Jos omistaa tietokoneen

Huohhh

Täytyykö maksaa tv-lupa :O Tuttavani kertoi että jossain oli juttua miehestä jolla oli tietokone, ja sen perustella sitten tullut sakkoja ja tvlupa maksu maksettavaksi, mies veti oikeutee ja hävisi.. Onko oikeesti näin? Itsellä tv-lupa maksu erääntymässä, sossun asiakkaana eikä varaa maksaa, ajatellut lopettaa mutta en tiiä uskaltaako sitä enää..-

9

964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pode65

Jos tietokoneella voi katsella reaaliaikaista tv lähetystä, eli siinä on esim. digitv tikku, niin lupa pitäisi maksaa.
      Muussa tapauksessa ei tarvitse.

• järjestelmä

Netti telkku ei tarvii sitä lupaa, kun siihen ei tarvita erillistä RF viritintä. Tietty, jos rakas naapuri streemaa telkkarin nettiin ja sitä kattoo on tilanne monimutkasempi. Nykysin 1 lupa PRE talos on riittävä, eli vaikka olis kotona 4 telkkuu ja 10 pctä telkkukorteilla ja vielä mökilläkin tv... ei tarvii kun yhden luvan. Tulevassa lupa on enkilökohtanen VERO, joka ei ole kiinnostunut onko ihmisellä telkkuu vai ei.

• frangrabba

mitäpä tolla väliä vaikka olis vain joku radion romu niin maksamaan joudut lupamaksut,kohta se veroitetaan joka taloudesta

• olli43

Se ei ole voinut liikkuvaa kuvaa katsoa vuosiin sairauden takia.Eli ole nettiä ei tvtä ja se sanoi jotta laittaa radionkin pois,kun ei se sitäkään kuuntele.Kuuntelee tietokoneella vain uskonnollisia äänitteitä ja pelaa korttia.Puhelimessakaan ei ole mitään radiota vanha mummo malli:=)
        Tietokoneesta ei todellakaan tarvitse vielä maksaa mitään tv-lupaa jos ei ole tv-korttia.Varsinkin jos joku 1megan liittymä ei sillä voisi edes katsoa mitään ylen arenankaan paskaa ohjelmaa.

• sdgdg

Siis maksaako joku pienituloinen ihan oikeasti TV-lupaa? Ei hyvää päivää.

• dddddd

kyllä vaan velvollisuuden- ja lainkuuliaiset kansalaiset vaikka pienituloisetkin, maksavat teeveelupansa.
        Näin myös minä, vaikka olen peruspäivärahalla ja pitkäaikaistyötän yh-äiti.
        olen aina maksanut sen minkä maksettava on.
        siksi pidän erittäin hyvänä asiana tätä mediamaksua, että loppuu tämä salaa katselu, jota harrastavat rikkaammatkin.

• 1+19
        dddddd kirjoitti:

kyllä vaan velvollisuuden- ja lainkuuliaiset kansalaiset vaikka pienituloisetkin, maksavat teeveelupansa.
        siksi pidän erittäin hyvänä asiana tätä mediamaksua, että loppuu tämä salaa katselu, jota harrastavat rikkaammatkin.

Mikä ihmeen "salaa katselu"??? Kasva jo yh-äiti aikuiseksi. En ole pyytänyt Yleä lähettämään minulle mitään signaalia mutta avoimessa verkossa se silti näkyy. Laittaisivat kanvat kortin taakse tai maksun progressivesena suoraan veroihin niin päästäisiin eroon näistä typeristä jeesusteluista. Voivat olla lapset ylpeitä äidin saavutuksesta. Opeta lastasi kyseenalaistamaan typerät ja TARPEETTOMAT valtion kulut etteivät kasva samanlaisiksi herrojen orjiksi kuin sinä.

• sdfsdfsdfsdfsdfsd
        dddddd kirjoitti:

Diih. Kaikillahan ei ole kanttia pitää puoliaan byrokraatteja vastaan. Kaltaistesi sätkynukkien takia valtio pompottelee kansaa ties millä älyttömyyksillä. En tule koskaan maksamaan ylelle senttiäkään.

• ffsdfssdfsdffsdfsdfs

Irtisano se lupa tänään. Itse en ole koskaan eläessäni maksanut lupaa enkä maksa. Mitään eivät ole mahtaneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      10
      3419
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1858
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      982
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      948
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe