"Pikakuume"

.

Olin mieheni kanssa Thaimaassa, heräsin keskellä yötä todella heikkoon oloon, mittasin kuumeen ja yli 38astetta, aikani tärisin ja vapisin kylmissään peiton alla kunnes nukahdin. Aamulla kuume sitten olikin jo ohi. Osaako joku keroa mistä voisi johtua?

6

812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveeks

      Nämä palstat ovat siitä riemukkaita, että ihan kummallisia kysymyksiä heitetään ratkottaviksi. Ellei lukijoiden joukkoon nyt tuurilla osu jotakuta lääkäriä, saat ainoastaan arvailuja.
      Omalla pojallani oli lapsena matkustaessamme vähän sama taipumus, kuume nousi jo matkalla - jokaisella - ja oli pois seuraavana päivänä. Pistimme sen jonkinlaisen matkajännityksen piikkiin. Ellei sinulla ollut mitään flunssaan tms. viittaavaa, kyse voisi olla samantapaisesta ilmiöstä.

    • t***a

      Mulla on ollut sellainen ihan kotimaan kamaralla ja normaaliolosuhteissa. Illalla 39 ja aamulla normaali, eikä muita oireita kuin väsymys. Googlaus paljasti, ettei ole mitenkään harvinaista aikuisillakaan, vaikka onkin tyypillinen pikkulasten sairaus.

    • puoskari

      Kuume on kehonpuolustusmekanismi eli olet voinut saada esimerkiksi allergisen reaktion. Tai sitten..

      • kkkka

        ota nyt yhetyttä siellä lääkäriin äläkä täältä kyslele.
        ties vaikka malariaa jos sellaisella alueella jossa se mahdollista on saada??????


      • kuumessa
        kkkka kirjoitti:

        ota nyt yhetyttä siellä lääkäriin äläkä täältä kyslele.
        ties vaikka malariaa jos sellaisella alueella jossa se mahdollista on saada??????

        Olen oleskellut Aasiassa eri pituisia aikoja ja potenut muutamia kertoja tuon saman taudinkuvan. Eli mulla on käynyt niin, että puolenpäivän aikaan töissä oloni huononi nopeasti, menin kämpille vuoteeseen. Hirveä horkka, hiki valui ja vilutti. Nukuin 3-4 tuntia ja heräsin täysin kunnossa, ihan kuin ei mitään olisi ollutkaan. Toisen kerran muistan, että se kesti noin vuorokauden ja taas meni ohi kuin veitsellä leikaten. Ei se malariaa ole, yhtyisin "puoskarin" veikkaukseen allergisesta reaktiosta. Sen puolesta puhuisi se miten se menee ohi jättämättä edes mitään "toipilasaikaa" kuten normaalit flunssat ja vatsataudit.
        Oireet ovat kyllä olleet niin rajuja, että ymmärrän jos niistä pelästyy.


      • olli43
        kuumessa kirjoitti:

        Olen oleskellut Aasiassa eri pituisia aikoja ja potenut muutamia kertoja tuon saman taudinkuvan. Eli mulla on käynyt niin, että puolenpäivän aikaan töissä oloni huononi nopeasti, menin kämpille vuoteeseen. Hirveä horkka, hiki valui ja vilutti. Nukuin 3-4 tuntia ja heräsin täysin kunnossa, ihan kuin ei mitään olisi ollutkaan. Toisen kerran muistan, että se kesti noin vuorokauden ja taas meni ohi kuin veitsellä leikaten. Ei se malariaa ole, yhtyisin "puoskarin" veikkaukseen allergisesta reaktiosta. Sen puolesta puhuisi se miten se menee ohi jättämättä edes mitään "toipilasaikaa" kuten normaalit flunssat ja vatsataudit.
        Oireet ovat kyllä olleet niin rajuja, että ymmärrän jos niistä pelästyy.

        Eli varmaan olit ottanut aurinkoa kunnolla ja ilman hattua kenties.Itsellä nousi kuume aasiassa jo yli 40asteen ja ainoa joka auttoi silloin oli istua koko yö jääkylmän suihkun alla,kun ei lekureita lähelläkään ja oli muuten kylmä,jotta purin pyyheliinaa jottei hampaat olsi hajonnut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3560
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2634
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      2075
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1867
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      43
      1783
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      169
      1740
    Aihe