Pienituloisena olen oikeutettu opintolainan korkoavustukseen. Vaikuttaako se toimeentulotuen määrään ?
Opintolainan korkoavustus ja toimeentulotuki ?
3
3928
Vastaukset
- aatsav
Ei ainakaan minulla ole vaikuttanut. Sosiaalitoimi ei huomioi korkoja menoiksi joten käytä viisaasti korkoavustukset, sillä niiden loputtua ei tukea sossusta saa.
- Haushkaa Jushia!
Nostetaanpa esiin ja päivitetään. Oma tilanteeni on se, että kesäkuussa lähtivät opintolainan korot maksuun automaattisesti tililtä ja hain niihin jälkikäteen korkoavustusta. Täyttelin tässä toimeentulotukihakemuksen heinäkuulle ja listasin siinä korot muiksi menoiksi ja mainitsin samalla korkoavustuksen hakemisesta. Päätöstä ei vielä ole tullut, mutta ilmeisesti siis eivät hyväksy näitä menoiksi? Miten sitten se korkoavustus, joka läpsähtää tilille sitten joskus tulevaisuudessa -- onko se kuitenkin tuloa, joka leikkaa toimeentulotukea?
Kertokaa joku, jolla on kokemusta. Itse yritän muistaa päivittää lopputuleman kunhan päätökset tulevat.- siskot_
Sossu ei huomioi korkoja menoiksi eikä avustusta tuloksi. Kuten yllä kerrottiin, kannattaa tarkkaa harkita hakeeko korkoavustuksen vai ei, sillä kun olet sen max viisi kertaa avustusta saanut ei sossu edelleenkään huomioi korkoja menoiksi ja näin ne tulee täysin itsellesi maksuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144