Ostin 2002 kesällä Terhi 4100 -veneen.
Moottori on 20 nelitahti Yamaha. Yhdistelmä toimi erinomaisesti - hyvä ajetettava ja tasapainoinen paketti. Mutta talvisäilytys! Oli asiallinen venetela, jossa pohja lepäsi useamman hihnan varassa - mutta peräpeili oli pinnasta haljennut olisiko päässyt jostakin vettä väliin ja pakkanen halkaisi muovin. Korjaus ei onnistunut ulkonäöllisesti odotusten mukaan. Onko vastaavia kokemuksia? Entä pohjan kesto muuten?
terhi 4100
32
12061
Vastaukset
- Jussi
Käsittääkseni täytyy olla valmistusvirhe, sillä tehosuosituksen mukaan pitäs kestää 30 hv koneen, ja jos vuosimalli on noin uusi täytyy kyseessä olla viallinen tuote, joten takuun pitäs korvata...muistaakseni Terhin veneillä on pitkä takuuaika...otahan tehtaalle tai jälleenmyyjään yhteyttä, veikkaan että voit saada jopa uuden veneen, sillä toi ABS muovi on kuulemma hankala korjata
- matias
Terhi Absia, ensimmäisen talven jälkeen peräpeilin yläreunassa 5-10 cm pitkiä iushalkeamia. Kävin näyttämässä myyjäliikkeessä joka hoiti heti asian eteenpäin ja sain uuden veneen tilalle.
Se on kestänyt nyt muutaman vuoden ilman ongelmia. Terhillä on kahden vuoden takuu. - Jerek
Kaikki Terhit on tehty samalla lailla, jos kerran on valmistusvirhe.. miksi suostuisit edelleen..?
- En onneksi.........
Terve!
Olin vuosi sitten 98 % varmuudella ostamasa itselleni samanlaista pakettia. Onneksi huomasin myyntiliikkeen takapihalla käytetyn TERHI 4100, jossa oli peräpeili samalla tavalla haljennut, aivan kuin jäätynyt ämpäri. Aloin epäilemään asiaa, ja jätin Terhin ostamatta ja päädyin laadukkaaseen lasikuituiseen pulpettiveneeseen. Sitten alkukesästä saman liikkeen pihalla oli jo yllättäen tehtaalle menossa kolme uutta samanalaista venettä, joissa oli aivan sama tauti. Peräpeili haljennut, mikä mihinkin suuntaan, siitä alumiinisen levyn vierestä säteittäin. Kyllä silloin tuli tunne, että onneksi en laittanut rahojani Terhiin, vaikka tehdas uuden veneen antaakin. Mutta antaako enää noin 6-10 vuoden kuluttua? Epäilen. Eräs nimenomaan sanoikin, että ABS on ihan hyvä materiaali, mutta entäs kun se vanhetessaan kovettuu ja halkeaa, niin tehdas ei korjaa ja itse saattaa olla mahdoton korjata, jos pääsee uretaanit vettymään.
että semmoista........ - 4100
Tässähän alkaa oikeasti jännittämään et mikä on meikeläisen vastaavan venhon kunto ensimmäisen talven jäljiltä.
- Jussi
Käsittääkseni takuun pitää toimia takuuajan jälkeenkin, koska kyseessä on selvästikin virheellinen tuote (oiskohan tullu tehtaalla joku erä tälläisiä veneitä).Kannataa soittaa suoraan tehtaalle ja tiedustella asiaa, pikku uhkailu että otat yhteyttä Venealan lehteen ja kuluttajasuojaan, jos ei omma ala eteneen, on Terhi kuitenkin hyvän veneen maineessa, eikä ne pienellä ala mainettaan menettään.
- ari
Olen näistä varoitteluista huolimatta ostamassa samaista venettä. Viimevuoden mallia, mutta ajamaton. Myyjä suosittelee Selva 25 hv. nelitahtista koneeksi. Perheemme on nelihenkinen ja painoa yhteensä about 260 kg. Kysymys kuuluu:
Jaksaakohan tällä koneella nousta kunnon liukuun koko perhe kyydissä? Vastauksia vastaanotetaan kiitollisuudella!- Jerek
Terhi= ongelmia! (jos ei heti niin myöhemmin)
Selva 25 = Yamaha 20 = Mercury 25 = Mariner 25... Tärisee, äänekäs, ime vettä suoraan moottoriin jos on takapainonen vene ja vetä narulla.
Susi moottori minun mielessä!!
Harkitsee vielä kerran! - ari
Jerek kirjoitti:
Terhi= ongelmia! (jos ei heti niin myöhemmin)
Selva 25 = Yamaha 20 = Mercury 25 = Mariner 25... Tärisee, äänekäs, ime vettä suoraan moottoriin jos on takapainonen vene ja vetä narulla.
Susi moottori minun mielessä!!
Harkitsee vielä kerran!Kiitos kommentistasi ja ohjeestasi. Tuntuu vaan ihmeelliseltä, jos kyseinen kokoonpano on noinkin susi, kuten asian ilmaisit! Terhi 4100 venettä kuitenkin on myyty paljon ja jos Selva=Yamaha, niin olen aina ollut sellaisessa käsityksessä, että ne ovat ihan laatukoneita!
Paketin hinta olisi 5400 euroa. Pidin sitä hyvin kohtuullisena, ainakin ennen viestisi lukemista!
Täytyy nyt näköjään ottaa pieni aikalisä. Olin nimittäin menossa kaupoille jo tällä viikolla! - 4100
ari kirjoitti:
Kiitos kommentistasi ja ohjeestasi. Tuntuu vaan ihmeelliseltä, jos kyseinen kokoonpano on noinkin susi, kuten asian ilmaisit! Terhi 4100 venettä kuitenkin on myyty paljon ja jos Selva=Yamaha, niin olen aina ollut sellaisessa käsityksessä, että ne ovat ihan laatukoneita!
Paketin hinta olisi 5400 euroa. Pidin sitä hyvin kohtuullisena, ainakin ennen viestisi lukemista!
Täytyy nyt näköjään ottaa pieni aikalisä. Olin nimittäin menossa kaupoille jo tällä viikolla!Tere. Itselläni Terhi 4100 (vm.02) Honda 20 hv (vm.02) -> muutettu 28 hv. Toi on ensimmäinen "parempi" venho meitin perheessä sitten soutuvene prutku yhdistelmien. Eli kokemusta muista ei juurikaan ole.
Tykätään veneestä tosi paljon. Itse kalastelen ja porukalla retkeillään. Mutta pintaan lähdön kanssa tulee ongelmia, jos veneessä laittaa yli 3 aikuista. Tahkoamiseksi menee.
Maksoin tosta paketista 5000 euroa. - Jerek
ari kirjoitti:
Kiitos kommentistasi ja ohjeestasi. Tuntuu vaan ihmeelliseltä, jos kyseinen kokoonpano on noinkin susi, kuten asian ilmaisit! Terhi 4100 venettä kuitenkin on myyty paljon ja jos Selva=Yamaha, niin olen aina ollut sellaisessa käsityksessä, että ne ovat ihan laatukoneita!
Täytyy nyt näköjään ottaa pieni aikalisä. Olin nimittäin menossa kaupoille jo tällä viikolla!Vaikka moottori on sama kuin Yamahassa, niin sielä voi hyvin olla eroja siitä ympäri!
F20 tai 25 on Yamahan ja Mercuryn yhteystyö!
En ymmärän miksi Yamaha on ottanut semmoinen susimoottori käyttöön...ehkä "nimi" myy..
Muuten kyllä Yamahat on ollut hyviä!
30hv Tohatsu 4t on mun suosikki, ja 18hv 4t on jo voimakaampi kuin esim. Hondan 20!
Onko muuten paketti uusi?
Terhi on tuttu merkki, ja minä voin ainoastaan kerto kuinka materiaali toimii..
Mutta jos meinasit kalastaa tai ajaa hilja
täys-plaanari ei on koskaan paras vene! - 4100
Jerek kirjoitti:
Vaikka moottori on sama kuin Yamahassa, niin sielä voi hyvin olla eroja siitä ympäri!
F20 tai 25 on Yamahan ja Mercuryn yhteystyö!
En ymmärän miksi Yamaha on ottanut semmoinen susimoottori käyttöön...ehkä "nimi" myy..
Muuten kyllä Yamahat on ollut hyviä!
30hv Tohatsu 4t on mun suosikki, ja 18hv 4t on jo voimakaampi kuin esim. Hondan 20!
Onko muuten paketti uusi?
Terhi on tuttu merkki, ja minä voin ainoastaan kerto kuinka materiaali toimii..
Mutta jos meinasit kalastaa tai ajaa hilja
täys-plaanari ei on koskaan paras vene!No kuinka kauan voin olettaa Terhi 4100 venhon (vm.-02) kestävän? Eli kuinka monen vuoden jälkeen olisi järkevää myydä se? Vene on talvet kylmässä varastossa.
Aiemmin oli puhetta että materiaali kovettuu ajan myötä ja siitä seuraa ongelmia. - Jerek
4100 kirjoitti:
No kuinka kauan voin olettaa Terhi 4100 venhon (vm.-02) kestävän? Eli kuinka monen vuoden jälkeen olisi järkevää myydä se? Vene on talvet kylmässä varastossa.
Aiemmin oli puhetta että materiaali kovettuu ajan myötä ja siitä seuraa ongelmia.ABS voi kestä kauan.. mutta materiaali kovene kyllä, ja jos tulee halki sitä on hankala korjaa!
Vaikka saisit sitä korjattu, on uretaanin kupplia silloin on jo rikkoinut!
Kondensi ja talvi hoita loput..(muutama vuota)
Jos sinulla on vaaka.. punnita sitä joka vuosi! Jos sinulla on jo ongelmia saada vene plaaniin 3 henk kuormalla ja 28hv 3pyttynen moottorilla, ehkä sinulla on veneseen takaosassa vuoto?
Lisäpaino siinä vaikuttaa paljon!
Tarkistakin potkurin nousu!
Jos sinulla on liian iso nousu, moottori ei jaksaa!
Luin että 2henk. kuormalla 20 hv = 23 solm, ja 30 = 27 solm.
Kyllä 28 hv 3 henk.... n. 24 solm. Onko totta?
Toinen neuvo on: tiivistä sikaflexilla törmäyslistan alle!
Sikaflex ei tartuu kiini niin hyvin, mutta sitä voi jarruta vuotoja hiukan! (voi olla että nykyään on jo pistetty tehtaalta..)
En suosittelen kenellekään ostamaan Terhiä, mutta jos kerran on niin yrittää suojata sitä! - Ile
Jerek kirjoitti:
ABS voi kestä kauan.. mutta materiaali kovene kyllä, ja jos tulee halki sitä on hankala korjaa!
Vaikka saisit sitä korjattu, on uretaanin kupplia silloin on jo rikkoinut!
Kondensi ja talvi hoita loput..(muutama vuota)
Jos sinulla on vaaka.. punnita sitä joka vuosi! Jos sinulla on jo ongelmia saada vene plaaniin 3 henk kuormalla ja 28hv 3pyttynen moottorilla, ehkä sinulla on veneseen takaosassa vuoto?
Lisäpaino siinä vaikuttaa paljon!
Tarkistakin potkurin nousu!
Jos sinulla on liian iso nousu, moottori ei jaksaa!
Luin että 2henk. kuormalla 20 hv = 23 solm, ja 30 = 27 solm.
Kyllä 28 hv 3 henk.... n. 24 solm. Onko totta?
Toinen neuvo on: tiivistä sikaflexilla törmäyslistan alle!
Sikaflex ei tartuu kiini niin hyvin, mutta sitä voi jarruta vuotoja hiukan! (voi olla että nykyään on jo pistetty tehtaalta..)
En suosittelen kenellekään ostamaan Terhiä, mutta jos kerran on niin yrittää suojata sitä!Eli on porukoilla ollut 415R Terhi vuodesta 1984. Säilytetty milloin kylmässä katon alla ja milloin taivasalla. Vene on ollut myös kesiä järvessä, nykyisin trailerilla. On ollut kovassakin käytössä erinäisissä mökkiremonteissa, kuormaa on tullut ahdettua sellaisia määriä että huh! Ainoa halkeama on törmäyslistan vieressä, mutta sekin on pieni, osunut joskus varmaan laituriin vähän reippaammin. Edellinen kone Yamaha 30 ja nykyinen Yamaha 50. Vanhassa ei ollut mitään vikaa, tahtoi vain sähköstartin ja trimmin. Vanhalla koneella kulki yksin piirun vajaa 30 kn (GPS). Uudella menee jotain reilu 37 kn.
Terhissä ei ole mitään sen suurempaa vikaa! Se on tukeva ja "pehmeä" ajaa. Terhissä todellakin istuu veneen sisällä, ei oo pelkoa putoamisesta. On olemassa todella paljon huonompia veneitä. Jos veneessä olisi suuriakin vikoja materiaalin kestävyyden kannalta, niin eiköhän se näkyisi myyntitilastoissa. Ja luulis nyt Merenkulkuhallituksenkin kuulleen siitä, jos tälläistä olisi. Joitain vikoja löytyy kaikista venemerkeistä.
Oletko Jerek Terhin omistaja vai onko sinulla ollut sellainen? Ainakaan pelkän lukemisen pohjalta veneestä on paha sanoa mitään. Ja Terhien hinnat ovat vielä jotenkin järkeviä. Monessa muussa merkissä järki on jo ajat sitten kadonnut.
Osta ihmeessä Terhi, jos se tuntuu sopivalta! - Jerek
Ile kirjoitti:
Eli on porukoilla ollut 415R Terhi vuodesta 1984. Säilytetty milloin kylmässä katon alla ja milloin taivasalla. Vene on ollut myös kesiä järvessä, nykyisin trailerilla. On ollut kovassakin käytössä erinäisissä mökkiremonteissa, kuormaa on tullut ahdettua sellaisia määriä että huh! Ainoa halkeama on törmäyslistan vieressä, mutta sekin on pieni, osunut joskus varmaan laituriin vähän reippaammin. Edellinen kone Yamaha 30 ja nykyinen Yamaha 50. Vanhassa ei ollut mitään vikaa, tahtoi vain sähköstartin ja trimmin. Vanhalla koneella kulki yksin piirun vajaa 30 kn (GPS). Uudella menee jotain reilu 37 kn.
Terhissä ei ole mitään sen suurempaa vikaa! Se on tukeva ja "pehmeä" ajaa. Terhissä todellakin istuu veneen sisällä, ei oo pelkoa putoamisesta. On olemassa todella paljon huonompia veneitä. Jos veneessä olisi suuriakin vikoja materiaalin kestävyyden kannalta, niin eiköhän se näkyisi myyntitilastoissa. Ja luulis nyt Merenkulkuhallituksenkin kuulleen siitä, jos tälläistä olisi. Joitain vikoja löytyy kaikista venemerkeistä.
Oletko Jerek Terhin omistaja vai onko sinulla ollut sellainen? Ainakaan pelkän lukemisen pohjalta veneestä on paha sanoa mitään. Ja Terhien hinnat ovat vielä jotenkin järkeviä. Monessa muussa merkissä järki on jo ajat sitten kadonnut.
Osta ihmeessä Terhi, jos se tuntuu sopivalta!En omistaa Terhiä, mutta olen venealan ammattimies!
Työpaikkassa on tullut vaihdossa Terhit joka on ollut kaikenlaisia...
Uretaani on minulle tuttu materiaali (11 vuota)
Sanoit että törmäyslistan vieressä on halki...
Tehtaan mukaan ABS ei halki!?!? vale..?
Törmäyslista toimii niin kuin vesikouru, ja sadevesi kulkee veneen ympäri. Jos siinä on halki, vettä vuotaa runkojen väliin. Huomasin kerran että runkoja ei ollut liimattu kiini toisianne, sitä meinaa että vettä vuotaa sinne vaikka ei on halki!
Vettä jäätyy ja rikoita uretaanin kuplia!
Kuin kerran on "ilmatila" siinä, syntyy kondensivettä!(vaika vene on korjattu!)
Ensi talvi jäätyy uudestaan...j.n.e!
Kyllä varmasti on "vene-uretaani" mutta sillälailla sitä alkaa imemään!
Vene on varmasti "pehmeä" ajaa, erikoisesti jos on painava! Oletko punninut sitä?
2 henkilövaaka ja 2x4 toimii hyvin!
Et olet yksin joka omistaa rikkinäinen Terhi!
Mutta kyllä joku Terhi voi olla hyvä, on tehty varmasti tuhansia! - Esa
Jerek kirjoitti:
En omistaa Terhiä, mutta olen venealan ammattimies!
Törmäyslista toimii niin kuin vesikouru, ja sadevesi kulkee veneen ympäri. Jos siinä on halki, vettä vuotaa runkojen väliin. Huomasin kerran että runkoja ei ollut liimattu kiini toisianne, sitä meinaa että vettä vuotaa sinne vaikka ei on halki!
Vene on varmasti "pehmeä" ajaa, erikoisesti jos on painava! Oletko punninut sitä?
Mutta kyllä joku Terhi voi olla hyvä, on tehty varmasti tuhansia!On juu muutamia tuhansia tehty. 160 000 kpl on oikea määrä, joten kyllä siihen varmaan kaikenlaisia ongelmia mahtuu joukkoon.
Kertoisitko Jerek "asiantuntijan" silmin lisää korjaamiesi Terhien ongelmista kun näitä puheittesi mukaan olet enemmänkin korjaillut. Vai onko kyseessä nyt tämä yksi esimerkki, jonka perusteella olet tuominnut tämän merkin? - 4100
Esa kirjoitti:
On juu muutamia tuhansia tehty. 160 000 kpl on oikea määrä, joten kyllä siihen varmaan kaikenlaisia ongelmia mahtuu joukkoon.
Kertoisitko Jerek "asiantuntijan" silmin lisää korjaamiesi Terhien ongelmista kun näitä puheittesi mukaan olet enemmänkin korjaillut. Vai onko kyseessä nyt tämä yksi esimerkki, jonka perusteella olet tuominnut tämän merkin?Kiitos vaan Jerekille tiedoista. Tosiaan ongelmia plaaniin nousussa tulee yli 3 aikuisen kuormalla.
Mutta minua kans vähän hämää tämä Terhin totaalinen dissaaminen. Vaikka tosiaan ei kokemusta muista venhoista juurikaan ole, pidän tuota omaan käyttöömme ihanteellisena venhona. Täytyy vaan toivoa että noita edellämainittuja ongelmia ei tule. - Jerek
Esa kirjoitti:
On juu muutamia tuhansia tehty. 160 000 kpl on oikea määrä, joten kyllä siihen varmaan kaikenlaisia ongelmia mahtuu joukkoon.
Kertoisitko Jerek "asiantuntijan" silmin lisää korjaamiesi Terhien ongelmista kun näitä puheittesi mukaan olet enemmänkin korjaillut. Vai onko kyseessä nyt tämä yksi esimerkki, jonka perusteella olet tuominnut tämän merkin?En yrittää muuta kuin kertoa omat kokemuksia!
Myös tuttuja ja kaverit joka on yrittänyt korjata Terhit, on epäonistut!
On minulla ollut vain n. 10 kpl. täällä töissä, muistaakseni oli vai yksi joka oli kunnossa...
mutta sitä oli niin uusi jä vähän käytetty että..
Tutulla on lomakylä, ja oli ostanut pienempi terhit sinne (385, 440). 1-2 vuota myöhemmin oli aika monta haljennut!
Tehdas sanoi silloin vaan että Terhit ei rikkoo!
Tuli aika kova meteli ennen tehdas suostui lähettä "Terhi Fix"
Seuraava kysymys oli häneltä: miksi Terhi fix on jos ne ei halki??
Jos minulla olis hyviä kokemuuksia, kyllä kertoisin sitäkin!
Terhin merikelpoisuus en tiedän niin paljon, muuta kuin mitä ihmiset kerto minulle.
Näkyään on tyytyväiset käytäjätkin.. - Jokzu
4100 kirjoitti:
No kuinka kauan voin olettaa Terhi 4100 venhon (vm.-02) kestävän? Eli kuinka monen vuoden jälkeen olisi järkevää myydä se? Vene on talvet kylmässä varastossa.
Aiemmin oli puhetta että materiaali kovettuu ajan myötä ja siitä seuraa ongelmia.Itselläni on nyt ollut pari vuotta vuosimallia 86 oleva terhi Big fun eikä minkäänlaisia ongelmia ole kestävyyden kanssa ollut ja muutenkin kyseinen terhin malli on kyllä ollut lähes moitteeton laite ja noin yleisesti vielä että, jos valmistaja on kerran myöntänyt että tietyn ikäisessä veneessä on valmistus virhe ja ottanut siitä vastuun, niin miksi mennä leimaamaan koko merkki sudeksi, meinaan kyllä niitä valmistus virheitä ilmenee yhtälailla lasikuitu ja alumiini veneissäkin.
- Ile
Jerek kirjoitti:
En omistaa Terhiä, mutta olen venealan ammattimies!
Mutta kyllä joku Terhi voi olla hyvä, on tehty varmasti tuhansia!No kuinka monta kertaa itse olet punninnut veneen? Joo taitaa kyllä painaa ainakin 650 kg, kun on suhteellisen helppoa nostaa trailerille kuivaltakin maalta. Tai sitten meikäläisellä on vaan kauheat voimat, kun se nousee siitä ihan yhden miehen voimilla.
Oletko koskaan ajanut yleensäkkään millään veneellä?
Jos vene painaisi kokoisekseen paljon, niin luulisi sen näkyvän suorituskyvyssä. Eipä näytä vaikuttavan ---> eipä taida painaa. Siis äääh....jos tarkoitan "pehmeyttä", niin se on omalta kokemuspohjalta tehtyä perstuntuma-arviointia. Vertailukohtina olleet esim. Lami, Vator, Yamarin jne.
Kuten sanoin, se murtuma tässä Terhissä on selvästi ulkoisen iskun aiheuttama ja pieni.
"Et ole yksin, joka omistaa rikkinäinen Terhi". Taitais olla kotimaan kielellä "Muista, on myös muita, joilla on samoja ongelmia... Soita...me voimme auttaa. Firma X, puh. 12-3456789":)
Kaikki Terhien omistajat ovat siis uhreja! Hähähähähää..;)
Joo-o, meikäläinen alkaa pikkuisen epäillä tätä kyseistä Jerekiä. Mikäs olet koulutukseltasi? Kirvesmiehellekkin uretaani on varmasti tuttu materiaali. Itsekin olen tuntenut uretaanin varmaan kolmevuotiaasta (siitä on pikkuisen enemmän kuin 11 vuotta), kun on eri raksoilla pyörinyt nassikkana.
Älä viittii! Surkea esitys!
Joo, tämän jampan puheet jätän omaan arvoonsa. - Jerek
Ile kirjoitti:
No kuinka monta kertaa itse olet punninnut veneen? Joo taitaa kyllä painaa ainakin 650 kg, kun on suhteellisen helppoa nostaa trailerille kuivaltakin maalta. Tai sitten meikäläisellä on vaan kauheat voimat, kun se nousee siitä ihan yhden miehen voimilla.
Oletko koskaan ajanut yleensäkkään millään veneellä?
Jos vene painaisi kokoisekseen paljon, niin luulisi sen näkyvän suorituskyvyssä. Eipä näytä vaikuttavan ---> eipä taida painaa. Siis äääh....jos tarkoitan "pehmeyttä", niin se on omalta kokemuspohjalta tehtyä perstuntuma-arviointia. Vertailukohtina olleet esim. Lami, Vator, Yamarin jne.
Kuten sanoin, se murtuma tässä Terhissä on selvästi ulkoisen iskun aiheuttama ja pieni.
"Et ole yksin, joka omistaa rikkinäinen Terhi". Taitais olla kotimaan kielellä "Muista, on myös muita, joilla on samoja ongelmia... Soita...me voimme auttaa. Firma X, puh. 12-3456789":)
Kaikki Terhien omistajat ovat siis uhreja! Hähähähähää..;)
Joo-o, meikäläinen alkaa pikkuisen epäillä tätä kyseistä Jerekiä. Mikäs olet koulutukseltasi? Kirvesmiehellekkin uretaani on varmasti tuttu materiaali. Itsekin olen tuntenut uretaanin varmaan kolmevuotiaasta (siitä on pikkuisen enemmän kuin 11 vuotta), kun on eri raksoilla pyörinyt nassikkana.
Älä viittii! Surkea esitys!
Joo, tämän jampan puheet jätän omaan arvoonsa.Onko kieli-taidossa kiini? (tidän kyllä että en osa 100%!)
Oletko kirvesmies? Tiesitkö että uretaani veneessä on erilainen kuin talossa?
Uretaanin laatu mitataan kg/m3 ja vaatimus on muistaakseni 66 kg/m3!
Vuonna n.-96 vaihtoi uretaani muoto (poistettiin freoni), ja sen jälkeen on vaikea saada hyvä laatunen uretaani!
Terilla on puristus muotit että kyllä varmasti uretaani täyttä vaatimukset..mutta jos on "ilmatasku" jossain, uretaani rikkoituu kondensi ja jäätymis jälkeen! Kyllä luulen että terhissä ei löytyy sitäkään.
Mutta ihan sama tapahtuu jos on pikku reikät tai rakoja! Ja törmäys listan alle oli rako, ja märkä uretaani näkyviin!
Loppuuko sinulla keskustelu taito, kuin aloitat haukkua kielestä ja muuta..
Ihan kuin taistellat mun vastaan! Kysymys alusta oli silti "jos kenelle oli vastaava kokemuksia"
Yritän silti vain kertoa mikä kokemukset minulla on!!
Terhit löytyy jokapaikassa ja monet on silti rikkiä! Jos teille on kokemukset ja "know how" korjata Terhit, olen itseasiassa kiinostunut kuinka olette onnistunut ja kuinka tehdään. - Jokzu
Jerek kirjoitti:
Onko kieli-taidossa kiini? (tidän kyllä että en osa 100%!)
Vuonna n.-96 vaihtoi uretaani muoto (poistettiin freoni), ja sen jälkeen on vaikea saada hyvä laatunen uretaani!
Terilla on puristus muotit että kyllä varmasti uretaani täyttä vaatimukset..mutta jos on "ilmatasku" jossain, uretaani rikkoituu kondensi ja jäätymis jälkeen! Kyllä luulen että terhissä ei löytyy sitäkään.
Mutta ihan sama tapahtuu jos on pikku reikät tai rakoja! Ja törmäys listan alle oli rako, ja märkä uretaani näkyviin!
Ihan kuin taistellat mun vastaan! Kysymys alusta oli silti "jos kenelle oli vastaava kokemuksia"
Terhit löytyy jokapaikassa ja monet on silti rikkiä! Jos teille on kokemukset ja "know how" korjata Terhit, olen itseasiassa kiinostunut kuinka olette onnistunut ja kuinka tehdään.Tuolla kieli taidolla mitä sinä olet tähän asti olet osoittanut voisi luulla että olet iältäsi siinä 10-vuoden tietämissä, mutta et lähelläkään 15-vuotiasta. Meinaan ei tuollaisella äidinkielen taidolla olisi peruskoulusta pois päässyt, Mutta joka tapauksessa tässä on ainakin yksi onnellinen vanhan terhin (Big Fun Vm.86) omistaja vene on ollut minulla pari vuotta eikä mitään ongelmia ole ilmennyt vaikka vene on ollut suuremman aluksen perä veneenä ja saanut siinä koviakin iskuja. Muutenkin tuo sinun täydellinen merkin dissaaminen vähän ihmetyttää, meinaan jos kerta työskentelet veneiden parissa, niin luulisi että olisit edes satunnaisesti kuullut jotain positiivistakin kyseisestä merkistä.
- Ile
Jerek kirjoitti:
Onko kieli-taidossa kiini? (tidän kyllä että en osa 100%!)
Terhit löytyy jokapaikassa ja monet on silti rikkiä! Jos teille on kokemukset ja "know how" korjata Terhit, olen itseasiassa kiinostunut kuinka olette onnistunut ja kuinka tehdään.Meikäläistä ei saa ihan äkkiä suuttumaan. Ja missä vaiheessa haukuin kielitaitoasi?
Sinun käyttämäsi lause oli kuin suoraan Ostos-tv:stä. Siitä sai sellaisen kuvan, kuin Terhin omistajat olisivat uhreja! Äidinkielenään suomea puhuva sen kyllä varmaan ymmärsi ja "tajusi" asian. Olenko heti se ra-alkuinen ja sti-loppuinen, kun laitan vertauksen lauseestasi? Loppuiko minun keskustelutaitoni? Olenko RK-95 vastassa ovellasi? En taistele sinua vastaan, vaan puheitasi vastaan. Fiksu venealan asiantuntija ei todellakaan suoraan hauku toista venemerkkiä. Hän saattaa todeta, että joitakin ongelmia on ollut tai kehoittaa varautumaan ongelmiin.
En ole kirvesmies, olen todella, todella kaukana siitä mitenkään kirvesmiehiä väheksymättä. Alalla on todella päteviä jamppoja, jotka osaavat asiansa. Olen kyllä ollut rakennuksella ajat sitten kesähommissa. Uretaania käytettiin myös siellä. Tulevaisuudessa joudun todella tarkkaan miettimään myös markkinointi- ja suunnittelupuolta, kuten myös mahdollisia materiaalivalintoja, imagosta puhumattakaan. Ja toisen tuotteen suora haukkuminen jopa mainoksissa ei ole kovin hyvää markkinointia. Se jopa nostaa jo kyseisen tuotteen omistajien uskoa tuotteeseen. Joten ei kannata kovin heppoisilla tiedoilla tuomita jotain tuotetta. Saattaa "napsahtaa" ikävästi omaan nilkkaan.
Terhin kohdalla huomasit varmaan jo saman? Montako oli kanssasi täysin samaa mieltä? Kuinka moni haukkui Terhin täysin ala-arvoiseksi? - Jerek
Ile kirjoitti:
Meikäläistä ei saa ihan äkkiä suuttumaan. Ja missä vaiheessa haukuin kielitaitoasi?
Sinun käyttämäsi lause oli kuin suoraan Ostos-tv:stä. Siitä sai sellaisen kuvan, kuin Terhin omistajat olisivat uhreja! Äidinkielenään suomea puhuva sen kyllä varmaan ymmärsi ja "tajusi" asian. Olenko heti se ra-alkuinen ja sti-loppuinen, kun laitan vertauksen lauseestasi? Loppuiko minun keskustelutaitoni? Olenko RK-95 vastassa ovellasi? En taistele sinua vastaan, vaan puheitasi vastaan. Fiksu venealan asiantuntija ei todellakaan suoraan hauku toista venemerkkiä. Hän saattaa todeta, että joitakin ongelmia on ollut tai kehoittaa varautumaan ongelmiin.
En ole kirvesmies, olen todella, todella kaukana siitä mitenkään kirvesmiehiä väheksymättä. Alalla on todella päteviä jamppoja, jotka osaavat asiansa. Olen kyllä ollut rakennuksella ajat sitten kesähommissa. Uretaania käytettiin myös siellä. Tulevaisuudessa joudun todella tarkkaan miettimään myös markkinointi- ja suunnittelupuolta, kuten myös mahdollisia materiaalivalintoja, imagosta puhumattakaan. Ja toisen tuotteen suora haukkuminen jopa mainoksissa ei ole kovin hyvää markkinointia. Se jopa nostaa jo kyseisen tuotteen omistajien uskoa tuotteeseen. Joten ei kannata kovin heppoisilla tiedoilla tuomita jotain tuotetta. Saattaa "napsahtaa" ikävästi omaan nilkkaan.
Terhin kohdalla huomasit varmaan jo saman? Montako oli kanssasi täysin samaa mieltä? Kuinka moni haukkui Terhin täysin ala-arvoiseksi?Ymmärsin varmasti ihan väärin! Ja kyllä olet oikeassa että ei pitäis haukkua muiden vene merkejä.
Jos terhi on hyvä muuten, kuin sanotte,(en olen väittänyt että tiedän kuinka merikelpoinen terhi on..) kyllä kai kestä hiukan kritiikkikin...
Äidinkieleni ei on Suomea.. mutta ei oppikaan jos ei edes yrittää..
Jokzu.. kyllä olen aikuinen!
Ja kyllä ihmettelen ihan sama asiaan, miksi en olen ennen kuulunut positiviset asiaat.. nyt olen ainakin kuulunut!
Monta on kyllä seuranut tämä keskustelu! Ja minä ainakin toivon että he saivat vinkkiä täältä..hyvät tai huonot.
Sitä on kai tarkoitus täällä! - ville
Jerek kirjoitti:
Ymmärsin varmasti ihan väärin! Ja kyllä olet oikeassa että ei pitäis haukkua muiden vene merkejä.
Jos terhi on hyvä muuten, kuin sanotte,(en olen väittänyt että tiedän kuinka merikelpoinen terhi on..) kyllä kai kestä hiukan kritiikkikin...
Äidinkieleni ei on Suomea.. mutta ei oppikaan jos ei edes yrittää..
Jokzu.. kyllä olen aikuinen!
Ja kyllä ihmettelen ihan sama asiaan, miksi en olen ennen kuulunut positiviset asiaat.. nyt olen ainakin kuulunut!
Monta on kyllä seuranut tämä keskustelu! Ja minä ainakin toivon että he saivat vinkkiä täältä..hyvät tai huonot.
Sitä on kai tarkoitus täällä!Kyllä minä ainakin olen saanut selvää kaikesta mitä Jerek sanoo, ja hetihän sen huomaa, että kyseessä on aikuinen ihminen, jolla ei ole suomi äidinkielenä. Minusta on ihan hyvä vaan, että Jerek rohkeasti käyttää kieltä, vain niin voi oppia.
Terhistä vielä, ostettuani uuden Terhin soitin tehtaalle kysyäkseni kuinka säilytän sitä trailerilla (pelkäsin painumia). Vastaus alkoi tyyliin "ai ettei tule halkeamia" vaikken niistä ollut puhunut mitään joten halkeamisongelmat on kyllä varmaan tehtaan tiedossa, ja ilmeisesti eivät sitä kielläkään, koska ottivat asian puheeksi. - Vesa
ville kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen saanut selvää kaikesta mitä Jerek sanoo, ja hetihän sen huomaa, että kyseessä on aikuinen ihminen, jolla ei ole suomi äidinkielenä. Minusta on ihan hyvä vaan, että Jerek rohkeasti käyttää kieltä, vain niin voi oppia.
Terhistä vielä, ostettuani uuden Terhin soitin tehtaalle kysyäkseni kuinka säilytän sitä trailerilla (pelkäsin painumia). Vastaus alkoi tyyliin "ai ettei tule halkeamia" vaikken niistä ollut puhunut mitään joten halkeamisongelmat on kyllä varmaan tehtaan tiedossa, ja ilmeisesti eivät sitä kielläkään, koska ottivat asian puheeksi.Itselläni on vuoden -90 Terhi Big Fun 1600S, jota on säilytetty käytännössä koko kesän aina trailerilla. Ei mitään ongelmia. Roudattu myös monta kertaa vuodessa useiden satojen kilomtrien matkoja.
- Terhi
Veneesi on valmistettu todennäköisesti talvella 2001. Silloin tehtaalta pääsi myyntiin sarja, jossa moottorikaukalon vedenpoistoreiän porauksessa oli tehty joku fiba, joka aiheutti ko halkeamisen, halkeama lähtee juuri siitä reiästä. Tehdas tietää asian ja vaihtaa veneen uuteen. Itsellä on juuri samanlainen paketti ja myös halkesi, mutta kesällä. On muuten pienin vene, jossa vessa vakiona (se ämpäri siellä takakaukalossa). Ja Jerekille vielä tiedoksi, että tuolla mökkirannassa on 70-luvun puolenvälin paikkeilla hankittu 385, ollut ulkona kesät talvet eikä mitään halkeamia.
- Jerek
Näin venemessulla Terhi Nordic, joka oli niitattu pop-niitilla moottori kaivossa..
En muistan miksi niiti oli siinä mutta oli reikä suoraan takapenkiin.
Jos takapenkki siihen mallissa toimiikin kuin vessa, niin reikä oli aivan liian pieni!
Oli ainakin hauskaa plussa pisteet Terhille!
Muuten minulla on ollut täällä joku sen ikäinen terhi 385, siinä ei ollut uretaani ollenkaan.
Pikkusormella puristin runkoja toisen vastaan.. - ABS.......
Jerek kirjoitti:
Näin venemessulla Terhi Nordic, joka oli niitattu pop-niitilla moottori kaivossa..
En muistan miksi niiti oli siinä mutta oli reikä suoraan takapenkiin.
Jos takapenkki siihen mallissa toimiikin kuin vessa, niin reikä oli aivan liian pieni!
Oli ainakin hauskaa plussa pisteet Terhille!
Muuten minulla on ollut täällä joku sen ikäinen terhi 385, siinä ei ollut uretaani ollenkaan.
Pikkusormella puristin runkoja toisen vastaan..No niin...
Kerroin tuossa aiemmin, kun huomasin viime kesänä vuonna 2003 kolme Terhiä paikallisen veneliikkeen pihalla odottamassa tehtaalle pääsyä. Niissä kaikissa oli peräpeili haljennut samalla tavalla pop-niitin vierestä tai jostain sieltä päin. Ja nuo Terhit olivat nimenomaan mallia 4110 eli tehtyjä vuonna 2002-2003. Tuo uusittu mallihan tuli vasta viime vuonna markinoile. Se ensimmäinen haljennut Terhi jonka näin kevät- talvella oli varmaankin juuri vm 2001 joten se oli mallia 4100 ja saattaa olla hyvinkin mainitsemastasi erästä kotoisin, jonka tehdaskin sinun kuulopuheittesi perusteella myöntää. Että semmoista.........
- Miekojärvi
Minun pitänee olla erityisen tyytyväinen on 1990 loppupuolella ostamani Terhi 4100 peräpeili repeytyi vasta tänä vuonna. Korjaus näyttää keskusteluista päätellen toivottomalta. Ilmeisesti tämä tuotevikainen vene jää ostajan tappioksi. Ihmettelen kuitenkin miten se on läpäissyt viranomaisten tarkastuksen. Puhumattakaan esitteissä mainittua yhteistyötä VVT:n kanssa. Onkohan Suomessakin jonkinlaista voitelua tässä suhteessa. Mitähän tuotelaki sanoo selvästi viallisesta tuotteesta?
- Terhi4100
Mulla on Terhi 4100 kestänyt pari kymmentä vuotta ilman minkään näköisiä halkeamia tms. En omasta puolestani voi kuin suositella, jos hyväkuntoisen 4100 Terhin löytää. Näillä näkymin omalla botskilla vielä saman verran vuosia edessä.
- Onnenpekka_
Hyvä tuuri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907