Onko mitään enää tehtävissä?

Mipella

Tilanteemme on melko tyypillinen: nainen (minä) haluaisi kihlautua ja mennä aikanaan naimisiin, koska onhan seurustelusuhdetta ja avoliittoa takana jo useampi vuosi. Toki on miljoona muutakin syytä, mutta yritän esittää asiat mahdollisimman pelkistetysti. Mies ei halua.

Olemme keskustelleet aiheesta useaan kertaan ja sain yllätyksekseni kuulla, että mies oli suunnitellut kihlautumista siinä vaiheessa, kun olimme seurustelleet kaksi vuotta. Kihlautumisinnokkuus hävisi kuitenkin ymmärrettävästi, sillä olin siinä vaiheessa erittäin epävarma suhteestamme, olin riidanhaluinen ja ilkeä. No, nyt usean vuoden jälkeen olen vakuuttunut siitä, että suhde on sitä mitä haluan. Minulla kesti siis useampi vuosi huomata asia. Ikävää, mutta totta. Meillä menee kaikin puolin hyvin, mutta mies ei ole kovin innostunut kihlautumisesta tai naimisiinmenosta. En syytä asiasta muuta kuin itseäni ja omaa typerää ja riidanhaluista käytöstäni silloin vuosia sitten. Eipä tässä ole kai muita vaihtoehtoja kuin elellä avoliitossa, koska ei ole tietenkään mitään mieltä pakottaa ketään kihloihin.

Meillä on mennyt seurustelun vaiheet ihan eri tahtiin, kohtalokasta kyllä: kahden vuoden seurustelun jälkeen mies oli valmis sitoutumaan, kun taas minuun iski juuri silloin sitoutumiskammo ja suhteen kyseenalaistaminen. Nyt viiden vuoden jälkeen minä olisin valmis, kun taas miehelle on tod. näk. jäänyt kammo edellisestä kerrasta.

2

1350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen äiti

ja koko hoito..

ympyrä pyörähtää......

ja sama alkaa alusta.

Onnea valitsemallesi tielle.

• Kokemusta_alalta

Tuossa vaiheessa ei ole paljon muuta tehtävissä kuin laittaa kortit pöytään.

Kerrot koko tarinan miehellesi yksiselitteisesti. Annat hänen miettiä rauhassa vastausta ja puhettu sitten uudeleen. Vastausvaihtoehdor ovat KYLLÄ tai EI, molempiin kuuluu antaa perustelut.

Jos vastaus on ei, niin sitten muuttolaatikoita hakemaan. Ei kannata tuhlata elämäänsä liikaa.

Itselle kävi aikoinaan samanlainen tapaus. Mietin kihlautumista ex:ni kanssa, mutta sain niin paljon paskaa niskaani siihen aikaan että jätin kysymättä. Myöhemmin menimme kihloihin, mutta se ei poista huonoja muistoja. Kaikki päättyi muuttolaatikoiden pois vientiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      179
      5012
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4418
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3117
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2962
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2902
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27