Jokos niitä vanhoja

Myös mulle

tarjous Sonatoja sais noin 15000E pintaan. Siis 2,0 gls, jotka ennen 20000 tietämissä. Kerran kun vielä 5000 hinta tippuu ampuu meikäläinen kiinni. Autohan on vanhaa tekniikkaa, mutta pirun varma ja hyvä. Ainakin naapurin mielestä, jolla sellainen jo on.

12

460

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savol.autokauppias

      Ojottele, ojottele rauhassa niin kyllä ne sieltä tippuu, en tiedä milloin mutta tuskin ne kovin pitkään nousevatkaan jolloin ne taas voi vaikka pudota tai sitten ei, vai oliko se sittenkin toisinpäin ettei mennyt nytten sittenkin nurinpäin.

    • ne tippuu

      jos ei mee täällä kaupaksi niin sit ne roudataan vaikka Tansaniaan. ajatteleppa Suomivarusteinen auto, lämppärillä ja isolla starttimööttorilla ja akulla . Ei pääse kylmä mustaa poikaa yllättämään.

      • jo tippuneet

        Ovathan noiden hinnat tippuneet vuoden sisään jo kahteen kertaan a' 5000 euroa!

        Ei kahta kolmatta eli keväällä tulee taas vitosen alas.


    • Ylivuotiset halvalla myytävät Sonatat menevät kaupaksi nykyiselläkin hinnalla. Kauppiailla ei ole mitään tarvetta laskea hintaa lisää. Autot loppuvat pian, joten odottelijat jäävät ilman autoa.

      • Kudonnan malli

        Japanin myynti esim, oli jotain 15 kiloautoa useamman vuoden aikana yhteensä. Kertoo haluttavuudesta kaiken olennaisen. Hundailta taisi myymättä jäädä muutama kymmenen tuhatta sonataa. Korealaiset mitä kaikkein todennäköisemmin ovat tehneet autoja kymmeniä tuhansia kun vanhaa varastoa riittää myytäväksi toiselle puolelle maapalloa jopa 3 vuoden jälkeen valmistamisen päätyttyä. Vielä hinnat tulevat tippumaan ja seuraavaksi tarjoukseen tulee feislift-mallit.


      • ei lopu millään

        Minullekin sanottiin reilu vuosi sitten ekan tarjouksen alkumetreillä, että viimeisiä viedään. Olisi kannattanut kuulemma pitää kiirettä. Vieläkin riittää ja luulen että wanhakoppaista Sonataa löytyy vielä myynnissä parin-kolmen vuoden kuluttua parin 5000 euron subvention voimin eli 9990 euroa uudesta 2007 sonatasta vuonna 2012. Wanhakoppainen Sonata on kuin napanöyhtä, ei lopu koskaan!


      • jo

        Ylivuotiset halvalla "myynnissä" olevat Sonatat on myyty jo kuukausia sitten, vaikka maahantuoja pitää jostain käsittämättömästä syystä niitä edelleen siellä. Tällä hetkellä jäljellä olevat vanhan malliset olevat eivät enään hintansa puolesta olekaan halpoja. Onhan autoissa toki 5 -vuoden takuu, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että autot ovat seisseet vuosia jossakin satamassa.


      • Warren Puffet
        ei lopu millään kirjoitti:

        Minullekin sanottiin reilu vuosi sitten ekan tarjouksen alkumetreillä, että viimeisiä viedään. Olisi kannattanut kuulemma pitää kiirettä. Vieläkin riittää ja luulen että wanhakoppaista Sonataa löytyy vielä myynnissä parin-kolmen vuoden kuluttua parin 5000 euron subvention voimin eli 9990 euroa uudesta 2007 sonatasta vuonna 2012. Wanhakoppainen Sonata on kuin napanöyhtä, ei lopu koskaan!

        Eivät ne hinnat enää kauheasti laske. Tämä on ihan normaalia markkinamekanismin toimintaa. Sonata oli yli 30 kilon hinnalla hirvittävästi ylihinnoiteltu. Miettikää kuinka haluttavia autoja saa nykyään 30 000. Ensimmäinen hinnanpudotus oli oikean hinnan etisimistä, toinen toi hinnan lähelle oikeaa tasoa.

        Sonatan vaikeuksiin on enimmäkseen syynä trendin muutos. Kukaan ei enää halua kaksilitraista tai isompaa bensakonetta. Ne jotka ovat valmiita ostamaan premium-auton isolla bensakoneella eivät todellakaan ota Hyundaita. Samaten sedaneittten markkinaosuuden lasku jatkuu edelleen. Jos Sonatasta olisi farkkuversio, asetelma olisi ihan toinen.

        Hinnan lasku edelleen tuhoaisi merkin lopullisesti. Jos niitä on tarve hävittää, asiakkaalle annetaan vaihtotarjous, josta ei voi kieltäytyä. Näin ulospäin näkyvää hintaa ei tarvitse laskea. Tosiasia nyt on, että sedankorinen kärry yli kahden litran bensakoneella alkaa olla ongelmajätettä. Kun siihen yhdistetään vanha neliportainen automaatti, pokkeuksellisen pitkään uudistamatta markkinoilla ollut korimalli ja yli 180-senttisille sopimaton penkki, saadaan aikaan todella epäkurantti tuote. Tuttavani sai tannoin 2,5 litran ghia-bensamondeosta 100 tkm ajettuna vaihtotarjouksia välille 5-7 t. Se oli 1/6 - 1/5 seitsemän vuotta vanhan kärryn hinnasta uutena.

        Tällä en tarkoita, että Sonatassa olisi jotain vikaa. Ne ovat varmaan ihan yhtä hyviä tai huonoja autoja kuin kaikki muutkin. Mutta niitä on tänä päivänä verrattomasti vaikeampi myydä kuin vaikkapa vielä kolme vuotta sitten, ennen kuin tämä ympäristömopo karkasi käsistä.


      • enehtinnäostaa
        Warren Puffet kirjoitti:

        Eivät ne hinnat enää kauheasti laske. Tämä on ihan normaalia markkinamekanismin toimintaa. Sonata oli yli 30 kilon hinnalla hirvittävästi ylihinnoiteltu. Miettikää kuinka haluttavia autoja saa nykyään 30 000. Ensimmäinen hinnanpudotus oli oikean hinnan etisimistä, toinen toi hinnan lähelle oikeaa tasoa.

        Sonatan vaikeuksiin on enimmäkseen syynä trendin muutos. Kukaan ei enää halua kaksilitraista tai isompaa bensakonetta. Ne jotka ovat valmiita ostamaan premium-auton isolla bensakoneella eivät todellakaan ota Hyundaita. Samaten sedaneittten markkinaosuuden lasku jatkuu edelleen. Jos Sonatasta olisi farkkuversio, asetelma olisi ihan toinen.

        Hinnan lasku edelleen tuhoaisi merkin lopullisesti. Jos niitä on tarve hävittää, asiakkaalle annetaan vaihtotarjous, josta ei voi kieltäytyä. Näin ulospäin näkyvää hintaa ei tarvitse laskea. Tosiasia nyt on, että sedankorinen kärry yli kahden litran bensakoneella alkaa olla ongelmajätettä. Kun siihen yhdistetään vanha neliportainen automaatti, pokkeuksellisen pitkään uudistamatta markkinoilla ollut korimalli ja yli 180-senttisille sopimaton penkki, saadaan aikaan todella epäkurantti tuote. Tuttavani sai tannoin 2,5 litran ghia-bensamondeosta 100 tkm ajettuna vaihtotarjouksia välille 5-7 t. Se oli 1/6 - 1/5 seitsemän vuotta vanhan kärryn hinnasta uutena.

        Tällä en tarkoita, että Sonatassa olisi jotain vikaa. Ne ovat varmaan ihan yhtä hyviä tai huonoja autoja kuin kaikki muutkin. Mutta niitä on tänä päivänä verrattomasti vaikeampi myydä kuin vaikkapa vielä kolme vuotta sitten, ennen kuin tämä ympäristömopo karkasi käsistä.

        "Hinnan lasku edelleen tuhoaisi merkin lopullisesti. Jos niitä on tarve hävittää, asiakkaalle annetaan vaihtotarjous, josta ei voi kieltäytyä."

        Meni jo. Meinaan merkin maine. Se ekakin 5 tonnin alennus olisi saanut jäädä tekemättä. Se tuhosi taksimarkkinat sillä ajossa olevat autot oli ostettu kovaan hintaan 2005-2006 ja kun niitä piti vaihtaa uusiin, vedettiin matto alta hinnanpudotuksella. Kyrsiintyneet omistajat vaihtoivat hammasta purren toisiin merkkeihin ja vannoivat ettei ikinä enää Hyundaita. Näin vaan kävi. Montako uusikoppaista on ollut ajossa tolpalla? Ei kovin montaa. Eikä ole mennyt muutenkaan kaupaksi, kun lähes samanlaista vanhakoppaista dumpataan 10 tonnin alennuksella verrattuna vastaavaan uusikoppaiseen. Patti on valmis ja se ei laukea kuin reivaamalla nämä molemmat nykyisin myynnissä olevat Sonatat hornan tuuttiin Suomesta ja keskittyä uuteen 2011 malliin, kun se tulee.


    • hynny20

      Vielä saa E-Korealaista.Pian Sonataa valmisetetaan Slovakiassa.Tällöin autoon tulee eurooppalainen ajotuntuma,"ajonautinto"(miltä tuntuisi saksalainen pintakova jousitus kunnon pimputuksella,kovat penkit?).

    • Fe Santa

      nyt jäät ihan vain haaveilemaan. Mielestäni sitä vanhaa korimallia kun ei ole kuin 2.4 moottorilla.

    • 14+18

      Saksan veroton hinta on muuten halvempi kuin Suomen maahantuojan kauppaamien 2,4 moottoristen veroton hinta. Veroja kenties voisi tulla maksuun karvan alle viiden tonnin.

      http://www.auto-hoffmann.de/content/fzgdetail.aspx?si=2009511720&Modell=Hyundai_Sonata

      Näyttäisi olevan paljon muitakin edullisia ylivuotisia. Hoffmannilta voisin hyvin kuvitella ostavani seuraavan auton kunhan Suomessa auton hankintavero muuttuu käyttömaksuiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      44
      3088
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1897
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1880
    4. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      77
      1625
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1484
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1378
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      26
      1312
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1309
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

      Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1109
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      106
      1106
    Aihe