Harvoin tulee ajatelluksi , että Kööpehaminan ilmastokokous tekee historiaa. Maapallolla on YK:n perustamiskokouksen v 1945 jälkeen ollut vain kuusi niin suurta ja tellustamme koskevaa kokousta.
Siihen kuului tietenkin Suomessa ETYK 1975 ja Maastrichtin sopimus , jolloin Eurooppa yhdistyi poliittiseksi kokonaisuudeksi oli v 1992, loput ovatkin näitä ilmastokokouksia. On ainakin havahduttu meidän
"hiilijalanjälkemme" ylikuormituksesta.
Historian havinaa Kööpehaminassa
9
124
Vastaukset
Kööpenhaminan s u u r e s t a ilmastokokouksesta monella kansalaisella on sellainen käsitys, ettei konkreettisia tuloksia tulla näkemään.
Niukkaa pessimismiä käyttäen voi verrata meidän vanhaan neukkuvetoiseen yya-sopimukseen. Jos oli joku ongelma, sanottiin; no problem - perustetaan komitea ongelmaa tutkimaan.
Kipattiin maljat - ja asia unohdettiin.
Näiden ilmastoa lämmittävien kasvihuonepäästöjen suurimmat tuottajat ovat Kiina ja Usa ja ehkä Venäjäkin. He suhtautuvat melko kepeästi koko ongelmaan.
On sanottu; vaikka esim. Skandinavian maat, Norja, Ruotsi ja Suomi lopettaisivat kaiken teollisen toiminnan, liikenteen ja karjanhoidon, tällä ei olisi ilmaston pararanemiseen merkitystä.
Toisaalta kehitysmaiden tai vähän kehittyneiden maiden kansalaiset sanovat joutuvansa eniten päästöseurauksien maksumiehiksi.
Nyt heille on luvattu mittavia etuuksia 'rikkaiden maiden' taholta. Samaa pessimismiä noudattaen voisi kysyä, meneekö avustukset ja hyödyt ylimistölle ja heimopäälliköille?- tuulivei
Minusta ne tänäkin yönä kaduilla olevat kymmenet tuhannet ihmiset eivät mielestäni ole varsinaisia mieleosoittajia.
Silla näin maalaisjärjellä ajatellen he ajavat juuri sen kokouksen päämäärien mukaisia asioita.
Valitettavasti se ei pääse vaikuttamaan kokouksen kulkuun ja loppuratkaisuihin.
Mutta pidän myönteisenä, että siellä ovat virallisesti edustettuina päättäjät kaikkialta, idästä ja lännestä.
Näin suuret kokoukset eivät toteutuisi, jollei jonkinlaista keskustelua olisi maiden välillä.- pilvi*
sitoumuksia kehitysmaidenkin kanssa, eihän EU:kaan näin taloudellisen laman aikana turhaan satsaa apuun.
Valtava urakka siellä onkin missä kaikessa voidaan päästöjä hillitä. OIkea suunta kuitenkin on nyt menóssa, ja vähitellen toivotaan tuloksia. Hattua pitää nostaa Al Gorelle, joka panosti asiaan maailmanlaajuisesti.
Varovaisen optimistisena jään odottamaan mitä siellä Köpenhaminan Ilmastokokouksessa on saatu aikaan.
Hyvää Sancta Lucian aamua! Valon pilkahdus pimeään :D - höpönlöpön
pilvi* kirjoitti:
sitoumuksia kehitysmaidenkin kanssa, eihän EU:kaan näin taloudellisen laman aikana turhaan satsaa apuun.
Valtava urakka siellä onkin missä kaikessa voidaan päästöjä hillitä. OIkea suunta kuitenkin on nyt menóssa, ja vähitellen toivotaan tuloksia. Hattua pitää nostaa Al Gorelle, joka panosti asiaan maailmanlaajuisesti.
Varovaisen optimistisena jään odottamaan mitä siellä Köpenhaminan Ilmastokokouksessa on saatu aikaan.
Hyvää Sancta Lucian aamua! Valon pilkahdus pimeään :Dmaapallon normaalia ilmaston vaihtelua tämä on, saatu aikaan joukkohysteria ja kaikenlainen taloudellinen kusetus. Tänään mäikää kirkonkellotkin sen takia, voi tyhmiä ihmisiä !
- Pelkkää jätettä
höpönlöpön kirjoitti:
maapallon normaalia ilmaston vaihtelua tämä on, saatu aikaan joukkohysteria ja kaikenlainen taloudellinen kusetus. Tänään mäikää kirkonkellotkin sen takia, voi tyhmiä ihmisiä !
Olen miettinyt tykönäni mihin niitä valtavia summia kerätään, jopa ruuan yhteydessä jätemaksu.
Valtavia summia kerrotaan mitä on taas tavotteina, onko se raha menossa jonnekin kehitysmaihin vai noihin kokouksien pitämisiin.
Valtavat on ovat myös ne jätemaksut mitä jätekuormista maksetaan, sen vielä ymmärrän jotenkin, koska siellä on oltava kalliit koneet miehet siistimässä.
Aina keksitään uusia uhkia ja taas saadaan aihetta kerätä rahaa.
En pysy enää perässä tässä juoksussa alkaa jo kyllästyttämäänkin nuo ylimainostetut kauhut. - Ihminen liian viisas
höpönlöpön kirjoitti:
maapallon normaalia ilmaston vaihtelua tämä on, saatu aikaan joukkohysteria ja kaikenlainen taloudellinen kusetus. Tänään mäikää kirkonkellotkin sen takia, voi tyhmiä ihmisiä !
Olet varmaan oikeassa. Luulisi kirkonkellojen äänen värinä jo aiheuttavan muutoksia atmosfääreissä.
Olen kyllä nuoresta lähtien miettinyt, että ihmiskunta hävittää itse itsensä liialla "viisaudellaan". Siihen tulevat mukaan kaikki, koko elämän ns kehitys. - kyykytetään
Pelkkää jätettä kirjoitti:
Olen miettinyt tykönäni mihin niitä valtavia summia kerätään, jopa ruuan yhteydessä jätemaksu.
Valtavia summia kerrotaan mitä on taas tavotteina, onko se raha menossa jonnekin kehitysmaihin vai noihin kokouksien pitämisiin.
Valtavat on ovat myös ne jätemaksut mitä jätekuormista maksetaan, sen vielä ymmärrän jotenkin, koska siellä on oltava kalliit koneet miehet siistimässä.
Aina keksitään uusia uhkia ja taas saadaan aihetta kerätä rahaa.
En pysy enää perässä tässä juoksussa alkaa jo kyllästyttämäänkin nuo ylimainostetut kauhut.ja syyllistetään , herrat ja rouvat poliitikot lentelee kokouksissa juomassa ja syömässä kansan laskuun, saastuttavat yhdellä lennolla enemmän kuin mökin mummo koko elämässään. Lämmitys saastuttaa, mutta samalla rahdataan tuhansittain joka vuosi lämppimien maitten asukkaita tänne kylmään eläteiksi.Joku siitäkin tuonnista nettoaa.Mitä Suomi on velkaa nille ???? Auttakoot ne maat jotka riistivät alusmaita.
- vanha Fatima
Ihminen liian viisas kirjoitti:
Olet varmaan oikeassa. Luulisi kirkonkellojen äänen värinä jo aiheuttavan muutoksia atmosfääreissä.
Olen kyllä nuoresta lähtien miettinyt, että ihmiskunta hävittää itse itsensä liialla "viisaudellaan". Siihen tulevat mukaan kaikki, koko elämän ns kehitys.Tulin lenkiltä ja kävin suihkussa, enkä pue enää päälleni tänään. Nyt pistän lössiksi ja tanssin itämaista tanssia aamutakki liehuen :D CD-romppu soi *Persialaisella torilla* ja kiemurtelin itseni ´hallin peilin eteen, ja lopun aikaa olen tyttärien kanssa nauranut...kuka tässä jaksaa ottaa kaiken maailman ongelmiin kantaa.... shifonkihuivi nokan alle ja helmat liehumaan! Tra tra tra tra la la lalalala lallaa trallalalalallallaa...voikaa hyvin ja hauskutelkaa tekin :D:D:D t.pilvi*
ps. Paistoin kyllä pellillisen joulutorttuja ,että jotakin sain aikaseksi...Tra tra - tuulivei
vanha Fatima kirjoitti:
Tulin lenkiltä ja kävin suihkussa, enkä pue enää päälleni tänään. Nyt pistän lössiksi ja tanssin itämaista tanssia aamutakki liehuen :D CD-romppu soi *Persialaisella torilla* ja kiemurtelin itseni ´hallin peilin eteen, ja lopun aikaa olen tyttärien kanssa nauranut...kuka tässä jaksaa ottaa kaiken maailman ongelmiin kantaa.... shifonkihuivi nokan alle ja helmat liehumaan! Tra tra tra tra la la lalalala lallaa trallalalalallallaa...voikaa hyvin ja hauskutelkaa tekin :D:D:D t.pilvi*
ps. Paistoin kyllä pellillisen joulutorttuja ,että jotakin sain aikaseksi...Tra traKun niin Fatima kehoitti unohtamaan nuo savuntuprutukset, niin tehdäänpä niin.
Oletteko koskaan tanssineet kissan kanssa. Minulla oli arka musta kissa. Keksin sen ottaa musiikin soidessa eteeni syliin käpälät olalle ja sitten mentiin. Taivutuksineen kaikkineen ja vinhoine pyörähdyksineen mentiin olohuoneessa. Kissa ei pyrkinyt pois vaan piti siitä selvästi. Sai samalla olla minua lähellä eikä kollit tulleet häiritsemään. Niin, se mustan kissan tangoooooooo.................
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6703524Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002738Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211731Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771622Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511575- 801540
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3691508- 281369
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901263