kumpi sujuu paremmin enkku vai ruotsi? itsellä tuo enkku paremmin menee numerona 9 ja ruotsi on taas ihan paskaa numero 5:)
GALLUP:ruotsi vs englanti:!
26
653
Vastaukset
- den glider in
Ruotsi sujuu huomattavasti paremmin kaikilla osa-alueilla, ja ruotsi olikin yksi lempiaineistani koulussa. Todistuksessa ruotsin kohdalla on yläasteelta lukion loppuun saakka kaunis kymppirivi :) Ruotsia aloin opiskella aikoinaan asenteella "tämän kielen ainakin opin kunnolla!" kun englanti ei tosiaan sujunut niin ruusuisasti. Ja tuo asenne palkitsi niin numeroissa kuin käytännön elämässäkin. Elikkäs siis ruotsi :)
- derfeind
Ruotsi.
- ruotsalainen<3
No Ruotsi! Ai Law it
- jemiwa
Faija on suomenruotsalainen, joten ruotsi menee melkein äidinkielenä ja enkkua on tullut käytettyä tosi paljon. Aika 50-50
- swedupojujeejjee
itse pidän enemmän englannista mutta valitettavasti ruotsi sujuu huomattavasti paremmin,,,
- pinkberry.
svenska!! ;) enkku on nii hankala ääntää ja mä en vaa tajua englantilisten auseenrakenteita. :o ruotsi on mulle nii helppo ymmärtää
- ruotsiih!
pinkberry. kirjoitti:
svenska!! ;) enkku on nii hankala ääntää ja mä en vaa tajua englantilisten auseenrakenteita. :o ruotsi on mulle nii helppo ymmärtää
nyt on tullu itelle joku ruotsi villitys ;) en enää halua osata enkkua tai no oishan se ihan ok mutta pitää yrittää tosissaan opetella ruotsia, se on ainut aine koulussa mihin luen monta päivää kokeisiin, muihin aineiden kokeisiin en lue hirveenä... jos saan kokeesta 8-9 niin se on mulle ihan hirveen huono aina pitäs olla kymppi! ennen koetta tulee hirveitä paineita että jos mä saanki 8! vastahan alotin opettelemaan ruotsia niin "en ole vielä ihan ruotsalainen" mutta toivottavasti tulis tokariin 10 tai 9...toivomus ois se että ruotsi sujuis niinku suomiki :)
- Jo Velvollisuus
Toisten oikeus on toisten velvollisuus:
Suomenkielisen yhteisen kansan on vastedeskin syytä opiskella pakkoruotsia. Perustelu on selvä: Suomenkielisillä on historiallisista syistä velvollisuus tähän.
Ruotsinkielinen nuoriso opiskelee lähinnä kauppakorkeakoulussa ja oikeustieteellisessä, koska heillä on kielikiintiöt mm. näihin. Ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus yliopistojen kielikiintiöihin.
Näin ollen ruotsinkielisten tarvitsemia ruotsinkielisiä palveluja ei voida tuottaa ruotsinkielisen väestön omien jäsenten avulla. Ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus siihen.
Suomalaisten tulee olla kiitollisia ruotsinkieliselle vähemmistölleen, kun se suostuu hallitsemaan tätä villiä ja alempirotuista kansaa. Ei ole ruotsinkielisten arvon mukaista toimia hoitajina vanhainkodeissa tai myyjinä ja poliiseina tai muissa rahvaalle paremmin sopivissa ammateissa. Ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus tähän.
Erityisesti meidän tulee arvostaa sitä seikkaa, ettei ruotsinkielisten Ahvenanmaalla tule tuhlata aikaansa sellaisen joutavan rahvaankielen opiskeluun kuin suomi. Ahvenanmaan ruotsinkielisillä on historiallisista syistä oikeus tähän. - Abityttö
joutaa jo romukoppaan. Eiköhän 800 vuotta alistamista jo riitä. Samoin ruotsinkielisten KIELIKIINTÖT pois yliopistoista, kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia pyrittäessä jatko-opiskeluun - pelkkä äidinkieli ei saa ratkaista.
- jemiwa
Ei taida ruotsi sujua. Aijabaija! Det finns nästan 15 miljon svenskspråkig människa i Norden. Finska är min modersmål men det är mycket nytta av att kunna tala och skriva svenska.
- Nykynuori
jemiwa kirjoitti:
Ei taida ruotsi sujua. Aijabaija! Det finns nästan 15 miljon svenskspråkig människa i Norden. Finska är min modersmål men det är mycket nytta av att kunna tala och skriva svenska.
Ruotsalaiset osaavat englantia.
Eikö? - fiilllsh
Nykynuori kirjoitti:
Ruotsalaiset osaavat englantia.
Eikö?Ruotsi sujuu mulla jostain syystä paremmin ku enkku. Oon ollu aina huono englannissa, koska en opetellu alussa perus asioita. Nyt on sitte vaikeeta enää koittaa opetella sitä kieltä.
Ruotsi sujuu paremmin. - Lilllemor
jemiwa kirjoitti:
"Det finns nästan 15 miljon svenskspråkig människa i Norden."
Kannattanee ehkä pikkuisen tarkistaa faktoja - koko Ruotsissa ei ole kuin 9.450.000 ihmistä, joista suomeakin puhuu jo 677.000 henkilöä, arabiaa 430.000 jne.
Alltså, Det finns nästan 8,5 miljon svenskspråkig människa i Norden. - seiskankielet
Lilllemor kirjoitti:
Kannattanee ehkä pikkuisen tarkistaa faktoja - koko Ruotsissa ei ole kuin 9.450.000 ihmistä, joista suomeakin puhuu jo 677.000 henkilöä, arabiaa 430.000 jne.
Alltså, Det finns nästan 8,5 miljon svenskspråkig människa i Norden.molemmat nro 7, saksa 8
- jemiwa
Lilllemor kirjoitti:
Alltså, Det finns nästan 8,5 miljon svenskspråkig människa i Norden.Et laskenut suomenruotsalaisia, tanskalaisia, norjalaisia ja islantilaisia, saatika sitten ahvenanmaalaisia.
- jemlwa
jemiwa kirjoitti:
Et laskenut suomenruotsalaisia, tanskalaisia, norjalaisia ja islantilaisia, saatika sitten ahvenanmaalaisia.
Et laskenut myöskään saksalaisia, puolalaisia, tsekkejä, romanialaisia, slovenialaisia, ranskalaisia, espanjalaisia, portukalilaisia, italialaisia ja mitä niitä nyt onkaan jo Euroopassa sekä lisäksi ei-eurooppalaiset, saatika sitten Närpiöläisiä.
- joooooojraor
ruotsi 10 ja enkku 8
- fenska
ruotsi sujuu paremmin ku ei oo ehtiny unohtaa niin paljoo opiskeltuja asioita ku enkussa, jonka opetuskaan ei ole aina ollut niin hyvätasoista mulla kuin ruotsin
- justnäinon
fenska kirjoitti:
ruotsi sujuu paremmin ku ei oo ehtiny unohtaa niin paljoo opiskeltuja asioita ku enkussa, jonka opetuskaan ei ole aina ollut niin hyvätasoista mulla kuin ruotsin
Porukka on järjiltään tai sit tääl on vastailemassa pelkkiä suomenruottalaisia.
Puhun paremmin englantia, ymmärrän paremmin englantia, voin keskustella englanniks... mut ruotsiks?? Ei perkele tule mitään. Jos tulee ruotsinkielinen ohjelma, en ymmärrä käytännössä yhtään mitään. En osais vastatakaan jos joku kysyy ruotsiks jotain.Paitsi tyyliin niihin yksinkertaisimpiin kysymyksiin mitä opeteltiin jo yläasteella seiskalla.
SIITÄ HUOLIMATTA ruotsin numeroni on parempi kuin englannin! Mutta silti voin sanoa, että englanti sujuu paaaljon paremmin, vaikka numero onkin ihan kökkö.
- :)
Noo... Keväällä sain ruotsista kympin ja stipendin, mutta laski nyt ysiin ja tällä hetkellä taas enkku on 10, joka oli keväällä yhdeksikkö. Eli... vaihtelevaa. :)
englanti. Ruotsi sujuu huonoiten kolmesta lukemastani kielestä :/
- trjsrztktsulk
Todistukses.
Ruotsi: 9
Enkku:7
Eli veikkaan olevani parempi ruotsissa.
- Tytteli Vaasasta
en suostu lukemaan kieltä, jolla ei ole mitään muuta käyttötarkoitusta kuin KYYKYTTÄÄ KOKO SUOMEN KANSAA. Muumiruotsi on vain poliittinen uskonto.
Enkku ja saksa ovat olleet aina 10, kirjoitan keväällä molemmat myös yo-kirjoituksissa - muumiruotsi joutaa jäädä kirjoittamatta, vain 20 % kirjoittaa sen.
Aion pyrkiä Tampereelle lukemaan matikkaa, joka on myös 10. - MMMMMMMMInä
Molemmat 9 luokkaa, mutta englanti 8 nyt tässä välitodistuksessa aivan pieleen menneen yhden sivun kokeen seurauksena, jossa olis pitänyt osaa vaikeita sanoja joita oli vain kerran jollakin tunnilla...
Englannissa oon silti tosiaan parempi! mulla on ollu aina enkku 10, lukuunottamatta vitosella vai kutosellako se oli kun meil oli nuori naisopettaja englannissa ja kun oon aika vilkas oppilas niin sil palo hermot mun kaa useesti ja näin ees päin. silloin se numero laski, käytöksen takia. ja sitten kun en ollu kovin aktiivinen tunnilla. Osasin kaikki asiat jo, eikä mua oikeestaa kiinnostanu se. MUn ei oo tarvinnu koskaan lukea englannin kokeisiin, mulla on semmoin ihme et oon siinä hyvä luonnostaan. En mitenkään erityisesti yritä, osaan vaan. Saattaa johtua myös siitä, että oon matkustellu paljon. Oon aika ylpee ittestäni, kun osaan ne, keskustelen mesessäki melkein päivittäin englantia. Mut sitten kun joudun puhumaan tai muuta vastaavaa, mun puhe kuulostaa kauheelta soperrukselta :D mutta eihän siihen muu kun puhuminen auta =)
Ruotsi sitten taas, sekin menee hyvin. Ysi vissiin tokariin tulossa, luulisin. =) Sekin menee helposti, en vaan tiedä, kai ne kielet on mun juttu :D Mulla on ruotsalaisia serkkuja niin joka kesä kuulen stä puhuttavan. Englannista kumminkin tykkään paljon enemmän. Tosin huolettaa vaan vähän, koska meijän enkun tunnit on aina niin pirun letkeitä, ettei siellä opi mitään. Onhan se tietty kiva, että raskaan kouluviikon sisällä on myös pari letkeempää tuntia, mut silti..- nbdfg
enkku 9 ruotsi 5. päätelkää siitä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191622
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991468Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy35859Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29829Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50756Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?35740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56708Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37700Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s42689Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37653