Terve!
Omistan BMW e30 316 (1.8 kaasari) -86. Olen kuullut, että tää kyseinen moottoriin on hyvä asentaa jälkiasennusahdin. Kuulemma kestää hyvi yms. Pitääkö paikkansa?
Itse asiaan. Miten tämä turbon asennus käytännössä tapahtuu? Sen tiedän, että pakosarjaa joutuu muuttamaan.. Öljyn kierrosta ja muista minulla ei ole mitään käsitystä..
Voisko joku selittää hieman turbon asentamisen perusteista? hieman perusteellisimmin, kuin "ahdin kiinni ja menoks"
Kiitos etukäteen vaivautuneille!!
-e30_316 kkk(?)
kertoisitteko?
6
10491
Vastaukset
- _V6_
Paljon en tiedä mutta seuraavaa:
Jos haluat turbon, tulee sinun vaihtaa myös männät, tai muuten laskea koneen puristussuhdetta.
Kaasariin ei ole niin helppoa laittaa turbo kuin ruiskuun. Ruiskua voi ohjelmoida - lastuttaa - kaasarin kohdalla tilanne ei välttämättä ole näin auvoinen, eikä se välttämättä ole sellaista mallia, joka on suunniteltu turbon painetta varten.
1.8 -kaasariversiossa on varmaan ko. BMW-sarjan "heppoisimmat" alustapalat, mikä tarkoittaa sitä, että välittömästi kun saat tehon nousemaan yli 20 %, mikä autossasi tarkoittaa varmaan jotain 130 hv tehoa, tulee sinun asentaa autoon ne jarrut, jotka löytyvät mallisarjaan tehokkaammasta versiosta.
Eli turbon asennukseen kuuluu myös männät, jarrut ja pari muuta asiaa, kuten ehkä 1.8 i -koneen ruisku.- katsatusmies
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
- c00per
katsatusmies kirjoitti:
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
otappa selvää noista lakipykälistä ennenkuin lauot täällä "totuuksia"...
- turpourpo
katsatusmies kirjoitti:
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
ja lehmät lentää!!! kumma juttu et oma auto on ollu jo pari vuotta katsastettu turbolle, eikä sen vertailukohteeks löydy yhtää alkuperästä turbo versioo. käyppä katsastusmies lukemassa aken sivuilta vähä noita lakipykäliä lisää ja tuu sit kertomaa tarkemmi!
- toby
katsatusmies kirjoitti:
turbon saa laitta.vain jos ko. mallisarjaassa on turbomalli.katsastukseen mennessä täytyy olla mukana maahantuojan todistus tehokkaimmista jarruista jne
onneks ei täälläpäin oo tollasia katastusmiehiä... voisit kyllä tosiaan ottaa asioista ensin selvää ennenkuin tuut tänne höpiseen
- Tomppa
Ainakin autosi motti (M10) on mitä parhain turbotettava. ketjunokka, ylikokoiset laakeripinnat moottorin vakiotehoon nähden, erittäin kestävä moottori.
viritys kaasuttimia on siihen tarkoitukseen myytävänä, (paineenkestävät) turbokäyttöön, mut varmaan joutuis imusarjankin teettää, joten osta ekaks alkup. 318i 83-87. ni homma käy huomattavasti helpommin ja halvemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 47761
- 36752
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683