Roviolla

Syylliset poltetaan

roviolla

ehkä silloin viimein
lakkaan palelemasta

saan siipeni takaisin

punaiset
tulilinnun siivet

puhtaana

lennän kauas
kaikesta kivusta.

10

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18

      myöhäiskeskiajallahan noidat poltettiin roviolla, mutta että nykyaikana runosi perusteella syyllisiä poltettaisiin roviolla...sangen mielenkiintoinen ilmaisu !
      Miten se syyllisten poltto tuo siivet sinulle takaisin ? Vai tarkoitatko jotain sellaista, kun syylliset poltetaan niin siitä energiasta sinä saat itseesi niin paljon energiaa, että saat siipesi takaisin; tulilinnun siivet ja vielä puhtaana...
      Vai oliko tämä runosi sittenkin niin, että tunnet syyllisyyttä ja roviolla polttamisen jälkeen olet rangaistuksesi kärsinyt ja voit puhtain siivin lentää pois?

      Olen pahoillani, mutta näin runosi aukesi minulle...ehkäpä (toivottavasti) täysin väärin!

      • se on sittenkin niin.
        Osuit aivan oikeaan, jälkimmäisessä huomiossasi.

        Totuus on siinä, että tuli on puhdistava elementti.
        Mutta tässä voisi ajatella vertauskuvallistakin palamista.
        Kipua, joka polttaa sielun puhtaaksi.

        Ehkä minussa on sitä noitaakin, vihreäsilmäisessä...

        Ps. Äläkä ole pahoillasi, oivalsit runostani oikeita ajatuksia.


    • Tuntosi ovat tuttuja
      ja kauniisti olit ne pukenut tähän runoon.

      ¤ punaiset tulilinnun siivet ¤
      tämä jyrähti... vaan koko runo oli taitavasti
      kuljetettu alusta loppuun.

      • ja linnut yleensäkin,
        ovat esiintyneet muissakin runoissani.
        Ne ovat merkittäviä.

        Kiitoksin jääneito


    • Mysteriet

      Sinun sanoissasi asuu joku kumma taika... =)

      Vaikka aihe olisi synkkä, ovat sanat kuin vastapestyjä valkoisia lakanoita kevättuulessa!

      Tykkään minä

      • parissa lauseessa sanoit enemmän kuin
        joku toinen kokonaisessa kirjassa.

        Lämpöisin kiitoksin
        jääneito


    • Johan pukkas, monta asiaa tuli mieleen.
      Lakkaisikohan se kipu jos saisit puhtaat siivet, tulilintusi selkään, toivotaan.
      mahdottoman hyvä ,,
      pidin kovasti vähäeleisestä sanojen käytöstä.
      Kiitos lukunautinnosta.

      ter kobo

      • on aina mukana, mutta
        sen kanssa on opittava elämään,
        koska se on osa minua. Kipu.

        Ja jään sisällä asuu tuli.

        Kiittäen
        jääneito


    • melkein yhtyä Mysin sanoihin, niin hienosti
      hän tulkitsi runoasi.

      Poltettakoon syylliset roviolla, mutta Sinua ei
      kyllä siinä joukossa näy. Liiaksi soimaat itseäsi,
      koet vahvasti ja tuomitset. Älä, älä ole niin julma
      itsellesi kirppuli.

      Koskettava, hirmuisen koskettava runo. Toivon,
      että kivustasi toivut ja näet vielä elämässäsi hyvää.

      Lämpimin halauksin !

      • ole ihan mustaa nytkään, mutta
        syyllisyys on jotenkin liimautunut minuun.
        On aina ollut.

        Mutta jonakin päivänä tahdon lintuni vielä lentävän.
        Siivenkärkien koskettavan taivasta...

        Lämmin halaus sinnekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe