Täytyykö maksaa tv-lupa :O Tuttavani kertoi että jossain oli juttua miehestä jolla oli tietokone, ja sen perustella sitten tullut sakkoja ja tvlupa maksu maksettavaksi, mies veti oikeutee ja hävisi.. Onko oikeesti näin? Itsellä tv-lupa maksu erääntymässä, sossun asiakkaana eikä varaa maksaa, ajatellut lopettaa mutta en tiiä uskaltaako sitä enää..-
Jos omistaa tietokoneen
9
964
Vastaukset
- Pode65
Jos tietokoneella voi katsella reaaliaikaista tv lähetystä, eli siinä on esim. digitv tikku, niin lupa pitäisi maksaa.
Muussa tapauksessa ei tarvitse. - järjestelmä
Netti telkku ei tarvii sitä lupaa, kun siihen ei tarvita erillistä RF viritintä. Tietty, jos rakas naapuri streemaa telkkarin nettiin ja sitä kattoo on tilanne monimutkasempi. Nykysin 1 lupa PRE talos on riittävä, eli vaikka olis kotona 4 telkkuu ja 10 pctä telkkukorteilla ja vielä mökilläkin tv... ei tarvii kun yhden luvan. Tulevassa lupa on enkilökohtanen VERO, joka ei ole kiinnostunut onko ihmisellä telkkuu vai ei.
- frangrabba
mitäpä tolla väliä vaikka olis vain joku radion romu niin maksamaan joudut lupamaksut,kohta se veroitetaan joka taloudesta
- olli43
Se ei ole voinut liikkuvaa kuvaa katsoa vuosiin sairauden takia.Eli ole nettiä ei tvtä ja se sanoi jotta laittaa radionkin pois,kun ei se sitäkään kuuntele.Kuuntelee tietokoneella vain uskonnollisia äänitteitä ja pelaa korttia.Puhelimessakaan ei ole mitään radiota vanha mummo malli:=)
Tietokoneesta ei todellakaan tarvitse vielä maksaa mitään tv-lupaa jos ei ole tv-korttia.Varsinkin jos joku 1megan liittymä ei sillä voisi edes katsoa mitään ylen arenankaan paskaa ohjelmaa.
- sdgdg
Siis maksaako joku pienituloinen ihan oikeasti TV-lupaa? Ei hyvää päivää.
- dddddd
kyllä vaan velvollisuuden- ja lainkuuliaiset kansalaiset vaikka pienituloisetkin, maksavat teeveelupansa.
Näin myös minä, vaikka olen peruspäivärahalla ja pitkäaikaistyötän yh-äiti.
olen aina maksanut sen minkä maksettava on.
siksi pidän erittäin hyvänä asiana tätä mediamaksua, että loppuu tämä salaa katselu, jota harrastavat rikkaammatkin. - 1+19
dddddd kirjoitti:
kyllä vaan velvollisuuden- ja lainkuuliaiset kansalaiset vaikka pienituloisetkin, maksavat teeveelupansa.
siksi pidän erittäin hyvänä asiana tätä mediamaksua, että loppuu tämä salaa katselu, jota harrastavat rikkaammatkin.Mikä ihmeen "salaa katselu"??? Kasva jo yh-äiti aikuiseksi. En ole pyytänyt Yleä lähettämään minulle mitään signaalia mutta avoimessa verkossa se silti näkyy. Laittaisivat kanvat kortin taakse tai maksun progressivesena suoraan veroihin niin päästäisiin eroon näistä typeristä jeesusteluista. Voivat olla lapset ylpeitä äidin saavutuksesta. Opeta lastasi kyseenalaistamaan typerät ja TARPEETTOMAT valtion kulut etteivät kasva samanlaisiksi herrojen orjiksi kuin sinä.
- sdfsdfsdfsdfsdfsd
dddddd kirjoitti:
siksi pidän erittäin hyvänä asiana tätä mediamaksua, että loppuu tämä salaa katselu, jota harrastavat rikkaammatkin.Diih. Kaikillahan ei ole kanttia pitää puoliaan byrokraatteja vastaan. Kaltaistesi sätkynukkien takia valtio pompottelee kansaa ties millä älyttömyyksillä. En tule koskaan maksamaan ylelle senttiäkään.
- ffsdfssdfsdffsdfsdfs
Irtisano se lupa tänään. Itse en ole koskaan eläessäni maksanut lupaa enkä maksa. Mitään eivät ole mahtaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768