Onko kiroilu laitonta?

Perkele?

Jos on, niin mitä siitä voi saada? Onko kiroilun rajoittaminen sananvapauden loukkausta? Jos kiroilu on laitonta, niin mitkä sanat ovat laittomia ja mitkä eivät? Kuka päättää kirosanoista?

15

3250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8**10

Nyt isopyörä heittää, ja pahasti !!

• F

Sanan vapaus tarkoittaa omien tai muitten mielipiteiden ilmaisua tai julkistamista ja sitä voidaan rajoittaa vain jos se tukee rikollisuutta tai loukkaa jotakin henkilöä , mutta puhdas kiroilu ei ole lain vastaista eikä siitä voida asettaa tuomiota.Ja se mitä kouluissa opetetaan nuoria käyttäytymään ei voi estää kiroilua , koska kaikki ovat suomen lain edessä saman vertaisia perustuslain mukaan.

• Anonyymi

Vanha ketju ja vanha mielipide, mutta sekin aivan metsässä. Suomessa ei ole täydellistä sananvapautta. Vääristä mielipiteistä voidaan rangaista jopa vankeudella. Esim. törkeästä kiihottamisesta 4 kk - 4 vuotta.
        Kiroilun rangaistavuus taas riippuu siitä, missä kiroilee. Jos ryhtyy kiroilemaan oikeudessa, niin
        siitä voidaan OK 14:7 §:n perusteella tuomita enintään 1000 euron suuruinen järjestyssakko.

• Anonyymi

Minun mielestäni kiroilu on ruma tapa se ei sovi kenenkään suuhun netissä pitää osata käyttäytyä hyvin eikä huonosti nuoret ei tajua sitä että se ei ole hyvä tapa koulu on aina ruma tapa

• Anonyymi

Minä en ymmärrä sitä että miksi nuoret ei osaa käyttäytyä missään netissä valvoo internet poliisi se tarkoittaa sitä että netissä eisaa jakaa toisten kuvia ilman toisen ihmisen lupaa se on rikkomista minäpä osaan käyttäytyä netissä hyvin paremin kun nuoret ne ei ikinä ymmärrrä sitä että kaikissa maailman soveluksissa on kanssa säännöt niitä pitää noudattaa jos ei noudata niin poliisi kieltää sovellukset kokonaan 😡😡😡😡😡😡 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡minä en kirjoita omaa nimeä nettiin en halua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ymmärrä sitä että miksi nuoret ei osaa käyttäytyä missään netissä valvoo internet poliisi se tarkoittaa sitä että netissä eisaa jakaa toisten kuvia ilman toisen ihmisen lupaa se on rikkomista minäpä osaan käyttäytyä netissä hyvin paremin kun nuoret ne ei ikinä ymmärrrä sitä että kaikissa maailman soveluksissa on kanssa säännöt niitä pitää noudattaa jos ei noudata niin poliisi kieltää sovellukset kokonaan 😡😡😡😡😡😡 😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡minä en kirjoita omaa nimeä nettiin en halua

So kiroillussa ei oo mitään vikaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

So kiroillussa ei oo mitään vikaa

Kuka sitä jaksaa kuunnella?

• Anonyymi

Kiroilun määritelmä?

kyllä ainakin silloin on oikeus kirota jos lyö itseään vasaralla sormeen tai jotain muuta "shithappensia" tapahtuu.

• Anonyymi

Lyö ennemmin päätäsi seinään. Auttaa paremmin kuin kiroilu, muistat varoa seuraavalla kerralla.

• Anonyymi

Jotkut asiat ei ole laissa kiellettyjä, mutta on hyvien tapojen mukaista ja lapsen edun mukaista oppia.

En tiedä mikä ihme trendi nykyään on sille, että kaikki tekee mahdollisimman väärin, kunhan vaan laki ei sitä kiellä. Miksi tehdä niin paskaa kuin mahdollista?

• Anonyymi

Kun katsoo näitä Poliisit ohjelmia niin huomaa jatkuvasti sen saman asian jossa Poliisi sanoo, "että jos et nyt lopeta tuota kiroilua niin lähdet putkaan". Miten joku voi sanoa, että kiroilusta ei seuraa rangaistusta? Putkaan joutuminen on rangaistus.
      Tosin se on selvää, että Poliisit ovat täydellisen mielivaltaisia. Etenkin tämä Talonpoika.

• Anonyymi

Entä jos esim. tasavallan presidentti kiroilisi uudenvuoden puheessaan?

• Anonyymi

Eihän kiroilu fiksua ole eikä kuulu kenenkään sivistyneen ihmisen työkalupakkiin mutta kysymyshän kuului, että onko se laitonta?

• Anonyymi

Onko polisi voi kirole ihmiselle esimerkiksi turpakini ?

• Anonyymi

Kotona saat kiroilla niin kuin haluat, mutta yleisellä paikalla se voi olla yleisen järjestyksen ja turvallisuuden vastaista ja siten siis laitonta.

Kiroileva henkilö voidaan poliisin toimesta poistaa paikalta käskemällä poistua. Käskyn noudattamatta jättäminen on rangaistavaa niskoitteluna poiliisia vastaan.

Poliisisetä päättää, mikä on kiroilua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      48
      3766
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      478
      3755
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      3019
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      90
      2180
    5. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      155
      1900
    6. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      105
      1740
    7. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      130
      1569
    8. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1430
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      40
      1262
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1138
    Aihe