Onko mitään enää tehtävissä?

Mipella

Tilanteemme on melko tyypillinen: nainen (minä) haluaisi kihlautua ja mennä aikanaan naimisiin, koska onhan seurustelusuhdetta ja avoliittoa takana jo useampi vuosi. Toki on miljoona muutakin syytä, mutta yritän esittää asiat mahdollisimman pelkistetysti. Mies ei halua.

Olemme keskustelleet aiheesta useaan kertaan ja sain yllätyksekseni kuulla, että mies oli suunnitellut kihlautumista siinä vaiheessa, kun olimme seurustelleet kaksi vuotta. Kihlautumisinnokkuus hävisi kuitenkin ymmärrettävästi, sillä olin siinä vaiheessa erittäin epävarma suhteestamme, olin riidanhaluinen ja ilkeä. No, nyt usean vuoden jälkeen olen vakuuttunut siitä, että suhde on sitä mitä haluan. Minulla kesti siis useampi vuosi huomata asia. Ikävää, mutta totta. Meillä menee kaikin puolin hyvin, mutta mies ei ole kovin innostunut kihlautumisesta tai naimisiinmenosta. En syytä asiasta muuta kuin itseäni ja omaa typerää ja riidanhaluista käytöstäni silloin vuosia sitten. Eipä tässä ole kai muita vaihtoehtoja kuin elellä avoliitossa, koska ei ole tietenkään mitään mieltä pakottaa ketään kihloihin.

Meillä on mennyt seurustelun vaiheet ihan eri tahtiin, kohtalokasta kyllä: kahden vuoden seurustelun jälkeen mies oli valmis sitoutumaan, kun taas minuun iski juuri silloin sitoutumiskammo ja suhteen kyseenalaistaminen. Nyt viiden vuoden jälkeen minä olisin valmis, kun taas miehelle on tod. näk. jäänyt kammo edellisestä kerrasta.

2

1248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolmen äiti

      ja koko hoito..

      ympyrä pyörähtää......


      ja sama alkaa alusta.

      Onnea valitsemallesi tielle.

    • Kokemusta_alalta

      Tuossa vaiheessa ei ole paljon muuta tehtävissä kuin laittaa kortit pöytään.

      Kerrot koko tarinan miehellesi yksiselitteisesti. Annat hänen miettiä rauhassa vastausta ja puhettu sitten uudeleen. Vastausvaihtoehdor ovat KYLLÄ tai EI, molempiin kuuluu antaa perustelut.

      Jos vastaus on ei, niin sitten muuttolaatikoita hakemaan. Ei kannata tuhlata elämäänsä liikaa.

      Itselle kävi aikoinaan samanlainen tapaus. Mietin kihlautumista ex:ni kanssa, mutta sain niin paljon paskaa niskaani siihen aikaan että jätin kysymättä. Myöhemmin menimme kihloihin, mutta se ei poista huonoja muistoja. Kaikki päättyi muuttolaatikoiden pois vientiin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe