Perusteellinen puhdistus?

hukassa...

Pari päivää sitten koneeni ilmoitti löytäneensä vaikka kuinka monta haitallista ohjelmaa... mulla on norton internet security, mutta se ei löytänyt mitään ongelmaa. jouduin hankkimaan jonkun personal securityn, jotta sain poistettua nuo haittaohjelmat! Sen jälkeen tein sekä tuolla personal securitylla että norton internet securitylla tarkistukset, eikä mitään löytynyt.
Nyt kuitenkin yhtäkkiä tuli ilmoitus, jossa norton interet security ilmoitti taas jostain vaarasta koneella, mutta sain sen korjattua. Nyt olen kuitenkin kummissani, että mistä näitä ongelmia on yhtäkkiä alkanut tulla. Aiemmin ei ole ikinä ollut mitään. Ja mistä tiedän, onko koneeni nyt taatusti puhdas, vai onko täällä vieläkin jotain paskaa jossain? Mistä tiedän, jos joku yrittää esimerkiksi vakoilla mua?

Yritin tehdä tuolla personal securityllä uuden tarkistuksen koneelle juuri äsken, mutta se herjaa jotain että kohdetta on muutettu tai siirretty eikä pikakuvake toimi. Mistä kyse? En saa mitenkään tuota nyt auki.

Kaipaisin nyt ihan selkokielisiä ja asiallisia vastauksia joltain viisaalta ja asiasta jotain tietäviltä, its ekun en tosiaan ole mikään tietokoneiden varsinainen asiantuntija. Mitä kannattaisi tehdä?

5

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjn1985
      • ihmeestä

minä olisin voinut tietää asiasta?? Ihan turha tulla päivittelemään että voi miten tyhmä olit, ottaa päähän jo muutenkin, kertoisitko sen sijaan miten saan tilanteen korjattua??

• ehkä sittenkin
        ihmeestä kirjoitti:

minä olisin voinut tietää asiasta?? Ihan turha tulla päivittelemään että voi miten tyhmä olit, ottaa päähän jo muutenkin, kertoisitko sen sijaan miten saan tilanteen korjattua??

jos joku viitsisi kertoa mistä nyt saan varmuuden siitä että kaikki paska koneelta on poissa. Seurasin noita tuon inkin ohjeita, mutta en nyt tiedä mistä saisin selville että tilanne on varmasti korjattu.

• EiExperttiMuttaKuite
        ehkä sittenkin kirjoitti:

jos joku viitsisi kertoa mistä nyt saan varmuuden siitä että kaikki paska koneelta on poissa. Seurasin noita tuon inkin ohjeita, mutta en nyt tiedä mistä saisin selville että tilanne on varmasti korjattu.

No jos ajoit jo tuon Malwarebytesin läpi, niin katso vielä käsipelillä että sen kaikki kansiot on poissa. Skannaile vaikka vielä parilla online-virusskannerilla, kaikki suurimmat tietoturvayhtiöt tarjoaa sellaista eikä maksa mitään. Yleensä niitä kannattaa käyttää Internet Explorerilla, Firefoxilla kaikki niistä ei toimi kunnolla.

Ja ei pahalla, mutta ihan maalaisjärjen käyttöä kannattaa harjoitella, jos, tai siis kun tuollaisia skanneri-ikkunoita pomppii jatkossakin silmille jotka väittää koneen olevan saastunut, niin ne kaikki ovat sitten huijausta. Nettiselain vaan kiinni jos et muuten siitä skannerista meinaa päästä eroon, tapa selaimen prosessi vaikka Tehtävienhallinnasta jos ei se muuten onnistu. Älä lataa äläkä asentele mitään tuollaisia jatkossa!

Ja kun olet ilmeisesti siis tuon kakkasoftan ostanut, niin tarkkaile luottokorttilaskujasi yms etteivät sisällä mitään ylimääräistä. Jos sisältää, niin ota yhteyttä Luottokuntaan/pankkiin.

• EiExperttiMuttaKuite
        EiExperttiMuttaKuite kirjoitti:

No jos ajoit jo tuon Malwarebytesin läpi, niin katso vielä käsipelillä että sen kaikki kansiot on poissa. Skannaile vaikka vielä parilla online-virusskannerilla, kaikki suurimmat tietoturvayhtiöt tarjoaa sellaista eikä maksa mitään. Yleensä niitä kannattaa käyttää Internet Explorerilla, Firefoxilla kaikki niistä ei toimi kunnolla.

Ja ei pahalla, mutta ihan maalaisjärjen käyttöä kannattaa harjoitella, jos, tai siis kun tuollaisia skanneri-ikkunoita pomppii jatkossakin silmille jotka väittää koneen olevan saastunut, niin ne kaikki ovat sitten huijausta. Nettiselain vaan kiinni jos et muuten siitä skannerista meinaa päästä eroon, tapa selaimen prosessi vaikka Tehtävienhallinnasta jos ei se muuten onnistu. Älä lataa äläkä asentele mitään tuollaisia jatkossa!

Ja kun olet ilmeisesti siis tuon kakkasoftan ostanut, niin tarkkaile luottokorttilaskujasi yms etteivät sisällä mitään ylimääräistä. Jos sisältää, niin ota yhteyttä Luottokuntaan/pankkiin.

Ai niin, jatkossa näiden asioiden kanssa kannattaa suuntautua tuonne, sieltä saa hyvin apua ja keinoja sekä vinkkejä välttyäkseen tällaiselta:

http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8202
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5191
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5186
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe