Onko tyhjännauraja tyhmä?

handek

Lapsena opetettiin että pitäis olla vakavamielinen, vaikka karjalaissii ollaanki.
- Mies se tulloo paskahoustahi, vaan ei tyhjännaurajasta.
Mikä on tyhjännauraja? onko se sama kuin kuoliaaksinaurattaja?

Näytä minulle naurava humoristi. Eipäs tule ruudulle ketään.Ollakseen uskottava, ihmisen on oltava vakavikko.
Nauruissaan piehtaroiva humoristi vietäisiin pian hourulaan...

Näytä oma huumorisi. Minusta on lapsellisen kivaa edelleen kiva piirtää ihmisille iltalehteen viiksiä, ja hampaita mustiksi, joillekin roikkuva kulli.
Tiedän mistä se johtuu, ihan tarkalleen olen Freudini lukenut.

Mitäs mieltä?

68

2694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naurava nakki

      mies tulee, vaan ei tyhjän naurajasta.
      Siihen aikaan muistan, että se todella valui monella, eikä ollut kertakäyttönäsduukia taskussa.
      Miten on miehinen sukupolvi sitten viisasta kun niitä räkänokkia oli niin paljon. Naisiinhan tuossa ei viitata millään tavalla: Miten lie?
      Minä ainakin nauran niin paljon välillä että mahhaan koskee.

    • MeSelf

      yleinen käsityshän on, etse olis jotain hauskaa.
      Sana "huumori" on lähtöisin antiikin Kreikasta, jonka turhapuro nappasi käydessään antiikin maassa ja yritti sovittaa sitä vakavaan suomeen josta tuli kokokansan hitti, kertoo huumoristamme jotain kansasta.
      Tänäpäivänähän huumori on viihdettä: Esim: Perjantai illan jälkeen kapakasta porukka mukiloi ohimenijän kameroitten kera ja sitten lähetetään youuuutuuubeen huumorina, tai kun Suomi mies/nainen antaa puukkoa omalle kullalle ja lapsetkin ovat alkaneet omia sanan huumori teoillaan.

      Huumoria on turvallista seurata tv:stä, live puolella se tuottaa väärinkäsityksiä.
      Tämä oli mun huumoria ja nauran täällä aika turvallisesti: Tai olikose ironiaa...

    • meirikki

      Soon pohojanmaan sanonta, notta "räkänokaastaki tuloo miäs, vaan ei turuhan naurajasta"
      Kaikki muu on kopiointia jämäkkäistä pohjalaismiehistä.

      Hullu saa olla, muttei tyhmä...tiedosta tämä!

      • petterti

        Ennen vanhaan sanottiin lapsuudessa" mies tulee räkänokasta,muttei tyhjännaurajasta" Isäni käytti lievää kuritusta minulle.Toinen kasvatuskeino oli sellainen ,jos aikuinen vieras kysyy.Saa silloin puhua vain vastaamalla.Kotona ei saanut sisarusten puhua pitkään.Isä aina topuutteli muutaman sanan jälkeen.


    • Heikunkeikku

      Aloin tässä miettimään Tyhjänauraja-sanan merkitystä. Muutaman kerran kun sanaa pyörittelin, niin meni loputkin tajut. En oikein tajua, mitä se tarkoittaa. Höh.

      Meidän perheessä lapsille ei opetettu, että pitäisi olla vakavamielinen. Se olisi ollut täysin mahdottomuus, koska isäni oli niin kova laskemaan leikkiä, että joskus ihan nolotti, kun vieraita ihmisiä nauratti.
      Hän "harrasti" myös enemmän tai vähemmän kaksimielisiä vitsejä, josta johtuen tai kenties siitä johtuen, en oikein pidä sellaisista jutuista. Pienen lapsen suhtautuminen sellaisiin juttuihin on tietysti erilainen, kuin aikuisen, koska lapsella ei ole tarvittavia Tietoja vielä ymmärryksessään, että ymmärtäisi näitä tämänkaltaisia vitsejä. Tai flirttailuja. Luulen näin. Ihmettelin vaan lapsena usein, miten ja miksi jotkut nauroivat NIIN kovaa, vaikka itse olin kuolla häpeästä.


      Voih, kun sait mun suupielet ylähä, kun kirjoitit piirtämisestä ihmisille viiksiä ja mustia hampaita. IIIIIHANAA puuhaa, ja ah, miten hullunkurisen näköiseksi ihmiset muuttuvatkaan, jos vain joka toinen hammas on valkoinen. Myös silmälasien laittaminen ja/tai kulmakarvojen muokkaamiset tuovat omat hauskuudet. Pikku huulikaaren muuttaminenkin saa ihmeitä aikaan :)

      Paljon olen tehnyt kortteja tutuista ihmisistä. Valokuvasta oon leikannut pään irti. Pään jatkeeksi olen piirtänyt/maalannut jatko-osan ja hupia ovat tuoneet kyseiselle ihmiselle, kun olen hänelle antanut.

      Paha juttu, paha juttu, miksi? Siksi, kun olis monia muitakin kivoja kerrottavia, mutta mun teksti tulee muutenkin liian pitkäksi, että en viitsi käyttää kaikkia sivuja.

      • RIMMIR

        Nyt Heikunkeikku tilaat lennon sieltä Vaasasta sinne Joensuuhun vaikka Finncomilta joulun välipäiville.
        En usko että Hande ei olisi gentlemanni ja hakisi sinua kentältä. Tuskin sillä pörinäpärrällä, mutta onhan hällä niitä muitakin kulkuneuvoja.
        Pankaa jo toimeksi hyvät ihmiset.


      • handek

        hah, niin samankaltainen ihminen, harmi sun asut niin syrjässä....)))
        Ihminen näkee huumoria ihan soimattomattomissa paikoissa.
        En viitsi yksilöidä tähän hätään.

        Isääni haudattaessa, pappi tuli varsinaisesta suomesta.
        Jäähykättelyssä hän lapaa puristi.
        - teirä hautajaiset on kyllä maar kun meidän häät...


      • RIMMIR
        handek kirjoitti:

        hah, niin samankaltainen ihminen, harmi sun asut niin syrjässä....)))
        Ihminen näkee huumoria ihan soimattomattomissa paikoissa.
        En viitsi yksilöidä tähän hätään.

        Isääni haudattaessa, pappi tuli varsinaisesta suomesta.
        Jäähykättelyssä hän lapaa puristi.
        - teirä hautajaiset on kyllä maar kun meidän häät...

        tilaa sinä Hande se lento sieltä Joensuusta Vaasaan,käy vaikka jouluostoksilla kunnon kaupungissa.
        Miksi te annatte ajan vaan mennä hukkaan ?


      • handek

        On vaikea paikka. Niin humoristi kuin Spedekin oli, ei kestänyt hitustakaan häneen kääntyvää sivallusta.
        Myö karjalaiset ollaan joustavampia, meijänkun on pitäny kiäntee poskee itään ku länteenkin.
        Sie oot kyllä ainuu pohojalainen humoristi mitä ikään olen tuntenu.

        Äitmuor oli siellä evakossa 39-40 vuonna.
        Eipä siellä pirtissä juuri naureskeltu, eipä liene ollu aihettakaan...


      • jassumarketta
        RIMMIR kirjoitti:

        tilaa sinä Hande se lento sieltä Joensuusta Vaasaan,käy vaikka jouluostoksilla kunnon kaupungissa.
        Miksi te annatte ajan vaan mennä hukkaan ?

        Hukkaanhan se menee kun susi söi kellon. !#¤%
        Hyvää päivää kaikille vaan.


    • joojuu

      määritellä se mikä on tyhjännauraja.
      Kuvauksesi on liian suppea ollakseen koko yhteiskunnan määritelmä.Siispä mielikuvia kehiin.
      Sitten voidaan määritellä onko hän tyhmä, turha tai tarpeellinen.

      • handek

        Täytyy olla totinen.
        Naurava kiinteistövälittäjä ei ole uskottava, kuten ei kihertävä pankkihenkilökään.
        Jos nauraa itsekseen hississä, leimataan höperöksi.

        Miltäpä tuntuisi Alkon vitsaileva myyjä?
        - elä nyt noin vähä ota, haetaan sulle toinen.

        Suomalaiset leimaavat helposti ekspansiivisen henkilön hieman jälkijättöiseksi.
        Päätalon sanoin. - Ei tiijä puhuuko siinä mies vai perse...

        Eikö totta.


      • joojuu
        handek kirjoitti:

        Täytyy olla totinen.
        Naurava kiinteistövälittäjä ei ole uskottava, kuten ei kihertävä pankkihenkilökään.
        Jos nauraa itsekseen hississä, leimataan höperöksi.

        Miltäpä tuntuisi Alkon vitsaileva myyjä?
        - elä nyt noin vähä ota, haetaan sulle toinen.

        Suomalaiset leimaavat helposti ekspansiivisen henkilön hieman jälkijättöiseksi.
        Päätalon sanoin. - Ei tiijä puhuuko siinä mies vai perse...

        Eikö totta.

        vitsaileva myyjä kummajainen?
        Ei meillä?

        Aina on huulta heitetty, samoin kaupan kassojen kanssa.
        Eihän heidän tarvitse olla uskottavia, he vain laskuttavat.

        Uskottava täytyy olla ihmisen, joka kauppaa ideaa, aatetta tai tuotetta, jota asiakas empii vastaanottaa.

        Pappi, kiinteistömyyjä, vakuutusasiamies.Niissäkin ammateissa minun nähdäkseni pärjää paremmin pienellä huumorilla kuin jäykkäniskaisuudella.
        Tarkemmin ajatellen, en tekisi kauppa ihmisen kanssa, joka koettaa olla liian tärkeä.


      • tympääntynyt,

        Tämä on taviksien keskustelupalsta, eikö laisillesi ´tohtoreille´ole ihan omat sivunsa, ettei tarvitse täälä neuvoa otannan lakentakaavaa!
        Vaikutat siltä ettet ole tarpeellinen näille sivuille:0/


      • handek
        joojuu kirjoitti:

        vitsaileva myyjä kummajainen?
        Ei meillä?

        Aina on huulta heitetty, samoin kaupan kassojen kanssa.
        Eihän heidän tarvitse olla uskottavia, he vain laskuttavat.

        Uskottava täytyy olla ihmisen, joka kauppaa ideaa, aatetta tai tuotetta, jota asiakas empii vastaanottaa.

        Pappi, kiinteistömyyjä, vakuutusasiamies.Niissäkin ammateissa minun nähdäkseni pärjää paremmin pienellä huumorilla kuin jäykkäniskaisuudella.
        Tarkemmin ajatellen, en tekisi kauppa ihmisen kanssa, joka koettaa olla liian tärkeä.

        Jos pappi pieraisee toistuvasti saarnan aikana, onko se aihe kirkolliskokoukseen vai paha henkikö se siellä muistuttelee?
        Juuri tällaisissa mahdollisissa tapauksissa näen komiikkaa, tai kuvittelen sitä siihen...


      • justjoo
        handek kirjoitti:

        Jos pappi pieraisee toistuvasti saarnan aikana, onko se aihe kirkolliskokoukseen vai paha henkikö se siellä muistuttelee?
        Juuri tällaisissa mahdollisissa tapauksissa näen komiikkaa, tai kuvittelen sitä siihen...

        luulen, ettei pappia naurata lainkaan.
        Luulen hänen ajattelevan, että ehkä olisi sittenkin pitänyt käydä vessassa ennen seremoniaa.
        Joka tapauksessa hän on kirkonmenoissa yksin siellä alttarillaan ja saarnastuolissaan, eikä siellä ole kovaäänisiä takamuksen korkeudella.


      • Heikunkeikku
        justjoo kirjoitti:

        luulen, ettei pappia naurata lainkaan.
        Luulen hänen ajattelevan, että ehkä olisi sittenkin pitänyt käydä vessassa ennen seremoniaa.
        Joka tapauksessa hän on kirkonmenoissa yksin siellä alttarillaan ja saarnastuolissaan, eikä siellä ole kovaäänisiä takamuksen korkeudella.

        Heh, aattele, jos menis Salaa laittamaan mikrofonin sopivaan paikkaan ja sopivalle korkeudelle. Heevetin isoot kaijuttimet johonkin penkin alle.
        Tulis vahingos pienen pikkuruinen "pruppa", joka PAMAHTAIS NIIN MAAN PERUSTEELLISEN LUJAA.
        Pöljähtäneita naamoja kattelis pöljähtänyttä pappia.
        Yksi tirskauttaisi naurujaan kämmeniinsä.


      • huhuh
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Heh, aattele, jos menis Salaa laittamaan mikrofonin sopivaan paikkaan ja sopivalle korkeudelle. Heevetin isoot kaijuttimet johonkin penkin alle.
        Tulis vahingos pienen pikkuruinen "pruppa", joka PAMAHTAIS NIIN MAAN PERUSTEELLISEN LUJAA.
        Pöljähtäneita naamoja kattelis pöljähtänyttä pappia.
        Yksi tirskauttaisi naurujaan kämmeniinsä.

        *kerää itteensä lattialta ja koittaa hillitä hulvattomaa naurua*
        Olis siinä maailmanlopun meininki, uskosivatpahan, syntiset...
        Jumala rankaisee...


      • jumalasta seuraava
        tympääntynyt, kirjoitti:

        Tämä on taviksien keskustelupalsta, eikö laisillesi ´tohtoreille´ole ihan omat sivunsa, ettei tarvitse täälä neuvoa otannan lakentakaavaa!
        Vaikutat siltä ettet ole tarpeellinen näille sivuille:0/

        ala määrittelemään kuka saa kirjoitta tai ei.
        Jos tuohon mennään, ennen hande kuin sinä.senkin hapannaama.


      • handek
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Heh, aattele, jos menis Salaa laittamaan mikrofonin sopivaan paikkaan ja sopivalle korkeudelle. Heevetin isoot kaijuttimet johonkin penkin alle.
        Tulis vahingos pienen pikkuruinen "pruppa", joka PAMAHTAIS NIIN MAAN PERUSTEELLISEN LUJAA.
        Pöljähtäneita naamoja kattelis pöljähtänyttä pappia.
        Yksi tirskauttaisi naurujaan kämmeniinsä.

        Kanttorin puoleen paheksuvasti, elä nyt kalliita urkuja tapa...
        Eihän pyhä mies voi pieraista.

        Ja saarnastuolin portaissa kaasunaamari päässä suntio yrittää tuoda uutta saarnakirjaa...


      • joojuu kirjoitti:

        vitsaileva myyjä kummajainen?
        Ei meillä?

        Aina on huulta heitetty, samoin kaupan kassojen kanssa.
        Eihän heidän tarvitse olla uskottavia, he vain laskuttavat.

        Uskottava täytyy olla ihmisen, joka kauppaa ideaa, aatetta tai tuotetta, jota asiakas empii vastaanottaa.

        Pappi, kiinteistömyyjä, vakuutusasiamies.Niissäkin ammateissa minun nähdäkseni pärjää paremmin pienellä huumorilla kuin jäykkäniskaisuudella.
        Tarkemmin ajatellen, en tekisi kauppa ihmisen kanssa, joka koettaa olla liian tärkeä.

        Olin nuorena opiskelurahaa tienaamassa Alkon myyjänä. Henkilökunnan kesken oli hulvaton huumori.

        Vuosikymmeniä jälkeenpäin hain lastia 50-vuotisjuhliini. Päällikkö kailotti isolla äänellä kassalla minulle "nytkö sinä Mandi vasta viisikymppiä täytät". Johon vastasin, "Ei sinuakaan millään kuusikymppiseksi uskoisi." Taisimme olla aika samanikäisiä.

        Alkossa oli tosi kiva työskennellä ja vieläkin läppä lentää kun entisiä työkavereita tapaan.


      • handek

        Nyanssien nyplijä.
        58v eläkkeelä oleva opastaja, jolle elämässä ei käynyt ihan oikein...


      • hehheee
        handek kirjoitti:

        Kanttorin puoleen paheksuvasti, elä nyt kalliita urkuja tapa...
        Eihän pyhä mies voi pieraista.

        Ja saarnastuolin portaissa kaasunaamari päässä suntio yrittää tuoda uutta saarnakirjaa...

        uskaltais raapaista saarnastuolin kynttilään uutta tulta.Suuren pamauksen jälkeen...


      • handek
        hehheee kirjoitti:

        uskaltais raapaista saarnastuolin kynttilään uutta tulta.Suuren pamauksen jälkeen...

        Herran tuli pamahtaisi kristikunnalle mummoilta silmälasit nutturalle, piazzalla hevoiset polvistuisivat.
        Kohta Luther tuo kauroja...


    • Korppis

      Tyhjän naurattajia piisaa vaan kun ei naurata. Huumori iskee parhaimmillaan spontaanisti. Hyvin kohdistettu tilannekomiikka saa minut nauramaan.

      Täällä keskusteluissa vaisu silmänisku hymyiöni olisi joskus ollut paremmin korvattavissa kunnon hörönaurulla. ; DDD

    • että muutkin vielä piirtää noita viiksiä sun muita...Mä luulin olevani ainoo lapsellinen aikuinen ihminen..:))

      Toi tekstisi sai kyllä aikaan kunnon makeat naurut...Eikä ihan tyhjästä se kyllä tullut..:))

      • handek

        Ollaan niin aikuisia, tuohan ihan lapsellista höpöstelyä. Ja sitä rataa.
        Kun tullaan "aikuiseksi", otetaan vakavampi ilme ja harmaampi takki.
        Puhutaan matalemmalla äänellä, ja kasvatetaan partaa (ainakin miehet).

        Yleensäkin jäljitellään vanhuutta.

        mikä vidun kiire sinne vanhuuteen on???????

        Mie ainakin olen 15v henkiseltä tasoltani ja tänne jään.
        Määritelkää itse omat tasonne.

        Muistelkaa vallatonta 70- lukua, jolloin olitte vapaita ja villejä, inhositte 50v tätejä.
        Mitäs te nyt olette?


      • siisiiis
        handek kirjoitti:

        Ollaan niin aikuisia, tuohan ihan lapsellista höpöstelyä. Ja sitä rataa.
        Kun tullaan "aikuiseksi", otetaan vakavampi ilme ja harmaampi takki.
        Puhutaan matalemmalla äänellä, ja kasvatetaan partaa (ainakin miehet).

        Yleensäkin jäljitellään vanhuutta.

        mikä vidun kiire sinne vanhuuteen on???????

        Mie ainakin olen 15v henkiseltä tasoltani ja tänne jään.
        Määritelkää itse omat tasonne.

        Muistelkaa vallatonta 70- lukua, jolloin olitte vapaita ja villejä, inhositte 50v tätejä.
        Mitäs te nyt olette?

        hyvin, hyvin tylsää hande.

        Et voi sanoa, te olette, tai te ette ole.
        Koska et tunne ihmisiä jotka täällä kirjoittavat.

        Sinun asenteesi on puoleksi vihamielinen, et onnistu sitä piilottamaan.
        Se on vähän niin, että jollei kirjoitteluseura miellytä, sitä pitää vaihtaa.
        Täällä on osa ihmisistä isoäitejä ja -isiä, ymmärrän hyvin jos heidän elämänsä lipuu jo rauhallisempia vesiä, kuin niiden jotka on vielä vapaita tekemään ja menemään ja joiden pitää keksiä vielä itselleen tekemistä.
        HAukut muita vakaviksi ja vanhoiksi, mutteipä nuo omatkaan aloitukses iloa kuki.
        Aloita itsestäs siis.
        Mene taputtamaan talliisi Varjoasi ja ole tyytyväinen.
        Jollet siellä löydä rauhaas, niin missä sitten?


      • handek
        siisiiis kirjoitti:

        hyvin, hyvin tylsää hande.

        Et voi sanoa, te olette, tai te ette ole.
        Koska et tunne ihmisiä jotka täällä kirjoittavat.

        Sinun asenteesi on puoleksi vihamielinen, et onnistu sitä piilottamaan.
        Se on vähän niin, että jollei kirjoitteluseura miellytä, sitä pitää vaihtaa.
        Täällä on osa ihmisistä isoäitejä ja -isiä, ymmärrän hyvin jos heidän elämänsä lipuu jo rauhallisempia vesiä, kuin niiden jotka on vielä vapaita tekemään ja menemään ja joiden pitää keksiä vielä itselleen tekemistä.
        HAukut muita vakaviksi ja vanhoiksi, mutteipä nuo omatkaan aloitukses iloa kuki.
        Aloita itsestäs siis.
        Mene taputtamaan talliisi Varjoasi ja ole tyytyväinen.
        Jollet siellä löydä rauhaas, niin missä sitten?

        Siis pitäisi olla, ja sinun mittapuusi mukaan?
        Mene hiiten vanhoine käsityksenisi. Stavinkij Madjoska.
        Edustat ikää jossa olet ollut jo ikäsi. Puritaania tuomitsijaa, sinulla ei ole ollut koskaan nuoruutta, jossa minä haluan pietaroida nämä viimeiset vuoteni.

        Koyhän paras huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Usko hyvällä, vanhempi tyttö.


      • niin ihanata
        handek kirjoitti:

        Ollaan niin aikuisia, tuohan ihan lapsellista höpöstelyä. Ja sitä rataa.
        Kun tullaan "aikuiseksi", otetaan vakavampi ilme ja harmaampi takki.
        Puhutaan matalemmalla äänellä, ja kasvatetaan partaa (ainakin miehet).

        Yleensäkin jäljitellään vanhuutta.

        mikä vidun kiire sinne vanhuuteen on???????

        Mie ainakin olen 15v henkiseltä tasoltani ja tänne jään.
        Määritelkää itse omat tasonne.

        Muistelkaa vallatonta 70- lukua, jolloin olitte vapaita ja villejä, inhositte 50v tätejä.
        Mitäs te nyt olette?

        Sammaa mieltä ja siltä tuntuu, minä tunnustan, mukava olla ihan oma ihtensä ja vähä lapsellinen ja naurava ja villi ja vihanen ja siltä väliltä, mutta oikeuvenmukanen ja rehellinen, hii, hii.


      • handek
        siisiiis kirjoitti:

        hyvin, hyvin tylsää hande.

        Et voi sanoa, te olette, tai te ette ole.
        Koska et tunne ihmisiä jotka täällä kirjoittavat.

        Sinun asenteesi on puoleksi vihamielinen, et onnistu sitä piilottamaan.
        Se on vähän niin, että jollei kirjoitteluseura miellytä, sitä pitää vaihtaa.
        Täällä on osa ihmisistä isoäitejä ja -isiä, ymmärrän hyvin jos heidän elämänsä lipuu jo rauhallisempia vesiä, kuin niiden jotka on vielä vapaita tekemään ja menemään ja joiden pitää keksiä vielä itselleen tekemistä.
        HAukut muita vakaviksi ja vanhoiksi, mutteipä nuo omatkaan aloitukses iloa kuki.
        Aloita itsestäs siis.
        Mene taputtamaan talliisi Varjoasi ja ole tyytyväinen.
        Jollet siellä löydä rauhaas, niin missä sitten?

        Lapsesta tulee aikuinen, synnytettyään.
        Hän plagioi opitun roolin, alkaa puhua eri äänensävyin, olemus muuttuu hän ei ole enää henkilö, hän on äiti.

        Sama pätee huumoriin.
        Huumori on, jos ollakseen. Ei iso-isältä odoteta Pikku-Kalle vitsejä, vaan kivoja vitsejä, jotka pönkittävät isän ja äidin arkaa itsetuntoa.


      • tässätulee
        handek kirjoitti:

        Siis pitäisi olla, ja sinun mittapuusi mukaan?
        Mene hiiten vanhoine käsityksenisi. Stavinkij Madjoska.
        Edustat ikää jossa olet ollut jo ikäsi. Puritaania tuomitsijaa, sinulla ei ole ollut koskaan nuoruutta, jossa minä haluan pietaroida nämä viimeiset vuoteni.

        Koyhän paras huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Usko hyvällä, vanhempi tyttö.

        taas mennään.Yleistyksiä, oletuksia.
        Jollei porukka täällä tee sinun mieleesi, alkaa nimittely.
        LUE TARKEMMIN mitä sanoin ja riehu sitten vasta.
        Itse sinä vanhuudesta puhut ja sitä vastaan taistelet.Yksinäsi
        Minun ei edes tarvitse.


      • RIMMIR
        handek kirjoitti:

        Siis pitäisi olla, ja sinun mittapuusi mukaan?
        Mene hiiten vanhoine käsityksenisi. Stavinkij Madjoska.
        Edustat ikää jossa olet ollut jo ikäsi. Puritaania tuomitsijaa, sinulla ei ole ollut koskaan nuoruutta, jossa minä haluan pietaroida nämä viimeiset vuoteni.

        Koyhän paras huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Usko hyvällä, vanhempi tyttö.

        näin tosi mielenkiintoisen ohjelman Norjalaisesta filosofista Arne Naessista, Ohjelman aiheena oli kuinka kohdata vanhuus. Tällä filosofilla oli kyllä tosi mielenkiintoista sanottavaa huumorin tärkeydestä ja kuinka se vaikuttaa elämiseen ja ihmisen jaksamiseen.
        Hän oli myös sitä mieltä että leikkimieltä ei saisi tukahduttaa missään vaiheessa elämää. Ja niinpä hän vielä 95 vuotiaana lasketteli pulkkamäessä.


      • +
        handek kirjoitti:

        Siis pitäisi olla, ja sinun mittapuusi mukaan?
        Mene hiiten vanhoine käsityksenisi. Stavinkij Madjoska.
        Edustat ikää jossa olet ollut jo ikäsi. Puritaania tuomitsijaa, sinulla ei ole ollut koskaan nuoruutta, jossa minä haluan pietaroida nämä viimeiset vuoteni.

        Koyhän paras huvitus on vilkas mielikuvitus.

        Usko hyvällä, vanhempi tyttö.

        yläpuolelle, jos vastaus ei miellytä? Hiven kunnioitusta muitakin kohtaan, kiitos, kuuluu hyvään käytökseen.
        Sietokynnystäsi kannattaisi korottaa.


      • jälkiajatus
        + kirjoitti:

        yläpuolelle, jos vastaus ei miellytä? Hiven kunnioitusta muitakin kohtaan, kiitos, kuuluu hyvään käytökseen.
        Sietokynnystäsi kannattaisi korottaa.

        virhe siinä, että hän itse laittaa palstalle, ikäviä, milteipä loukkavia arvioita toisista kirjoittajista ja peräänkuuluttaa samalla huumoria.
        Hänellä sitä ei ole tarjota.Siis huumoria
        ja kun huomautetaan, ettei voi tietää minkälaisille ihmisille kirjoittaa, alkaa äyrästäminen.
        Minulla on ainakin huumoria, kunnon kimpale.
        Handen kirjoituksessa vaan ei oke mitään mistä repiä huumoria.
        Ellei sitten ota loukkauksia hauskoina?????


      • handek
        + kirjoitti:

        yläpuolelle, jos vastaus ei miellytä? Hiven kunnioitusta muitakin kohtaan, kiitos, kuuluu hyvään käytökseen.
        Sietokynnystäsi kannattaisi korottaa.

        Sietokynnyksiä asettelee?
        Ellet itse. Mie levittelen pohjoskarjalaista huumoria. Vähän tyhmää, kuin olen itsekin.
        Sellainen pieruhuumorimies.

        Mutta tuollainen ylenkatse osoittaa vaan näennäisen koulutusen ja huonon itsetunon.
        Hädissään pyytää hyväksyntää.


      • +
        handek kirjoitti:

        Sietokynnyksiä asettelee?
        Ellet itse. Mie levittelen pohjoskarjalaista huumoria. Vähän tyhmää, kuin olen itsekin.
        Sellainen pieruhuumorimies.

        Mutta tuollainen ylenkatse osoittaa vaan näennäisen koulutusen ja huonon itsetunon.
        Hädissään pyytää hyväksyntää.

        teit hyvän syväluotauksen itsestäsi. Hyvä, että itsekritiikkisi pelaa!


      • Kanapissii
        handek kirjoitti:

        Sietokynnyksiä asettelee?
        Ellet itse. Mie levittelen pohjoskarjalaista huumoria. Vähän tyhmää, kuin olen itsekin.
        Sellainen pieruhuumorimies.

        Mutta tuollainen ylenkatse osoittaa vaan näennäisen koulutusen ja huonon itsetunon.
        Hädissään pyytää hyväksyntää.

        älä loikkaa ennen kuin osaat kävellä ;)
        Ei sun huumorissasi varmaankaan ole mitään vikaa, kunhan annat sen kukkia.
        Mut älä ala sanomaan, että noilla muilla ei ole huumoria.

        Jos sinä haluat huumoria, pane sitä kehiin itsekin.
        Syyttely ja yleistäminen oli se mistä sinua syytin, nyt vain käänsit sen sitten yhtä kirjoittajaa kohtaan, joka uskaltaa sanoa sinulle mitä mieltä on yleistyksistäsi.

        Esim tämä' on suora lainaus kirjoituksestasi
        "Muistelkaa vallatonta 70- lukua, jolloin olitte vapaita ja villejä, inhositte 50v tätejä.
        Mitäs te nyt olette? "
        Eikös haiskahda hiukan syyttelyltä?
        Varsinkin kun et lainkaan tiedä minkä ikäinenkään ihminen täällä ruudun takana on.
        Sitten tulikin jo "vanhojen tyttöjen" haukkumista seuraavaksi.

        Jos haluat huumoria, laita sitä itsekin.


      • handek
        Kanapissii kirjoitti:

        älä loikkaa ennen kuin osaat kävellä ;)
        Ei sun huumorissasi varmaankaan ole mitään vikaa, kunhan annat sen kukkia.
        Mut älä ala sanomaan, että noilla muilla ei ole huumoria.

        Jos sinä haluat huumoria, pane sitä kehiin itsekin.
        Syyttely ja yleistäminen oli se mistä sinua syytin, nyt vain käänsit sen sitten yhtä kirjoittajaa kohtaan, joka uskaltaa sanoa sinulle mitä mieltä on yleistyksistäsi.

        Esim tämä' on suora lainaus kirjoituksestasi
        "Muistelkaa vallatonta 70- lukua, jolloin olitte vapaita ja villejä, inhositte 50v tätejä.
        Mitäs te nyt olette? "
        Eikös haiskahda hiukan syyttelyltä?
        Varsinkin kun et lainkaan tiedä minkä ikäinenkään ihminen täällä ruudun takana on.
        Sitten tulikin jo "vanhojen tyttöjen" haukkumista seuraavaksi.

        Jos haluat huumoria, laita sitä itsekin.

        Ihan hyvä kidelmä, painottuu vain tuohon ikääntymis/naisellisuus ongelmaan.
        Eli kokeeko nainen todella itsensä loukatuksi, jos hänen seksuaalisuutensa kosketaan?

        Mulle tää on jo lähinnä vitsi, mistä aloitinkin.
        Ihhahaa sittenkin


      • pimpmyride*
        handek kirjoitti:

        Ihan hyvä kidelmä, painottuu vain tuohon ikääntymis/naisellisuus ongelmaan.
        Eli kokeeko nainen todella itsensä loukatuksi, jos hänen seksuaalisuutensa kosketaan?

        Mulle tää on jo lähinnä vitsi, mistä aloitinkin.
        Ihhahaa sittenkin

        mut oikeesti. ei nää foorumit ole pätemistä varten.

        Viikko poissa ja olet unohtunut. Olipa sulla sitten ongelma miehisyyden tai naisellisen seksuaalisuuden kans, sua ei kukaan muista ;) :D

        Kaikki tekeminen/sanominen kannattaa suhteuttaa siihen.
        Vain kirjoitella huvin vuoksi ja ajankuluksi, ei siksi että joku tulis taputteleen, että oletpa hyvä jätkä.
        Ei tuu.
        JA.. älä suotta vaivaudu, sanasotaa minua vastaan et voi voittaa, älä siis lähde sille linjalla.


      • handek
        pimpmyride* kirjoitti:

        mut oikeesti. ei nää foorumit ole pätemistä varten.

        Viikko poissa ja olet unohtunut. Olipa sulla sitten ongelma miehisyyden tai naisellisen seksuaalisuuden kans, sua ei kukaan muista ;) :D

        Kaikki tekeminen/sanominen kannattaa suhteuttaa siihen.
        Vain kirjoitella huvin vuoksi ja ajankuluksi, ei siksi että joku tulis taputteleen, että oletpa hyvä jätkä.
        Ei tuu.
        JA.. älä suotta vaivaudu, sanasotaa minua vastaan et voi voittaa, älä siis lähde sille linjalla.

        Annas miettien, kynäniekka olet, ja millainen?
        Tohtori katsoo täältä. Hupsis siellähän vasta matroona!
        Apua, pakenen ohuempaan yläilmastoon!!!!


      • pimpmysecondride?
        handek kirjoitti:

        Annas miettien, kynäniekka olet, ja millainen?
        Tohtori katsoo täältä. Hupsis siellähän vasta matroona!
        Apua, pakenen ohuempaan yläilmastoon!!!!

        toki aina voit, niin miehet tekee ;)
        Ja kun asia loppuu jatketaan loukkauksilla, miksenpä siis minäkin ;)
        Älä suotta päätäsi vaivaa, eteeriset, ne tulee ja menee...niitä ei kannata pyytää painajaisiinsa.


      • handek
        pimpmysecondride? kirjoitti:

        toki aina voit, niin miehet tekee ;)
        Ja kun asia loppuu jatketaan loukkauksilla, miksenpä siis minäkin ;)
        Älä suotta päätäsi vaivaa, eteeriset, ne tulee ja menee...niitä ei kannata pyytää painajaisiinsa.

        Eli sattui ja kolahti, elä siekään ruppee miu kanssa pelehtimmää.
        Toiseks jäät kuitennii, mahdollinen Pikku Lotta.


      • Räkättirastas?
        handek kirjoitti:

        Eli sattui ja kolahti, elä siekään ruppee miu kanssa pelehtimmää.
        Toiseks jäät kuitennii, mahdollinen Pikku Lotta.

        mä pelehdin vain mieluisten miesten kans, hiukan toisenlaisten kuin....
        Eikä ne ajele Hondalla ;)))
        Loukkaus, niin.....sen pitäs olla älykäs jotta se jossain tuntuis?
        Ei ...sellainen josta vain todetaan, kas nyt se yrittää jotain sanoo...


      • handek kirjoitti:

        Ollaan niin aikuisia, tuohan ihan lapsellista höpöstelyä. Ja sitä rataa.
        Kun tullaan "aikuiseksi", otetaan vakavampi ilme ja harmaampi takki.
        Puhutaan matalemmalla äänellä, ja kasvatetaan partaa (ainakin miehet).

        Yleensäkin jäljitellään vanhuutta.

        mikä vidun kiire sinne vanhuuteen on???????

        Mie ainakin olen 15v henkiseltä tasoltani ja tänne jään.
        Määritelkää itse omat tasonne.

        Muistelkaa vallatonta 70- lukua, jolloin olitte vapaita ja villejä, inhositte 50v tätejä.
        Mitäs te nyt olette?

        olin kerran yhteen aikakauslehteen piirtäny yhdelle ihmiselle vähän lisää karvoja.Lehti sattui joutumaan erään siskoni ystävättären käteen.Hän oli heti kysynyt,että minkä ikäinen olen,kun tuollaisia väkerrän..
        Mä en voi vaan vastustaa jotain siloposkista kuvaa...;)

        Henkinen taso taitaa olla minullakin aika nuorella tasolla.Huono juttu se ei ole ollenkaan...


      • handek
        Räkättirastas? kirjoitti:

        mä pelehdin vain mieluisten miesten kans, hiukan toisenlaisten kuin....
        Eikä ne ajele Hondalla ;)))
        Loukkaus, niin.....sen pitäs olla älykäs jotta se jossain tuntuis?
        Ei ...sellainen josta vain todetaan, kas nyt se yrittää jotain sanoo...

        No, kaipa sitä on tullut lärvittyä täällä iltojen mittaan...
        Oletko muutenkin selvillä habitukstenani?


      • Rideandpimp
        handek kirjoitti:

        No, kaipa sitä on tullut lärvittyä täällä iltojen mittaan...
        Oletko muutenkin selvillä habitukstenani?

        Vatunko väliä sun habituksellas?
        Kuten sanoin, olemme täällä vaan juttelemassa niitä näitä, emme jättämässä kuolematonta muistoa itsestämme.

        Näissä pusikoissa seikkailee kaikenlaista väkee, sen halusin sulle opettaa.
        Älä tee noin yksitotisia johtopäätöksiä kirjoittajista, ne voivat olla yllätyksellisiä persoonia.

        Olen minä täällä vuosien mittaan oppinut.

        Mitään kovin ilkeetä sulle en sanonut, kunhan hiukkasen tönin.
        Miestä ykstotista.


        Mutta tuolla alempana tuli joku jälkilämpimille, eli tuli valmiiks lämmitetylle miehelle.
        Jatka sä sen kans.


      • Hyvin sanottu
        Rideandpimp kirjoitti:

        Vatunko väliä sun habituksellas?
        Kuten sanoin, olemme täällä vaan juttelemassa niitä näitä, emme jättämässä kuolematonta muistoa itsestämme.

        Näissä pusikoissa seikkailee kaikenlaista väkee, sen halusin sulle opettaa.
        Älä tee noin yksitotisia johtopäätöksiä kirjoittajista, ne voivat olla yllätyksellisiä persoonia.

        Olen minä täällä vuosien mittaan oppinut.

        Mitään kovin ilkeetä sulle en sanonut, kunhan hiukkasen tönin.
        Miestä ykstotista.


        Mutta tuolla alempana tuli joku jälkilämpimille, eli tuli valmiiks lämmitetylle miehelle.
        Jatka sä sen kans.

        Hyvin sanottu. Jatka niiden tai sen kanssa.


      • handek
        Rideandpimp kirjoitti:

        Vatunko väliä sun habituksellas?
        Kuten sanoin, olemme täällä vaan juttelemassa niitä näitä, emme jättämässä kuolematonta muistoa itsestämme.

        Näissä pusikoissa seikkailee kaikenlaista väkee, sen halusin sulle opettaa.
        Älä tee noin yksitotisia johtopäätöksiä kirjoittajista, ne voivat olla yllätyksellisiä persoonia.

        Olen minä täällä vuosien mittaan oppinut.

        Mitään kovin ilkeetä sulle en sanonut, kunhan hiukkasen tönin.
        Miestä ykstotista.


        Mutta tuolla alempana tuli joku jälkilämpimille, eli tuli valmiiks lämmitetylle miehelle.
        Jatka sä sen kans.

        En pidä siitä että joku pyrkii minua ohjaamaan.
        Kärjistettynä miehet ja naiset lähtevät luotani voihkien.


      • Birdie num num
        handek kirjoitti:

        En pidä siitä että joku pyrkii minua ohjaamaan.
        Kärjistettynä miehet ja naiset lähtevät luotani voihkien.

        on vain parempaa tekemistä Ykstotinen.
        Lasissa 12 vuotias whisky ja julmust.
        Suosittelen, mainio juoma.
        Mahjong peli menossa ja koneella odottaa neljä jaksoa Sons of Anarchyä.
        Joten...en jää vänkäämään joutavia.
        Nauttisit sinäkin elämästä.


    • taidat olla ainakin jonkinlainen keskustelun herättäjä, nykäiset naruista aika monella saralla.
      Nappasin syötin tästä.

      Tyhjännaurajasta tuli mulle mieleen jonkun ajan maalaistalon eteisessä sijaitseva ruokakomero.
      Jos lapsi tuolloin meni komeron ovelle ja nauroi tyhjille hyllyille niin vähemmästäkin joutui paskahoususta seuraavaksi:D

      • tintti.kotivintti :)

        se oli entinen se, sano äitinsä ja jatkoi, laitas nyt rullaluistimet jalkaasi ja mene mäki ylös.


    • Arvaa mitä

      Huumori on minusta Suomessa vielä tässä, ikäluokassa aika kulttuurisidonnaista. Riippuu paljon siitä, missä olet viettänyt lapsuutesi ja nuoruutesi. Minkäläisessa perheessä olet kasvanut. Tuolla Pohjalaisilla yleensäkin ote aivan toisenlainen huumoriin. Itse en ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä: Kun sanotaan että, miestä ei tule tyhjän naurajasta...Mitenkäs sitä voi tyhjälle ylipäätänsä nauraa? Tämä kuvaa minulle sellaista eräänlaista elämänkielteisyyttä...pitää olla totinen. Eikös ihmislapselle annettu kaikki tunteet jo syntyessään tänne. Itse kullekin. Myös nauru ja ilo? Mihinkäs sen pitäisi sitten elämän tuoksinnassa oikein kadota..Onkun ihmiseltä leikattaisiin osa minuutta pois? Muuten sinua ei voida ottaa todesta? Se on outo juttu taas täällä. Missä itse olen kasvanut. Siksi en ymmärrä Pohjalaisten asennetta.. Miten niin yksistään pitää olla vakavamielinen? Eikö sillä huumorilla ylipäätänsä selvitä ne pahimmat kriisit ja karikot elämässä?

      Sitten tämä pieru-ja kakkahuumori ei ole koskaan oikein meikäläiseen edes nuorena purrut...mitenkään. Olo lähinnä vaivautunut jos, seurassa joku kertoo näitä vitsejä...Ja alapään alueen vitsit....nooh...jättäisin sinne omalle parisuhteelle jos, tarvetta lie silloinkaan?...taidan olla aika vanhanaikainen...kun ei vaa naurata....niin ei. Liekö elämä sitten sen verran oikeasti ollut kovaa...minullakin. Tyhjänpäisenä juttuna pidän..näitä pimppi ja pippeli pappeli juttuja..Eivät vaan naurata. Enemmänkin ihmetyttää...että, miksi niitä vitsejä kerrotaan...mutta ihminen kun olen YRITÄN ymmärtää tämän erilaisuuden se mikä naurattaa toista ihmistä ei välttämättä naurata minua. Ja toisin päin.

      Suomenkieli on kyllä yksin sellainen asia...tuolla kun luin hauskaa ketjua...jossa vitsailtiin sanoilla ja sananparsilla..että, oikeasti syntyy väkisin ihan hölmöjä juttuja aivan tavallisista jokapäiväisistä sananparsista...Vitsi vieläkin naurattaa...;))) Tuolla Teon ketjussa kun mietittiin missä on Huisin Nevada..todella hauska ketju. Kiitos..siitä..

      • Tuli mieleen toisenlainen vanhanajan opetus ...mies ei itke.... Hirveä oli tapa kasvattaa ihmistä. Mikä onkaan helpottavanpaa kuin itkeä pettymystään, onneaan, tai kipuaan pois. Miksi mies ei saisi huutaa tuskaansa tai onneaan ulos.... vieläkö kotona opetetaan pojille, että... mies ei itke? Toivottavasti ei.

        Minulla on kaksi poikaa ja ohjenuorana olen kasvatuksessa pitänyt..... itkekää se helpottaa.


      • Arvaa mitä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Tuli mieleen toisenlainen vanhanajan opetus ...mies ei itke.... Hirveä oli tapa kasvattaa ihmistä. Mikä onkaan helpottavanpaa kuin itkeä pettymystään, onneaan, tai kipuaan pois. Miksi mies ei saisi huutaa tuskaansa tai onneaan ulos.... vieläkö kotona opetetaan pojille, että... mies ei itke? Toivottavasti ei.

        Minulla on kaksi poikaa ja ohjenuorana olen kasvatuksessa pitänyt..... itkekää se helpottaa.

        siihen miksi suomalainen 50 ikäinen mies ei itke. Jotain tekemistä tuolla viime sodalla. Jostain luin hyvän ja laajan artikkelin siitä, miten meidän ikäpolvien pojat ikään kuin kasvatettiin...jo tulevaa sotaa varten. Tytöiltä taas vaadittiin sitä palvelu-alttiutta ja yli kilteyttä. Pelättiin että, Neuvosto-liitto hyökkää uudestaan Suomessa oli epävarmuus vielä pitkään sodan päätettyä.Rauhasta ja sen kestävyydestä....Isät tulivat sotarintamilta ja olivat monetkin menettäneet sen elämän "kauneuden" nähtyään ja koettuaan sellaista mitä ei pitäisi kenenkään ihmisen kokea. Nuoria miehiä olivat kun läksivät, monet ihan viattomia vielä. Helposti nämä kasvatus asiat menevät sitten sukupolvelta toiselle...Varsinkin miehet itse pitävät tätä yllä..Koska, heitä kielletty lapsena itkemästä. Toinen sitten tämä selkäsauna vielä rangaistus. Pienemmistäkin rikkeesta. Onneksi nykyään laki tätä fyysistä kurittamista ei salli. Ruotsissa oltiin tässäkin asiassa Suomea paljon edellä. Siellä kun ei ollut tuota sotaa. Lainsäädäntö paljon Suomea edellä. Piti olla jo ihan poikasesta saakka se MIES. Ikävä kyllä tähän samaan seikkaan olen minäkin törmänyt. Miehet jotka kieltävät poikiaan itkeämästä. Eivät valitettavasti usein pysty näkemään siinä mitään ristiriitaista. Suomalainen tämän meidän ikäinen mies itkee...mutta, salaa useimmat..Itse myös tuota samaa mitä sinäkin olen omalleni opettanut..että, itkeä saa. Tunteet sallittuja..ja rajat sitten siinäkin miten tunteet näytetään..Ei räyskimällä ja potkimalla ja hajottamalla varsinkin murros-iässä aika yleistä pojilla.. ..Vaan ikävistäkin tunteista SAA puhua turvallisesti ja rauhallisesti...Kaikkea ei tarvitse patouttaa pienen ihmisen sieluun..Suomessa ei mielestäni tämä perheiden keskustelukulttuuri kovin hääppöinen muuteenkaan. Tehdään paljon eriasioita tunnollisesti mutta, ei puhuta miltä itsestään tuntuu.Väsymistä ei sallita. Koska, vanhemmatkin jaksoivat;) niin samaa odotetaan myös itseltä ja siten myös helposti tulevalta sukupolvelta eli omilta lapsiltamme. Onneksi kaikki eivät näin tee. Vaan arvostavat myös lapsiaan ihmisinä ja tuntevina yksilöinä.


      • Arvaa mitä kirjoitti:

        siihen miksi suomalainen 50 ikäinen mies ei itke. Jotain tekemistä tuolla viime sodalla. Jostain luin hyvän ja laajan artikkelin siitä, miten meidän ikäpolvien pojat ikään kuin kasvatettiin...jo tulevaa sotaa varten. Tytöiltä taas vaadittiin sitä palvelu-alttiutta ja yli kilteyttä. Pelättiin että, Neuvosto-liitto hyökkää uudestaan Suomessa oli epävarmuus vielä pitkään sodan päätettyä.Rauhasta ja sen kestävyydestä....Isät tulivat sotarintamilta ja olivat monetkin menettäneet sen elämän "kauneuden" nähtyään ja koettuaan sellaista mitä ei pitäisi kenenkään ihmisen kokea. Nuoria miehiä olivat kun läksivät, monet ihan viattomia vielä. Helposti nämä kasvatus asiat menevät sitten sukupolvelta toiselle...Varsinkin miehet itse pitävät tätä yllä..Koska, heitä kielletty lapsena itkemästä. Toinen sitten tämä selkäsauna vielä rangaistus. Pienemmistäkin rikkeesta. Onneksi nykyään laki tätä fyysistä kurittamista ei salli. Ruotsissa oltiin tässäkin asiassa Suomea paljon edellä. Siellä kun ei ollut tuota sotaa. Lainsäädäntö paljon Suomea edellä. Piti olla jo ihan poikasesta saakka se MIES. Ikävä kyllä tähän samaan seikkaan olen minäkin törmänyt. Miehet jotka kieltävät poikiaan itkeämästä. Eivät valitettavasti usein pysty näkemään siinä mitään ristiriitaista. Suomalainen tämän meidän ikäinen mies itkee...mutta, salaa useimmat..Itse myös tuota samaa mitä sinäkin olen omalleni opettanut..että, itkeä saa. Tunteet sallittuja..ja rajat sitten siinäkin miten tunteet näytetään..Ei räyskimällä ja potkimalla ja hajottamalla varsinkin murros-iässä aika yleistä pojilla.. ..Vaan ikävistäkin tunteista SAA puhua turvallisesti ja rauhallisesti...Kaikkea ei tarvitse patouttaa pienen ihmisen sieluun..Suomessa ei mielestäni tämä perheiden keskustelukulttuuri kovin hääppöinen muuteenkaan. Tehdään paljon eriasioita tunnollisesti mutta, ei puhuta miltä itsestään tuntuu.Väsymistä ei sallita. Koska, vanhemmatkin jaksoivat;) niin samaa odotetaan myös itseltä ja siten myös helposti tulevalta sukupolvelta eli omilta lapsiltamme. Onneksi kaikki eivät näin tee. Vaan arvostavat myös lapsiaan ihmisinä ja tuntevina yksilöinä.

        Joskus olen miettinyt miten hyvin selvisin yksinhuoltajana ja löydän siihen jonkin sortin vastauksen. Oli vain yksi tapa elää ja se oli luomieni rajojen ja oppieni sisällä elämistä.

        Sodan jälkeen syntyneenä ja turvallisessa kodissa kasvaneena annoin äitini ja isäni oppien kiertää. Isäni oli sodassa autonkuljettajana eikä varsinaisesti joutunut tappamaan, joskin tulituksen kohteeksi useamman kerran. Hänellä ei ollut sodan jälkeisiä traumoja niin kuin monilla etulinjassa taistelleilla.

        Yksinhuoltajana ja firmaa pyörittäessäni jouduin joskus itkemään salassa siis lapsiltani salassa. Olin silloin väsynyt, enkä halunnut näyttää olevani heikko.

        Tuo lujuus ja ongelmien ratkaisu aivoilla ei nyrkeillä on joskus itseänikin hirvittänyt kun oli sellainenkin vaihe, että esikoistani kiusattiin koulussa. Hän käveli pois riidoista eikä ruvennut tappelemaan. Myöhemmin hän on sanonut, että olisit opettanut antamaan kunnolla turpiin ; ) Nykyään hänessä on tätä samaa kuin äitissään hän antaa sarkastisen arkkunsa auveta, mutta ei käy käsiksi ; )

        X-mieheni kotona lakaistiin ongelmat maton alle ja se on jättänyt tyypillisen jäljen x-mieheni sisaruksiin. Asioista ei puhuta eikä tehdä numeroa.

        Jos avioliittoni olisi jatkunut en tiedä miten tuo avoimuuden ja sulkeutuneisuuden ristiriita olisi saatu toimimaan lasten etua ajatellen.

        Tälläisiä aatoksia tuli mieleeni tänä pakkaspäivän iltana.


      • Arvaa mitä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Joskus olen miettinyt miten hyvin selvisin yksinhuoltajana ja löydän siihen jonkin sortin vastauksen. Oli vain yksi tapa elää ja se oli luomieni rajojen ja oppieni sisällä elämistä.

        Sodan jälkeen syntyneenä ja turvallisessa kodissa kasvaneena annoin äitini ja isäni oppien kiertää. Isäni oli sodassa autonkuljettajana eikä varsinaisesti joutunut tappamaan, joskin tulituksen kohteeksi useamman kerran. Hänellä ei ollut sodan jälkeisiä traumoja niin kuin monilla etulinjassa taistelleilla.

        Yksinhuoltajana ja firmaa pyörittäessäni jouduin joskus itkemään salassa siis lapsiltani salassa. Olin silloin väsynyt, enkä halunnut näyttää olevani heikko.

        Tuo lujuus ja ongelmien ratkaisu aivoilla ei nyrkeillä on joskus itseänikin hirvittänyt kun oli sellainenkin vaihe, että esikoistani kiusattiin koulussa. Hän käveli pois riidoista eikä ruvennut tappelemaan. Myöhemmin hän on sanonut, että olisit opettanut antamaan kunnolla turpiin ; ) Nykyään hänessä on tätä samaa kuin äitissään hän antaa sarkastisen arkkunsa auveta, mutta ei käy käsiksi ; )

        X-mieheni kotona lakaistiin ongelmat maton alle ja se on jättänyt tyypillisen jäljen x-mieheni sisaruksiin. Asioista ei puhuta eikä tehdä numeroa.

        Jos avioliittoni olisi jatkunut en tiedä miten tuo avoimuuden ja sulkeutuneisuuden ristiriita olisi saatu toimimaan lasten etua ajatellen.

        Tälläisiä aatoksia tuli mieleeni tänä pakkaspäivän iltana.

        mutta voimakkaana naisena jaksanut aina pitää pintani. Kyllä tuohon uskon minäkin että, naisena näitä asioita katselee toisin ja herkemmin. Ymmärtää ehkä paremmin tuon uhan mitä perheväkivalta voi saada aikaan jos, kierettä ei katkaista. Ajoissa. Toinen ehkä vielä vaikeampi asia on ns.henkinen väkivalta parisuhteessa. Heikompaa astiaa on ihmisenä helpompi myös sanoilla haavoittaa. Tähän kyllä saattavat syyllistyä myös naiset...eivätkä välttämättä ymmärrä että, näitä haavoja ei saisi repiä väkivalloin auki mitkä siellä lapsuuden perheessä, monellekin miehelle ovat tulleet. Ovat vain kasvatuksen ja olosuhteiden uhreja. Onneksi nykyisin näistä asiota aletaan puhua jo avoimimmin. Monelle vain vieläkin vaikeaa. Kun niitä tunnepuolen sanoja ei ole käytössä koskaan oikein vahvana ollutkaan..millä kertoa.

        Minun isäni oli sotaa paossa maaseudulla sukulaisesten luona. Oli sen verran nuori ettei vielä joutunut rintamalle... Mutta, kyllä hänessäkin nuo sodanjälkeiset haavat näkyivät....isänsä kun oli siellä etulinjassa...ja rauhan aikana sulkeutui näistä asioista tuhansien muiden tavoin...En tiedä kaikkea mitä isäni kok itsei. Mutta, saatan aavistaa..Asioista ei puhuttu. Itkeä ei saanut. Tämäkään ikäpolvi. Se oli heikkoutta. Vain aniharvoin jos milloin...muistan oman isäni itkeneen...meidän lasten nähden...Tunteiden näyttäminen oli jotenkin heikkoutta. Olet vahva selviintyä Korpis. Kaikki kunnioitus ihmisenä sinulle. joskus, mietin sitäkin että, vielä meidän ikäpolvemme naiset ja miehet joudumme ikään kuin myös tästä sodasta jollain tasolla vielä kärsimäänkin vaikka muuten elämässämme hyvin selviintyisimmekin...Toivon mukaan eivät enää uudet sukupolvet. Vaan saavat jo nauttia ja iloita myös itse elämästä...ilman taakkaa...ja syyllisyyttä.


      • Arvaa mitä kirjoitti:

        mutta voimakkaana naisena jaksanut aina pitää pintani. Kyllä tuohon uskon minäkin että, naisena näitä asioita katselee toisin ja herkemmin. Ymmärtää ehkä paremmin tuon uhan mitä perheväkivalta voi saada aikaan jos, kierettä ei katkaista. Ajoissa. Toinen ehkä vielä vaikeampi asia on ns.henkinen väkivalta parisuhteessa. Heikompaa astiaa on ihmisenä helpompi myös sanoilla haavoittaa. Tähän kyllä saattavat syyllistyä myös naiset...eivätkä välttämättä ymmärrä että, näitä haavoja ei saisi repiä väkivalloin auki mitkä siellä lapsuuden perheessä, monellekin miehelle ovat tulleet. Ovat vain kasvatuksen ja olosuhteiden uhreja. Onneksi nykyisin näistä asiota aletaan puhua jo avoimimmin. Monelle vain vieläkin vaikeaa. Kun niitä tunnepuolen sanoja ei ole käytössä koskaan oikein vahvana ollutkaan..millä kertoa.

        Minun isäni oli sotaa paossa maaseudulla sukulaisesten luona. Oli sen verran nuori ettei vielä joutunut rintamalle... Mutta, kyllä hänessäkin nuo sodanjälkeiset haavat näkyivät....isänsä kun oli siellä etulinjassa...ja rauhan aikana sulkeutui näistä asioista tuhansien muiden tavoin...En tiedä kaikkea mitä isäni kok itsei. Mutta, saatan aavistaa..Asioista ei puhuttu. Itkeä ei saanut. Tämäkään ikäpolvi. Se oli heikkoutta. Vain aniharvoin jos milloin...muistan oman isäni itkeneen...meidän lasten nähden...Tunteiden näyttäminen oli jotenkin heikkoutta. Olet vahva selviintyä Korpis. Kaikki kunnioitus ihmisenä sinulle. joskus, mietin sitäkin että, vielä meidän ikäpolvemme naiset ja miehet joudumme ikään kuin myös tästä sodasta jollain tasolla vielä kärsimäänkin vaikka muuten elämässämme hyvin selviintyisimmekin...Toivon mukaan eivät enää uudet sukupolvet. Vaan saavat jo nauttia ja iloita myös itse elämästä...ilman taakkaa...ja syyllisyyttä.

        Mitäpä tuohon enää muuta kuin kiitos hienosta juttutuokiosta ja oikein hyvää joulun odotusta sinulle ; )


      • Arvaa mitä
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mitäpä tuohon enää muuta kuin kiitos hienosta juttutuokiosta ja oikein hyvää joulun odotusta sinulle ; )

        täältä päin. Kiitoksia, myös minunkin puolestani mukavasta seurasta.


      • huumoria vai ei

        Niin, katselin tuota vanhaa ketjua "parinvalintaa". Huumori siinä alkoi lupaavasti, vaan sitten joku tuli ja alkoi jo mollata "kaljupäitä" yms.

        Mielestäni se oli vielä ala-arvoisempaa huumoria, kuin joku kakka-pissajutut.

        Mut niinhän se on, että joku nauraa päälle ja joku jaloille ja joku ei millekkään.


    • kivellä.istuja

      Nykyään on naurukouluja ja iloseminaareja. ;-))

    • Samilja

      mutta nauratus on vakavaa ja vaativaa hommaa, siihen ei tyhmästä ole.
      Huumori on elämän parhaimpia mausteita.
      .

    • näinkävikin

      Minä tiedän montakin tyhjännaurajaa. Perheettömiä sinkkupoikia ja pitkäaikaistyöttömiä heistä sitten lopuksi tuli.
      Naisia ei kiinnostaneet nämä miehet.

    • Humor

      Björn Wahroos sanoi pelaavansa Angry Birdsiä pelaan minäkin.

    • Nauruvapauttaa

      Sanonnat ja ajatukset tyhjännauramisesta ja tyhjännaurajista tulevat varmaankin sieltä saakka historian havinasta, kun kansaa on vielä ohjattu ja pidetty Herran nuhteessa uskonnon avulla. Silloinhan nauraminen oli suunnilleen synti, aikuisen ihmisen kuului olla vakava ja arvokas.

      Kansa, jopa lukenut ja sivistynyt osa, on myös sisäistänyt jutun niiin perin juurin, että vielä 2000-luvun loppupuolella ison sairaalan työpaikalla katsottiin pahasti paljon nauravaa ja iloista työntekijää. Kai ne pelkäsivät, että potilaista tulee liian nopeasti terveitä ja hyvin voivia kun alkavat nauraa mukana.

    • Anonyymi

      Tyhjännauraja on narsistinen vanhapoika joka istuu hovinarriensa ympäröimänä huoltoasemalla, nauravat manboobsnarsistinsa johdolla asiakkaita ja kuvittelevat olevansa jotenkin parempia.

      Kyseessä siis on narsisti, joka on viimeksi koskenut pimppiin syntyessään.

    • Anonyymi

      Useiden mielestä tyhjännaurajat ovat mielenvikaisia.

    • Anonyymi

      Tyhjän nauraja nauraa, vaikka ei oli mitään aihetta nauraa. Eikä ennen vanhaan saanut nauraa, vaikka olisi ollut aihettakin, elämä oli vakavasti otettava juttu, josta ei sallittu vitsin vääntämistä, koska se oli herjausta ja pahasta.

      Em. seikosta varmaankin johtuu, että on vieläkin iäkkäitä ihmisiä, jotka eivät pidä esim. uskonto-, politiikka-, yhteiskunnallisista- yms. ns. tärkeistä asiosta huumorin viljelemisestä tai niitten arvostelemisesta. - Nm. Nauru parantaa

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe