Kala ongelma

EnsQ

Minulla on 80l akvaario ja se on aivan täynnä miljoonakaloja. En pääse eroon niiistä. Poikasia vaan tulee vaikka en edes koita pelastaa niitä. Kasvustoa nyt on aika paljon, mutta ei niin paljoa, että kalat eivät löytäisi poikasia. Niitä siis tulee noin 20-40 kuussa, ja vaikka poikasia kuolee luonnollisistakin syistä ei se silti vaiokuta miljoonakalojen määrään.

5

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulipyrstö

      Kun perustaa akvaarion ja hankkii kaloja, on mietittävä aikooko viljellä kaloja. Hankkiessaan haaremia, kaloista jotka lisääntyvät akvaariossa, pitää olla suunnitelma miten poikasten kanssa tehdään.

      On myöhäistä kysellä mitä tehdä, kun poikasparvi on altaassa.
      Ota kattila ja keitä vesi KIEHUVAKSI ja laita haavilla kalanpoikaset veteen. Ne menee välittömästi shokkiin ja kuolevat nopeasti kipua tuntematta.

      • fish KING

        ... on tutkittu että kalan hermosto tajuaa tuskan ja se kärsii siitä selvästi, eläimen kiduttaminen on periaatteessa rikos siinä missä sen heitteille jättäminenkin, vaikka kyseessä olisi kalan poikaset.

        Osta neilikka öljyä ja upota poikaset öljyä täynnä olevaan astiaan, kala uinahtaa erittäin nopeasti eikä ehdi tajuta/kärsiä lainkaan.

        PIKKASEN TOSIAAN PITÄISI AJATELLA LEMMIKKEJÄ HANKKIESSAAN MIHIN RYHTYY, eikö kalan nimikin jo hieman kerro sen pariutumiskyvystä


      • kiikikii
        fish KING kirjoitti:

        ... on tutkittu että kalan hermosto tajuaa tuskan ja se kärsii siitä selvästi, eläimen kiduttaminen on periaatteessa rikos siinä missä sen heitteille jättäminenkin, vaikka kyseessä olisi kalan poikaset.

        Osta neilikka öljyä ja upota poikaset öljyä täynnä olevaan astiaan, kala uinahtaa erittäin nopeasti eikä ehdi tajuta/kärsiä lainkaan.

        PIKKASEN TOSIAAN PITÄISI AJATELLA LEMMIKKEJÄ HANKKIESSAAN MIHIN RYHTYY, eikö kalan nimikin jo hieman kerro sen pariutumiskyvystä

        Minulla ei ole samaa ongelmaa mutta kerran jouduin yhden sinileukakirjoahvenen lopettamaan eikä se ollut puukolla yhtään mukavaa. Mistä tuota neilikkaöljyä voi ostaa?


      • fish KING
        kiikikii kirjoitti:

        Minulla ei ole samaa ongelmaa mutta kerran jouduin yhden sinileukakirjoahvenen lopettamaan eikä se ollut puukolla yhtään mukavaa. Mistä tuota neilikkaöljyä voi ostaa?

        ja taitaa luontaistuotekaupoissakin olla myynnissä, ehkä joissain hyvin varustetuissa marketeissakin.

        Isot kalat saa hengiltä nopeasti saksilla niskat poikki leikkaamalla jos on kanttia ja tai kopauttamalla päälaelle kalikalla.


    • suski87

      Ja kun kalamäärää lähtee karsimaan, kannattaa lopetukseen laittaa kaikki naaraat, sillä muuten ongelma uusii hyvin nopeasti. Vaikka yleensä suositellaan, että yhtä koirasta kohden tulee olla vähintään kaksi naarasta, tulevat koiraat toimeen täysin poikaporukallakin silloin, kun joukossa ei ole ole yhtään naarasta (eli koirasenemmistö ei pääse jahtaamaan vähiä naaraita henkihieveriin). Pelkällä koirasporukalla kalamäärä sitten pysyy siinä, missä sen haluaa pysyvän. Itsellekin joskus millejä omistaneena tuo lisääntyminen on turhankin tuttua, ja lopulta sitä sitten itsekin päätyi jättämään pelkkiä koiraita niin pystyi keskittymään nauttimaan kalojen seuraillusta jatkuvan väestökriisin hallinnan sijaan.

      Tosin mikäli satut Turusta(/Raumalta/Porista) päin olemaan, niin tiedän kyllä yhden henkilönkin, joka etsii miljoonakaloja 128-litraiseen akvaan asukeiksi. Mikäli näin on, laita mailia tulemaan [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3270
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2496
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2335
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1793
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1747
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1610
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1466
    Aihe