Terve!
Omistan BMW e30 316 (1.8 kaasari) -86. Olen kuullut, että tää kyseinen moottoriin on hyvä asentaa jälkiasennusahdin. Kuulemma kestää hyvi yms. Pitääkö paikkansa?
Itse asiaan. Miten tämä turbon asennus käytännössä tapahtuu? Sen tiedän, että pakosarjaa joutuu muuttamaan.. Öljyn kierrosta ja muista minulla ei ole mitään käsitystä..
Voisko joku selittää hieman turbon asentamisen perusteista? hieman perusteellisimmin, kuin "ahdin kiinni ja menoks"
Kiitos etukäteen vaivautuneille!!
-e30_316 kkk(?)
kertoisitteko?
6
10499
Vastaukset
- _V6_
Paljon en tiedä mutta seuraavaa:
Jos haluat turbon, tulee sinun vaihtaa myös männät, tai muuten laskea koneen puristussuhdetta.
Kaasariin ei ole niin helppoa laittaa turbo kuin ruiskuun. Ruiskua voi ohjelmoida - lastuttaa - kaasarin kohdalla tilanne ei välttämättä ole näin auvoinen, eikä se välttämättä ole sellaista mallia, joka on suunniteltu turbon painetta varten.
1.8 -kaasariversiossa on varmaan ko. BMW-sarjan "heppoisimmat" alustapalat, mikä tarkoittaa sitä, että välittömästi kun saat tehon nousemaan yli 20 %, mikä autossasi tarkoittaa varmaan jotain 130 hv tehoa, tulee sinun asentaa autoon ne jarrut, jotka löytyvät mallisarjaan tehokkaammasta versiosta.
Eli turbon asennukseen kuuluu myös männät, jarrut ja pari muuta asiaa, kuten ehkä 1.8 i -koneen ruisku.- katsatusmies
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
- c00per
katsatusmies kirjoitti:
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
otappa selvää noista lakipykälistä ennenkuin lauot täällä "totuuksia"...
- turpourpo
katsatusmies kirjoitti:
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
ja lehmät lentää!!! kumma juttu et oma auto on ollu jo pari vuotta katsastettu turbolle, eikä sen vertailukohteeks löydy yhtää alkuperästä turbo versioo. käyppä katsastusmies lukemassa aken sivuilta vähä noita lakipykäliä lisää ja tuu sit kertomaa tarkemmi!
- toby
katsatusmies kirjoitti:
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
onneks ei täälläpäin oo tollasia katastusmiehiä... voisit kyllä tosiaan ottaa asioista ensin selvää ennenkuin tuut tänne höpiseen
- Tomppa
Ainakin autosi motti (M10) on mitä parhain turbotettava. ketjunokka, ylikokoiset laakeripinnat moottorin vakiotehoon nähden, erittäin kestävä moottori.
viritys kaasuttimia on siihen tarkoitukseen myytävänä, (paineenkestävät) turbokäyttöön, mut varmaan joutuis imusarjankin teettää, joten osta ekaks alkup. 318i 83-87. ni homma käy huomattavasti helpommin ja halvemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1152468- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851445- 391310
- 821169