Miksi pitää olla e hyväksytty putkisto? jokin järjellinen syy?
E hyväksyntä putkistolle, MIKSI?
6
1044
Vastaukset
- p.putkisto
meteli, päästöt, korroosionkesto...en tiedä sitten mikä sinusta on/ei oo järjellinen syy
- Mig hengitys
Melu, ei ole mitään tekemistä kun ostelee vaimentimia e merkinnällä.
Päästöt,ei mitään tekemistä vaimentimilla ainastaan katalysaattori vaikuttaa ja niitä on montaa virtaavaa mallia olemassa.
Korroosion kestävyys , ei mitään tekemistä e hyväksynnällä ja ruostuuko putki bilteman jossa e merkintä vai itse tehty rosteri vaimennin.
Ei löytynyt syytä eikä järkeä e hyväksytylle putkelle. Tietääkö joku eikä heitä jotain mutuja hatustaan eli yhtä tyhjän kanssa. - viri
Mig hengitys kirjoitti:
Melu, ei ole mitään tekemistä kun ostelee vaimentimia e merkinnällä.
Päästöt,ei mitään tekemistä vaimentimilla ainastaan katalysaattori vaikuttaa ja niitä on montaa virtaavaa mallia olemassa.
Korroosion kestävyys , ei mitään tekemistä e hyväksynnällä ja ruostuuko putki bilteman jossa e merkintä vai itse tehty rosteri vaimennin.
Ei löytynyt syytä eikä järkeä e hyväksytylle putkelle. Tietääkö joku eikä heitä jotain mutuja hatustaan eli yhtä tyhjän kanssa.katulaillisessa putkessa on dB rajat, ihan vaan tiedoksi...sen sijaan en jaksa nyt väitellä noista muista
- FAKTA HOMMA
viri kirjoitti:
katulaillisessa putkessa on dB rajat, ihan vaan tiedoksi...sen sijaan en jaksa nyt väitellä noista muista
takaa mitään äänirajaa. Bilteman butkissa on e merkintä ja jo vain lähtee mökää ja voihan jättää pois yhden vaimentimen ja e vaimennin huutaa helvetillistä ääntä Ilman muuta katulaillinen putki esim valmis setti autoon juuri tehty täyttää ääni rajat.
Jos ei e merkintää voi putkisto olla myös hiljaisempi kuoin e merkitty. Ei järjen häivääkään missään.
Älä ihmeessä vasataakkan kun ei mitään faktaa vaan ns tyhjiä laukauksia. - Asetusmikko
Mig hengitys kirjoitti:
Melu, ei ole mitään tekemistä kun ostelee vaimentimia e merkinnällä.
Päästöt,ei mitään tekemistä vaimentimilla ainastaan katalysaattori vaikuttaa ja niitä on montaa virtaavaa mallia olemassa.
Korroosion kestävyys , ei mitään tekemistä e hyväksynnällä ja ruostuuko putki bilteman jossa e merkintä vai itse tehty rosteri vaimennin.
Ei löytynyt syytä eikä järkeä e hyväksytylle putkelle. Tietääkö joku eikä heitä jotain mutuja hatustaan eli yhtä tyhjän kanssa.Ajoneuvojen hyväksynnästä annettu asetus (1244/2002) http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021244 edellyttää ajoneuvon, järjestelmän tai osan tyyppihyväksyntää. Tyyppihyväksyntävaatimuksella tarkoitetaan, että tuotteen tulee täyttää kyseessä olevan säädöksen (EY-direktiivin, E-säännön tai kansallisen säädöksen) tekniset vaatimukset ja tuotteelle tulee olla annettu virallinen tyyppihyväksyntä.
"Putkiston" kohdalla edellytetään, että "ettei ajoon käytettävän moottorin imu- tai pakoääni häiritsevästi ylitä muuta ajoneuvon tavanomaisesta käytöstä aiheutuvaa ääntä". Varaosavaimentimen tulee olla e-hyväksytty neuvoston direktiivin 70/157/ETY mukaisesti tai E-hyväksytty säännön nro 51/02 mukaisesti. Asetus sanoo myös, että "ETA-valtioissa valmistettujen ja niissä laillisesti säädetyt vaatimukset täyttävien varaosaäänenvaimentimien katsotaan vastaavan tässä momentissa asetettuja vaatimuksia, vaikka niitä ei olisikaan varustettu E-hyväksyntää osoittavalla merkinnällä."
E-hyväksytyllä putkistolla suomen lainsäätäjä ja katsastusviranomaiset varmistuvat siitä, että putkisto täyttyy niistä laillisesti säädetyt (melu-) vaatimukset. - rööriroope tig
Asetusmikko kirjoitti:
Ajoneuvojen hyväksynnästä annettu asetus (1244/2002) http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2002/20021244 edellyttää ajoneuvon, järjestelmän tai osan tyyppihyväksyntää. Tyyppihyväksyntävaatimuksella tarkoitetaan, että tuotteen tulee täyttää kyseessä olevan säädöksen (EY-direktiivin, E-säännön tai kansallisen säädöksen) tekniset vaatimukset ja tuotteelle tulee olla annettu virallinen tyyppihyväksyntä.
"Putkiston" kohdalla edellytetään, että "ettei ajoon käytettävän moottorin imu- tai pakoääni häiritsevästi ylitä muuta ajoneuvon tavanomaisesta käytöstä aiheutuvaa ääntä". Varaosavaimentimen tulee olla e-hyväksytty neuvoston direktiivin 70/157/ETY mukaisesti tai E-hyväksytty säännön nro 51/02 mukaisesti. Asetus sanoo myös, että "ETA-valtioissa valmistettujen ja niissä laillisesti säädetyt vaatimukset täyttävien varaosaäänenvaimentimien katsotaan vastaavan tässä momentissa asetettuja vaatimuksia, vaikka niitä ei olisikaan varustettu E-hyväksyntää osoittavalla merkinnällä."
E-hyväksytyllä putkistolla suomen lainsäätäjä ja katsastusviranomaiset varmistuvat siitä, että putkisto täyttyy niistä laillisesti säädetyt (melu-) vaatimukset.Hmm silti teen jatkosakin vaimentimeni itse ja putkistot rosterista race katit toimii jatkossakin kattina ja katsastukset läpäisen kirkkaasti oikein asetuksin mutta onneksi on miniläppäri jolla muutan oikeiski 364 päiväksi....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463192Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232718- 432548
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871495- 391330
- 821199