Minä valoa missään nähnyt en
olin hirveän itsetuhoinen,
sain sanat, lahja on elämä tää
siitä elämällä selviää.
Vaikka raskaat on joskus askeleet
silmissä pyörii kyynelveet,
kovin pitkään ei pimeä kestää saa
sillä joku aina rakastaa .
Silmin kostein taivalsin eteenpäin
matkalla paljon tuskaa näin,
nojas keppiinsä vanhus onneton
sillä niin yksin hänkin on.
Tartuin käteen tuohon ryppyiseen
astuin kanssaan pieneen huoneeseen,
mua lohdutti sanoin lämpöisin
vaikka huolta oli itselläkin.
Silloin ymmärsin lahjana elämän sain
käännän sarkaa omalla kohdallain,
ei kivetön pelto kellään lie ?
Kun pitkä on elämän tie.
Nyt nojaan mä keppiin vanhuksen
sain muistoksi häneltä lahjana sen,
voin ymmärtää elämää paremmin
kun on vanhus itsekkin.
Kaikuu mielessä vanhuksen sanat nää
Pitää Elää ! Niin siitä selviää,
vaikka pois on vanhus ajan tään
häntä lämmöllä muistamaan jään.
Vanhuksen Sanat !
4
318
Vastaukset
' elä elämäsi hymyillen
hymyile läpi kyynelten '
Koskettava, hyvin koskettava ja elämänmakuinen
runo Sinulta. Vanhukset kantavat paljon viisautta
hopeaisten hiustensa alla ja jakavat niitä meille
nuoremmille, kuten Sinäkin joka et suinkaan ole
vielä vanhus !
Se ryppyinen käsi, kuinka siihen onkaan helppo
tarttua. Ihan tulee oma mummo ja ukkikin runostasi
mieleen ja synnyttää ikävää.
Kiitos J.Vanhuksissa on elämän viisaus
jospa me osaisimme olla lähempänä heitä,
tarjoten omaa auttavaa kättämme
näille elämän veteraaneille.
Hyvää illanjatkoa Sinulle.
J
- punaposkiN
miten inhimillisesti
kirjoitat sä mummosta
tai vaarista
miten kohtaat
sä pienen yksinäisen kulkijan
Kertoo se sun sydämestäsi
joka laajaa on rakastamaan
huomiomaan lähimmäistäsi
matkan pitkään jo kulkijaa
Jos sopii painan nöyrästi pääni
ja kiitän elämästäni
joka hetkestä minkä Elää olen saanut
Kiitos Ystäväni JKiitos palautteestasi joka
herkisti vanhan rupusäkinkin,
lapsesta asti on opetettu
kunnioittamaan vanhuksia.
Ilman heitä,ei olisi
myöskään meitä,
voin myös nöyrästi
laskea pääni ja lausua
kiitokseni.
KIITOS myös Sinulle punaposki ystäväni.
T: Jokke
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568
