Tilanteemme on melko tyypillinen: nainen (minä) haluaisi kihlautua ja mennä aikanaan naimisiin, koska onhan seurustelusuhdetta ja avoliittoa takana jo useampi vuosi. Toki on miljoona muutakin syytä, mutta yritän esittää asiat mahdollisimman pelkistetysti. Mies ei halua.
Olemme keskustelleet aiheesta useaan kertaan ja sain yllätyksekseni kuulla, että mies oli suunnitellut kihlautumista siinä vaiheessa, kun olimme seurustelleet kaksi vuotta. Kihlautumisinnokkuus hävisi kuitenkin ymmärrettävästi, sillä olin siinä vaiheessa erittäin epävarma suhteestamme, olin riidanhaluinen ja ilkeä. No, nyt usean vuoden jälkeen olen vakuuttunut siitä, että suhde on sitä mitä haluan. Minulla kesti siis useampi vuosi huomata asia. Ikävää, mutta totta. Meillä menee kaikin puolin hyvin, mutta mies ei ole kovin innostunut kihlautumisesta tai naimisiinmenosta. En syytä asiasta muuta kuin itseäni ja omaa typerää ja riidanhaluista käytöstäni silloin vuosia sitten. Eipä tässä ole kai muita vaihtoehtoja kuin elellä avoliitossa, koska ei ole tietenkään mitään mieltä pakottaa ketään kihloihin.
Meillä on mennyt seurustelun vaiheet ihan eri tahtiin, kohtalokasta kyllä: kahden vuoden seurustelun jälkeen mies oli valmis sitoutumaan, kun taas minuun iski juuri silloin sitoutumiskammo ja suhteen kyseenalaistaminen. Nyt viiden vuoden jälkeen minä olisin valmis, kun taas miehelle on tod. näk. jäänyt kammo edellisestä kerrasta.
Onko mitään enää tehtävissä?
2
1304
Vastaukset
- kolmen äiti
ja koko hoito..
ympyrä pyörähtää......
ja sama alkaa alusta.
Onnea valitsemallesi tielle. - Kokemusta_alalta
Tuossa vaiheessa ei ole paljon muuta tehtävissä kuin laittaa kortit pöytään.
Kerrot koko tarinan miehellesi yksiselitteisesti. Annat hänen miettiä rauhassa vastausta ja puhettu sitten uudeleen. Vastausvaihtoehdor ovat KYLLÄ tai EI, molempiin kuuluu antaa perustelut.
Jos vastaus on ei, niin sitten muuttolaatikoita hakemaan. Ei kannata tuhlata elämäänsä liikaa.
Itselle kävi aikoinaan samanlainen tapaus. Mietin kihlautumista ex:ni kanssa, mutta sain niin paljon paskaa niskaani siihen aikaan että jätin kysymättä. Myöhemmin menimme kihloihin, mutta se ei poista huonoja muistoja. Kaikki päättyi muuttolaatikoiden pois vientiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888