Lukiossa venäjän kieli

Mkmst

Opiskeleeko kukaan lukiossa venäjän kieltä? Itse meinaan mennä opiskelemaan sitä, kun se on aika käytetty täällä Suomessa.

13

3644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Opiskelin kurssin verran: paska kieli, hankala saada kunnon starttia ja suomessa käyttämätön jos ei lasketa pohjois-suomea jossa ei muutenkaan ole sivistynyttä porukkaa. En suosittele, mutta saat itse päättää.

      • Lollero?

        Haha oletpas itse sivistyksen perikuva


    • puffeli

      Juu kyllä opiskelen, lukiossa ja nyt 7. kurssi onnellisesti takanapäin. Kirjoituksia kohti!

    • abi2010

      Tosiaankin kannattaa lukea venäjää, varsinkin jos on yhtään kielipäätä! Itellä ei lukujärjestyksiin mahtunu ku 1. kurssi ja kyllä harmittaa. Venäjänkielentaitoa arvostetaan kauheasti työmarkkinoilla joten jo senkin takia kannattaa lukea. Tietenkin riippuu paljon myös opettajasta miten opiskelu lähtee sujumaan, mutta mulle ainakin 1. kurssi oli tosi helppo, aakkoset ja muut perusjutut oppii nopeasti ku vähän jaksaa panostaa. Kannattaa ainakin 1 kurssi käydä kokeileen että kiinnostaako :)

      • nipschu

        Itsellä 5.kurssi menossa ja mahtavaa on ollut. Aakkoset oppii suht nopeasti, vaikka itsekin luulin toisin. On totta, että opettajalla on suuri vaikutus opiskelumotivaatioon, mutta pääasiassa se lähtee kuitenkin itsestä. Vaikka venäjä tuntuu sitä opiskelemattomana täysin ymmärtämättömältä, löytyy siitä kuitenki yhtäläisyyksiä esim. saksaan. Tarkoitan siis genetiivin muodostamista. Venäjä kannattaa! :))))


      • Venäläinen2
        nipschu kirjoitti:

        Itsellä 5.kurssi menossa ja mahtavaa on ollut. Aakkoset oppii suht nopeasti, vaikka itsekin luulin toisin. On totta, että opettajalla on suuri vaikutus opiskelumotivaatioon, mutta pääasiassa se lähtee kuitenkin itsestä. Vaikka venäjä tuntuu sitä opiskelemattomana täysin ymmärtämättömältä, löytyy siitä kuitenki yhtäläisyyksiä esim. saksaan. Tarkoitan siis genetiivin muodostamista. Venäjä kannattaa! :))))

        Itse olen venäläinen, mun mielestä se on aika vaikee kieli ulkomaalaiselle niinku suomiki, hirvee määrä erilaisia sääntöja ja juttuja, itse asiassa sanasto on minun mielestä tärkein juttu siinä - jos ei osaa sanastoa on mahotonta oppia kielioppia. Jos jaksat tankata niitä sanoja ja sääntöjä nii onhan se hyvä ku Suomellahan on paljon kauppaa Venäjän kanssa. En kyllä tiedä miten te opiskelette venäjää vieraana kielenä mutta omana kielenä sen opiskelu tulee aika vaikeeksi n. 6:nnen luokan jälkeen. Toinen huono puoli on että täällä suomessa venäläisiä ei hirveesti arvostella ja venäjän lukeminen saattaa tuntua nololta ja halveksuttavalta.
        Elikkä yhteenveto:
        Tarvitaan varmaankin Etelä-Suomessa ERITYISESTI Helsingissä.
        - Tulee ajan myötä vaikeeksi, ei se eka kurssi hirveästi kerro, kuten aina kielissä.
        - (Tästä en ole varma) Saattaa olaa epäsosiaalista opiskella venäjää.


    • ljublju ruskii jisik

      Ehdottomasti kannattaa. Itsellä nyt 7. kurssi suoritettu, ja ei ole todellakaan vaikeaa ollut. Ensimmäisten kurssien jälkeen tietysti hiukan vaikeutui, mutta ei tosiaankaan paljoa. Sanasto on se ainut hankala juttu itselleni. Kielioppi on suht helppoa, aspekteja tosin en ymmärrä, mutta suomalaiselle se vaikeampaa onkin.

    • suomieioomunpaikka

      yäääääk venäjä. yääääk suomi. mä muutan espanjaan ja en tod tarvii mitään venäjää koko loppuelämän aikana..

    • Opiskelija idästä

      Itselleni lukiossa opiskeltu (ja kirjoitettu) venäjän kieli ainakin on ollut hyödyksi, rajan pinnassa kun asun. (: Nyt ammattikorkeakoulussa meillä on ollut pakkollinen venäjän kurssi, joka tietysti on aivan alkeita - aakkosia ja perusfraaseja, joten kyseessä on helpoin kurssi ainakin tähän menneessä. ^^ Totta kai se pidemmän päälle muuttuu vaikeammaksi, mutta olen huomannut jo alkeiden helpottavan kommunikointia venäläisten kanssa huomattavasti (ne itäturistit kun harvemmin englantiakaan osaavat...). Omalla kohdallani jouduin myös miettimään lukion muiden kurssien paikkaa, kun venäjän kursseja ei ollut kuin yksi kerrallaan, mutta niinhän se taitaa olla monien muidenkin lyhyiden kielten kohdalla nykyään.

      Mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. (:

    • Antti1970

      Etsin Tre alueelta ystävää, joka haluaisi parantaa venäjän kielen taitojaan ja auttaa minua parantamaan suomen kielen taitojani.

    • Kerrompa mielipiteen

      Jokaisen pitäisi saada opiskella sitä kieltä mitä haluaa. Itse olisin halunnut alottaa nelosella, mutta ryhmää ei tullu, yritin uudestaan kasiluokalle, mutta ryhmää ei tullut. Tosi harmillista :( Venäjän kieli ainakin kuulostaa vaikealta kuten voi ollakkin. Joku täällä väitti että venäjän opiskelu voisi olla epäsosiaalista. Mun mielestä on todellakin väärin että suomalaiset arvostelee niin paljon venäläisiä. Ihanaa että on erilaisia mielipiteitä asioille mutta onko kaikki pakko sanoa ääneen? Jos haluaa alkaa lukea uutta kieltä, ei kannata antaa muiden mielipiteiden vaikuttaa. Muut saattavatkin olla vaan katellisia ja pitää rohkeana niitä jotka uskaltavat alkaa lukea venäjää. :)

    • Anonyymi

      en kyollä tiedä

    • Anonyymi

      Ei kannata opetella tuommosia kieliä joita ei enää tällä planeetalla puhuta 10 vuoden päästä :-o

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5519
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3405
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1709
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1336
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      22
      1305
    Aihe