millaisia vaatteita

-pyykkäri-

Jo teini-ikään päässet lapsenne käyttävät harrastuksissa jossa vaatteet likaantuvat. Tyttäremme tykkää pitää pitää vanhoja farkkuja tallilla ollessaan. Ongelma on se, että nykyisissäkin, vasta vähän aikaa sitten tallikäyttöön "siirretyissä" farkkuissakin on jo pinttyneitä mutatahroja ja maalia, jotka eivät lähde pesussa pois. Olemme keskustelleet asiasta useasti, mutta saan aina vain kuulla että talllilla vaatteet likaantuu eikä hän siitä jaksa välittää. Olen turhaan ehdottanut tallikäyttöön muita housuja, esimerkiksi tummia tuulihousuja, joihin lika ei tarttuisi niin helposti kuin melko vaaleisiin farkkuihin.
Toinen tälläinen harrastus, jossa farkut joutuvat koville, on mopolla ajaminen pihalla/metsässä. Kuraisella säällä vaatteet saavat usein mutakuorrutuksen. Tässäkään ei joustoa housujen kohdalla ole tullut, vanha tuulitakki saa toki likaantua. En viitsisi enää pakottaa, mutta mitä tehdä. Onko omia kokemuksia tai ideoita?

6

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jval

      Ensinnäkin ihmettelen, miksi tuollaisissa harrastuksissa joku ylipäänsä käyttää farkkuja. Nehän kastuu läpimäräksi heti samantien... Tuulipuvut tai muut vastaavat olisivat toki parempia ratkaisuja. Ja jos se mopoilu vaihtuu kevytmoottoripyörään, niin edessä on joka tapauksessa ajopuvun hankinta. Ilman sitä ei tule tielle päästää.

      Ja sitten ongelman ratkaisuun: 60-asteen pesu ja valkopesuaine riippumatta siitä, että mitä pesuohjeessa lukee. Liat lähtee tehokkaasti sillä käsittelyllä. Ja käy niin, että värit haalistuu ja painatuskuviot lähtee samalla, niin voivoi, sehän ei ole sinun murhe. Itsepähän ovat harrasteluvaatteensa valinneet

      • --heppis-

        Itselläni on tallilla huonot vanhat farkut, jotka saavatkin likaantua. En pese niitä kauhean usein, jos lika pinttyy niin antaa pinttyä, ei sitä kukaan tallilla katso.


    • hevoset ei välitä

      Olisit iloinen, että on eri vaatteet ylipäätään sottahommiin, sama se siellä tallilla niille tahroille on.

      Meillä pojat pelas kaikenmaailman pallopelejä just niissä kamppeissa kuin sattu päällä olemaan inspiraation iskiessä. Joukkueharkoissa oli peliverkkarit, mutta ei se paljon lohduttanut. Hiekkakentillä tuli reikiä ja nurmikolla tahroja, kurassa olivat päätöikseen. Ei siinä auttanu ku töljätä taborttia ja olla ilonen, että harrastivat jotain eivätkä notkuneet kylillä pahan teossa.

      • -pyykkäri-

        Minusta se on vain jotenkin typerän näköistä, kun menen hakemaan tyttöäni tallilta ja hänellä on päällään farkut, johon on pinttynyt maalia ja mutaa...ehkä olen outo...


      • toinen pyykkäri
        -pyykkäri- kirjoitti:

        Minusta se on vain jotenkin typerän näköistä, kun menen hakemaan tyttöäni tallilta ja hänellä on päällään farkut, johon on pinttynyt maalia ja mutaa...ehkä olen outo...

        Kiinnostaisi tietää, mitä ihmettä siellä tallilla tehdään, kun vaatteet likaantuu niin nopeasti.


      • kuulostaa..

        ...mutta ajat ovat näköjään vähän muuttuneet. Silloin kun olin itse junnu, niin se oli suuri harmi, jos pelivaatteet kärsi käytössä tai pesussa. Kaikista pahin itku ja huuto tuli monelle joukkueen takista, jonka logo- ja mainospainatukset eivät kestäneet pesua. Olin tietysti nähnyt ja kuullut, että mitä kavereiden takkien painatuksille oli tapahtunut pesussa, joten kielsin äitiä jyrkästi pesemästä takkiani. Niinhän siinä tietysti kävi, että äiti "unohti" eräänä päivänä takin ehdottoman pesukiellon ja pesukoneen käsittelyssä joukkuetakista tuli tavallinen tylsä tuulipuku, kun painatukset huuhtoutuivat pesuveden mukana pois. Voi sitä itkua...

        No, myönnettäköön että olisin kyllä varmaan itsekin "unohtanut" moisen kiellon... ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3537
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1389
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1219
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1124
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      52
      904
    Aihe