öljypolttimen sähkökytkentä

oilon junior

Onko öljypolttimen kytkennässä väliä kumminpäin vaihe ja nolla tulevat?
Kyseessä oilon junior poltin ja ajattelin asentaa siihen tavallisen pistotulpan, mutta silloinhan ei tiedä sattuuko vaihe ja nolla aina oikeinpäin.
Onko siis merkitystä???

Kiitos ASIALLISISTA vastauksista.

19

18536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÖP:::ÖP

SINULLA EI OLE MITÄÄN ASIAA ÖLJYPOLTTIMIIN ja/tai niiden säätöinin. Asenna pistotulppa omalla vastuullasi ja napaisuudella ei ole mitään väliä, kun sellaisia ei saa olla. Mikäli kuitenkin asennat asenna toimivasti.....

• oilon

Älkää ruvetko jeesustelemaan. Ainoa asia mikä tällähetkellä kiinnostaa on että onko napaisuudellä väliä?
        Kyllä minä tiedän että ei noita saisi itse viritellä, mutta virittelen silti.

• 432r
        oilon kirjoitti:

Älkää ruvetko jeesustelemaan. Ainoa asia mikä tällähetkellä kiinnostaa on että onko napaisuudellä väliä?

no miks siinä sitten on pistoke/töpseli liitäntä, eihän sitä niin tehdä. Siihen kuuluu kiinteä sähköasennus, jota voi pätkiä katkaisijasta, "punavalkoinen" siinä seinällä. NO tiedän, että rakennat suurempaa pontikkapannua, joka lämpenis öljyllä, kysele paikallisesta sähköyhtiöstä halpaa teollisuus-sähköö siihen yhteen pistorasiaan.

• oilon
        432r kirjoitti:

no miks siinä sitten on pistoke/töpseli liitäntä, eihän sitä niin tehdä. Siihen kuuluu kiinteä sähköasennus, jota voi pätkiä katkaisijasta, "punavalkoinen" siinä seinällä. NO tiedän, että rakennat suurempaa pontikkapannua, joka lämpenis öljyllä, kysele paikallisesta sähköyhtiöstä halpaa teollisuus-sähköö siihen yhteen pistorasiaan.

Mutta tämä ei ole kiinteä asennus, joten sikäli pistotulppa helpottaisi siirtelyä. Hallilämmittimestä kyse.

• ootko

jonkunlaista tärkeilyä HAVAITTAVISSA..pelle

• wanha..
        ootko kirjoitti:

jonkunlaista tärkeilyä HAVAITTAVISSA..pelle

Miksi nostit ikivanhan ketjun? Tällähän on ikää jo jotain 4 vuotta. Tuskin kukaan aiemmista kirjoittajista tätä enää lukee.

• asgaide
        oilon kirjoitti:

Paha juttu silloin sinulle: Rikot sähköturvallisuusmääräyksiä ja joudut viranomaisten kynsiin!

• asgaide
        asgaide kirjoitti:

Paha juttu silloin sinulle: Rikot sähköturvallisuusmääräyksiä ja joudut viranomaisten kynsiin!

Vain luvan saanut sähköliike saa suorittaa sähköasennuksia!

• vastarannan kiiski

toimii töpselilläkin.

• oilon

kiitos vastauksesta vastarannan kiiski!

• epätietoinen eläkelä

miten kytketään käyntikello

• juujajoo

hei. saitko polttimen kytkettyä?

• rip12.12.2009

Kyllä sain, mutta kuolin sähköiskuun kahdeksan vuotta sitten.

• Poltin

Käyntuntilaskuri kytke mangeetiventiilin rinnalle toimii töpselillä kuhan maajohto on huolellisesti kiinni

• asgaide

Voi poikia! Öljypoltinasennus on aina kiinteä ja siinä on vaihe ja nolla kyllä asennettava oikein! Myöskin suojaus!

• asgaide

on tietenkin, johdotkin on erivärisiä, ja nollajohdin kytkeytyy runkoon, ettäjos tulee sähkövika
      , niin sulake palaa!

• hikiki

Nooh, töpseli on varmaan pelannut sen 10 vuotta?
      Vaiheen paikka on ainoastaan ionisaatioliekinvalvonnassa määräävä, niitä on lähinnä kaasupolttimissa.
      -Kunhan mitään nollauksia ole, suojamaa terveenä perille.

• Anonyymi

Tämä oli perhanan hyvä lanka oman polttimen kytkemiseen.

Oilon Junior Pro 1 (LJ10)

Ru=L1
      Si=N
      Kevi=Maa

Jos haluat testata poltinta pistorasiasta, vedä hyppylanka Vaiheelta (L1) T1 ja T2 napoihin. Poltin lähtee heti käyntiin ja syttyy 10s päästä jos vaan saa löpöä. Testaa ulkona ja pulttaa se poltin johki kiini, ettei kaadu ja pala koko paska (ite kokeilin kattilassa paikallaan) !!!!

Jos haluat toimivan kattilan termostaatilta, vedä L1 hyppylanka T2 napaan. Silloin toimii automaatti ja poltin käynnistyy kun lämpötila laskee asetuksen alapuolelle.

• Anonyymi

Niin tai jos poltin on hallilämmittimessä niin laittaa huonetermostaatin vastaavasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      386
      5779
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1742
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      1001
    4. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      95
      914
    5. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      46
      872
    6. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      52
      872
    7. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      132
      872
    8. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      861
    9. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      833
    10. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      827
    Aihe