Rokka, Billy Jean

Mysteriet

Toisen polven Ameriikantonttu tässä
ja mikäpäs siinä - kyllähän olla passaa
vaan kun on jouluvaloja näyttämässä
sehän tässä meikäläistä tonttua rassaa

Muutenhan on Billy kelpo tonttu kyllä
osaa käytöstavatkin Ameriikan malliin
moitteeton ja puhdas punanuttu yllä
no ehkä taitaa omata tyylin aika kalliin

Vaan ne valot mitä markkinoida koittaa
eipä ole mokomia ennen nähty meillä
ne Tonttulan pimeyden aikoo voittaa
niinhän on käynyt jo Ameriikassa heillä

On säihkyä tuiketta ja värikästä letkua
jopa porojen nenissä halogeenivaloja
melko tyylitöntä ja jokseenkin ketkua
vaikka onhan se mukava valaista taloja

Suotta minäkin tässä tyylistä poraan
talo elää tavallaan ja niinhän tuo lie
aihetta antaisin vain turhaan toraan
ja somahan on meidänkin valaistu tie

Tahtoo vaan pinna kiristyä näin joulun alla
varsinkin kun sataa vettä eikä ole oikea halla

4

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin K.Koukun kanssa aina välillä ihmettelen noita
      Americanpoikia... K. tietty tyttöjä:))
      Siellä kun kaikki on niin suurta ja komeeta olevinaan, eikä sitten ole kuitenkaan.

      Ja vaikka oliskin, niin vesisateessa mikään ei oikein näytä miltään, siinä ole oikeassa!

      Mutta äläs sinä tyttö murehdi... ens viikolla Aurajokikin jäätyy, Laatokasta puhumattakaan,
      elikkäs priki otetaan maalle ja vedetään pässinpökkäämät varpaiden suojaksi,
      poltetaan takallinen jos toinenkin kelohonkaklapeja ja hörpitään rommiglögiä:))

      Tää on suunnitelma ja tässä pysytään;)

      • Mysteriet

        Juu... lupasiva säätontu semmossi pakkasia et jäätyy pal muutaki ko Aurajoki - *hyyr*
        Saa vetäst raappahousu jalkka ja villasuka kans =)

        Mut ei tän silti tertte tuar mittä letkuvaloi kimmeltämä - se o vissi!

        Mää tempasen vanha hirre poik ja laita jätkänkynttilä palamaa - meinaa osata sitä lapiski tehr isoi tuli ja sano niit kyntteliks =)

        Kiitos kamala pal vierailustas, Kapteenska =)


    • olkoonkin sit vaikka tonttupolskasta muunnettu,
      kunhan vaan soi näin joulun alla.

      Vai että värikkäitä letkujakin * hörönauruhymiö *

      Talo ellää tavallaan ja Mystis runnoilee tyylillään,
      jouluisella sellaisella, kalenterilla.
      Äläkä kiristele sitä pinnaas, ettei katkia. Milläs sitten
      joulua vietät, pinnattomana ? Vai olisko niin, että sitten
      siitä vasta pystyykin nauttimaan - tiedä häntä.
      Ihanata luettavaa, kiitos.

      PS Enää viikko luppiksen saapumiseen :D

      • Mysteriet

        Välii meinaa men hermot...
        Toimitettavaa olsis enämpi ku kalenterii mahtuu päivi :/

        Vaiks mikäs - ain see joulu o tullu, ommul kaapit plankis eli ei =)

        Kiitos Lin !!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe