Sormi nivelen kohdalta kipeä, AUTTAKAA !

Reuma pelottaa :(

Hei! (oon 14v.)

Mulla on sormi kipeänä just nivelen kohdalta (se ylin nivel, ja Ei kämmenpuoli). Tänä aamuna huomasin, että se on kipeä ja taivuttaminen sattuu. Mua pelottaa, että kyseessä saattasi olla vaikka nivelreuma. Siis miten on, pitäisikö mennä lääkäriin? Kipu ei myöskään ollenkaan ole laantunut aamun jälkeen enkä ole eilen tehnyt mitään mikä oisi voinut sormea rasittaa. Olen todella kiitollinen vastauksista ja kehotuksista ja mielelläni myös kuuntelisin kuinka teidän sormien nivelreumat ovat alkaneet ja kuinka reuma on todettu.

Kiitos :)

25

14906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miniii

      Hei. Luulisin, että tuo kipu menee ohi piankin, jos se on vasta tänään alkanut. Eli ei kannata vielä huolestua ja pelätä reumaa. Tietenkin jos kipu jatkuu edelleen, kannattaa mennä käymään lääkärissä. Ja se voi olla jotain muutakin kuin reumaa.
      Reumassa niveliin tulee yleensä turvotusta ja jäykkyyttä.

      Ehkä sormesi on jo huomenna parantunut...

      • Reuma pelottaa

        Sormi on myös jäykkä :( ja jotenkin vähän turvonnutkin...
        Kiitos kuitenkin :)


      • reuma pelottaa:(
        Reuma pelottaa kirjoitti:

        Sormi on myös jäykkä :( ja jotenkin vähän turvonnutkin...
        Kiitos kuitenkin :)

        nyt koko sormi o iha turvonnu, kipee, ja punane. kävin lääkäril mut se vaa sano et se o joku kynsinauhan tulehdus. onks muka mahollist et sellane tulehdus levii koko sormee, vaik se kipu ei ees lähe siit kynsinauha alta?


      • miniiiiiii
        reuma pelottaa:( kirjoitti:

        nyt koko sormi o iha turvonnu, kipee, ja punane. kävin lääkäril mut se vaa sano et se o joku kynsinauhan tulehdus. onks muka mahollist et sellane tulehdus levii koko sormee, vaik se kipu ei ees lähe siit kynsinauha alta?

        Kun kerran lääkärillä kävit ja se sanoi noin, niin eiköhän se totta ole.
        Reuma ei oireile tuolla tavalla.
        Kyllä se siitä paranee.


      • reuma pelottaa :(
        miniiiiiii kirjoitti:

        Kun kerran lääkärillä kävit ja se sanoi noin, niin eiköhän se totta ole.
        Reuma ei oireile tuolla tavalla.
        Kyllä se siitä paranee.

        Kiitos ku vaivauduit vastaamaan, mut taidan kuitenki uudestaa käyä lääkärillä. Tämä viimekertane oli mies ja se vaa katto kerra nopeesti ja määräs lääkkeet. Ku yritin kertoo et ei se oo se kynsinauha vaan nivel, niin isä (joka siis oli mukana) sano vaa et mul o kynsinauhatulehdus ja piste.
        Tää on nii sairaa kipee, et ku yritin laittaa hanska kätee, en pystyny siihen, varsinki ku ne oli viel lisäks sormikkaat.

        Jos on nivelreuma, turpoaako koko sormi? Olen kiitollinen jos vielä jaksaisit vastata tähän. Kiitos :)


      • ...
        reuma pelottaa :( kirjoitti:

        Kiitos ku vaivauduit vastaamaan, mut taidan kuitenki uudestaa käyä lääkärillä. Tämä viimekertane oli mies ja se vaa katto kerra nopeesti ja määräs lääkkeet. Ku yritin kertoo et ei se oo se kynsinauha vaan nivel, niin isä (joka siis oli mukana) sano vaa et mul o kynsinauhatulehdus ja piste.
        Tää on nii sairaa kipee, et ku yritin laittaa hanska kätee, en pystyny siihen, varsinki ku ne oli viel lisäks sormikkaat.

        Jos on nivelreuma, turpoaako koko sormi? Olen kiitollinen jos vielä jaksaisit vastata tähän. Kiitos :)

        Nivelreumassa turpoaa nivel(et) jossa tulehdus on. Se voi turvota hyvinkin paljon, mutta harvoin turvotus leviää koko sormeen vaan ennemminkin turpoavat kaikki saman sormen nivelet. Tosin nivelreumalle käsittääkseni on tyypillisempää, että se leviää ennemmin muiden raajojen samoihin niveliin, kuin että se etenisi yhden sormen nivelissä. Siis tyypillisesti tulehtuu esim. muiden sormien ylimmät nivelet.

        Lisäksi nivelreuma alkaa usein (=ei aina) päkijöistä ja rystysistä. Myös rannenivelen tulehtuminen on melko harvinaista, mikäli kyseessä ei ole nivelreuma.

        Kokeile nyt noilla lääkkeillä. Kyllä siä oikeesti haluat sen kynsinauhatulehduksen, jos vaihtoehtona on nivelreuma. Jos ei auta, niin uudelleen lääkäriin. Yleensä lievissä tapauksissa odotetaan 3 kuukautta nivelen parantumista ennen kun nivelreumaa lähdetään hoitamaan. Jos nyt haluat varmistusta asiaan, niin pyydä ottamaan verestä reumatekijä, mutta noilla oireilla kyllä enemmän epäilisin sitä kynsinauhantulehdusta.


      • reuma pelottaa :(
        ... kirjoitti:

        Nivelreumassa turpoaa nivel(et) jossa tulehdus on. Se voi turvota hyvinkin paljon, mutta harvoin turvotus leviää koko sormeen vaan ennemminkin turpoavat kaikki saman sormen nivelet. Tosin nivelreumalle käsittääkseni on tyypillisempää, että se leviää ennemmin muiden raajojen samoihin niveliin, kuin että se etenisi yhden sormen nivelissä. Siis tyypillisesti tulehtuu esim. muiden sormien ylimmät nivelet.

        Lisäksi nivelreuma alkaa usein (=ei aina) päkijöistä ja rystysistä. Myös rannenivelen tulehtuminen on melko harvinaista, mikäli kyseessä ei ole nivelreuma.

        Kokeile nyt noilla lääkkeillä. Kyllä siä oikeesti haluat sen kynsinauhatulehduksen, jos vaihtoehtona on nivelreuma. Jos ei auta, niin uudelleen lääkäriin. Yleensä lievissä tapauksissa odotetaan 3 kuukautta nivelen parantumista ennen kun nivelreumaa lähdetään hoitamaan. Jos nyt haluat varmistusta asiaan, niin pyydä ottamaan verestä reumatekijä, mutta noilla oireilla kyllä enemmän epäilisin sitä kynsinauhantulehdusta.

        Oon ottanu niit lääkkeit jo 5 kappalet ja se lääkäri sano et niitte pitäs rueta vaikuttaa melkei heti. ei vaikuta siltä... Tää nimetön on turvonnut just tän ylimmän nivelen kohalta ja se on edelleen tosi kipeä, punainen, turvonnut ja kuuman tuntuinen. Välil myös tuntuu et muitki nivelii vähä sattuu, mut en tiiä kuvittelenko tän pelon vuoksi reumasta vaan.
        En haluu reumaa! Rakastan liikkumista ja kaikenlaisten juttujen tekemistä YKSIN ja ILMAN apua. Reuma tuhois mun elämän :(


      • miniiii
        reuma pelottaa :( kirjoitti:

        Oon ottanu niit lääkkeit jo 5 kappalet ja se lääkäri sano et niitte pitäs rueta vaikuttaa melkei heti. ei vaikuta siltä... Tää nimetön on turvonnut just tän ylimmän nivelen kohalta ja se on edelleen tosi kipeä, punainen, turvonnut ja kuuman tuntuinen. Välil myös tuntuu et muitki nivelii vähä sattuu, mut en tiiä kuvittelenko tän pelon vuoksi reumasta vaan.
        En haluu reumaa! Rakastan liikkumista ja kaikenlaisten juttujen tekemistä YKSIN ja ILMAN apua. Reuma tuhois mun elämän :(

        Kuule huolehdit aivan turhaa edelleen. Reuma alkaa sitä paitsi yleensä sormien keskinivelistä. Varmasti lääke alkaa toimia pian muttei mikään lääke heti toimi silti.
        Teet nyt kärpäsestä härkäsen. Kun sinulle kerran on sanottu, että se on kynsinauhan tulehdus, niin mikset usko? Lääkäri tietää kuitenkin paljon paremmin. (todennäköisesti)
        Ja koska sinulla on kipeä ylin sorminivel, joka on todella lähellä kynsinauhaa, on ymmärrettävää että siihenkin sattuu.


      • killikkä
        miniiii kirjoitti:

        Kuule huolehdit aivan turhaa edelleen. Reuma alkaa sitä paitsi yleensä sormien keskinivelistä. Varmasti lääke alkaa toimia pian muttei mikään lääke heti toimi silti.
        Teet nyt kärpäsestä härkäsen. Kun sinulle kerran on sanottu, että se on kynsinauhan tulehdus, niin mikset usko? Lääkäri tietää kuitenkin paljon paremmin. (todennäköisesti)
        Ja koska sinulla on kipeä ylin sorminivel, joka on todella lähellä kynsinauhaa, on ymmärrettävää että siihenkin sattuu.

        Hei,

        oletko ottanut Buranaa tmv. särkylääkettä?
        Reumaan auttaa ibuprofeiini, joten voisit silläkin tavalla vähän "tutkia" asian alkuperää : )


      • reuma pelottaa :(
        killikkä kirjoitti:

        Hei,

        oletko ottanut Buranaa tmv. särkylääkettä?
        Reumaan auttaa ibuprofeiini, joten voisit silläkin tavalla vähän "tutkia" asian alkuperää : )

        Hei taas!

        Kävin tänään lääkärissä. Otettiin melkein kaikki mahdolliset verikokeet ja myös röntgen. Ei kuitenkaan löytynyt mitään "normaalista" poikkeavaa, mutta olen siltikin hieman huolestunut (enkä vain hieman :P).

        Tiedän kuulostavani idiootilta, ehkä luulosairaaltakin, mutta tämän kipeän nivelen lisäksi minulla on ollut sellaisia "kiputuntemuksia" muissakin nivelissä (mm. polvet, toisen käden peukalo ja isovarvas). Hermostuttaa, että oisiko tämä sittenkin sitä nivelreumaa. Tämän kertainenkin lääkäri pohdiskeli sitä, mutta kun kokeet eivät osoittaneet mitään, hän jätti asian sikseen. Olen kuullut, että nivelreumassa ei näy reumatekijä 50% ihmisistä, jotka kuitenkin sairastavat reumaa eikä myöskään röntgenistä/magneettikuvauksista alkuvaiheessa.

        Juu, otin juuri äsken buranaa, 400mg IBUSALia, mutta ei ainakaan vielä tunnu/näy missään. Luulisi myös, että turvotus/kipu olkisi vähän laskenut tai lähtenyt perjantain jälkeen, sen verran kauanhan tämä on jo ollut.

        Mitä mieltä olette, että kannattaisiko kuitenkin olla huolissaan? Tämä sormi on häiritsevä ja nämä muidenkin "raajojen" kivut tuntuvat epämiellyttäviltä (lähinnä siksi kun epäilen niiden johtuvan reumasta). Enää en viitsisi mennä lääkäriin kun mitään ei kerta löytynyt. Luulisivat minua varmaan aivan idiootiksi, ja passittaisivat takasin kotiin. Kuinka kauan yleensä menee, että muutkin nivelet tulehtuvat? Sen tiedän, että mikään kynsinauhan tulehdus tämä ei ole (viimekertainen lääkärinikään ei sitä uskonut, sanoi vain että nivelessä on luultavasti jokin tulehdus).

        Kiltit ihmiset, vastailkaa vielä minulle! Kuulostan todellakin luulosairaalta, kun itsekkin luen tätä, mutta en millään pääse mielenrauhaan asiasta, kun koko sormi ei osoita minkäänlaisia parantumisen merkkejä.


      • ...
        reuma pelottaa :( kirjoitti:

        Oon ottanu niit lääkkeit jo 5 kappalet ja se lääkäri sano et niitte pitäs rueta vaikuttaa melkei heti. ei vaikuta siltä... Tää nimetön on turvonnut just tän ylimmän nivelen kohalta ja se on edelleen tosi kipeä, punainen, turvonnut ja kuuman tuntuinen. Välil myös tuntuu et muitki nivelii vähä sattuu, mut en tiiä kuvittelenko tän pelon vuoksi reumasta vaan.
        En haluu reumaa! Rakastan liikkumista ja kaikenlaisten juttujen tekemistä YKSIN ja ILMAN apua. Reuma tuhois mun elämän :(

        Syö nyt vaan rauhassa se kuuri loppuun. Todennäköisesti lääkäri on oikeassa.

        Ja turha sitä vielä on stressata, oli se nivelreumaa tai ei. Kyllä sitä kerkeää sitten itkemään myöhemminkin. Ja toisaalta tänäpäivänä nivelreumadiagnoosi ei tarkoita välitöntä avuntarvetta ja liikunnan lopettamista.


      • reuma pelottaa
        ... kirjoitti:

        Syö nyt vaan rauhassa se kuuri loppuun. Todennäköisesti lääkäri on oikeassa.

        Ja turha sitä vielä on stressata, oli se nivelreumaa tai ei. Kyllä sitä kerkeää sitten itkemään myöhemminkin. Ja toisaalta tänäpäivänä nivelreumadiagnoosi ei tarkoita välitöntä avuntarvetta ja liikunnan lopettamista.

        Noh, se burana kyl autto tähän eli mulla ON REUMA :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((


      • reuma pelottaa :(
        reuma pelottaa kirjoitti:

        Noh, se burana kyl autto tähän eli mulla ON REUMA :((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

        Se burana on siis kyl auttanu, mut turvotus ei laske. Kipu on ehkä jossai määrin laskenut, eikä tää oo nii kuuman tuntune mut kaikki oireet tosiaa viittaa nivelreumaa:

        Nivelreumassa nivelkalvon tulehdus on ensimmäinen näkyvä oire. Pannuskudos kasvaa ruston päälle ja sisälle ja tuhoaa vähitellen luun ja ruston. Tulehtunut nivel on kuuma ja voimakkaasti turvoksissa ja aristaa kosketusta.

        Toi artikkeli löyty jostai verkkoklinika sivuilt. Oon epätoivone.


      • miniiiii
        reuma pelottaa :( kirjoitti:

        Se burana on siis kyl auttanu, mut turvotus ei laske. Kipu on ehkä jossai määrin laskenut, eikä tää oo nii kuuman tuntune mut kaikki oireet tosiaa viittaa nivelreumaa:

        Nivelreumassa nivelkalvon tulehdus on ensimmäinen näkyvä oire. Pannuskudos kasvaa ruston päälle ja sisälle ja tuhoaa vähitellen luun ja ruston. Tulehtunut nivel on kuuma ja voimakkaasti turvoksissa ja aristaa kosketusta.

        Toi artikkeli löyty jostai verkkoklinika sivuilt. Oon epätoivone.

        Otappa nyt rauhallisesti. Ei mikään ole varmistanut sitä että sinulla todella olisi reuma! Rauhoitu hyvä ihminen nyt. Odottele rauhassa, jos se sormi paranisi kuitenkin.
        Älä hätiköi, äläkä vedä omia johtopäätöksiäsi aivan hatusta.


      • reuma pelottaa
        miniiiii kirjoitti:

        Otappa nyt rauhallisesti. Ei mikään ole varmistanut sitä että sinulla todella olisi reuma! Rauhoitu hyvä ihminen nyt. Odottele rauhassa, jos se sormi paranisi kuitenkin.
        Älä hätiköi, äläkä vedä omia johtopäätöksiäsi aivan hatusta.

        Tuota, jos saan udella niin onko sinulla reuma ja jos on niin miten se alkoi?


      • miniiiii
        reuma pelottaa kirjoitti:

        Tuota, jos saan udella niin onko sinulla reuma ja jos on niin miten se alkoi?

        On, ikävä kyllä. Alkoi sormien keskinivelien jäykkyydellä ja turvotuksella, siis useista sormista yhtäaikaa. Oireet edelleen kutakuinkin samoja, mutta jokseenkin pahempia. Ja onhan niihin lääkityskin minulla.


      • reuma pelottaa :(
        miniiiii kirjoitti:

        On, ikävä kyllä. Alkoi sormien keskinivelien jäykkyydellä ja turvotuksella, siis useista sormista yhtäaikaa. Oireet edelleen kutakuinkin samoja, mutta jokseenkin pahempia. Ja onhan niihin lääkityskin minulla.

        Miten hyvin pystyt liikkumaan? =O /sori tää utelu)


      • miniiiii
        reuma pelottaa :( kirjoitti:

        Miten hyvin pystyt liikkumaan? =O /sori tää utelu)

        Aivan normaalisti, tuskin kukaan edes huomaa, että minulla on reuma. Ainoastaan sorminivelet ovat turvoksissa tällä hetkellä, mutta toivottavasti lääkkeet toimivat pian ja nekin palautuvat normaaleiksi.
        Ei reuma tarkoita sitä, että sinusta tulee liikuntakyvytön. Reumoja on toki eriasteisia mutta nykyisillä lääkkeillä reumaa voidaan hoitaa melko hyvin.


      • reuma pelottaa :(
        miniiiii kirjoitti:

        Aivan normaalisti, tuskin kukaan edes huomaa, että minulla on reuma. Ainoastaan sorminivelet ovat turvoksissa tällä hetkellä, mutta toivottavasti lääkkeet toimivat pian ja nekin palautuvat normaaleiksi.
        Ei reuma tarkoita sitä, että sinusta tulee liikuntakyvytön. Reumoja on toki eriasteisia mutta nykyisillä lääkkeillä reumaa voidaan hoitaa melko hyvin.

        Entä onko sinun täytynyt jättää joitakin liikuntamuotoja pois ja kuinka paljon reuma on vaikuttanut ulkonäköösi?


      • miniiiii
        reuma pelottaa :( kirjoitti:

        Entä onko sinun täytynyt jättää joitakin liikuntamuotoja pois ja kuinka paljon reuma on vaikuttanut ulkonäköösi?

        Ei ole tarvinnut, eikä ole vaikuttanut ulkonäkööni.
        Kyllä reuman kanssa voi elää normaaliakin elämää.


      • Hepp33
        miniiiii kirjoitti:

        Ei ole tarvinnut, eikä ole vaikuttanut ulkonäkööni.
        Kyllä reuman kanssa voi elää normaaliakin elämää.

        ei tuo kyllä oikein reumaan viittaa - ei kaikki niveltulehdukset tarkoita, että on reuma - jos ei noilla lääkkeillä mene pian ohi, niin pyydä lääkäriltä kortisonipistos siihen kipeään niveleen, sillä kyllä hoituu...


      • tutkimuksiin menevä
        miniiiii kirjoitti:

        On, ikävä kyllä. Alkoi sormien keskinivelien jäykkyydellä ja turvotuksella, siis useista sormista yhtäaikaa. Oireet edelleen kutakuinkin samoja, mutta jokseenkin pahempia. Ja onhan niihin lääkityskin minulla.

        Jos miniiii vielä luet tätä, niin olisin kiinnostunut kuulemaan tarkemmin, millä perustein lääkäri nivelreumasi diagnosoi? Löytyikö sinulta kuinka paljon nivelreuman "klassisia" oireita (aamujäykkyys, symmetrisyys, reumafaktori jne.)? Oireilevatko sinulla ainoastaan sormet vai myös muut nivelet?

        Itse olen menossa tässä kohtapuoliin jatkotutkimuksiin. Osa oireistani viittaa nivelreumaan ja osa taas nivelrikkoon... Saa nähdä, mikä on lopullinen diagnoosi. Pääasia, että saisi nyt jotain hoitoa näihin käsiin.


      • Aloittaja
        tutkimuksiin menevä kirjoitti:

        Jos miniiii vielä luet tätä, niin olisin kiinnostunut kuulemaan tarkemmin, millä perustein lääkäri nivelreumasi diagnosoi? Löytyikö sinulta kuinka paljon nivelreuman "klassisia" oireita (aamujäykkyys, symmetrisyys, reumafaktori jne.)? Oireilevatko sinulla ainoastaan sormet vai myös muut nivelet?

        Itse olen menossa tässä kohtapuoliin jatkotutkimuksiin. Osa oireistani viittaa nivelreumaan ja osa taas nivelrikkoon... Saa nähdä, mikä on lopullinen diagnoosi. Pääasia, että saisi nyt jotain hoitoa näihin käsiin.

        Hoh hoijaa, tää sormi ei oo vieläkään parantunut (se on yhä turvonnut ja kipeä nivelen kohdalta, vaikka oleb syönyt kortisonilääkkeitä). Nyt tänä aamuna kun heräsin, huomasin että oikean käteni keskisormikin on vähän turvoksissa ja kipeä. Keskisormessa on kyllä ollut jo jonkin aikaa haava, mutta se ei ole ihmeemmin sattunut eikä kipu lähdekkään siitä. Mitä tämä nyt on? Ei ole ollut mitään aamujäykkyyksiä eivätkä oireet ole tulleet yhtä aikaa molempien käsien sormiin, mutta silti minulla on tällaisia ihmeellisiä oireita. En jaksa tätä! Haluaisin tietää onko tämä nivelreumaa vai ei!


      • ...
        Aloittaja kirjoitti:

        Hoh hoijaa, tää sormi ei oo vieläkään parantunut (se on yhä turvonnut ja kipeä nivelen kohdalta, vaikka oleb syönyt kortisonilääkkeitä). Nyt tänä aamuna kun heräsin, huomasin että oikean käteni keskisormikin on vähän turvoksissa ja kipeä. Keskisormessa on kyllä ollut jo jonkin aikaa haava, mutta se ei ole ihmeemmin sattunut eikä kipu lähdekkään siitä. Mitä tämä nyt on? Ei ole ollut mitään aamujäykkyyksiä eivätkä oireet ole tulleet yhtä aikaa molempien käsien sormiin, mutta silti minulla on tällaisia ihmeellisiä oireita. En jaksa tätä! Haluaisin tietää onko tämä nivelreumaa vai ei!

        Tutkimuksiin menevä: paha sitä omaa diagnoosia on toisten perusteella arvioida. Nivelreuma (ja valtaosa muistakin reumoista) on niin monimuotoinen sairaus, että diagnoosi on usein vaan todennäköisyyslaskentaa. Toki oppikirjaesimerkit on helppoja diagnosoida, mutta usein varsinkin lievemmistä taudeista puuttuu jotain tyyppillisiä oireita ja saattaa olla jopa jotain nivelreumalle epätyypillisiä piirteitä. Ja tämän takia varsinkin lievän alkuvaiheessa olevan nivelreuman diagnosointi on ammattilaisellekin vaikeaa.

        Minulla on juuri tälläinen epämääräinen nivelreumaepäily - reilun viikon päästä on aika reumapolille, jolloin toivottavasti saan jotain uutta tietoa. Erikoislääkärillä olen kerran käynyt yksityisellä puolella ja hän sanoi samaa kuin yleislääkärini: tämä voi olla nivelreumaa tai olla olematta. Tyypillisiä oireita löytyy ja toisaalta puuttuu tiettyjä merkittäviä oireita (kuten turvotus). Tästä on nyt 3 kuukautta ja oireisto on pahentunut, mutta esim. turvotuksia ei ole vieläkään.

        Aloittajalle täytyy todeta, että aika vähäisellä oireistolla sulle on aloitettu kortisonilääkitys. Eiköhän alkavassa nivelreumassa (tai sen epäilyssä) yleensä ensisijaisesti käytetä niveleen pistettäviä injektioita. Ja toisaalta reilun kuukauden kipuilu ei vielä riitä nivelreumadiagnoosiin kuin harvoissa ja ärhäköissä reumatapauksissa. Tosiaan 3 kuukautta on yleensä se vähimmäisvaatimus ennen kun jatkohoitoon lähetetään.

        Jokatapauksessa jaksamista kipujen kanssa. Ei ole kivaa kipuilla, kun ei tiedä mistä se johtuu - tiedän tunteen, toisen jalan päkijä on ollut kipeä elokuun alusta - ja on sitä edelleen. Ja sen jälkeen on kipeytyneet molemmat kädet (ranteet pistetty, rystysiä lääkäri ei lähtenyt pistämään, kun epäili ettei osu oikeaan paikkaan). Ja nyt viimeisenä parisen viikkoa sitten minulta lopetettiin ainoa reumalääke maksa-arvojen nousun takia. Siis tässä nyt odotellaan että mitä reumatohtori sanoo ja mennään sitten niillä eteen päin.


    • M.h.66

      Sama vaiva minulla otan kortisoni tabletteja ja arcoxia 90mg tablettia särky hävinnyt turvotus ja punoitus on vielä jos menee pahemmaksi niin uudestaan lääkäriin kaksi sormea käynyt läpi tulehdus vuosi väliä kai se on nivelrikkoa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe