Hyvä Rautalampi

nic6

Ja Salli Satulatuoli, onks suonenjoella vastaavaa tuotetta Maria ohjelmaan ????

Hyvä Salliii...

54

6987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raihyväsi

      Varmaan työvoimatoimiston onni ettei ole samanlaista työpaikkaa. Eikä samanlaista työnantajaa.

    • sallipalli

      Salli Satulatuoli sai kieltämättä hyvää mainosta --- mutta muistakaa kuitenkin Rautalampilaiset, että paras hyöty siitä tuolista on kun käytät ilman alushousuja kuten "vessi" Jalkanen ohjelmassa neuvoi - silloin myös se alapään tuuletus on parhaimmillaan.

      Mutta varoituksen sana ---- muistakaa kuitenkin suojata pakkasilta herkät alapäät...

      Ennen oli satulatuolista eri mallit heille joilla on pallit - nyt tuotekehityksen myötä kaikille käy sallit.

      Kieltämättä Rautalampi tarvitsee välillä jotain positiivista mainosta - on se tuo naapuripitäjä vuosien saatossa niin raskaasti töppäillyt ja mediajulkisuus on sen vuoksi ollut aika negatiivista.

      Suonenjoen maine sitävastoin parempi kuin Rautalammin joten iloitkaa vaan siitä Satulatuolista.

      • Ei pedo

        On kyseenalainen Sisä-Savon Poliisin tekemien tutkintojen takia. Tarkoitan siis sitä että ei aloiteta tutkintaa silloin kun pitäisi.


      • reinikainenxc
        Ei pedo kirjoitti:

        On kyseenalainen Sisä-Savon Poliisin tekemien tutkintojen takia. Tarkoitan siis sitä että ei aloiteta tutkintaa silloin kun pitäisi.

        Samat pollarit ne tutkineet tuon Salli toimitusjohtajankin tekemisiä ja vieneet häntä käsiraudoissa.

        Joskaan poliisit eivät langeta tuomioita.


      • jos mikä

        Onhan se ainakin koomista jos järjestetään hienoja ja fiksuja kursseja siitä miten ihmisen tulisi elää ja olla ja jos sitten itse toimistusjohtaja käyttäytyy typerämmin kuin mitä kylän ison pojat edes puheissaan. Itse pomolle opetetaan käytöstapoja hovioikeudessa. Sekä todetaan käytöksen lähentelevän agressiivisuudessaan hullutta.

        Siihen komisuuteen eivät ole päässeet lähellekään suomalaiset elokuvat pekka ja pätkä huumorillaan. Ja kaikki totista totta eikä tosiaan sitä mielikuvituksen tuotetta.


      • maine pelissä

        Suonenjoen sairaalan erään osaston johtava lääkäri sanoi, ettei hän milloinkaan muuttaisi Suonenjoelle. Mieluummin ajaa 90 kilometriä sivu jokaisena työpäivänä. Hän tarkensi asiaa mutta en viitsi sitä tähän kirjoittaa.

        Eli maineesta on myös erimielisyyttä.


    • parempaakin on nähty

      Mielestäni tuomio on tuomio vaikka suurin osa kanteista hylättiinkiin toteennäyttämättöminä, miksi sitä en tiedä mutta sen tiedän, että lisää on tulossa viime kesältä.

      Jos kirjoittajien omat lapset (yli18v) kokisivat samaa mitä tiedän tapahtuneen henkilöiden itsensä yhdessä ja erikseen kertomana niin köyttä tai kirvestä haeskelisivat vanhemmat ja suuntana Rautalampi... ainakin minä niin tekisin jos oma tyttäreni oli joutunut tuolin rakoa alasti mittailemaan yms jota en tässä viitsi kertoa.

      Kesällä sentään oli yksi (1) tyttönen joka sanoi, että jos hänet pakotetaan erinäisiin toimiin hän soittaa faijalleen välittömästi ja tunnissa faija on paikalla, faija joka ei kysele vaan toimii. Tämän malttamattomuuden vuoksi on kuulemma jonkun kerran lusinutkin. Tämä tyttö, koko joukon kaunein peräti missiainesta (nimeä en sano) sai olla rauhassa.

      Olen tavallaan keskipisteessä ja tiedän kaiken mitä siellä tapahtuu. Parhaillaan kirjoitan novellikokoelmaa tapahtumista ja myös romaani on jo hyvällä alulla.

      Itselläni ei ole mitään ongelmaa ollut ko. henkilön kanssa pieniä ajatuksellisia erimielisyyksiä lukuunottamatta. Fiksu, erittäin fiksu mies ellei peräti nero mutta kuten useimmilla, hänelläkin on heikkoutensa.

      He jotka puhuvat kateudesta ketjussa ovat kokonaan eri aalloilla, puhuvat siitä mistä ei ole kyse pyrkien kääntämään asian tai pikemminkin haluavan puhua kokonaan muista asioista. Suomalainen toki tuntee voimakasta kateutta jokaista kohtaan joka ansaitsee enemmän tai jolla on hienompi mopo mutta tässä asiassa on kyse kokonaan muusta... eli mopo karkasi käsistä addiktion vuoksi.

      Minulla on 14 kertomusta tästä asiasta plus jokusia (n10kpl) jotka koskevat työsuhdeasioita ja jokaiselle myös numero sekä enemmän tai vähemmän yhteydenpitoa henkilöiden kanssa.

      Niille jotka epäilevät asioita sanon tämän; Jos Sinulla on 18-25 tytär niin hae hänelle paikka kesäksi kyseisestä paikasta. Takaan ja aalleviivaan, että tyttäresi soittaa (jos teillä on välit kunnossa ettekä vältä mistään asioista puhumasta) jo seuraavana päivänä ja kertoo, että tämä oli huono ratkaisu. Ja mitä muuta, se olkoot teidän välistänne.

      Tervetuloa Rautalammille

      • romaania

        Ei kertomasi perusteella tule romaania aiheesta. Jos kerran Hotkaisen urpo ei ole noista mielenkiintoisista tyypeistä osannut kirjoittaa vaikka mielestään tarkkaillut kylän persoonia vanhempien kaupassa ja saanut jopa finlandia palkinnon tuherruksistaan, niin miten siihen joku asistentti tai entinen sellainen siihen pystyisi. Se pelkkä unelma.

        Omituisesti käyttäytyvä ihminen voi olla nero, mutta se nerous tulisi ilmetä jotenkin, siitä tulisi olla osoituksena joku taideteos tai vastaava. Hovioikeuden päätökset eivät oikein vielä luo kovin suurta pohjaa neroudelle eikä se että höyryää jotain omituista mistä kyläläiset saavat keskustelunaiheita. Siinä enempi kylähullun piirteitä.


      • katsotaan nyt
        romaania kirjoitti:

        Ei kertomasi perusteella tule romaania aiheesta. Jos kerran Hotkaisen urpo ei ole noista mielenkiintoisista tyypeistä osannut kirjoittaa vaikka mielestään tarkkaillut kylän persoonia vanhempien kaupassa ja saanut jopa finlandia palkinnon tuherruksistaan, niin miten siihen joku asistentti tai entinen sellainen siihen pystyisi. Se pelkkä unelma.

        Omituisesti käyttäytyvä ihminen voi olla nero, mutta se nerous tulisi ilmetä jotenkin, siitä tulisi olla osoituksena joku taideteos tai vastaava. Hovioikeuden päätökset eivät oikein vielä luo kovin suurta pohjaa neroudelle eikä se että höyryää jotain omituista mistä kyläläiset saavat keskustelunaiheita. Siinä enempi kylähullun piirteitä.

        Minä en kirjoita Rautalampilaisille, Suonenjokelaisille enkä edes savolaisille tarkoitettua romaania vaan kaikelle kansalle. Kirja on fiktiivinen mutta perustuu tosiasioihin joita väritän huumorilla. Monikaan savon ulkopuolella ei tule tietämään kenestä ja keistä on kyse mutta paikalliset tunnistavat välittömästi.

        Koossa on noin 300 sivua raakamateriaalia ja ainakin tiivistelmä on herättänyt kiinnostusta mutta toki se ei takaa, että kirjaa koskaan julkaistaan.

        Haluan nyt sanoa, että kirja ei koostu kenenkään panettelusta vaan on lähinnä kuvaus narsistista ja hänen "valtakunnastaan" sekä sekä tuossa valtakunnassa hetken viettäneistä ihmisistä. Tiesitkö, että lyhin työsuhde kesti 15 minuuttia.. tiesitkö, että valtakunnasta lähteneet eivät joudu karenssiin Suonenjoen työvoimatoimistossa.. tiesitkö kuinka monta ihmistä vuodessa kulkee läpi valtakunnan koskaan pysähtymättä.

        Nero luonnehdintani on lainaus eräältä Helsinkiläiseltä lääkäriltä, kirurgilta joka totesi " se on aivan hullu mies mutta omalla tavallaan nero".

        Salli tuoli ei ehkä kerro neroudesta eikä sen "koekäytöt" alastomilla tytöillä kerro muusta kuin mielenhäiriöstä, kuvitellusta herruudesta joka kuvitelma on ainoastaan henkilön itsensä mielessä, ei kenenkään muun... jäänne jostain kaukaa torppariajoista. Olen tavannut monia hyvinkin suurten lafkojen dirikoita mutta en koskaan ole törmännyt vastaavaan "minä vain olen suuri ja mahtava, muut pelkkää käyttötavaraa" ilmiöön.

        Mistä emme ehkä ole monenkaan kanssa samaa mieltä on se, että tuoli on alkuun todella mainio mutta pitkään käytettynä sen tarkoitus, ryhti loppuu ja ihminen istuu sillä kuin millä tahansa pallilla, selkä köyryyn lysähtäneenä. Kuitenkin se on aivan mainio esim. hammaslääkärin työtuolina.. sen parempaa ei ole. Tähän täytyy lisätä, että yhtenäinen ns. perustuoli on parempi kuin genitaaleilla perusteltu rakotuoli. Rakotuolista voi olla hyötyä jos henkilö tekee työtään alasti taikka tarvitsee tavallista leveämpää peppuaan varten isomman ja säädettävän tuolin. Pukeissa olevalle käyttäjälle keskiraosta ei ole mitään etua. Genitaalit eivät tuuletu sen enempää salli kuin muissakaan tuoleissa eikä myöskään puristus genitaaleihin ole yhtään vähempi ja tämän voi todeta istumalla tavallisella tuolilla. Kukaan ei istu missään istuimessa palliensa päällä... jos istuisi niin suomessa ei syntyisi yhtään lasta. Naisen genitaalit puolestaan ovat suojassa reisien ja pakaroiden ansiosta. Kaikkein suurin syy, istuu sitten missä tahansa on se, että ihminen hakee istuimesta riippumatta asennon joka on miellyttävä.. istuipa vaikka sitten aidalla tai kannon päällä.

        Rautalammilla on muutama muukin persoona joista voisi kirjoittaa, ei romaania mutta lyhyitä erikoisia.


      • kovin erikoinen
        katsotaan nyt kirjoitti:

        Minä en kirjoita Rautalampilaisille, Suonenjokelaisille enkä edes savolaisille tarkoitettua romaania vaan kaikelle kansalle. Kirja on fiktiivinen mutta perustuu tosiasioihin joita väritän huumorilla. Monikaan savon ulkopuolella ei tule tietämään kenestä ja keistä on kyse mutta paikalliset tunnistavat välittömästi.

        Koossa on noin 300 sivua raakamateriaalia ja ainakin tiivistelmä on herättänyt kiinnostusta mutta toki se ei takaa, että kirjaa koskaan julkaistaan.

        Haluan nyt sanoa, että kirja ei koostu kenenkään panettelusta vaan on lähinnä kuvaus narsistista ja hänen "valtakunnastaan" sekä sekä tuossa valtakunnassa hetken viettäneistä ihmisistä. Tiesitkö, että lyhin työsuhde kesti 15 minuuttia.. tiesitkö, että valtakunnasta lähteneet eivät joudu karenssiin Suonenjoen työvoimatoimistossa.. tiesitkö kuinka monta ihmistä vuodessa kulkee läpi valtakunnan koskaan pysähtymättä.

        Nero luonnehdintani on lainaus eräältä Helsinkiläiseltä lääkäriltä, kirurgilta joka totesi " se on aivan hullu mies mutta omalla tavallaan nero".

        Salli tuoli ei ehkä kerro neroudesta eikä sen "koekäytöt" alastomilla tytöillä kerro muusta kuin mielenhäiriöstä, kuvitellusta herruudesta joka kuvitelma on ainoastaan henkilön itsensä mielessä, ei kenenkään muun... jäänne jostain kaukaa torppariajoista. Olen tavannut monia hyvinkin suurten lafkojen dirikoita mutta en koskaan ole törmännyt vastaavaan "minä vain olen suuri ja mahtava, muut pelkkää käyttötavaraa" ilmiöön.

        Mistä emme ehkä ole monenkaan kanssa samaa mieltä on se, että tuoli on alkuun todella mainio mutta pitkään käytettynä sen tarkoitus, ryhti loppuu ja ihminen istuu sillä kuin millä tahansa pallilla, selkä köyryyn lysähtäneenä. Kuitenkin se on aivan mainio esim. hammaslääkärin työtuolina.. sen parempaa ei ole. Tähän täytyy lisätä, että yhtenäinen ns. perustuoli on parempi kuin genitaaleilla perusteltu rakotuoli. Rakotuolista voi olla hyötyä jos henkilö tekee työtään alasti taikka tarvitsee tavallista leveämpää peppuaan varten isomman ja säädettävän tuolin. Pukeissa olevalle käyttäjälle keskiraosta ei ole mitään etua. Genitaalit eivät tuuletu sen enempää salli kuin muissakaan tuoleissa eikä myöskään puristus genitaaleihin ole yhtään vähempi ja tämän voi todeta istumalla tavallisella tuolilla. Kukaan ei istu missään istuimessa palliensa päällä... jos istuisi niin suomessa ei syntyisi yhtään lasta. Naisen genitaalit puolestaan ovat suojassa reisien ja pakaroiden ansiosta. Kaikkein suurin syy, istuu sitten missä tahansa on se, että ihminen hakee istuimesta riippumatta asennon joka on miellyttävä.. istuipa vaikka sitten aidalla tai kannon päällä.

        Rautalammilla on muutama muukin persoona joista voisi kirjoittaa, ei romaania mutta lyhyitä erikoisia.

        Ei tuo ukko ole erikoinen persoona edes jos katsoo asiaa laajemmasta näkökulmasta ja jos tehnyt itse muutakin kuin istunut jonkin kyläpahasen kiviaidalla.

        Mielenkiintoisempi näkökulma romaaniin olisi toimitusjohtajan kertomana se kun kaikenlaisia saamattomia vätyksiä pyrkii töihin sekä nirppanokkaisia homekorvia.

        Se olisi hätkähdyttävää luettavaa eikä tarinan tarvitsisi olla edes fiktiivinen, vaan täyttä totta, koska kyllä kolikolla on sekin puolensa vaikka yleinen mielipide eikä työvoimahallinto ei sitä mielellään niin näkiksikään.


      • tehdä siten

        Ei romaaneja kirjoiteta siten että istutaan kiviaidalla ja katsellaan mielenkiintoisia persoonia vaikka Hotakainen sitä mainostanutkin. Eikä romaaneja pidä kirjoittaa sillä perusteella että tupauunot tykkää ja ovat samaa mieltä. Siten on tupauuno itsekin.

        Ensisijaisesti täytyy osata kirjoittaa. Silloin löytyy mielenkiintoista kirjoitettavaa muistakin kuin pervesseistä sedistä.

        Juhani Aho ei tarvinnut sen mielenkiintoisempaa näkymää kuin muorin tallustelemassa pihamaalla niin siitä maalautui kansalliskirjallisuutta.

        Joskin osasi hän myös nälväillä koska oli lehtimies. Teki sitä mm. Minna Canthille, joka kuvitteli olevansa joku kirjallinen matami.

        Duunarinkin suurin ansio siinä että osaa veetuilla toimistusjohtajille heti kättelyssä eikä vasta käräjillä.


      • teen sen silti
        kovin erikoinen kirjoitti:

        Ei tuo ukko ole erikoinen persoona edes jos katsoo asiaa laajemmasta näkökulmasta ja jos tehnyt itse muutakin kuin istunut jonkin kyläpahasen kiviaidalla.

        Mielenkiintoisempi näkökulma romaaniin olisi toimitusjohtajan kertomana se kun kaikenlaisia saamattomia vätyksiä pyrkii töihin sekä nirppanokkaisia homekorvia.

        Se olisi hätkähdyttävää luettavaa eikä tarinan tarvitsisi olla edes fiktiivinen, vaan täyttä totta, koska kyllä kolikolla on sekin puolensa vaikka yleinen mielipide eikä työvoimahallinto ei sitä mielellään niin näkiksikään.

        Fiktiivisyyden lisäsin kirjoitukseeni siksi, että mitään dokumenttia en kirjoita eikä siis yksikään romaanin henkilö esiinny oikealla nimellään mutta silti jokainen tarina/koko kirja on totta mutta omalla huumorillani väritettenynä eli ei mikään dokumentti. Jokainen tapahtuma kirjassa on sinällään totta mutta jos tahdot dokumentin niin mene oikeuden arkistosta pyytämään jokainen ko. henkilöä koskeva asiakirja... siinä sinulla riittää luettavaa moneksi päiväksi.

        Jos johtaja itse kirjoittaisi, jonka hän muuten joskus tekeekin blogin muodossa on se hänen näkökulmansa, ei sivullisen.

        Kirjoituksestasi ja pienestä kiihkosta jonka aistin arvelisin sinun olevan henkilökuntaa ellet peräti itse johtaja.

        Laajempaa näkökulmaa katson minulla olevan riittävästi jos siksi lasketaan asuminen/työ vuosikymmeniä ulkomailla eri maissa, yleensä pääkaupungeissa.

        Yhtäkaikki, Sinun mielipiteesi ei ratkaise mitään. Olen saanut kannustavaa palautetta kustantajalta sekä yhä lisää kertomuksia kun tuli tietoon, että kirjoitan. Muutamat joille olen raakileen/tiivistelmän lähettänyt arvioitavaksi ovat palautteessa kertoneet nauraneensa kippurassa koko kirjoituksen ajan.. jos kohta myös muistaneet omat kokemuksensa vilun väreitä tuntien.


      • hyi sinnuu

        Olet ilmeisesti sitä mieltä, että se joka yrittää Rautalammilla on vapaa tekemään mitä tahansa ja pelkkää pilkun nussimista viimeisin tuomio.

        Olen äärettömän iloinen ja onnellinen, etten ole koskaan vajonnut yhtä alas kuin sinä, enkä vajoa.


      • useinkin
        tehdä siten kirjoitti:

        Ei romaaneja kirjoiteta siten että istutaan kiviaidalla ja katsellaan mielenkiintoisia persoonia vaikka Hotakainen sitä mainostanutkin. Eikä romaaneja pidä kirjoittaa sillä perusteella että tupauunot tykkää ja ovat samaa mieltä. Siten on tupauuno itsekin.

        Ensisijaisesti täytyy osata kirjoittaa. Silloin löytyy mielenkiintoista kirjoitettavaa muistakin kuin pervesseistä sedistä.

        Juhani Aho ei tarvinnut sen mielenkiintoisempaa näkymää kuin muorin tallustelemassa pihamaalla niin siitä maalautui kansalliskirjallisuutta.

        Joskin osasi hän myös nälväillä koska oli lehtimies. Teki sitä mm. Minna Canthille, joka kuvitteli olevansa joku kirjallinen matami.

        Duunarinkin suurin ansio siinä että osaa veetuilla toimistusjohtajille heti kättelyssä eikä vasta käräjillä.

        Jos olet lukenut John Steinbeck,n kirjoja mm. Hyvien ihmisten juhla ja Torstai on toivoa täynnä niin tiedät, että niiden aihe on saatu kiviaidalla istuen ja katsoen elämää tietystä näkökulmasta. Molemmat aivan hulvattomia mestariteoksia joskaan sitä ei huomaa jos ei osaa lukea.

        Maailma on täynnä pervoja eikä ketään kiinnosta jonkun yksittäisen pervon toilaukset. Mutta kun asiaan liitetään hupaisa tarina niin jopa alkaa kiinnostaa.

        Ei kukaan töihin tuleva ala johtajalle vittuilemaan ensitöikseen vaan pyrkii sopeutumaan mutta minä tiedän paikan missä sopeutuminen on mahdotonta.


      • Amalianpolku
        katsotaan nyt kirjoitti:

        Minä en kirjoita Rautalampilaisille, Suonenjokelaisille enkä edes savolaisille tarkoitettua romaania vaan kaikelle kansalle. Kirja on fiktiivinen mutta perustuu tosiasioihin joita väritän huumorilla. Monikaan savon ulkopuolella ei tule tietämään kenestä ja keistä on kyse mutta paikalliset tunnistavat välittömästi.

        Koossa on noin 300 sivua raakamateriaalia ja ainakin tiivistelmä on herättänyt kiinnostusta mutta toki se ei takaa, että kirjaa koskaan julkaistaan.

        Haluan nyt sanoa, että kirja ei koostu kenenkään panettelusta vaan on lähinnä kuvaus narsistista ja hänen "valtakunnastaan" sekä sekä tuossa valtakunnassa hetken viettäneistä ihmisistä. Tiesitkö, että lyhin työsuhde kesti 15 minuuttia.. tiesitkö, että valtakunnasta lähteneet eivät joudu karenssiin Suonenjoen työvoimatoimistossa.. tiesitkö kuinka monta ihmistä vuodessa kulkee läpi valtakunnan koskaan pysähtymättä.

        Nero luonnehdintani on lainaus eräältä Helsinkiläiseltä lääkäriltä, kirurgilta joka totesi " se on aivan hullu mies mutta omalla tavallaan nero".

        Salli tuoli ei ehkä kerro neroudesta eikä sen "koekäytöt" alastomilla tytöillä kerro muusta kuin mielenhäiriöstä, kuvitellusta herruudesta joka kuvitelma on ainoastaan henkilön itsensä mielessä, ei kenenkään muun... jäänne jostain kaukaa torppariajoista. Olen tavannut monia hyvinkin suurten lafkojen dirikoita mutta en koskaan ole törmännyt vastaavaan "minä vain olen suuri ja mahtava, muut pelkkää käyttötavaraa" ilmiöön.

        Mistä emme ehkä ole monenkaan kanssa samaa mieltä on se, että tuoli on alkuun todella mainio mutta pitkään käytettynä sen tarkoitus, ryhti loppuu ja ihminen istuu sillä kuin millä tahansa pallilla, selkä köyryyn lysähtäneenä. Kuitenkin se on aivan mainio esim. hammaslääkärin työtuolina.. sen parempaa ei ole. Tähän täytyy lisätä, että yhtenäinen ns. perustuoli on parempi kuin genitaaleilla perusteltu rakotuoli. Rakotuolista voi olla hyötyä jos henkilö tekee työtään alasti taikka tarvitsee tavallista leveämpää peppuaan varten isomman ja säädettävän tuolin. Pukeissa olevalle käyttäjälle keskiraosta ei ole mitään etua. Genitaalit eivät tuuletu sen enempää salli kuin muissakaan tuoleissa eikä myöskään puristus genitaaleihin ole yhtään vähempi ja tämän voi todeta istumalla tavallisella tuolilla. Kukaan ei istu missään istuimessa palliensa päällä... jos istuisi niin suomessa ei syntyisi yhtään lasta. Naisen genitaalit puolestaan ovat suojassa reisien ja pakaroiden ansiosta. Kaikkein suurin syy, istuu sitten missä tahansa on se, että ihminen hakee istuimesta riippumatta asennon joka on miellyttävä.. istuipa vaikka sitten aidalla tai kannon päällä.

        Rautalammilla on muutama muukin persoona joista voisi kirjoittaa, ei romaania mutta lyhyitä erikoisia.

        Myhinpään lapseton pariskunta voisi itse kirjoittaa vaikka Hesariin(WSOY kytkös) kuinka lapsettomuus haittaa elämää ja lähimmäisiä.


      • KamaliaAmalia
        Amalianpolku kirjoitti:

        Myhinpään lapseton pariskunta voisi itse kirjoittaa vaikka Hesariin(WSOY kytkös) kuinka lapsettomuus haittaa elämää ja lähimmäisiä.

        Tuhkamuna voisi purkaa tuntojaan ja kertoa miltä ympäristön paine ja pilkka tuntuu. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa ettei toisen lapsia pidä mennä varastamaan. Voipi sattua Teroa Le.....


      • Anonyymi

        Miten nykyään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nykyään ?

        Vessi kirjoittelee ja pätee ainakin HSn juttelen kommenttiosioon.. Muka tietävinään kaiken, tottakai ylimielisesti ja muita syyllistäen.
        Pelkästään noloa.


    • outo ihminen

      Muuta en ihmettele eräissä kommenteissa kuin sitä, että kommentoija selvästi hyväksyy "pikku hairahdukset" kuten esim. espanjalaisen tyttösen istuttamisen alasti salli-tuoliin pitkäksi aikaa samalla häntä kosketellen.

      Tämä ei kuitenkaan ole yleinen mielipide vaan yhden kirjoittajan oma, sairaan ajatusmaailman tuote.. onneksi, eikä sitä allekirjoita kukaan muu kuin hän itse.

      Sen enempää Rautalampilaiset kuin kukaan muukaan Suomessa ei katso tätä hyväksyttäväksi toiminnaksi ja jonka myös oikeus totesi.

      On syytä jokaisen pitää silmällä, ettei sorru tämänsorttisen ketaleen kelkkaan.

    • ymmärtävät kaikki
      • höpsötestinä

        Tuon kaiken voi ottaa testinä siitä mihin naiset alentuvat ja miten vähän heillä itsellään on määräysvaltaa. Entinen asistentti joka yrittää väsätä sitä kirjaa ei ole itse joutunut mihinkään tuollaiseen tilanteeseen koska itsemääräämiskykyinen vaikkei täysin perusrauhallinen ole kuitenkaan. Ja meneehän tuo aviollisen kriisin piikkiin mitä tilannetta nyt kovin yritetty korjata että vaimo olisi siellä missä mieskin. Eihän se muuten oikein kellään suhde toimi jos mies liehuaa siellä täällä, vaan vaimon tulee istua myös toimistossa vierellä.

        Mutta voihan sitä nerokin tehdä virheitä ja oppia niistä. Eikä tuo siinä mielessä paljon maksanut että sai aivan hyviä elämyksiä kerrottavaksi. Nyt voi keskittyä enemmän siihen kun vain rauhallisena ihmiset laahustelevat pihamaalla. Hieoa kerrontatyyliä siinä.


      • eiköhän tämä riitä

        Ei Rautallimmilla ole sen oudompaa väkeä kuin muissakaan pikkukylissä. Tuo linkaamani uutinen lienee vuoteen ainoa joka on päässyt Rautalampi-lehteä etäämmäksi.

        Kylä on normikylä ja ihmiset oman kokemukseni mukaan ihan ok väkeä... jopa tavallista ystävällisempiä ja puheliaampia kuin muualla missä olen asunut.

        Linkin laitoin siksi, että ketjun kannanotot alkoivat mennä minne sattuu pyrkimyksenä asian mitätöinti.

        Kysyn jokaiselta isältä; Mitä olisit tehnyt jos oma, nuori tyttäresi olisi ollut kohteena? Olisitko painanut asian villaisella ja nauraa hekottanut päälle... että joka tekee sille tapahtuu, suvaita pitää?

        Ei minulla ole oikestaan muuta sanottavaa. Linkki puhuu puolestaan ja joka katsoo, että se on hyväksyttävää toimintaa olkoot se hänen oma murheensa.


    • asia on käsitelty

      Että moinen käytös josta ja jonka laadusta tiedän paljon enemmän kuin moni muu. On henkilöitä jotka tietävät paljon enemmän kuin minä mutta vain hetken aikaa koska tapahtumat tulevat tietooni öpaut 5 minuuttia - tunti.

      Enempiä toraamatta odotan tulevaa suvea jolloin paikka täyttyy erilaisista opiskelijoista, yleensä nuorista tytöistä joilla on pakollinen harjoittelujakso valmistuakseen.. esim agrologi taikka hevos-ohjaaja yms..

      Olen varma, että ainakin että 15.toista 15 joutuu isännän kanssa saunaan samana päivän iltana kun saapuvat ja puolet istumaan salli-tuolilla alastomana.

      Mutta varma olen myös siitä, että oikeus lopulta tapahtuu ja moraaliton, itsevaltias narsisti saa sen mikä hänelle sivistyneessä yhteiskunnassa kuuluu. Jenkeissä hän istuisi jo 130 vuoden tuomiota.

      • näillä mennään

        Tässä ei ole kyse alaikäistä vaan jokainen on 18 vuotta täyttänyt mutta ei yli 25v.

        En ole kuullut enkä tunne Rautalammilla yhtään alaikäiseen sekaantumista. Jos tietäisin, tekisin välittömästi rikosilmoituksen ja niin tulee tehdä jokaisen joka asiaan törmää.

        Ylipäätään jokaisen terveen ihmisen tulee puuttua näihin asioihin joskin olet oikeasa siinä, että perättömiä ilimiantoja on koko suomi tursollaan. Eniten ex vaimot syyttävät miestään insetsistä kostonhalusta sekä saadakseen lapsen huoltajuuden kokonaan itselleen.

        On olemassa ennakkotapaus jossa ex vaimo ei halunnut miehensä saavan tavata yhteistä lastaan edes valvotusti. Tapauksessa sosiaaliämmä antoi exälle neuvon syyttää miestään insetsistä jolloin tapaaminen estettäsiin kokonaan. Tämä tuli julki ja oikaistiin mutta vasta kun mies oli kantanut bedofiilin taakkaa vuosia. Kuinka paljon vastaavia tapauksia on jäänee koskaan selvittämättä.

        Yksinkertaisuuden linjaa vetävä, eli minä en ole aivan tiedoton ja taidoton enkä pidä itseäni sen enempää tyhmänä kuin viisaanakaan mutta minä tiedän ja osaan asioita joita monikaan ei edes ymmärrä.

        Olen vuosikymmeninen saatossa saanut ja luonut yhteyksiä sekä ammentanut tietoa alalta kuin alalta, minua ei vedä retkuun kukaan... ja jos joku alkuun siinä onnistuisi ei hän olisi näkemässä loppukohtausta.

        Kuten aiemmin sanoin, omaan moraalin eikä minusta koskaan tule kaiken suvaitsevaa reppanaa ja rääpälettä joka kiekuu sen mukaan mitä mediat laulavat. Minulla on harvinainen onni olla itse ajattelemaan kykenevä enkä tarvitse siihen yhdenkään median tai tiedemiehen apua.


    • yksinkertaisuuttani

      Jokusessa, aika useassa kommentissa viitataan ex asistenttiin ja hänen purkaukseensa. En ole koskaan ollut Sahalan kartanon asistentti eikä minusta koskaan sellaista tule. Niin tyhmäksi en vajoa edes dementikona.

      Ikäänkuin vastapainoksi ja itseänni vastaan joudun sanomaan nykyisen asistentin, Päivin olevan ihmisistä parhaita sekä työssään, että ihmissuhteiden hoidossa. Ilman häntä eyk.ta tuskin olisi olemassakaan.

      Sallin tuotanto pyörii yhden miehen varassa, Mikon. Myyjiä on toki kaikkialla ja markkinointi on runsasta. Mutta jos Päivi ja MIkko lähtisivät samana päivänä niin viikon päästä tähteellä ei olisi mitään.

      Joku ja monikin luulee homman pyörivän toimitusjohtan ja hänen vaimonsa ansiosta.. näin ei ole vaan homma toimii ainoastaan siksi, että siellä on kaksi, sekä osaavaa, että miellyttävää henkilöä töissä.

      • ovat juoksupoikia

        Kyllä kaikki miespuoliset työntekijät ovat Vessin juoksupoikia ja naiset Vessin enkeleitä. Se ei tietenkään tarkoita sitä että miehet matelevat hänen edessään ja naiset tekevät sen mitä jo ajatuksissa pyydetään, vaan sitä että ei asetuta henkisesti poikkiteloin johtajan suuria ajatuksia vastaan. Se nimenoman tärkeää ja kyllä kaikki bisnesasiat menevät juuri siten kun johtaja haluaa seurasi siitä sitten hyvää tai pahaa. Välitöntä konkurssin pelkoa kun ei ole koska ei ole tarvinnut pankinjohtajan luo mennä hattu kourassa rahaa pyytämään että saisi vähän yritellä ja siksi kai johtaja voi käyttäytyä siten kuten tavallaan johtajan tulee käyttäytyä. Siis bisnesasioissa. Siinä mielessä vastenmielisempi esitys voi olla epämääräinen häilyvät johtaja jolla takaraivossa koko ajan pelko että tuleeko kenkää jos ei tule tulosta. Siinä mielessä harvalla kanssainvälisellä yrityksellä noin määräysvaltainen johtaja joka tosiaan pitää lankoja käsissään oli sitten kyse satulatuolista, hevosen sähköaidasta, metsän puista tai jostain muista pikkuseikasta. Juuri niissähän johtajasta tehdään johtaja. Ei hänen ylitseen kävele Päivit eikä Mikot vaikka voivatkin olla päteviä tehtävissään johtajasta huolimatta.


        Ja onhan aivan luonnollisesti yrityskulttuuri erilainen yrityksessä jossa johtaja omistaa kaiken, luonut itse yritystoiminnan. Kyllä hänen siunauksensa tulee olla kaikilla asioita mistä yrityksissä tapahtuu eikä toista johtajaa mahdu sinne aivan samalla tavalla kuin toista Stalinia ei mahtunut neuvostoliitton vaan aina parhaat kenraalit saivat potkut ja joutuivat epäsuosioon ettei heille vain tulisi liiaksi kunniaa isän aurinkoisen kustannuksella.


    • Että näin

      ..... onhan meillä Wincapita! Suuret
      ja viisaat valuuttakauppiaat!

    • yksi tytöistä

      allekirjoitan kaiken sanasta sanaan mitä kirjaa kirjoittava sanoo, harmi kun törmäsin tähän topiciin näin myöhään...toiv. kirjoittaja lukee tätä edelleen :)

      • L.L.L.A

        Pitäkää jumala mielessä ja housut tiukasti vyötäisillä, niin hyvin pyyhkii!!


      • raaka suklaa

        Ihan samat ajatukset täälläkin. Toisaalta tekisi mieli kirjoittaa paljonkin, mutta jokainen joka tuolla on "asioita kokenut tai kuullut" tietää, miksen kirjoita.

        Yleensä hymähtelen palstoilla tämäntyyppisille ketjuille mutta tähän topiikkiin törmättyä ei hymyilytä totisesti vähääkään.


      • Tässä se on nyt pari talvea mennyt tästä ketjusta.

        Ymmärrän sinua ja kokemaasi. Olen ollut kauhuissani ja järkyttynyt tullessani tietämään äskettäin tästä asiakokonaisuudesta.

        Oletko toipunut, unohtanut?


    • Miinanen

      Raiskaaja

      • Voi meitä ihmispoloisia.

        Miten tässä näin kävi?


      • Onko sinulla tietoa kommenttisi tueksi vai onko tämä viesti vain höyryn laskemista?


    • heikkiV.

      Sillä tytöllä on iso klitoris.

      • Eikö tämä kommenttisi ole törkeä, vailla alkeellisintakaan kykyä samaistua toisen tunteisiin ja tilanteisiin? Syystä, että Miinasen viestistä voidaan epäillä, ounastella hänen tai kaverinsa joutuneen raiskauksen kohteeksi.

        En ihmettele yhtään sitä, että viestiketju on loppunut kuin seinään tähän sinun viestiisi.


      • YÄK!
        sil4via kirjoitti:

        Eikö tämä kommenttisi ole törkeä, vailla alkeellisintakaan kykyä samaistua toisen tunteisiin ja tilanteisiin? Syystä, että Miinasen viestistä voidaan epäillä, ounastella hänen tai kaverinsa joutuneen raiskauksen kohteeksi.

        En ihmettele yhtään sitä, että viestiketju on loppunut kuin seinään tähän sinun viestiisi.

        Näillä kulmilla sellanen ihminen jolla on empatiaa ja lahjoja samaistumiseen on enemmän kuin ihme, niitä kyllä vielä onneksi on kuitenkin. Önkyrä, änkyrävaliitajia ja kyyliä niitä löytyy. HUi helvata, vittu mitä meininkiä!!


      • YÄK! kirjoitti:

        Näillä kulmilla sellanen ihminen jolla on empatiaa ja lahjoja samaistumiseen on enemmän kuin ihme, niitä kyllä vielä onneksi on kuitenkin. Önkyrä, änkyrävaliitajia ja kyyliä niitä löytyy. HUi helvata, vittu mitä meininkiä!!

        Vastaat vähä niinku heikkiV:n puolesta myöski. Kerropa mittee mieltä oot HeikkiV:n riipustuksesta. Onkos sulla empatiaa tuolle heikille.


      • YÄK2!
        YÄK! kirjoitti:

        Näillä kulmilla sellanen ihminen jolla on empatiaa ja lahjoja samaistumiseen on enemmän kuin ihme, niitä kyllä vielä onneksi on kuitenkin. Önkyrä, änkyrävaliitajia ja kyyliä niitä löytyy. HUi helvata, vittu mitä meininkiä!!

        Hui-hui, piti sieltä pois muuttaa, kun negatiivisuus ja pahansuopuus on olevinaan hyveitä, täh?!


      • YÄK2! kirjoitti:

        Hui-hui, piti sieltä pois muuttaa, kun negatiivisuus ja pahansuopuus on olevinaan hyveitä, täh?!

        Siis olet muuttanut sieltä (Rautalammilta?) pois, koska siellä negatiivisuus ja pahansuopuus ovat hyveitä. Näinhän viestisi suomeksi kuuluu. Ei kyllä kuulosta uskottavalta sydänsavolaisesta paikkakunnasta.

        Kun käsität jostain ihmeellisestä syystä käsitteleväsi heikkiV:n viestiä, niin kysympä nyt sitten (kun et edelliseen kysymykseen vastannut lainkaan), että oletko sinäkin joutunut raiskatuksi.


    • Hyijuoruakkaa

      ONKOHAN vellit ja puurot menny sekaisin?

      • nickname5

        Hyviä kommentteja ja kannanottoja monikin, mutta moni kannanotto kuuluu ennemminkin muille osastoille provoineen, eikä varmaankaan ole tarkoitettu ottavan kantaa itse tähän jutskaan. Äkkiseltään kirjoitettu mielenilmaus voi vaikuttaa kannanotolta tietyn asian puolesta tai vastaan ja siitä joku voi vetästä typerän johtopäätöksen, että joku tietty henkilö on jotakin tiettyä mieltä asiasta, vaikka aukoo suutansa ihan muusta asiasta ja toiselle asiaosastolle kuuluvasta asiasta. Varovaisuutta ja hienotunteisuutta noudattaen ja kunniottaen pötkitään pitemmälle.


      • nickname5 kirjoitti:

        Hyviä kommentteja ja kannanottoja monikin, mutta moni kannanotto kuuluu ennemminkin muille osastoille provoineen, eikä varmaankaan ole tarkoitettu ottavan kantaa itse tähän jutskaan. Äkkiseltään kirjoitettu mielenilmaus voi vaikuttaa kannanotolta tietyn asian puolesta tai vastaan ja siitä joku voi vetästä typerän johtopäätöksen, että joku tietty henkilö on jotakin tiettyä mieltä asiasta, vaikka aukoo suutansa ihan muusta asiasta ja toiselle asiaosastolle kuuluvasta asiasta. Varovaisuutta ja hienotunteisuutta noudattaen ja kunniottaen pötkitään pitemmälle.

        Kyllähän tämän viestiketjun kirjoitukset koskien Sallien suunnittelijaa ovat hyvin johdonmukaisia ja selviä eikä niistä kukaan ainakaan täällä ole vetänyt mitään johtopäätöksiä - kirjoittaneet ainoastaan tositapahtumista.


    • Keepondreamin

      20 tuhatta asukasta hakusessako? Welcome to Rautalampi, where nature is bjuttiful and people gentle! juu,juu.

      • Minä tarkoitin niillä asiallisilla kommenteilla niitä, joissa on kerrottu ja keskusteltu toimitusjohtajan työntekijoihinsä kohdistamista laittomuuksista.


    • stendt

      Eikös siinä kohussa käynyt siten, että toimitusjohtaja voitti jutun ja vastaajat joutuivat maksamaan 20 000 euroa korvauksia?

      • Yle Areenassa on hyvä ohjelma: Dokumenttiprojekti TV 1 Uskaltaa muistaa. Ohjelma käsittelee ruotsalaisen (?) toimittajan kokemuksen pohjalta sitä, voiko raiskauksen muistosta vapautua.


    • ak-47

      kyllähän se vessi jalkanen on täys sekopää narsisti ei ihme kun porukka vaihtuu siellä tiuhaan tiedän itsekin siellä olevia tapauksia joista en nyt viitsi juuri mainita

      • KuulinHuhun

        Ratsastellaanko siellä kartanonmailla vielä alasti ympäriinsä niinkuin ennenvanhaan vai onko meno siistimpää....:D


    • Anonyymi

      okkkkkkkkkk uuu

    • Anonyymi

      Kuulemma moni on jäänyt sairaslomalle/eläkkeelle tuolla työskennellessään.

    • Anonyymi

      Älkää jääkö paskapaikkoihin töihin! Pitäkää tilillä sen verran säästöjä, että voitte irtisanoutua, varsinkin jos uutta työpaikkaa ei ole tiedossa.
      Mitä järkeä on roikkua huonossa työpaikassa, valittaa joka päivä, hakea sairauslomaa ja kärsiä? Ihan sama kuin paskat parisuhteet.

      Lähtekää ja nauttikaa elämästä! Pitää olla kyllä jonkin sortin masokisti, jos ”nauttii” tuollaisesta.

      • Anonyymi

        "Älkää jääkö paskapaikkoihin töihin! Pitäkää tilillä sen verran säästöjä, että voitte irtisanoutua, varsinkin jos uutta työpaikkaa ei ole tiedossa."

        Koskeeko tämä myös kunnan johtoa/ kuntaa ??
        Rautalampi on tunnetusti sellainen "lantakuskien" kylä jossa todellisuudessa muualta tulleita ei arvosteta eikä kunnioiteta! Kunnassa riittää mitä enempi on lantaa ajettavana, siitä voi päästä jopa "yrittäpalkinnon" saajaksi:):) Ei tuollaisessa kunnassa kukaan kehtaa pitkään olla. Kaikki tuntee kylän koijarit ja hyvävelihuijarit.
        Kaikkia yritetään mollata ja savustaa ulos jopa kunnan johtajaa, ellei suostu hyvävelikähmintään. Ei voi kun ihmetellä, missä se savolainen lupsakkuus on, ei ainakaan Raiutalammilla!


    • Anonyymi

      Pillu. Pikkupillu kiihoittaa...

    Ketjusta on poistettu 81 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      134
      8325
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1363
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1145
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1102
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      93
      1040
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      136
      944
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      765
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      758
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      741
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      654
    Aihe