BMW sisäperä

BMWLappeenranta

Millaisia kokemuksia vanhemmista BMW sisäperämoottoreista esim 195HP suorakutonen. Löytyykö varaosia ja mihin kannattaisi kiinnittää käytettyä ostamassa huomiota.

22

4593

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jbemari

      Mielestäni en ottaisi edes vastaan vaikka ilmatteeksi sais. Just
      noiden varaosien saatavuuden takia.

    • VMBMW

      Eikö tuo ole VM Motorin valmistama italialaismoottori, jota on myyty myös Mercruiserina?
      VM:n varaosia saa Telvalta, ja luulisin, että valtaosa Mercruiserin varaosista on tietysti myös käypiä.

    • R K-S

      BMW on jo kauna sitten sammunut venemoottorimerkki. 6-syl. 195 hv bensakone on kait periaatteessa auton kone. Osat joita ehkä tarvitset on kuitenkin ns. marinointiosia. Puretuista koneista voi löytää jotakin.

      • BMW.,.,

        Vetolaite ja moottori todella hyviä. Myynti kaatu hintaan. Vetolaite tehty viimeisen päälle, sisältää aidon kytkimen levyineen ja oli kallis aikoinaan. Varaosia saa Saksasta ja Canadasta. Suomessakin on varaosia, jokin yritys osti varaston, mutta kun en muista yrityksen nimeä. Molemmista olen tilannut. Mulla kaksi näitä BMW B190 (160hv) ja BMW B220 190hv ja Mark I ja Mark II vetolaitteella. Mark II ristikkoniven irtoaa vetolaitteen mukana. Tällä palstoilla on käsitelty aikaisemmin näitä asioita, pistäppä tuohon hakukenttään BMW liittyvää, niin eiköhän tule vastaan.


      • Man kan
        BMW.,., kirjoitti:

        Vetolaite ja moottori todella hyviä. Myynti kaatu hintaan. Vetolaite tehty viimeisen päälle, sisältää aidon kytkimen levyineen ja oli kallis aikoinaan. Varaosia saa Saksasta ja Canadasta. Suomessakin on varaosia, jokin yritys osti varaston, mutta kun en muista yrityksen nimeä. Molemmista olen tilannut. Mulla kaksi näitä BMW B190 (160hv) ja BMW B220 190hv ja Mark I ja Mark II vetolaitteella. Mark II ristikkoniven irtoaa vetolaitteen mukana. Tällä palstoilla on käsitelty aikaisemmin näitä asioita, pistäppä tuohon hakukenttään BMW liittyvää, niin eiköhän tule vastaan.

        http://www.blocket.se/hela_sverige?q=bmw&cg=1080&w=3&st=s&c=0&ca=11&md=th


      • ippaQ
        BMW.,., kirjoitti:

        Vetolaite ja moottori todella hyviä. Myynti kaatu hintaan. Vetolaite tehty viimeisen päälle, sisältää aidon kytkimen levyineen ja oli kallis aikoinaan. Varaosia saa Saksasta ja Canadasta. Suomessakin on varaosia, jokin yritys osti varaston, mutta kun en muista yrityksen nimeä. Molemmista olen tilannut. Mulla kaksi näitä BMW B190 (160hv) ja BMW B220 190hv ja Mark I ja Mark II vetolaitteella. Mark II ristikkoniven irtoaa vetolaitteen mukana. Tällä palstoilla on käsitelty aikaisemmin näitä asioita, pistäppä tuohon hakukenttään BMW liittyvää, niin eiköhän tule vastaan.

        "Vetolaite tehty viimeisen päälle, sisältää aidon kytkimen levyineen"
        Olkoon miten viimeisen päälle tahansa, niin oma mielipiteeni on ettei ole vetolaitteissa V-Pentan voittanutta!
        Italialaista en huolisi veneeseeni mistään hinnasta -enkä maalla liikkumiseen!! Moni haukkuu tällä(kin) ´asiantuntevalla´ palstalla VP:n koneita ja vetolaitteita mutta itse en ole parempaan ainakaan vielä törmännyt.
        (monesti haukkujat ovat fanaattisia jenkkiromufaneja,, jotka eivät ole kuulleet mistään sivistyneestä tekniikasta)
        Siellä kaikki tekniikka tuntuu perustuvan 1950-luvun tietotaitoon (kuten Volvon AQ-vetolaitteetkin).
        Jep! ... ... antaa tulla!


      • Volvohan
        ippaQ kirjoitti:

        "Vetolaite tehty viimeisen päälle, sisältää aidon kytkimen levyineen"
        Olkoon miten viimeisen päälle tahansa, niin oma mielipiteeni on ettei ole vetolaitteissa V-Pentan voittanutta!
        Italialaista en huolisi veneeseeni mistään hinnasta -enkä maalla liikkumiseen!! Moni haukkuu tällä(kin) ´asiantuntevalla´ palstalla VP:n koneita ja vetolaitteita mutta itse en ole parempaan ainakaan vielä törmännyt.
        (monesti haukkujat ovat fanaattisia jenkkiromufaneja,, jotka eivät ole kuulleet mistään sivistyneestä tekniikasta)
        Siellä kaikki tekniikka tuntuu perustuvan 1950-luvun tietotaitoon (kuten Volvon AQ-vetolaitteetkin).
        Jep! ... ... antaa tulla!

        osti 90-luvun alussa legendaarisen omc:n, ja sai sieltä kartiokytkimen käyttöönsä.
        Nyt on vielä viime hetkiä muistella kunnon Volvoa, autoja ja vetolaitteita, kun niitä kohta tehdään
        Kiinassa.


      • pentaman007
        Volvohan kirjoitti:

        osti 90-luvun alussa legendaarisen omc:n, ja sai sieltä kartiokytkimen käyttöönsä.
        Nyt on vielä viime hetkiä muistella kunnon Volvoa, autoja ja vetolaitteita, kun niitä kohta tehdään
        Kiinassa.

        se on ihan sama missä tehdään, kunhan on hyvä. volvon vehkeet on ylivoimaisesti parhaita.
        -


      • 45V. Alalla
        pentaman007 kirjoitti:

        se on ihan sama missä tehdään, kunhan on hyvä. volvon vehkeet on ylivoimaisesti parhaita.
        -

        Voi kai näin Jouluna todeta. Bemarin marineseikkailu oli alusta lähtien epäonnistunut juttu.
        Ei kai nyt todella hyvää lopeteta kesken kaiken?
        Juttu vain on niin, että Mercruiser ja Volvo Penta ovat ainoat alalla onnistuneet.
        Kartiokytkin oli Volvossa lähes alusta lähtien, OMC taas kokeili kaikkea muuta, paitsi kartiokytkintä!
        Viimeisestä King Cobrassa sellainen voi olla. En enää muista.

        Bemarin bensavehkeet olivat rakenteensa takia lyhytikäisiä. Siinä missä Mercruiserin ja Pentan valurautanelosilla ja kuutosilla ajettiin keskimäärin 5-10 vuotta ilman suurempia ongelmia. Bemut alkoivat aiheuttaa ylivoimaisia murheita jo 5-vuotiaina.

        VM-pohjaiset dieselit olivat myös melkoisia tappuroita. Kansia halkeili, öljynpaineet olivat hukassa ja kotimaiset asennukset liian suuriin veneisiin aiheuttivat jatkuvia lämpöongelmia. Tehoa ei todellisuudessa löytynyt kilvessä luvattuja määriä.

        Vetolaite oli sulavalinjainen ja hyvin suunniteltu, mutta kytkimen luistaminen aiheutti paljon korjaamokäyntejä. Mainosveijarit uhosivat kytkennän täysiltä eteen, täyspakille salamannopeasti olevan mahdollinen. No olihan se, mutta tällä tempulla kokeiltu perä ei enää syksyllä pyörittänyt potkuria kuin 20% hyötysuhteella!

        Eli jos aiot veneillä, unohda BMW:t. Jos haluat harrastaa ja rusnata konehuoneessa, niin siitä vaan!


      • 45V. Alalla kirjoitti:

        Voi kai näin Jouluna todeta. Bemarin marineseikkailu oli alusta lähtien epäonnistunut juttu.
        Ei kai nyt todella hyvää lopeteta kesken kaiken?
        Juttu vain on niin, että Mercruiser ja Volvo Penta ovat ainoat alalla onnistuneet.
        Kartiokytkin oli Volvossa lähes alusta lähtien, OMC taas kokeili kaikkea muuta, paitsi kartiokytkintä!
        Viimeisestä King Cobrassa sellainen voi olla. En enää muista.

        Bemarin bensavehkeet olivat rakenteensa takia lyhytikäisiä. Siinä missä Mercruiserin ja Pentan valurautanelosilla ja kuutosilla ajettiin keskimäärin 5-10 vuotta ilman suurempia ongelmia. Bemut alkoivat aiheuttaa ylivoimaisia murheita jo 5-vuotiaina.

        VM-pohjaiset dieselit olivat myös melkoisia tappuroita. Kansia halkeili, öljynpaineet olivat hukassa ja kotimaiset asennukset liian suuriin veneisiin aiheuttivat jatkuvia lämpöongelmia. Tehoa ei todellisuudessa löytynyt kilvessä luvattuja määriä.

        Vetolaite oli sulavalinjainen ja hyvin suunniteltu, mutta kytkimen luistaminen aiheutti paljon korjaamokäyntejä. Mainosveijarit uhosivat kytkennän täysiltä eteen, täyspakille salamannopeasti olevan mahdollinen. No olihan se, mutta tällä tempulla kokeiltu perä ei enää syksyllä pyörittänyt potkuria kuin 20% hyötysuhteella!

        Eli jos aiot veneillä, unohda BMW:t. Jos haluat harrastaa ja rusnata konehuoneessa, niin siitä vaan!

        Ainoa Volvon vetolaite jossa ei ole kartiokytkintä on AQ 80. AQ 100-mallista eteenpäin kaikissa on käytetty kartiokytkintä. 200-sarjasta alkaen vetolaiteessa on molemmille pyörimissuunnille omat, identtiset kartiot. Volvon 200-sarjalaiset, ja sitä uudemmat mallit, ovatkin ainoat vetolaitteet joissa voi käyttää sen kätistä potkuria kun haluaa, muissa vetolaitteissa pyörimissuunta on määritelty jo tehtaalla.


      • 2 x BMW
        45V. Alalla kirjoitti:

        Voi kai näin Jouluna todeta. Bemarin marineseikkailu oli alusta lähtien epäonnistunut juttu.
        Ei kai nyt todella hyvää lopeteta kesken kaiken?
        Juttu vain on niin, että Mercruiser ja Volvo Penta ovat ainoat alalla onnistuneet.
        Kartiokytkin oli Volvossa lähes alusta lähtien, OMC taas kokeili kaikkea muuta, paitsi kartiokytkintä!
        Viimeisestä King Cobrassa sellainen voi olla. En enää muista.

        Bemarin bensavehkeet olivat rakenteensa takia lyhytikäisiä. Siinä missä Mercruiserin ja Pentan valurautanelosilla ja kuutosilla ajettiin keskimäärin 5-10 vuotta ilman suurempia ongelmia. Bemut alkoivat aiheuttaa ylivoimaisia murheita jo 5-vuotiaina.

        VM-pohjaiset dieselit olivat myös melkoisia tappuroita. Kansia halkeili, öljynpaineet olivat hukassa ja kotimaiset asennukset liian suuriin veneisiin aiheuttivat jatkuvia lämpöongelmia. Tehoa ei todellisuudessa löytynyt kilvessä luvattuja määriä.

        Vetolaite oli sulavalinjainen ja hyvin suunniteltu, mutta kytkimen luistaminen aiheutti paljon korjaamokäyntejä. Mainosveijarit uhosivat kytkennän täysiltä eteen, täyspakille salamannopeasti olevan mahdollinen. No olihan se, mutta tällä tempulla kokeiltu perä ei enää syksyllä pyörittänyt potkuria kuin 20% hyötysuhteella!

        Eli jos aiot veneillä, unohda BMW:t. Jos haluat harrastaa ja rusnata konehuoneessa, niin siitä vaan!

        "Bemarin bensavehkeet olivat rakenteensa takia lyhytikäisiä. Bemut alkoivat aiheuttaa ylivoimaisia murheita jo 5-vuotiaina"

        Taas joku tietämätön kirjoittaa...

        Mulla on BMW 190 ja 220 pensamoottorit vuodelta 1989 ja aina vaan pelaa. Yleensäkkään moottoreita ei saa rikki muuta kuin säilömällä ne väärin talveksi. Ajamalla niitä ei saa rikki.
        Sama moottori löytuu 520 bemusta ja hyvin ne pelaa sielläkin...

        BMW vetolaitetta ei saa rikki muuten kuin ajamalla kiveen...


      • -i6.7yjfrg
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Ainoa Volvon vetolaite jossa ei ole kartiokytkintä on AQ 80. AQ 100-mallista eteenpäin kaikissa on käytetty kartiokytkintä. 200-sarjasta alkaen vetolaiteessa on molemmille pyörimissuunnille omat, identtiset kartiot. Volvon 200-sarjalaiset, ja sitä uudemmat mallit, ovatkin ainoat vetolaitteet joissa voi käyttää sen kätistä potkuria kun haluaa, muissa vetolaitteissa pyörimissuunta on määritelty jo tehtaalla.

        Sun täytyy olla Wickström W # kun tietät ja uskallat kirjoittaa? Ei tänne muut kirjoita!


      • Mekeinvene
        BMW.,., kirjoitti:

        Vetolaite ja moottori todella hyviä. Myynti kaatu hintaan. Vetolaite tehty viimeisen päälle, sisältää aidon kytkimen levyineen ja oli kallis aikoinaan. Varaosia saa Saksasta ja Canadasta. Suomessakin on varaosia, jokin yritys osti varaston, mutta kun en muista yrityksen nimeä. Molemmista olen tilannut. Mulla kaksi näitä BMW B190 (160hv) ja BMW B220 190hv ja Mark I ja Mark II vetolaitteella. Mark II ristikkoniven irtoaa vetolaitteen mukana. Tällä palstoilla on käsitelty aikaisemmin näitä asioita, pistäppä tuohon hakukenttään BMW liittyvää, niin eiköhän tule vastaan.

        Moi. Vieläkö sinulla on vene bmw koneella varustettuna? Saako niihin vielä osia suomesta ? On kahta puhetta kaikista koneista vain mitä olette mieltä? Suurin syy on varmaa huoltamattomuus ja riittävä konehuoneen jäähdytys. Uskaltaako bemarin koneella varusteyyua venettä ostaa? Onko tietoa saako mark 2 vetolaitteeseen kiinni muita konemerkkejä?


      • Melkeinvene
        2 x BMW kirjoitti:

        "Bemarin bensavehkeet olivat rakenteensa takia lyhytikäisiä. Bemut alkoivat aiheuttaa ylivoimaisia murheita jo 5-vuotiaina"

        Taas joku tietämätön kirjoittaa...

        Mulla on BMW 190 ja 220 pensamoottorit vuodelta 1989 ja aina vaan pelaa. Yleensäkkään moottoreita ei saa rikki muuta kuin säilömällä ne väärin talveksi. Ajamalla niitä ei saa rikki.
        Sama moottori löytuu 520 bemusta ja hyvin ne pelaa sielläkin...

        BMW vetolaitetta ei saa rikki muuten kuin ajamalla kiveen...

        Moi.Vieläkö sulla on bmw moottorilla oleva vene? Mitkä heikot kohdat ja mitkä vahvat saako niihin marino osia mistä?


    • Höpö höpö

      Heip, Ihan pakko laitaa vaikka ketjusta aikaa kulunut ettei kannata uskoa ihan kaikkea mitä täälä lukee. Kannet eivät halkeile jos pitää huolen ettei lämmöt pyöri jatkuvasti yli 100 asteen. En usko mikään laiteen kestävän jos sillä ajetaan ylilämmöillä jatkuvasti. Enemmän olen kuullut Volvojen kansien hajoilevan. Osia saa bmw:n koneisiin hyvin ja kattavasti. Suomessa on myyntiä ja jos ei täällä ole osaa tilaa ulkomailta, jollei itseltä intoa metsästää. Itsellä ollut diesel bmw 5v (1000h) ja luotettavaksi osoittatunut. Vain kiertovesipumppu vaihdettu. Peräpeliä ei ole kertaakaan tarvinut pestä noesta puhtaaksi. Toki koneiden jälleenmyyjät haluavat myydä uutta vanhan tilalle. Eikä siinä mitään, uusi on aina uusi, mutten ymmärrä miksi ehjää vaihtamaan.

      • oöil.muk

        Tänne kirjoittaa vain tiretäjät Välittäjä ja Wickström!


    • Jurmomies1

      Kylläpä on viisasta porukkaa näillä palstoilla, jos näiden kommenttien perusteella pitäis konetta hommata ni voi olla parempi kun ui paikasta a paikaan b!

    • Melkeinvene

      Laittakaa tietoa jos teillä on todellista.Paskaa puhutaan kaikista merkeistä.

    • honda-mies

      Kyllä ne Bemari kuskit tiedetään!
      törppöjä!

    • Melkeinvene

      Onko yhtään bmw venemoottorin omistajaa hengissä kun ei kuulu mitään millainen kone 195hv kone on ja vetolaite mark 2. Löytyykö niihin osia jostain ja millä aikataululla? Vastausta oottava

      • tirmoon.mars

        kysy nissen moottorimuseosta, seillä on niitä vanhoja museovehkeitä,


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kerro kiva muisto

      Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

      Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

      Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

      Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

      Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

      Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

      Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

      Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

      Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe