Kirjojen ohjeet?

Miten?

Mitö mieltä olette kirjojen ohjeesta pelata agressiivisesti juuri ennen rahasijoille pääsyä?
Itse olen huomannut, että tuota tyyliä tuntuvat aika monet käyttävän.
Minusta se on vaikeata.
Esim tilanne: olen keskivertostäkillä keskipositiossa GJ suittarilla ja korotan. Jako menee foldattuna eteenpäin ja sitten joku muu keskivertostäkki tuuppaa kaikki sisään. Kyllä mä noihin foldaan. Muutaman kerran on tullu maksettua ja aina oon hävinnu paremmalle kädelle. Agressivisesti on helppo pelata jos saa hyviä kortteja hanskaan mutta miten pelata kun pakasta tulee pelkkää roskaa tai tollasia perushyviä käsiä?
Ite pelaan nykyään tän vaiheen aika tiukasti ja todellakin harkitsen noitten isojen betsien maksuja.

5

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pokeri81

      Sori, mut oot kyllä aika kujalla asiasta. Kirjoissa opetetaan pelaamaan agressiivista peliä, agressiiviseen peliin ei kuulu löysät maksut, ellei pottikertoimet sitä edellytä. Ja mikäs käsi on GJ???

      • Kirjoitusvirheet

        Niin siis pieni kirjoitusvirhe tuossa, tarkoitin tietysti QJ.
        Niin siis nykyisin en todellakaan noita isoja lyöntejä maksa. Mutta pointtini oli siis se, että jos pitää pelata agressiivisesti ja avaa potin esim 3BB lyönnillä ja sit aina foldaa reissuun, niin tuossahan vaan heittää merkkejään turhaa menemään. Olen nimittäin huomannut, että lähes aina kun olen tuossa vaiheessa avannut potin, niin joku menee Allin. Sehän on sitä agressiivista peliä. Moni on tämän jälkeen näyttänyt kätensä joka on ollut täys roska. Ite kun olen joskus tehnyt saman eli reissannut all-inn esim AQ kädessä, niin avaaja on maksanut vitosparillaan ja vienyt potin ja meikäläinen ulkona turneesta.

        Siis kirjoissahan opetetaan tässä vaiheessa löysentämään peliä ja samalla pelaamaan agressiivisesti. Mun mielestä toi ei kuitenkaan ole kovinkaan helppoa jos pakasta tyrkkää koko ajan käsiä tyyliin 93o. Pitäskö tollasilla muka avata tai reissata isosti?


      • egegegeg
        Kirjoitusvirheet kirjoitti:

        Niin siis pieni kirjoitusvirhe tuossa, tarkoitin tietysti QJ.
        Niin siis nykyisin en todellakaan noita isoja lyöntejä maksa. Mutta pointtini oli siis se, että jos pitää pelata agressiivisesti ja avaa potin esim 3BB lyönnillä ja sit aina foldaa reissuun, niin tuossahan vaan heittää merkkejään turhaa menemään. Olen nimittäin huomannut, että lähes aina kun olen tuossa vaiheessa avannut potin, niin joku menee Allin. Sehän on sitä agressiivista peliä. Moni on tämän jälkeen näyttänyt kätensä joka on ollut täys roska. Ite kun olen joskus tehnyt saman eli reissannut all-inn esim AQ kädessä, niin avaaja on maksanut vitosparillaan ja vienyt potin ja meikäläinen ulkona turneesta.

        Siis kirjoissahan opetetaan tässä vaiheessa löysentämään peliä ja samalla pelaamaan agressiivisesti. Mun mielestä toi ei kuitenkaan ole kovinkaan helppoa jos pakasta tyrkkää koko ajan käsiä tyyliin 93o. Pitäskö tollasilla muka avata tai reissata isosti?

        Kiinnitin samaan asiaan huomiota kirjoja lukiessani. Sovellan tuota käytäntöä vain silloin kun muut kippaavat edelläni ja olen joko buttonissa, cutoffissa tai korkeintaan yhden oikealle cutoffista ja kädelläni on jotain potentiaalia. Tällöinkin pidän huolta siitä, että blindit ovat keskikokoisia stäkkejä. Miksikö? Heillä on yksinkertaisesti eniten hävittävää tuossa vaiheessa turnausta, joten he eivät (yleensä) hyökkää näitä positiokorotuksia vastaan uudelleenkorotuksella ilman A-luokan kättä, vaan kippaavat suruttomammin kuin isot stäkit. Käytännössä tuo tyyli vaatisi ison stäkin ja kovat hermot. Minulla harvoin on kumpaakaan, joten en ole paras neuvoja.


      • Kirjoitusvirheet kirjoitti:

        Niin siis pieni kirjoitusvirhe tuossa, tarkoitin tietysti QJ.
        Niin siis nykyisin en todellakaan noita isoja lyöntejä maksa. Mutta pointtini oli siis se, että jos pitää pelata agressiivisesti ja avaa potin esim 3BB lyönnillä ja sit aina foldaa reissuun, niin tuossahan vaan heittää merkkejään turhaa menemään. Olen nimittäin huomannut, että lähes aina kun olen tuossa vaiheessa avannut potin, niin joku menee Allin. Sehän on sitä agressiivista peliä. Moni on tämän jälkeen näyttänyt kätensä joka on ollut täys roska. Ite kun olen joskus tehnyt saman eli reissannut all-inn esim AQ kädessä, niin avaaja on maksanut vitosparillaan ja vienyt potin ja meikäläinen ulkona turneesta.

        Siis kirjoissahan opetetaan tässä vaiheessa löysentämään peliä ja samalla pelaamaan agressiivisesti. Mun mielestä toi ei kuitenkaan ole kovinkaan helppoa jos pakasta tyrkkää koko ajan käsiä tyyliin 93o. Pitäskö tollasilla muka avata tai reissata isosti?

        Positio, positio, positio.

        Paskalla korottaminen huonosta positiosta on harvoin kannattavaa. Sen sijaan jopa joku QJs on ihan pelattava myöhäisestä positiosta.

        Ja reissu saa olla enemmänkin kuin se vakio 3bb. Kun blindit ovat suhteellisen suuret jäljellä olevaan stäkkiin nähden, ainoat vaihtoehdot alkavat olla all-in ja fold. Position merkitys korostuu.. :)


    • partane

      QJ:lla ei kannata korottaa keskipositiosta turnauksessa. Kippaat suosiolla, buttonilla tai cutofissa voit koittaa ryöstää blindejä näillä korteilla, jos joku puskee all-in turnaukseesen loppuvaiheessa kannattaa foldia kaikki muut kädet paitsi KK ja AA olet niin lähellä, että miksi ottaisit riskin lähteä all-in puskuun roskakädellä. Jos olet pienellä stäkillä ja sinulla ei ole kuin 5bb - 15bb niin voit harkita maksua ainakin AK:lla ja QQ:lla. Tämmöiset tilanteet ovat erittäin vaikeita esim. jos korotat AQ:lla ryöstääksesi blindejä vastustaja saattaa huomata ryöstöyrityksesi ja korottaa siksi vaikkei hänellä suuremmoista kättä olisikaan, koska hän arvelee että bluffi voisi toimia tässä tilanteessa. Jos esim. maksat 1bb korotat 4bb niin 15bb stäkillä sun kannattaa harkita maksua AQ:lla, koska jos vastustaja näyttää huonomman käden ja ei osu mihinkään niin saat tuplattua stäkkisi ja sinulla 30bb, sillä on jo helpompi valita paremmat aloituskädet.

      Mitö mieltä olette kirjojen ohjeesta pelata agressiivisesti juuri ennen rahasijoille pääsyä?
      Itse olen huomannut, että tuota tyyliä tuntuvat aika monet käyttävän.
      Minusta se on vaikeata.

      Blindien ryöstely juuri loppuvaiheessa on kannattavaa, koska vastustajat eivät usein halua riskeerata sitä etteivät voittaisi mitään turnauksesta. Kannattaa aina muistaa positio ja kun sinulla on itselläsi hyvä käsi ja bb:llä niin voit miettiä korotusta buttonille, jos epäilet blindien ryöstöä. Ja kun saat hyvän käden BU, CO nii pelaa niinkuin ryöstäisit blindejä 4bb korotus. Jos hyvä käsi tulee UTG, MP nii limppaa joku saattaa korottaa ja sit vaa all-in. Blindeillä korotuksen tullessa all-in ja jos ei tuu korotusta nii 4bb 1bb per limppaaja.

      Ite pelaan nykyään tän vaiheen aika tiukasti ja todellakin harkitsen noitten isojen betsien maksuja.

      Joo ei niitä isoja betsejä kannata maksaakaan jos ei ole oikeasti hyvää kättä. TAG= Tiukka ja aggressiivinen on oikea pelityyli valitse tarkat kädet jotka pelaat ja pelaat ne aggressiivisesti. Limppaus ja korotusten makselu on muutamaa mainitsemaani poikkeusta lukuun ottamatta ehdottomasti kielletty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3628
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      202
      1746
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1347
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      148
      1234
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      875
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      873
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      56
      833
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      819
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      792
    Aihe