Neon laatikko

HenkkaABb

Kellään käynyt samoin.. Neon vm00 hyytyi tielle. Pakkasta oli about 10 astetta. Eilen toimi ettei mitään, mutta tänään alko aamulla ns. Luistaa ja ja aina välil anto sykäyksillä vauhtia. Kohta pysäytin ja odotin hetken, mitään ääniä ei mistää kuullu mut vaihteissa ei eloa. Auto jäi siihen ja katsoin a öljyt ja katoin että oli kussu alleen punaset a öljyt. Nyt vaa lavalle ja korjaamoon. Mitäköhän kummaa tapahtu? Ja tosiaan hihna on vinkunu kylmänä aikasemmin. Joku fiksumpi, onko ideoita?

16

5655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töötteri

      Ei kai tuossa sen ihmeellisempää, joku tiiviste kusassu ja öljyt sitä kautta ulos, jos kävi tuuri niin uutta öljyä kehiin, tiivisteet vaihtoon/reikä tukkoon ja matka jatkuu. Voisko olla se surullisen kuuluisa stefa joka erottaa öljyt toisistaan, kun neonissa kulkee saman jäähdytysjärjestelmän kautta vaihteistoöljyt ja moottoriöljyt?

      • neon minullakin

        neonin laatikkoöljyt ja moottoriöljyt missään samassa jäähd.järjestelmässä kulje. Automaatin öljyt kiertävät
        syylärissä olevan jäähdyttimen kautta, mikä on aivan normaalia monella muullakin merkillä.


    • jäähdyttäjä

      Kävi ihan samoin, ja vm00. Jäähdyttimeen menevä letku irti nippoineen. Uusi jäähdytin n. 200 euroa työt n 200 euroa. Kannattaa toisiaan uusia se jäähdytin, joillain on nimittäin mennyt vedet ja öljyt sekaisin, kun on sieltä sisältä pettänyt ne putket.

    • ...

      Tjaa.. Itsellä 04 ja kusas parisen vuotta sitten kesällä.
      Neonin laatikko on vaan yksinkertaisesti paska.

      • jäähdyttäjä

        Ei laatikko mun mielestä ole paska, vaan laaduttomat oheiskomponnetit, kuten tuo jäähdytin.


      • Juostessa_hikoaa
        jäähdyttäjä kirjoitti:

        Ei laatikko mun mielestä ole paska, vaan laaduttomat oheiskomponnetit, kuten tuo jäähdytin.

        Neon jäi tielle. Automaattivaihdelaatikko paskana. Hinta-arvio kahdesta ja puolesta tonnista ylöspäin. Korjaamon mukaan ongelma joku laakeri vaihdelaatikon sisällä joka on pätkässyt jäähdytysvesiletkun laatikon sisällä ja se oli sitten siinä.

        Oma tuuri oli vuoden lähes-täystakuu, jonka sain käytetyn auton mukana. Kattaa nimittäin tuon. Jos sitten olisi entistä ehompi?


      • --.-,hjo
        Juostessa_hikoaa kirjoitti:

        Neon jäi tielle. Automaattivaihdelaatikko paskana. Hinta-arvio kahdesta ja puolesta tonnista ylöspäin. Korjaamon mukaan ongelma joku laakeri vaihdelaatikon sisällä joka on pätkässyt jäähdytysvesiletkun laatikon sisällä ja se oli sitten siinä.

        Oma tuuri oli vuoden lähes-täystakuu, jonka sain käytetyn auton mukana. Kattaa nimittäin tuon. Jos sitten olisi entistä ehompi?

        Jos on kerta takuu niin nehän vaihtaa vaan uuden laatikon siihen. Pelkkä laatikon hinta on noin 3000€ asennukset pari tonnia päälle. MUTTA jos tuo on merkkihuollon diagnoosi niin siihen kannattaa suhtautua varauksella. Ensinnäkään vaihteiston sisällä ei ole mitään jäähdytysvesi letkua:P vaan vaihteiston öljy kiertää ulkopuolisessa lauhduttimessa esim. syylärissä, kalliimmassa Sebringissä esimerkiksi on oma jäähdytin sille. Voihan teoriassa olla mahdollista että vaihteiston poskilaakeri olisi mennyt mutta aika uskomatonta noin vähän ajetussa, luultavasti vika on vaan siinä että öljyt on tulleet pihalle klemmarin tai letkun rikon vuoksi. Mutta mitäpä väliä sillä on jos on takuu, vaikka vaihtaisivat koko auton. Mikäli vaihteisto on 4 vaihteinen sähköohjattu loota niin se ei ole kyllä mikään heikko, mulla ollut kolmessa autossa ja pelannut aivan täysin. Letkutukset ja jäähdyttimet on sitten eri juttu kun ne tulee alihankkijoilta.


      • dfghcju
        --.-,hjo kirjoitti:

        Jos on kerta takuu niin nehän vaihtaa vaan uuden laatikon siihen. Pelkkä laatikon hinta on noin 3000€ asennukset pari tonnia päälle. MUTTA jos tuo on merkkihuollon diagnoosi niin siihen kannattaa suhtautua varauksella. Ensinnäkään vaihteiston sisällä ei ole mitään jäähdytysvesi letkua:P vaan vaihteiston öljy kiertää ulkopuolisessa lauhduttimessa esim. syylärissä, kalliimmassa Sebringissä esimerkiksi on oma jäähdytin sille. Voihan teoriassa olla mahdollista että vaihteiston poskilaakeri olisi mennyt mutta aika uskomatonta noin vähän ajetussa, luultavasti vika on vaan siinä että öljyt on tulleet pihalle klemmarin tai letkun rikon vuoksi. Mutta mitäpä väliä sillä on jos on takuu, vaikka vaihtaisivat koko auton. Mikäli vaihteisto on 4 vaihteinen sähköohjattu loota niin se ei ole kyllä mikään heikko, mulla ollut kolmessa autossa ja pelannut aivan täysin. Letkutukset ja jäähdyttimet on sitten eri juttu kun ne tulee alihankkijoilta.

        Niin ja toi laatikonhinta on muuten tehdaskorjatulle...uudet ainakin isompiin Chryslereihin maksaa 4000-6000€ välillä.


      • Oppia ikä kaikki
        --.-,hjo kirjoitti:

        Jos on kerta takuu niin nehän vaihtaa vaan uuden laatikon siihen. Pelkkä laatikon hinta on noin 3000€ asennukset pari tonnia päälle. MUTTA jos tuo on merkkihuollon diagnoosi niin siihen kannattaa suhtautua varauksella. Ensinnäkään vaihteiston sisällä ei ole mitään jäähdytysvesi letkua:P vaan vaihteiston öljy kiertää ulkopuolisessa lauhduttimessa esim. syylärissä, kalliimmassa Sebringissä esimerkiksi on oma jäähdytin sille. Voihan teoriassa olla mahdollista että vaihteiston poskilaakeri olisi mennyt mutta aika uskomatonta noin vähän ajetussa, luultavasti vika on vaan siinä että öljyt on tulleet pihalle klemmarin tai letkun rikon vuoksi. Mutta mitäpä väliä sillä on jos on takuu, vaikka vaihtaisivat koko auton. Mikäli vaihteisto on 4 vaihteinen sähköohjattu loota niin se ei ole kyllä mikään heikko, mulla ollut kolmessa autossa ja pelannut aivan täysin. Letkutukset ja jäähdyttimet on sitten eri juttu kun ne tulee alihankkijoilta.

        Chrysler neonin vakiovika. Vaihteiston öljyt kierää jäähdyttimen kautta, ja putket syöpyvät puhki n. 90- 110000 km, jolloin menee laatikon öljyt ja pakkasnesteet sekaisin. Uusi laatikko noin 4500€ työt AK:ssa. Laatikon korjaus maksoi automaattihuollossa noin 2500€, ja työt kutakuinkin 900€ ei merkkihuollossa. Itse ennakoin tuon vian, ja vaihdatin jäähdyttimen ennen sen hajoamista. Tarvikejäähdytin, ilmastiontilaitteen huolto nesteinneen ja töineen maksoi 560€.
        Isäukolla kävi huonommin. Ensin hajosi syylari, joka vaihdettiin, ja laatikkoöljyt vaihdettin moneen kertaan. Auto toimi hyvin n. 1200km kunnes hajosi laatikko. Kitkapinnat irti laatikosta ns. pannoista, joten laatikko auki ja täysi remontti. Nyt toiminut puoli vuotta moitteettomasti. Muista käyttää vain oikeaa öljyä laatikossa ATF 4.


    • Erillinen_öljycooleri

      Sorry vanha viestiketju. Mutta omat kokemukset ovat neonista melko hyvät, mut kannataa tehä sellainen pieni muutostyö siihen automaattivaihteistoöljylle. Elikkä erillinen öljynlauhdutin automaattivaihteisto öljylle, koska alkuperäisiltään neoneissa se vaihdeöljy kiertää omia lauhdeputkia pitkin siellä vesisyylärissä jotka on just ne korroosioherkät lauhdeputket niin se siitä järjestelmästä pois ja erillinen öljynjäähdytin johonkin siihen syylärin lähelle, johon saattekin sopimaan ja öljyletkut klemmareilla siihen kiinni ja Wolah! Ongelma on poissa ja toimii!

      • Americaniron

        Taitaa vaan olla, että Neonit on niin vanhoja ettei niitä korjailla:)
        Mitä tulee tulee tuoreenpiin syslereihin, onko samaa vikaaa?


      • Voyageromistaja

        uusimmista ei tietoa mutta, ainakin Pt Cruiserit ja Voyagerit ovat kärsineet samoja vikoja. Itse laatikossa ei ole mitään vikaa, vain ne jäähdyttimen sisällä olevat lauhdeputket on kieltämättä kylläkin paskoja siitä kun ne ruostuu puhki, nimimerkillä kokemusta on Voyager jätti pari vuotta sitten tielle. Laatikko mäsänä, Tein itse laatikko remontin, josta tuollainen vika sitten löytyikin, oli kusassut jäähdytinnesteet vaihteistoöljyn sekaan toisaalta onhan niitä jäähdyttimiä vaihdettukkin just tämän tyyppivian välttämiseksi, mut toisaalta onhan tuo ihan viisas neuvo jonka kaveri nimimerkkillä "Erillinen_öljycooleri" automaatin öljyille, niin ongelmat ratkeaa sillä, itse tein myös samoin ja ihan hyvin on pelittänyt, eikä ongelmia ole ollut, paitsi että hieman on vaihteiston vaihteiden vaihtaminen erillaista talvipakkasilla alkukilometreillä kun nääs kylmän kankeat öljyt mut kyllä ne siitä lämpee sitten ajossa.


      • Lootukysymys

        Siis meneekö jäähdytinneste lootalle asti?, vai öljy kiertää jäähdyttimelle asti jossa on jokin vaihdin?


      • Erillinen_öljycooleri

        Se vaihteistoöljy kiertää vesijäähdyttimelle jossa on just se öljylle tarkoitettu lämmönvaihdin eli lauhdeputket jokka on just ne korroosioherkät putket siellä vesijäähdyttimen sisällä ja kun ne syöpyy ajan saatossa puhki niin jäähdytinvesi pääsee vikatilanteessa vaihdelaatikkoon ja se on kaput! (Tämä just se Alkuperäinen järjestelmä ja huono sellainen) mutta kun kyyhäät jostain esim romikselta öljylle tarkoitetun oman jäähdyttimen ja otat irti ne letkut siitä alkuperäisestä järjestelmästä ja kytket ne letkut omalle jäähdyttimelle niin se ei enään sekoita jäähdytysvesiä ja vaihteistoöljyjä keskenään. Tämä on se ainoa ja toimiva tapa ratkaista nämä vaihdelaatikko ongelmat. Sen öljyn jäähdyttimen voi sitten asentaa vaikka syylärin eteen, sinne etupuskurin kotelon taakse mihinkä sitten saakaan sopimaan.


      • Anonyymi
        Lootukysymys kirjoitti:

        Siis meneekö jäähdytinneste lootalle asti?, vai öljy kiertää jäähdyttimelle asti jossa on jokin vaihdin?

        Kyllä automaatinöljy kiertää syylärille asti, jossa on vaihdin joka sitten ajan saatossa ruostelee puhki ja sitä kautta Glykolit pääsee vaihdelaatikkoon ja sitten laatikko menee paskaks. Tämä vaihdin komponentti osa on just sellainen jossa on säästetty jo alkupitäjistä saakka väärässä paikassa väärään aikaan. Itse asiassa on 3 tapaa ennakoida tämä automaattivaihteistovika
        1. Aina Kun vaihdat sen parivuoden välein jäähdytinvedet, niin vaihdat samalla sitten myös koko syylärinkin uuteen.
        2. Otat syylärin irti ja otat sen myös auki sieltä alapäästä jossa on just se öljynlämmön vaihdin putket ja sitten hommaat sopivan kokoista vaikka haponkestävää putkea ja vaihdat ne alkuperäiset lämmönvaihdin putket haponkestäviin putkiin, niin ei enään koskaan ruostu puhki.
        3. Erillinen Öljynjäähdytin keulalle.
        Nää on just näitä tyyppivika hommeleita joita Chryslereissäkin voi ilmetä, eikä se niinkään vain chryslereissä tietyissä muissakin merkeissä ja malleissa on samaa ongelmaa
        mm. Olisko muistaakseni ollut samaa Glykoli ongelmaa myös muissa merkeissä ja malleissa
        Mersedes Benz W 211, S 211, Vitot
        Ja olisko joskus ollut myös joku Automaatti Nissanin malleista, kärsinyt samaa tyyppivika ongelmaa. Ettei Todellakaan Chryslerit oo ainoita, joihin voi tulla automaatin ja Glykoleitten suhteen ongelmia.


    • eikoskan

      Voi veddu mitä säätöä. Ei mitn jenkkiä ikinä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Karhuryhmä

      Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3396
    2. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3176
    3. Mitä kaikkea sä

      Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3014
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

      Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      70
      2948
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

      Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2881
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

      Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2658
    7. Ei me saada toisiamme

      Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2470
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

      ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2341
    9. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2195
    10. Vielä ei ainakaan

      Kukaan muu tunnu miltään sun jälkeen. Olit niin ainutlaatuista
      Ikävä
      32
      1953
    Aihe