järjestäjiä kohtaan. Se meni kyllä vähän yli, koska todellisuudessa ei varmasti ole niin pikkusieluisia ihnisä, että rupeaisivat vaatimaan juhlavieraiden asuista määrättyjä väejä. Lahjalistoja tiedän kuitenkin joidenkin hääparien tekevän ja se on kyllä itsekeskeisyyden äärimmäinen muoto. Onneksi moisista listoista ei tarvitse välittää.

      • enjoy...

        Pelkäänpä, että tässä on tyyppi kyllä ihan tosissaan. Lueskelen tätä palstaa aika paljon ja kuten tuolla sanoin aiemmin, aloituksella on yhtymäkohtia tiettyyn muuhun tapaukseen, josta syntyi hyvin samantyyppinen vuodatus. Kirjoitustyylikin on sama.

        Kyllä tuosta on sarkasmi kaukana, hyvin subjektiivista kerrontaa. Ilmeisesti noita pikkusieluja jostain sikiää; tuonkaltaisen avioliiton ennuste ei liene kovinkaan vankka.


      • - - -

        Itsekeskeisyyden äärimmäinen muoto? Haluatko kenties perustella mielipiteesi? (näin 8 kuukautta myöhemmin kun et varmaan edes postaustasi muista, köh.)

        Lahjalistoja tehdään vieraiden lahjojen ostelun helpottamiseksi, jottei saataisi kuutta pyyhettä kaikkia eri sarjoista ja eri värisinä. Jos tekisimme lahjalistan, siinä mainittaisiin vain sellaisia asioita joita oikeasti kaipaamme. Kihlautuessamme sanoimme että meillä on jo kaikkea liikaakin, paitsi puulastoja ja -haarukoita, että jos nyt VÄLTTÄMÄTTÄ haluaa jotain tuoda, niin sitten niitä tai pieniä lahjakortteja kauppoihin.

        Mitäs ne vieraat sitten toivatkaan? Kyllähän niitä lastoja ja haarukoita tuli kolme paria. Niiden päälle tuli pyyhkeitä, lakanoita, juustohöyliä ja kahvikuppeja, joista olin kyllä sanonut että niitä on jo ennestään niin paljon etteivät kaappiin mahdu. En ole kiittämätön, laitoin tavarat talteen veljen kotoamuuttoa odottamaan, mutta kyllä se vähän tuntuu tyhmältä ottaa vastaan tarpeetonta tavaraa moneksi vuodeksi säilytettäväksi, jos on etukäteen varoittanut että pelkkä läsnäolo tai viiden euron lahjakortti riittäävät mainiosti.

        Ymmärrän että hääparin design-harrastuksen rahoittaminen ottaa päähän, mutta kyllä se lista silti on vain tehty teitä vieraita ajatellen. Ne tosiaankin ovat tavaroita joita pari haluaa ja siinä listassa ei ole tavaroita joita heillä jo on tai jotka he kokevat hyödyttömiksi. Meidän listamme sisältäisi sellaisia asioita kuin kuntosalikortti ja ruukkukukkia sisustukseen (ei tarvitsisi edes ruukkuja ostaa!). Listasta saa poiketa, mutta kahvinkeittimet, pyyhkeet, lakanat ja kipot ja kupit vain ovat sellaisia, että niiden kanssa voi mennä pahasti metsään.

        Mistä päästäänkin aiheeseen, miksi parille pitää viedä jotain jos he erityisesti sanovat, ettei tarvitse tuoda mitään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe